Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema instalatie electrica nimieni nu stie ce ar
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
radeon21
sal am o problema si am fost la 3 electricieni si nu mi-au facut nimic .
cand semnalizez , cand aprind farurile sau schimb faza, cand aprind ventilatorul incep stergatoarele si nu se mai opresc cam un min , mai nou am observat ca incep si cand merg pe drum cu macadam si vibreaza masina . un electrician mi-a schimbat temporizatorul de stergatoare dar degaba.imi poate da cineva vreo sugestie , nu de alta da e foarte enervant si imi zgarie parbrizul .
pavel_daniel
Salut
Vezi daca e buna masa intre caroserie si motor,precum si masa dintre bord si caroserie,masa pe care o gasesti pe surubul de fixare al releului regulator de tensiune ,de regula.Ma gandesc ca stergatoarele pornesc deoarece unul din consumatori nu are masa si atunci o ia prin motorul de la stergatoare.
Succes.
krapcarasu
cauta intr-un manunchi de conductoare de sub bord, tre sa fie vreo atingere
PH-06-BOA
Sau vre-un papuc, a iesit de pe regleta, si in trepidatii da la masa. Izoleaza tot ce e liber sub bord, si nu numai. Ai adaugat ceva, care probabil nu a fost bine montat? Instalatia e simpla, nu se poate sa nu rezolvi. Ia-le prin eliminare. Mai repede le faci singur(cu putin ajutor), daca ai putina electrica in cap, si iti vei cunoaste bine si masina. Electricieni? Ce-o fi aia? Aaaa, aia cu laptop-ul, care se conecteaza la masina de primesc lectii de la ea? " Am aia defect, am ailalta defect" !
radeon21
masa am verificat-o

14 Sep 2009, 21:42:
am adaugat un casetofon si alarma cu inchidere , dar m-am uitat la legaturi si par sa fie izolate ok
bygy007
vezi alimentarea + de la blocul de lumini , regletele de sub bord sau o masa de la alimentarea temporizatorului sau masa generala de la alternator la aripa stinga fata , cablul de minus de la baterie la cutie sau vre-o borna slaba la baterie

o proba simpla scoate temorizatorul si vezi daca mai face dar vei avea urmatorul incovenient daca dai drumu la stergatoare si nu le opresti cind ajug jos , ele se vor opri in pozitia in care sint in momentul ducerii manetei in 0

asta e sigur simptom de temporizator
Ciorapel
Eu nu am temporizator pe masina, si totusi stergatoarele mele se opresc la "0". M-am intereseat cum sa pun temporizator, si am aflat ca un papuc trebuie luat din maneta de stergatoare din carcasa volan. Verifica tu acel papuc, sau maneta stergatoarelor. Poate sa mai dea un foarte mic impuls la stropitoarele de parbriz, si sa iti porneasca stergatoarele ...
bygy007
pe motorul stergator exista o cama care aduce la 0 stergatoarele dacaii dai un inpuls , la cele cu temporizator firul care se duce la cama se intrerupe si trece prin temporizator de aia daca scoti releul nu revine
intr-adevar acea pornire poate fi de la un impuls de la stropitoare , dar eu cred ca pe undeva pe traseul de alimentare al temporizatorului exista o legatura slaba
mecanick_maverick
QUOTE(Ciorapel @ 15 Sep 2009, 13:18)
Eu nu am temporizator pe masina, si totusi stergatoarele mele se opresc la "0".  M-am intereseat cum sa pun temporizator, si am aflat ca un papuc trebuie luat din maneta de stergatoare din carcasa volan ...
*




Mäi sä fie ! Chiar ti se opresc la "0" färä releu , exact ca la alte sute de mii de Dacii care nu au fost preväzute cu releu de temporizare ?
MIRACOL , sunä repede la PRO-TV sau la OTV cä si asa dau äia toate tîmpeniile pe post ...
Dacä ai stii sä citesti o schemä ( si ai muuuulte pe pagina asta ! ) n-ai mai încerca sä-l corectezi pe @bygy007 , nu am termen de comparatie . radmasa.gif

