Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuire (demontare) parbriz.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Adrian_Boy
Dupa ce am reusit sa-mi crap singur parbrizul in incercarea de a-mi schimba chederul obosit (model vechi-cu o chestie ornamentala), doresc sa stiu care metoda este mai buna, pentru ca am auzit multe metode.

... multi se vor gandi ca e mai simplu sa tai chederul daca tot am doua chedere bune (unul nou si unul SH an 98), dar nu vreau, pentru ca doresc sa invat si aceasta operatiune, cu ajutorul vostru blush.gif

Metode:
1. se incepe din interior cu doua surubelnite si se incearca a se baga buza chederului indoita pe marginea caroseriei.
2. se incepe dintr-un colt tot din interior, se da marginea la o parte (adica se distanteaza de caroserie) iar in acelas timp se impinge si de parbriz
3. cu o sarma se baga pe sub cheder, unul trage de sarma pana ce chederul e oarecum distantat de caroserie, iar altul impinge de parbriz.

Care metota stiti ca e buna, ce nu am inteles de aici :
- cand se impinge de parbriz, cat de tare ?
- de unde se incepe cel mai bine (colt, sus jos) ?
- cum sta chederul ala cu buza indoita pe caroserie, care este spilu ?
Mr_Devil83
ai grija ca-l spargi. Am vazut ieri operatiunea asta de demontare a parbrizului executata de un profesionist si lo crapat smile.gif
Adrian_Boy
E deja spart, deci nu am ce sa stric ... am luat deja altul, adica NU o sa am emotii, hai sariti cu sfaturile, stiu ca ai dat un sfat intr-un post mai vechi cum se face, din pacate nu-l mai gasesc sad.gif
kog
io zic asa: dai scaunul din dreapta putin pe spate, te asezi frumos pe el si te proptesti cu picioarele in parbriz biggrin.gif .
Adrian_Boy
Ai vazut asa ceva pe la dacii, cat de mult reuseste toata treaba sa fie un succes ?
kog
pai daca e deja spart ce rau sa ii faci? Daca ai scos ornamentul ala de plastic ar trebui sa sara. Ultima data cand am scos un parbriz spart a fos acum vreo 2 luni, da am folosit surubelnite, Am impins chederul din interior din parte stanga inafara pana a iesit aproape toata partea afara, si apoi dintr-o miscare l-am scos. Sa vezi numa ce distractiv e cand incerci sa montezi un parbriz spart
CGDBZ
De scos se scoate foarte usor dar de obicei trebuiesc doua persoane , singur te chinui si trebuie sa te pricepi bine ca sa reusesti.
Scoaterea :
-daca vrei sa mai folosesti parbrizul si nu vrei sa risti trebuie sa ai o ustensila din lemn in genul unei surubelnite (daca e ceva mai lata e mai buna) si incepi dintr-un colt de sus prin a baga margina chederului pe interior , impingand usor de parbriz (a doua persoana daca este te va ajuta sa tina chederul in urma de unde ai pornit ca sa nu intre inapoi) , continui scoaterea chederului pana ajungi in coltul opus jos apoi scoti si de pe marginea laterara opusa .Dupa aceasta operatiune impingi parbrizul in sus , pe directia lui , usor inafara pentru a iesi si de jos .Ar trebui sa mearga foarte usor , cel putin la mine (la masina lui taicamiu) a iesit.
Punerea la loc :
-se ia o sforicica , cam ca un siret rotund mai gros (eu am folosit o coarda de parasuta) , se introduce pe margina chederului din interior . Se baga parbrizul pe laterale de jos , ar trebui sa intre (intra ceva mai greu ).Capetele sforii trebuiesc sa vina la jumatatea laturei de jos , dupa ce ai bagat chederul cu latura de jos (pui parbrizul cam cum ar trebui sa vina pe masina , dar ceva mai sus , unul impinge de el in jos iar altul apasa pe latura de jos , trebuie sa lucrati cu grija) , tragi de sfoara usor , pentru a aseza margina chederului pe caroserie (pe latura de jos este deja asezat ) ,nu trebuie sa te grabesti pentru ca poti taia chederul .A doua persoana se bata usor cu podul palmei din exterior pe cheder in locul unde tragi de sfoara .Ar trebui sa mearga usor .
kog
din pacate al meu nici acum nu e la locul lui. Tinichigiul care s-a ocupat de masina l-a spart pe cel original incercand sa-l monteze, si pe asta nou nu l-a pus bine. M-as apuca de el sa il fixez, dar daca dau de ceva suduri sub cheder imi fac de lucru degeaba. Eu cel putin astept sa adun bani si sa o fac exact cum era cand a iesit pe portile UAP, si sper ca in doi ani sa reusesc biggrin.gif
Adrian_Boy
Am gasit si ceva scule, care credeti ca sunt cele mai potrivite la chederul de dacie ?



