Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: variaza turometru
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut232
am o variatie la turatia motorului...repsecti pe turometru imi variaza cu ~200 de turatii...
bujii curatate si reglate la 1(inainte erau la 0.9 si tot asa facea)
platina la 0.4
aprindere el. rosie tg mures.
carburator curatat recent
am un ulei care imi facea acea pasta alba pe capacu de la culbutori...am scos carburat. si l-am curatat, am luat un furtun si am prelungit furtunu care iese din capacu culbutorilor pana sub masina, si celalalt din carburator l-am astupat.
am facut chestia asta in speranta ca din cauza acestei paste imi facea asa...dar nu dispare aceasta variatie.
am spalat carbul apoi si degeaba.
avansul, aerul, relantiul sunt reglate si verificate dar tot nu vrea sa mearga regulat.benzina baga destula,nivel bun.
mai adaug ca dupa vreo 50km pe ora imi da niste suturi mai mici ca si cum nu ar fi alimentata dar nu are cum.
singura problema care ar fi este presiunea mica la ulei.pe joja indica destul.benzina in ulei nu este.
alte idei?remedii?ma dispera

nu am variatii cand claxonez sau aprind farurile......
variaza cand o tin la relanti./....pe loc normal/...
si variatia e de vreo 200 de ture...
are cineva idei?

variatia nu e doar in turometru...se aude si la ureche cum variaza...parca se accelereaza singura
diaconuliviu
QUOTE(ionut232 @ 21 Mar 2005, 14:23)
nu am variatii cand claxonez sau aprind farurile......
variaza cand o tin la relanti./....pe loc normal/...
si variatia e de vreo 200 de ture...
are cineva idei?

variatia nu e doar in turometru...se aude si la ureche cum variaza...parca se accelereaza singura
*


surubul de amestec? desfa-l juma' de tura si vezi de se stabilizeaza.
ionut232
am incercat tot felul de reglaje...aer avans... acceleratie...nu vrea deloc sa se stabilizeze....
sigur nu e din reglaje....
AC
QUOTE(ionut232 @ 21 Mar 2005, 18:21)
am incercat tot felul de reglaje...aer avans... acceleratie...nu vrea deloc sa se stabilizeze....
sigur nu e din reglaje....
*


La mine era stricata suprafata de asezare a jiglorului de relanti pe corpul carburatorului (unde se imbina varful lui conic si corp). Nu prea se vede cu ochiul liber chiar si cu o lumina puternica. Am luat un corp sh de la cineva si merge perfect. As fi putut sa-i refac scaunul de asezare cu un burghiu dar n-am o schita a carburatorului ca sa stiu unghiul scaunului.
ionut232
ar mai fi o problema...
din furtunu ala care iese din capacu de la culbutori(l-am prelungit pana sub masina) im iies niste picaturi de apa ,mai ales cand accelerez....nu e benzina.....e ceva incolor si fara miros....adica fara miros de benzina.
poate sa fie asta cauza?
ydaniel
QUOTE(AC @ 21 Mar 2005, 19:09)
La mine era stricata suprafata de asezare a jiglorului de relanti pe corpul carburatorului (unde se imbina varful lui conic si corp). Nu prea se vede cu ochiul liber chiar si cu o lumina puternica. Am luat un corp sh de la cineva si merge perfect. As fi putut sa-i refac scaunul de asezare cu un burghiu dar n-am o schita a carburatorului ca sa stiu unghiul scaunului.
*


ac frate si eu aceasi pb
ce zici sa-l schimb!tata mi-a facut o etansare cu ata de teflon dar tot nu mere
asta e ....

Si la mine a inceput sa oscileze - fara sa se schimbe turatia la motor. Adica merg constant cu 120Km/h - si vitelul de turometru arata += 200 de ture cum are el chef.

Probabil s-a dus ceva in el (oscileaza cam cum oscileaza si acul de kilometraj cand e cablu pe duca). Balangane, sau nu stiu cum sa zic.

Parerea mea e ca trebuie schimbat si gata.
ionut232
oameni buni...la mine oscileaza can o tin la relanti.
si oscilatia asta se aude si la ureche,mers neregulat.nu e defect turometru,e altceva
chiar nu stie nimeni?
diaconuliviu
QUOTE(ionut232 @ 22 Mar 2005, 07:24)
oameni buni...la mine oscileaza can o tin la relanti.
si oscilatia asta se aude si la ureche,mers neregulat.nu e defect turometru,e altceva
chiar nu stie nimeni?
*



Spui distanta la 1 mm pe electronica de Tg. Mures.
N-am probat Tg. Mures, am din cea neagra, cu 4 fire, de Deva parca. Cind am pus 1 mm a mers prost, la 0,7 merge bine. Ia coboara putin distanta la bujii.
teaser
salut,
Am avut si eu aceeasi problema. Un timp am tot schimbat platini cam la 4-500km si mergea mai bine dar nu tinea mult.
Acum am reglat avansul "dupa ureche" pana a mers motorul regulat si la relanti dar si turat (inainte cand il tineam turat avea scapari si mergea foarte neregulat, era reglat dupa metoda din carte, cu scanteia la masa). Acum merge masinuta de nu-mi vine sa cred ce uniform e relantiul. Asa ca incearca si varianta asta si nu uita sa fie tot timpul aerul bine reglat pt ca la orice schimbare de turatie de relanti tre sa faci iar reglajul aerului.
diaconuliviu
QUOTE(teaser @ 22 Mar 2005, 08:58)
salut,
Am avut si eu aceeasi problema. Un timp am tot schimbat platini cam la 4-500km si un timp mergea mai bine dar nu tinea mult.
Acum am reglat avansul dupa ureche pana a mers motorul regulat si la relanti
*