"M-am intereseat cum sa pun temporizator, si am aflat ca un papuc ... "- se pare cä nu te-ai " intereseat " unde trebuie , sau n-ai "prins" bine ce-ti explicau ceilalti unsure.gif , nu se ia un fir ci 2 , adicä se întrerupe firul 31b si capetele rezultante se duc la temporizator ( prima imagine postatä de cätre @bygy007 ) si tocmai aceastä întrerupere face ca motorul sä nu revinä la "0" dacä scoti releul din circuit !-( la cele preväzute din fabricatie cu temporizator firele sunt deja separate conform schemei ... )
Dacä ai nelämuriri întreabä , nu da "sfaturi " aiurea ...
Cu impulsu' e posibil s-o fi nimerit , maneta fiind lungä poate da un impuls fals la trepidatii pe LV (stropitor) mai ales în cazul în care carcasele sup. si inf. ale volanului sunt fixate între ele dar nu si de coloana volanului ... dar asta nu explicä pornirea " cand aprind ventilatorul ... " care n-are cum provoca impuls pe LV ( dacä nu-l porneste cu ciocanul ) , asa cä tot varianta propusä de @bygy007 e cea mai plauzibilä , masä incorectä a releului .

Cît despre afirmatia creatorului firului " problema instalatie electrica nimieni nu stie ce ar, pornesc stergatoarele " , cei 3 nu sunt electricieni dacä n-au gäsit solutia !
Faptul cä au o diplomä ( dacä or avea ... ) , schimbä un bec sau un releu ...nu le dä dreptul sä se considere electricieni !
De la mine n-a plecat nici o masinä färä sä-i fie solutionate problemele cu care a venit (doar unuia cu Leganza cu injectie cäreia îi luase foc instalatia i-am recomandat sä o ducä la service-ul unde-i fäcuse revizia în dimineata respectivä - nu i-au fixat corespunzätor firele care s-au ros pe suportul bateriei - noroc cä a reusit s-o stingä ...)
Nu faceti improvizatii , ati putea pierde mai mult decît valoarea masinii !
tatuci
am patit ceva similar si am inlocuit la temporizatoare si manete de mi-a venit rau.

intr-un final vinovatul era un fir din mufa care se prinde pe matena stergatoarelor, fir care avea izolatia roasa de papuc astfel incat 1-2 fire de lita faceau atingere cu papucul vecin...

verifica firele ca a imbatranit stratul izolator si nu se stie niciodata
Ciorapel
QUOTE(mecanick_maverick @ 19 Sep 2009, 03:32)
Mäi sä fie ! Chiar ti se opresc la "0" färä releu , exact ca la alte sute de mii de Dacii care nu au fost preväzute cu releu de temporizare ?
MIRACOL , sunä repede la PRO-TV sau la OTV cä si asa dau äia toate tîmpeniile pe post ...
Dacä ai stii sä citesti o schemä ( si ai muuuulte pe pagina asta ! ) n-ai mai încerca sä-l corectezi pe @bygy007 , nu am termen de comparatie . radmasa.gif

"M-am intereseat cum sa pun temporizator, si am aflat ca un papuc ... "- se pare cä nu te-ai " intereseat " unde trebuie , sau n-ai "prins" bine ce-ti explicau ceilalti  unsure.gif , nu se ia un fir ci 2 , adicä se întrerupe firul 31b si capetele rezultante se duc la temporizator ( prima imagine postatä de cätre @bygy007 ) si tocmai aceastä întrerupere face ca motorul sä nu revinä la "0" dacä scoti releul din circuit !-( la cele preväzute din fabricatie cu temporizator firele sunt deja separate conform schemei ... )
Dacä ai nelämuriri întreabä , nu da "sfaturi " aiurea ...
*



Nu stiu daca are rost sa te bag in seama, dar incerc; Eu am zis ca eu nu am temporizator si se opresc la 0, pentru afirmatia lui bygy007 cum ca daca nu ai acel temporizator nu revin la 0 (el se referea la altceva, eu la altceva; el se referea ca daca este dotata si il scoti, si eu ma refeream ca daca nu ai din fabrica). Din cate imi aduc eu aminte din acea schema, trebuie sa intrerupi un fir de la maneta, si sa il "inseriezi" cu temporizatoru; acum ca or fi doua, nu pot sa te contrazic; Daca omul intreba despre "cum imi montez temporizator", nu ma bagam, ca nu stiam exact; omul a intrebat altceva, deci ceea ce am zis eu este absolut corect (sa verifice firul/firele care vin de la temporizator la maneta).