9 Sep 2009, 16:19:
Iata cum am inteles eu ca se face -

[attachmentid=1627551107]

E bine asa unsure.gif
neajiji
De scos parbrizul cred ca te pricepi, de montat in schimb este putin mai dificil. Eu am asistat la montarea unei lunete o data si nu este mare diferenta.
Se ia chederul si se incalzeste bine de tot ca sa se dilate cauciucul si sa nu faci vreo traznaie sa spargi geamul. Dupa ce a fost pus chederul pe geam se unge bine de tot cu vaselina si apoi se infasoara cu ata pe marginea adanca a chederului, se pozitioneaza parbrizul pe masina si se trage usor de ata in exterior. Este necesar sa te ajute cineva ca sa impinga geamul spre pozitia sa normala, altfel nu vei reusi singur.
Schumy1
Adrian boy citeste ce ti-a scris CGDBZ aia este metoda corecta ,usoara si da mereu rezultat cu mentiunea ca pe sfoara de parasuta se da cu vaselina sa alunece. CU ustensilele alea o sa iti faci abonament la cumparat parbrize...... Iar faza cu chederul incalzit ......nu mai zic nimic.
gabi1511
metoda corecta este cea descrisa de CGDBZ....ce pot sa spun in plus .. am schimbat si eu vreo 2 parbrize numai ca eu am inceput demontarea de la oglinda retrovizoare putin cite putin in ambele parti
Mr_Devil83
Merge de minune in loc de sfoara si o bucata de 5m de cablu utp biggrin.gif

La demontare eu iti recomand sa tai garnitura veche. E vreo 30 de lei una.
Adrian_Boy
Cheder de faza parbriz, 25 de lei Fartec.

Azi mi-am confenctionat o surubelnita ascutita pentru a introduce marginea din interior a chederului dupa marginea caroseriei.

Mi-a aratat cineva exact cum se face, este destul de usor, nu am terminat de demontat, am zis sa fac si ceva poze, plus ca nu aveam timp de el biggrin.gif

PS> surubelnita trebuie neaparat ascutita pentru a "ciupi" bine din cheder, altfel aluneca si se duce direct in geam excl.gif

Parbriz SH 40-50 de lei, Nou > 200 Lei.
MojoGaby
de curiozitate cat mai e un parbriz de dacie?
ghitza
tot cu sfoara se da jos.se pune sfoara tot asa cum se pune cand il pui sus si se trage.simplu
Adrian_Boy
Eu unul nu recomand metoda cu sfoara, e cam pierdere de timp. Cat timp te chinui sa bagi sfoara, mai bine indoi marginea chederului.

L-am dat jos pe cel vechi, am indoit marginea cam 80% din lungimea lui, adica a mai ramas o parte din el jos (stanga) si a trebuit doar un pic impins sa se desprinda oarecum de caroserie, iar la sfarsit ridicat de el (ca punct de sprijin fiind pe acea margine care nu a fost complet desfacuta).

Maine vor veni poze si chiar un filmulet wink.gif
Mr_Devil83
Cu sfoara se pune cam in 3 minute un parbriz de dacie. Cu surubelnita nu am vazut. sunt curios si eu de operatiune.

Parbriz de papuc diesel a fost 170 de lei cu tva cu tot, modelul ala cu dunga albastra sus si patratelele alea mici jos. Simplu ma gandesc ca e in jur de 1milion.

Adrian_Boy
Si cum pe timp de criza ma mai lasa si acumulatorii la aparatul foto, a trebuit sa fac cu telefonul .... sper sa se intaleaga ceva unsure.gif

Practic, cam asta este procedura [attachmentid=1627554288]

[attachmentid=1627554289] [attachmentid=1627554290] [attachmentid=1627554291] [attachmentid=1627554292]
florin1310
Cred ca si la mine e la fel sad.gif ...
Mr_Devil83
off am uitat, inainte trebuia sa lipesti tapiteria cu niste prenandez.
neajiji
Si acu baga silicon bine de tot intre cheder si tabla ca nu prea cred ca vrei sa-ti ploua in masina
Adrian_Boy
In ultima poza, apare marginea ce-a mai buclucasa sad.gif prinsa bine de rugina, un sfat pentru a o reface care sa nu includa sudura ?