Daca avansul static nu este stabil la turatia de relanti, inseamna ca ori capsula vacuumatica nu-i reglata bine, ori centrifugalul. Pentru asta se "pacaleste" avansul in sensul rotirii lui spre dreapta pina la obtinerii unei turatii stabile si de regula cea mai ridicata.
sirjohn
Si mie mi se par prea mari distantele la bujii si la platina.

0,35 platina cu 0,7 bujii e ideal
maxim 0,4 cu 0,8 - oricum distanta la bujii tre sa fie dublul distantei de la platina.
ionut232
adevaru e ca faza se intampla de cand mi-am luat aprinderea asta.....
distanta la bujii a fost si 0.7 si 0.9 si acum 1.....
la platina a fost si 0.3(cu 0.7 la bujii) si facea mai tare...
nu prea as crede ca e de la bujii penjtru ca a mai facut asa intr-o vara si pana la urma s-a rezolvat singura.......nu stiu cum.....

deci am aprindere el......deci 0.35 cu 0.7 nu prea ar trebui sa mearga...
alte idei?

ma gandesc ca nu e corpu de carburator tocmai pentru ca a mai facut asa si si-a revenit.......deci problema trebuie sa fie alta......
diaconuliviu
QUOTE(ionut232 @ 23 Mar 2005, 12:57)
adevaru e ca faza se intampla de cand mi-am luat aprinderea asta.....
distanta la bujii a fost si 0.7 si 0.9 si acum 1.....
la platina a fost si 0.3(cu 0.7 la bujii) si facea mai tare...
nu prea as crede ca e de la bujii penjtru ca a mai facut asa intr-o vara si pana la urma s-a rezolvat singura.......nu stiu cum.....

deci am aprindere el......deci 0.35 cu 0.7 nu prea ar trebui sa mearga...
alte idei?

ma gandesc ca nu e corpu de carburator tocmai pentru ca a mai facut asa si si-a revenit.......deci problema trebuie sa fie alta......
*


Cu aprinderea electronica demontata mai face?
Poate e aia defecta.
ionut232
nu cred ca e defecta aprinderea......ca de cand o am porneste mai usor....
poate o fi defecta totusi......cine stie....
am sa ma uit wkendu asta la jigloru de relanti......si la ala cu bila(cand trag aer prin el....iese oleaca de aer...dar si celalalt facea la fel-abia l-am schimbat)
poate sa fie de la jigloru cu bila?de pe fundu carb.?
ionut232
am rezolvat problema cu variatia turometrului.....adica nu mai variaza cu 200 de ture:am schimbat jigloru cu bila din camera de nivel.
acum faza mai este ca imi da suturi la viteza....peste 50 la ora.....
mai variaza dar fffff putin.....vreo 30 de rotatii cam asa.

problema e ca eu o reglasem la 900 de turatii si imi dadea suturi......si apoi s-a reglat singura la 750 de ture si nu imi mai da suturi....
in afara de asta jigloru de relanti trebuie sa il tin desfacut cam 3/4 ture ca sa aiba o turatie buna...mai mare...sa nu moara motoru...

are cineva idee ce mai trebuie facut?nu cred ca e vina jiglorului de relanti
diaconuliviu
QUOTE(ionut232 @ 4 Apr 2005, 17:41)
am rezolvat problema cu variatia turometrului.....adica nu mai variaza cu 200 de ture:am schimbat jigloru cu bila din camera de nivel.
acum faza mai este ca imi da suturi la viteza....peste 50 la ora.....
mai variaza dar fffff putin.....vreo 30 de rotatii cam asa.

problema e ca eu o reglasem la 900 de turatii si imi dadea suturi......si apoi s-a reglat singura la 750 de ture si nu imi mai da suturi....
in afara de asta jigloru de relanti trebuie sa il tin desfacut cam 3/4 ture ca sa aiba o turatie buna...mai mare...sa nu moara motoru...

are cineva idee ce mai trebuie facut?nu cred ca e vina jiglorului de relanti
*



ori jiclorul de relanti dezaxat, ori canalizatiile partial infundate.
mtode
Acum ceva ani si eu am avut probleme cu jiglorul de relanti datorita depunerilor...se oprea motorul [la relanti]... si solutia a fost montarea intre jiglor si corpul carburatorului a unei saibe grower care sa il tina desfacut. De atunci nu am mai avut probleme. La momentul acela mecanicul confectionase saiba dintr-o sarma !!! Asta ca idee daca aveti probleme cu ea pe traseu.
AC
QUOTE(mtode @ 6 Apr 2005, 08:06)
Acum ceva ani si eu am avut probleme cu jiglorul de relanti datorita depunerilor...se oprea motorul [la relanti]... si solutia a fost montarea intre jiglor si corpul carburatorului a unei saibe grower care sa il tina desfacut. De atunci nu am mai avut probleme. La momentul acela mecanicul confectionase saiba dintr-o sarma !!! Asta ca idee daca aveti probleme cu ea pe traseu.
*