Daca aveai un pic de bun simt, nu imi vorbeai asa, ci dadeai un reply prin care ma corectai de acei DOI papuci, asa cum a facut bygy007 explicandu-mi la ce se referea el (din fabrica montat temporizatorul).

Sanatate, si mai usor cu tonul ...

P.s. Imi cer scuze de offtopic.

[editat]

Si cat despre acea "masa" de care zicea bygy007, de exemplu, la mine stergatoarele cu aeroterma, au circuit complet separat, deci nu se aplica.
Ov
@mecanick_maverick: te rog sa fi mai putin acid si sa-ti controlezi limbajul wink.gif
bygy007
va certatia aiurea , la toate masinile la motorul de stergator exista acea cama rolul ei este de a tine alimentarea motorului pina stergatoarele fac o tura completa chiar daca au temporizator sau nu
am modificat cele 2 scheme adaugind maneta cu circuitele lui
mecanick_maverick
Putin offtopic

Unele demaroare de Dacia se lasä foarte greu convinse sä iasä de sub galerie , mai ales dacä e motorul si galeria fierbinte si operatiunea se executä seara în stradá ...
Mä chinuiam cu el de vre-un ceas, mä dureau genunchii groaznic ,se adunaserä privitori ca la urs dar n-aducea nici unul un levier sä pot elibera afurisitul de demaror . Deodatä apare un tip , putin cam afumat si începe sä dea sfaturi cum cä trebuie sä verific membrana de la avansul vacuumatic cä d-aia nu porneste (aflase el de undeva cä avansul vacuumatic are membranä ... ) si däi cu membrana , cá sigur e äla baiul - de m-a scos din särite . Desigur - electromotorul avea bucsile terminate si nu avea nici o treabä cu vacuumul , dar el o tinea una si bunä .
Si mai sunt de ästia care au auzit cä... si te corecteazá de zici cá toatä viata doar asta au fäcut - era un tip care vázuse puntile redresoare la aparatele de radio cu 4 diode si credea cä la alternator e la fel -" ti se pot arde chiar si toate 4 diodele" -
Alternatorul are înfäsurärile statorului trifazice , majoritatea în triunghi, unele conectate în stea ( ba chiar cele de tractor au si iesire de la punctul central ptr. releul de indicare a încärcárii) dar TOATE AU CEL PUTIN 6 DIODE (cele cu releu de încärcare încorporat mai au 3 în plus)
Asta ca sä întelegeti de ce am un deosebit respect pentru cei care se bagä în seamä pe auzite .

fin offtopic

@bygy007 îndruma pe bazä de experientä (si logicä ) pasii de urmat în a detecta unde-i buba ,cu scheme atasate si lämuriri cä la scoaterea releului din circuit apare fenomenul de oprire instantanee a stergätorilor unde se gäsesc la punerea manetei la 0,
cînd ... apare domnul @ciorapel cu fraza "Eu nu am temporizator pe masina, si totusi stergatoarele mele se opresc la "0". M-am intereseat cum sa pun temporizator, si am aflat ca un papuc trebuie luat din maneta de stergatoare din carcasa volan. Verifica tu acel papuc, sau maneta stergatoarelor. Poate sa mai dea un foarte mic impuls la stropitoarele de parbriz, si sa iti porneasca stergatoarele ... " - adicä nu-i corect ce zice ästa -ale mele revin la 0 si färä releu ,deci cautä tu päpucul care-ti spun eu ,cá asa am auzit eu cä pleacá un päpuc de la manetä la releu ...

