Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Proiectoare ceata CN3
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Emy_
Salut...revin din nou cu o problema careia nu am reusit sa-i dau de cap,As dori sa aduc in functiune proiectoarele de ceata care nu au fost aprinse de cand am luat masina....defapt nu functionau tocmai de atunci.Ca sa mai clarific situatia am postat si 2 poze ....deci am +pe rosu restu presupun k is de la martorul din intrerupator nulul si inca 1??? M-am rotit m-am sucit pe langa motor dar n-am reusit sa dau de firul rosu cu faza pe el...Oricum daca era legat bine ar fi trebuit sa am tensiune doar cu motorul pornit nu..???Cred ca ar trebui legat si la releu...Sper sa reusesc asta cu ajutorul vostru.Va multumesc!
mike1410
Proiectoarele se aprind doar daca ai faza scurta sau pozitia aprinse si doar atunci daca apesi pe buton se aprind(asta doar daca e instalatia orginala facuta de uzina)

Releul il gasesti pe contaaripa stanga pe langa bobina de inductie sau cel putin asa era la mine la berlina.

Emy_
Stiu...dar mi se pare cuidat sa am tensiune cu motorul ci luminile stinse..deci am + oric as face...ar trebui sa trag alte fire?Ce fire si de unde??
mecanick_maverick
Dupä culori si faptul cä ai 15 (plus permanent) pe rosu , mä face sä cred cä mufa conectatä la butonul täu de ceatä e de la dezaburire lunetä , vezi cä ceata trebuie sä fie pe una din celelalte 2 mufe si trebuie sä primeascä + doar pe scurtä , nu pe pozitie !
Emy_
Salut..revin din nou cu acelasi subiect..Mi-am achizitionat instalatia pentru proiectoare cu tot cu releu si am o mica problema....Din toata harmalaia mi-au mai ramas 2 fire 1 maro si unul negru care duce la buton in bord...Cel maro sa fie pentru alternator????Iar cel negru trebuie legat astfel incat sa mearga atunci cand am contact presupun...Daca da unde atasez butonul???

16 Sep 2009, 19:24:
Am rezolvat si acea problema......mai ramane sa achizitionez un buton.Ar merge tipul de buton "push" de la bordul de cn??sau este nevoie de un buton "click".Presupun ca pentru "push" am nevoie si de masa separat??
deceneu32
Butonul ala nu cred ca e de proiectoare,e pentru ceata spate.
G I M
Si normal nu e sa legi proiectoarele de ceata sa se aprinda odata cu stopurile de ceata? Eu asa vad normal...dar multi folosesc proiectoarele pe post de pozitie...asta este!
mecanick_maverick
QUOTE(Emy_ @ 16 Sep 2009, 15:32)
Salut..revin din nou cu acelasi subiect..Mi-am achizitionat instalatia pentru proiectoare cu tot cu releu si am o mica problema....Din toata harmalaia mi-au mai ramas 2 fire 1 maro si unul negru care duce la buton in bord...Cel maro sa fie pentru alternator????Iar cel negru trebuie legat astfel incat sa mearga atunci cand am contact presupun...Daca da unde atasez butonul???

<span class='edit'>16 Sep 2009, 19:24:</span>
Am rezolvat si acea problema......mai ramane sa achizitionez un buton.Ar merge tipul de buton "push" de la bordul de cn??sau este nevoie de un buton "click".Presupun ca pentru "push" am nevoie si de masa separat??
*


ohmy.gif Cum o fii butonul äla click , eu stiam doar basculant si de apäsare ( pushu' tongue.gif de CN ... )
...Presupun ca pentru "push" am nevoie si de masa separat?? - ce întelegi prin masä separat ? - comanda pozitivä o iei de la faza scurtä .
Chestia cu + de pe contact nu se aplicä în cazul de fatä , dacä vrei sä eviti "uitarea" luminilor aprinse , pune un buzzer de la dezmembräri pe pozitii ( cele de Daewoo cîntä mai frumos rolleyes.gif )
Ptr. becul din buton legi pozitie si masä - dar asta nu-i obligatoriu ptr. functionarea releului , doar ptr. confortul täu , sä nu fii nevoit sä aprinzi plafoniera ca sä-l gäsesti .
[attachmentid=1627553406]
Schema e o editare a uneia postate de @wo_name , unde pune +12 în cazul nostru e faza scurtä iar 30 prin sigurantä , de la alternator .
deceneu32
QUOTE(Neagu Ionut @ 19 Sep 2009, 00:31)
Si normal nu e sa legi proiectoarele de ceata sa se aprinda odata cu stopurile de ceata? Eu asa vad normal...dar multi folosesc proiectoarele pe post de pozitie...asta este!
*


