Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu ventilatorului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
coco_3033
Salut,

Este ptr. a-2-a oara cand sa rupt paletele ventilatorului (dacia '82- nu are electrventilator).
Nu stiu ca sa mai fac sad.gif
Noroc ca ventilatoarele amandoua erau din plastic.
Pur si simplu nu inteleg, cum si in ce fel se rup.
Ieri veneam cu masina dinspre Sighisoara ( ora 18,00 ) si aud un zgomot destul de puternic ohmy.gif
Ma uit la 'bord' sa vad daca sa aprins ceva nimic.
Trag pe dreapta si stupoare ventilatorul (care este pus pe fulia de la pompa de apa parca ) era doar cu 2 palete.
Drama si spaima mea ohmy.gif era doar la inceput, ptr. ca lovise in radiator si 'turtise cam 4 cm patrati din celule, eram si pe coclauri (daca era nevoie de ceva 'oha' ca acolo faceam pastele).
Merg mai departe si aproape de Brasov acelasi zgomot, opresc si sa rupt de tot si celelate 2 palete.
Rezultatul unsure.gif nu mai am ventilator.Si ce mi-am zis pai cei care au electroventilator il 'tin pornit' mereu, parca nu. smile.gif

Si am facut urmatoarea operatiune :
-deschis capota sa realizez o 'ventilatie cat decat
-caldura data la maxim de ma axficsiam inauntru (la un momet dat mergeam si cu geamul deschis)
-dat cel putin 80 km la ora la 'bunicuta'
-si fixat cu privirea bordul (ptr. ca nu am ceas de temperatura) sa vad dc. se aprnde beculletul 'rosu'

Am ajuns cu bine in Bucuresti. biggrin.gif
Intrebare : CUM DE VENTILATOARELE ASTEA SE RUP SAU CUM DE LOVESC IN RADIATOR CA MA DISPERAT unsure.gif

Multumesc ptr. intelegere.

Sir_Alex
Ai reglat corespunzator ventilatorul din punct de vedere static sau dinamic? Cureaua e ok intinsa?

S-ar mai putea sa fie din cauza rulmentilor.
disaster
sau ar putea fi un tampon de la motor rupt.
coco_3033
S-ar mai putea sa fie din cauza rulmentilor.

Care rulmenti?

Cureaua este ok. Ptr. ca alternatorul incarca bine bateria.

Chiar nu stiu ce sa cred , dar azi ma-m mai uitat la 'motor' si am observat ca, radiatorul cam 'joaca din locul lui.
Am sa incerc sa-l aranjez sa nu mai miste in locasul lui.
TheSaiLor
cauta si tu si vezi unde sunt urme ca au lovit palele. Nu cred ca e de la radiator. Vezi colierul de pe termostat sau colierul de la furtunul ala gros de la pompa de apa. Sa nu fie surubul de la colier in dreptul palelor.
Sir_Alex
Pai ventilatorul ala nu se invarte pe un rulment?
TheSaiLor
E prins pe capacul pompei de apa care nu are rulment. Daca ar fi din cauza asta ar pierde si lichid de racire.
Daddy
QUOTE(TheSaiLor @ 20 Mar 2005, 23:29)
E prins pe capacul pompei de apa care nu are rulment.
*



Capacul pompei de apa are rulment.
Dar nu aia e cauza.
Ov
statistic vorbind elicele de plastic alb tin mult mai mult decat alea de plastic negru.

Daca vrei iti donez una bucata elice de 1300 de FIER smile.gif
Dyda
Pe scurt
Acest ventilator are cite un insert de metal ptr fiecare gaura ( 4) ptr a nu strunge direct pe plastic
La tine acestea au fost prost pozitionate ( defect de fabricatie)
Sau ai strins ff puternic , ai dislocat acest insert si ai provocat fisuri
Sau ( acest aspect mi se pare cel mai plauzibil ) fulia ta este este excentrica ( gaurile ptr fixare) introducind forta centrifuga ce conduce la ruperea paletelor
coco_3033
Multumesc ptr. sfaturi.
Am sa ma uit mai bine la motor si am sa incerc sa schimb si fulia pe care se pune ventilatorul.
Problema este ca va trebui sa fiu atent ce fel de fulie cumpar ca si astea trebuiesc echilibrate iar ventilatorul a fost alb , dar degeaba mellow.gif
Dar cred ca am sa iau un electroventilator, si am sa vad la sh. prima data.
Culmea ca desi este un radiator mic si de cupru sa comportat bine peste 200 km, dar eu cred ca si faptul ca a fost destul de frig a avut un rezultat pozitiv asupra 'racirii' motorului.

Toate cele bune tuturor si va doresc sa aveti bani sa schimbati masinutele astea care eu cred ca ''si-au trait traiul si-au mancat malaiul'' smile.gif
michimaus
radiatorul e fixat bine? ca poate si asta sa aibe joc si sa loveasca in elice.si daca e asa si aveai palete de fier aveai sanse sa strici radiatorul si era mai rau.
teodor
Mai frate, eu am schimbat ultima data la masina asta acest ventilator (cum ai reusit sa-l rupi blink.gif ), ca si atunci iti reamintesc ca eu am dat intr-o groapa.Asa am patit eu in Bucale, pe calea victoriei.Vezi sa nu ai un scartait la fulia aia, daca ai schimba rulmentul.
Si apoi mai vorbim, nu e de mirare ca ai rupt ventilatorul la viteza ta de cruaziera(sub 80 km trebuia sa mergi in localitati laugh.gif rolleyes.gif ).
Daca motorul iti tremura, sau se misca cand cuplezi viteza, sigur ai un tampon rupt..... wink.gif


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.