Si-mi vine mie cu bunul simt ...

Domnule @ciorapel , într-o instalatie electricá nu pleacä päpuci , se trag fire - päpucii se atasazá la capátul firului pentru a se putea conecta si schimba în caz de necesitate întrerupâtorul ,releul sau becul respectiv färä a fi nevoit sä tai ,cositoresti samd.
În plus se usureazá munca persoanei care manipuleazä piesele respective prin folosirea de mufe standardizate ptr. relee, butoane ,lämpi - unde päpucii se mentin în pozitie constantá unii fatá de altii ne existînd riscul de a inversa conexiunile , de obicei aceste mufe sunt fácute de asa naturä cä nu-ti permit sá conectezi altfel releul sau întreruptorul.
Temporizatorul de stergätoare are un releu în carcasá , dar mai are un circuit electronic ce are nevoie de un fir de masà (ca si cel de semnalizare electronic dealtfel ) si amîndoua au prostul obicei de a face un clic la conectarea masei -adicä o masá proastä la firul temporizatorului se traduce printr-un impuls al releului .

Ideea e cá dacá nu stii ceva într-o temá ,sá nu încerci sá corectezi pe altul , iar dacä n-ai înteles ce vrea sä zicá poti sá mai citesti odatä înainte de a räspunde - cá nu se supárá nimeni.
Sä nu crezi cá eu as fi supárat pe tine , mai greseste omul - cît despre aciditatea ráspunsului ??? eu nu te-am jignit , omul poate spune tîmpenii cu graba dar asta nu înseamná cá ar fii prost , o lipsá momentaná de concentrare .
Salutare si sä ne spunä autorul postului dacá a reusit sá-i dea de cap !
pavel_daniel
Pentru MECANICK_MAVERICK
Ai dat cu mucii-n fasole.Daca intr-adevar esti electrician auto dupa cum pretinzi te sfatuiesc sa te apuci de alta meserie,nu de alta dar din cauza unor electricieni ca tine ard masini pe drum.Pe deasupra te-ai gasit sa fi si ironic.Nu cred ca ai dreptul la asa ceva.Se chema tupeu.Sper sa realizezi singur ca ai gresit.
Ciorapel
@mecanick_maverick multumesc pentru lectiile date, dar am o scoala pe domeniul electronicii, si tata are cam 35 de ani de electronica la activ; nu cred ca un om intreg in logica intelege ca "PAPUCUL PLEACA DIN PUNCTUL X SI AJUNGE IN Y". Nu inteleg oamenii ca tine, ce intra pe topicuri si incep sa dea lectii de exprimare, si sa-si dea cu parerea ca X are dreptate, fara a ajuta intr-un fel la rezolvarea problemei. Ti-am mai spus, dar nu pricepi : nu am corectat/contrazis pe nimeni; eu am zis ca la mine se intampla ceva, si sa incerce sa rezolve problema controland firul (FIRELE) care vin de la temporizator la maneta.

Daca nici acum nu intelegi iti fac o schema .... electronica.
bygy007
deci instalatia de stergator se compune dintr-un papuc care se leaga la + la una dincele 2 regletele de sus din bord , o mufa in care intra maneta , un papuc cu un fir (firul se duce la pompita de spalare parbriz) apoi o mufa pentru temporizator(daca are) si apoi o mufa care se duce la motorul de la stergatoare si masa , care daca nu ma insel o ia de la motorul de stergatoare

acum multi ani am inlocuit o astfel de instalatie , si anume am trecut de la "clasic" la temporizator

dupa mine sigur ai o legatura imperfecta , timpul va spune totul , la un moment dat nu va mai functiona si va trebui sa o repari
defectele intermitente sint cele ma timpite ca sa nu zic alt cuvint si dau cele mai mari batai de cap , si stiu despre ce vorbesc
Ciorapel
@bygy , ma mai gandesc la ceva: daca temporizatorului i se ia alimentarea, dupa care ii revine (contact imperfect), nu cumva face "o tura" ? [ mecanick_maverick -> observa semnul de intrebare, deci este o intrebare, nu o afirmatie -> adica nu sunt sigur, si cer parere -> adica nu contrazic pe nimeni ].
bygy007
da este posibil