Daca vreti sa consume 15 litri in oras, urmati acest "sfatul" de mai sus! 04.gif
Madfan

verifica la un electrician si daca ai vreo problema cu alternatorul , daca incarca corect .
michimaus
aprinderea e defecta.am avut si eu pe berlina o aprindere electronica.imi oscila cateodata turometrul in mers( la 2500-3000 de ture ) cam cu vreo 500 de ture.nu ssizam nimic anormal la mersul motorului ci doar in turometru.cand s-a dus de tot n-am mai putut regla nimic la motor.de pornit pornea usor dar dupa facea ca toti dracii.cand am scos-o a inceput din nou sa mearga ceas motorul(pornea o idee mai greu doar).

AC- am avut si eu saiba sub jigle.nu modifica consumul ci doar mersul motorului.saiba nu era f groasa ci avea cam grosimea unei lame(saibe din alea vin in setul de jiglere).berlina imi consuma 6,5 afara la viteza de 110 120.daca bagam piciorul in acceleratie lua mai mult da chestia asta nu e relevanta(orice masina suge mult la forja)
AC
QUOTE(michimaus @ 6 Apr 2005, 18:38)

AC- am avut si eu saiba sub jigle.nu modifica consumul ci doar mersul motorului.saiba nu era f groasa ci avea cam grosimea unei lame(saibe din alea vin in setul de jiglere).berlina imi consuma 6,5 afara la viteza de 110 120.daca bagam piciorul in acceleratie lua mai mult da chestia asta nu e relevanta(orice masina suge mult la forja)
*


Saibele alea sunt pt jiglorul de sprit (ciocul ala care scuipa benzina cand accelerezi). Cum sa nu aiba influenta asupra consumului?? Benzina nu mai trece doar prin orificiul calibrat ci si pe langa, deci jiglorul nu mai are nici un rol de dozare.
DodoBird
QUOTE(AC @ 7 Apr 2005, 08:59)
Saibele alea sunt pt jiglorul de sprit (ciocul ala care scuipa benzina cand accelerezi). Cum sa nu aiba influenta asupra consumului?? Benzina nu mai trece doar prin orificiul calibrat ci si pe langa, deci jiglorul nu mai are nici un rol de dozare.
*



Sfatul meu este :
1- Nu mai umblati respectiv mariti distanta la bujii pentru aprinderi fara ridicator de tensiune!!!!!!!!!! excl.gif
2- revin la problema propriu-zisa , pai tu zici ca ai curatat carbul de vro doua ori , si abia acum ai schimbat un jigler care nu era bun ? dar tu cand il cureti nu verifici nimic ? ce fel de curatare e aia ? deci daca tot te chinui il dai jos , il speli (tu stii cum ) , il pui la loc etc , de ce nu faci acesta operatie ca la carte ? nu de alta dar ne duci si pe noi si pe tine in eroare , "carburatorul este curatat " si atunci toata lumea te pune sa demontezi restul masinii , in mod inutil

Da jos carburatorul si vezi in cat de multe parti il poti desface ! Apoi verifici cu atentie TOTUL (nu ai nevoie decat de "suflu", un subler, o lupa si rabdare). Adevarat ca e bine sa citesti un pic despre carburator , exista documetatie foarte multa chiar pe site.

Succes !!!
ionut232
1.la fel face si cu aprinderea scoasa....
2.variatia nu e numai in turometru...se aude si la ureche...

oricum,faza e ca doar cand ii umblu la clapeta de acceleratie(o accelerez) imi variaza...
doar la 800 de ture reusesc sa o reglez sa nu mai varieze.
oricum,trebuie sa merg cu jigloru relanti putin desfacut,altfel scade turatia in draci(jigloru e de 1.35),si nu mai merge deloc bine,chiar se opreste.
carbul eu zic ca e destul de curat...l-am facut bucatele si l-am bagat in decarburol.
adevaru e ca nu l-am suflat deloc.mai trebuie suflat daca a fost spalat bine?

motoru merge ca si cum nu ar avea destula benzina,dar are,tocmai asta e faza, scanteie da, la avans am tot umblat si mare rezolvare nu a fost.

faza e ca daca eu reglez turatia pe la 900 de ture, imi da suturi cand prind mai mult de 50 la ora.
dupa ce merg cativa zeci de km turatia se autoregleaza!! la 800 si nu mai da suturi la viteza mai mare.
nu cred ca e prea normal asa...
am observat ca acea clapita de acceleratie e destul de stransa si turatia e relativ mica(800).
inainte arcul ala care era la surubul de la acceleratie statea mai larg, adica nu trebuia sa strang acel surub prea mult...

alte idei?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.