Nu e normal,la orice masina straina vei avea doua butoane separate,unul pentru ceata spate si altul pentru ceata fata.Butonul pentru cetata spate se monteaza obligatoriu din fabrica,cum ai si tu la Dacie,cel pentru ceata fata,denumite impropriu ''proiectoare'',poate sa lipseasca,deoarece se monteaza optional.
Butonul pentru ceata spate are culoarea ROSIE iar cel pentru proiectoare trebuie sa fie VERDE.Sunt niste norme standard internationale.
Tie iti lipseste din fabrica butonul de proiectoare dar il poti achizitiona din comert.
Cele doua butoane se diferentiaza,pe langa culori,si dupa simbolul imprimat pe ele:
-cel de ceata spate are o lampa stilizata,indreptata spre stanga
-cel de proiectoare este reprezentat printr-o lampa indreptata spre dreapta
Imi pare rau ca n-am o poza cu butoanele de Dacie,iti arat una de Oltcit:la satelitul din dreapta,ultima pozitie este pentru ceata spate.Simbolul imprimat este acelasi cu cel de la Dacia CN pe care o ai tu.
al1n
salut
am si eu o problema legat de butonul lampa ceata.
butonul e ok ca lam verificata pe alta masina, doar ca nu sta aprins. apas pe el si se aprinde martorul in bord, dar nu ramane asa. e legat de un releu? el functioneaza doar daca tin apasat ON(vb de butonul din stanga volanului). la masina la care lam verificat se aude un TAC cand apas ON si ramane aprins, asa se auzea si la mine odata, acum nu mai vrea.
spuneti-mi unde sa caut.
multumesc.
mecanick_maverick
QUOTE(al1n @ 21 Sep 2009, 20:01)
salut
am si eu o problema legat de butonul lampa ceata.
butonul e ok ca lam verificata pe alta masina, doar ca nu sta aprins. apas pe el si se aprinde martorul in bord, dar nu ramane asa. e legat de un releu? el functioneaza doar daca tin apasat ON(vb de butonul din stanga volanului). la masina la care lam verificat se aude un TAC cand apas ON si ramane aprins, asa se auzea si la mine odata, acum nu mai vrea.
spuneti-mi unde sa caut.
multumesc.
*


Salut

În mod normal butonul de ceata e cu douä pozitii on/off si nu trece prin releu .
Existä butoane cu revenire - butonul stergätoare hayon de ex. cu 3 pozitii on/off/LV ,unde LV e cu revenire dar are imprimate simbolurile pe negru ,nu se poate confunda cu ceata care.i galben de obicei . Dacä vorbesti de butonul galben verificat , e posibil ca una din urechile de fixare în bord împiedicä ajungerea butonului în pozitie on stabilä si deci revenirea în off .

Ptr. creatorul postului @Emy_ ,cum merg proiectoarele ,ai reusit în cele din urmä ?
al1n
si totusi cum functineaza butonul ala???
mecanick_maverick
Dar nu ai specificat ce buton e , cel galben sau ai alt tip de buton ?
Îmi pare räu dar aici n-am pe aproape nici o Dacie ptr. a vedea ce buton ai în stînga volanului .
Oricum circuitul de ceatä îl poti urmäri în schema aläturatä (simplificatä ).
al1n
butonul este negru tot( ON OFF),am 4 papuci la el, am vazut in magazine doar modelul galben cu 3 papuci. dacia e din 99.specific ca butonul este bun, lam incercat pe alta masina, nu stiu modul de functionare al sistemului. cand apesi pe el nu ramane intro pozitie anume, doar da un semnal dar nu sstiu la ce si cand il stingi doar apeshi si sa stins, el revenind la pozitia initiala dupa ce il apeshi.
mecanick_maverick
biggrin.gif încearcä sä apesi în sens opus ( dacä-i basculant ,desigur ) ,se pare cä acum apesi în sensul cu revenire .
Desigur va trebui sä pui si firele în altä configuratie -dar 4 papuci ...esti sigur cä-i de dacie ( dom-le dacä-i push-buton patrat de CN ,sigur are 4 papuci ,dar ar trebui sä rämînä apäsat )
cristicipaian
Ca sa reactualizez topicul, ma bag sa postez si eu.
In schema atasata, am reprezentat modul in care am legat proiectoarele mele. Problema mea e, ca atunci cand opresc motorul, daca am lampile de ceata pornite, ele continua sa arda desi ar trebui sa se stinga odata cu luarea contactului.Ce parere aveti, pot ramane contactele releului lipite?
iuliano_smile
Tu ai releu cu 5 picioare? Daca da, vezi ca in schema ta trebuie refacuta. Adica nu sunt 2 picioare 87 ,ci 87 si 87a. Adica cand bobina releului nu are tensiune, pinul 30 este in directa legatura cu 87a. Cand ajunge tensiune pe bobina releului, 30 este in legatura cu 87.