Ma gandesc la o plasa din fibra de stica care sa prinda o parte din marginea buna a tablei si sa formeze din nou marginea lipsa. Pe urma aplicat un strat de chit care contina si fibra de sticla.
Acuma mai vine dilema, cat de rezistent o sa fie, pentru ca la solicitarea franghiei care va aseza chederul, sa nu cedeze chitul.
tudoseady
chestia cu fibra de sticla am incercato si eu si sa stii ca este ff rezistenta cred ca o sa se duca caroseria de tot si plasa cu chit nu cade.Eu nici macar nu am folosit chit ramforsat cu fibra si tot este destul de rezistent si pe deasupra am mai si montat parbrizul de vreo 4 ori peste el ca imi ploua inauntru
Mr_Devil83
ce-mi plac mie istetii astia care repara masinile cu chituri poliesterice.
Adrian_Boy
pe criza asta, altii mai pun si linoleum laugh.gif
carmechanic
QUOTE(neajiji @ 22 Sep 2009, 21:18)
Si acu baga silicon bine de tot intre cheder si tabla ca nu prea cred ca vrei sa-ti ploua in masina
*



excl.gif excl.gif excl.gif
Mare atentie cu siliconul................stiti ca are in compozitie acid acetic............va rugini tabla.
In loc de silicon merge o chestie numita "ACRILIC SEALANT". (un fel de "silicon" de etansare dar pe baza de acril) (se gaseste la orice magazin de materiale tehnico-sanitare)
vyo de la br
sall
si eu am de pus un parbriz pe masina o dacia nova, si multi mi-au zis ca tot asa se foloseste metoda cu sfoara, dar nush' sigur. mi-e frica sa nu il sparg si pe asta nou.
cum credeti ca ar fi mai indicat pana la urma? as vrea sa il pun eu, ca nu am bani de service, si in plus mai invat si eu la parbrize smile.gif

Moderator edit:
Scrie mai frumos, fara mirc-isme. Te roaga regulamentul, te rog si eu.
ghitza
chiar tu ai zis cum se pau,cu metoda sfoara
nikuniku
vyo de la br daca nu ai bani de montaj in service,sigur ai bani sa cumperi altu nou,ca trebuie sa stii cum se baga un parbriz si cum se aseaza chederu pe caroserie sa nu intre apa,dute la in service si intreba cat costa montaju si lasai pe cei care stie cum se face operatia asta,daca til sparge til cumpara din banii lor,sa ai si cheder nou la parbriz nou
bv-08-fgm
Se monteaza foarte usor cu sfoara,doar ca trebuie sa mai ai 2 oameni langa tine sa-l tina pe exterior.Treaba se face in 5-6min smile.gif

Cat despre servise manopera este undeva la 40-50 de lei.(Asta daca cumperi parbrizul de la ei ).
Magnum_Baracuda
nikuniku va spune un adevarul dureros si greu de acceptat,dar meseria se fura nu se invata din cate stiu eu de pe propia mea piele,un pic de atentie sporita si ai furat meseria,mare halvitza nu e sa montezi un parbriz ,dar necesita atentie la detalii.Nu un parbriz am scos sau am pus,dar am fisurat din pacate si eu unul nu am controlat canalul de pe cheder avea o pietricica care a dat nastere la o fisura exact la masina mea,ce sa mai zic vechile chedere cu inima sau modelel noi lipite,dar merg pe premiza tot omul le a facut si lea montat ca atare se poate repara inlocui etc,
payty
stie cineva de unde pot lua mastic pt cheder in Bucuresti?

am cautat peste tot, dar nu gasesc.

Se numeste Sygmo Sprint. In Vitan am cautat si n-au, si nici la alte magazine auto nu am gasit.

Sa nu imi ziceti de cine stie ce silicon de montat veceuri, ca ala e pt altceva.

Masticul asta nu se intareste, ramane ca un fel de guma de mestecat mai tare.

Mai ramane sa intreb direct la distribuitor dar acolo pe site zice ceva de cutie de 12 tuburi, ori eu n-am nevoie de atat de mult.
mariusmoraru
montare parbriz

demontare parbriz
Daciaa97
Cat mai costa un parbriz nou dar SH ?
maho
In 2013 am luat nou cu 140, sh erau cam 50; acum nu mai stiu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.