Deci indiferent cum ai tu butonul de comanda al bobinei releului, stopurile tot aprinse raman, deoarece tu ai scurt facut pe 87 si 87a.
LVR-u
QUOTE(iuliano_smile @ 6 Nov 2009, 10:18)
Tu ai releu cu 5 picioare? Daca da, vezi ca in schema ta trebuie refacuta. Adica nu sunt 2 picioare 87 ,ci 87 si 87a. Adica cand bobina releului nu are tensiune, pinul 30 este in directa legatura cu 87a. Cand ajunge tensiune pe bobina releului, 30 este in legatura cu 87.

Deci indiferent cum ai tu butonul de comanda al bobinei releului, stopurile tot aprinse raman, deoarece tu ai scurt facut pe 87 si 87a.
*


Si nu ne dai si noua o schema pentru releu cu 5 picioruse?? blush.gif
iuliano_smile
Promit ca o desenez diseara, deoarece acuma trebuie sa plec la liceu.
mecanick_maverick
releele sunt cu destinatii diferite , cu pozitionarea diferita in carcasa in functie de fabricant .
Aveti aici citeva modele mai uzuale My Galery
Multi fabricanti atasaza schema chiar pe releu.
Releele de Volvo sunt mult mai mici , dreptunghiulare , dar indeplinesc aceeeasi functie.
Desigur ca n-am desenat toate modelele posibile , mai sunt cu siguranta incorporata , cu o rezistenta in paralel cu bobina , altele au o dioda in paralel cu bobina - la astea atentie la polaritate ...
iuliano_smile
Releul impreuna cu schema. O sa o atasez si in galerie.
cristicipaian
QUOTE(mecanick_maverick @ 6 Nov 2009, 19:11)
releele sunt cu destinatii diferite , cu pozitionarea diferita in carcasa in functie de fabricant .
Aveti aici citeva modele mai uzuale My Galery
Multi fabricanti atasaza schema chiar pe releu.
Releele de Volvo sunt mult mai mici , dreptunghiulare , dar indeplinesc aceeeasi functie.
Desigur ca n-am desenat toate modelele posibile , mai sunt cu siguranta incorporata , cu o rezistenta in paralel cu bobina , altele au o dioda in paralel cu bobina - la astea atentie la polaritate ...
*


schema e copia fidela a celei de pe releu. este verificata si cu aparatul de masura.Doi pini sunt(87) sunt uniti in interiorul carcasei
mecanick_maverick
QUOTE(iuliano_smile @ 6 Nov 2009, 17:30)
Releul impreuna cu schema. O sa o atasez si in galerie.
*



Frumoasa schema ! Dar cred ca va trebui s-o refaci ...
30 in instalatia electrica auto are semnificatia + permanent - deci intrarea de la siguranta ar trebui pusa pe 30
Asa cum ai ales tu releul ne anclansat trebuia sa conectezi 87-le nu 87a ptr. proiectoare , tocmai spuneai ca prin 87a vei avea proiectoarele aprinse permanent , prin punerea contactului si cuplarea butonului le stingi ...
dry.gif

@cristicipaian - verifica firul de la contact 15 in schema masinii ( pe comanda releului nu ai nevoie de siguranta , dar nu strica ) , eu cred ca ai luat fir din cealalta grila - 30 - d-aia nu se sting la luarea contactului .
Mai verifica odata circuitul , cite-odata cu graba se strecoara greseli .
cristicipaian
am desfacut releul . Ce se intampla defapt: imi intorcea curentul de pe + baterie in grila de + dupa contact de imi mergeau si celelalte accesorii dupa ce luam contactul. Studiez acum constructia lui sa imi dau seama ce si cum.
iuliano_smile
Mersi mecanick_maverick wink.gif . Nu mai fac nimica cand sunt obosit si mai ales pe fuga.

Am repostat schema pentru cei care doresc, la fel si in galeria mea.
cristicipaian
am rezolvat problema schimband releul cu un alt model
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.