ai observat cind face cursa? e ceva aleatoriu?
la mine facea cind puneam borna de la baterie avind stergatoarele pe direct facea o tura
mecanick_maverick
QUOTE(pavel_daniel @ 21 Sep 2009, 08:21)
Pentru MECANICK_MAVERICK
Ai dat cu mucii-n fasole.Daca intr-adevar esti electrician auto dupa cum pretinzi te sfatuiesc sa te apuci de alta meserie,nu de alta dar din cauza unor electricieni ca tine ard masini pe drum.Pe deasupra te-ai gasit sa fi si ironic.Nu cred ca ai dreptul la asa ceva.Se chema tupeu.Sper sa realizezi singur ca ai gresit.
*



radmasa.gif Definitia tupeului la tine e foarte interesantä ( nu cumva erai tu cel cu membrana ? rolleyes.gif sper cä stii de glumä , pe äla îl cunosteam )
Pe ce bazezi afirmatiile tale cu mucii , sfatul cu altä meserie , masini care ard ?
Nu-ti fie teamä , nu te las färä clienti . Chestia cu demarorul s-a petrecut cu mai mult de 20 de ani în urmä ,dimineata mergeam la serviciu ,dupä amiazä mergeam la cîte unul din cele 3 ateliere la care rezolvam electricitatea si cel cu demarorul era unchiul unui prieten care m-a prins cînd mä îndreptam spre casä , d-aia m-am apucat sä demontez în stradä .
Ironie ?!? Crezi cumva cä o persoanä care a desfäcut în viata lui un alternator ( nu pretind sä-l si repare , doar sä-l studieze ) poate afirma cä are 4 diode ?
P.S. "Sunt si eu interesat de o problema legat de discul tau de ambreiaj.Cum ai putut sa vezi ca nu-i uzat deoarece este asezat intre placa de presiune si volanta?.Sper sa nu fiu considerat curios sau indiscret" --- foarte simplu - prin fereastra unde vezi volanta cu semnul , în intervalul dintre cele 3 brate ale pläcii de presiune care se prind pe volantä poti vedea linistit grosimea ferodourilor discului , dacä ai pe cineva sä calce ambreiajul poti vedea si dungile de ventilatie ale ferodoului ,chiar si niturile - cu motorul oprit desigur rolleyes.gif

Domnule @ciorapel , comentariul cu "M-am interesat cum sa pun temporizator, si am aflat ca un papuc ... " nu l-a fäcut taicätu -asa cä nu are nici o relevantä experienta sau îndemînarea lui , asa cum putinä relevantä are si faptul cä ai fäcut scoalä de electronicä - eu cunosc persoane care au fäcut profesionalä de frezori si nu stiau sä mäsoare cu sublerul ,avînd diploma în mîna , altu cu diploma de electrician auto a venit ucenic la mine , nu stia nimic -nu zic cä ar fi si cazul täu , dar aici se vorbea de o temä exactä unde nu aveai idee de ce se vorbeste "el se referea la altceva, eu la altceva; el se referea ca daca este dotata si il scoti, si eu ma refeream ca daca nu ai din fabrica" unde era clar - cel putin pentru mine ,cä dacia în cauzä era preväzutä cu temporizator.
Ai fäcut o afirmatie bizarä si ambiguä ( tu , nefiind electrician auto stii care-i päpucul-firul acela care vine de la releu doar privind butonul/maneta ? ) la momentul nepotrivit , adicä exact dupä mesajul bine argumentat al lui @bygy007 - ceea ce m-a iritat , aducîndu-mi aminte de atîtia alti specialisti ...

"Nu inteleg oamenii ca tine, ce intra pe topicuri si incep sa dea lectii de exprimare, si sa-si dea cu parerea ca X are dreptate, fara a ajuta intr-un fel la rezolvarea problemei..." biggrin.gif halal spirit de observatie ai - nu lectii de exprimare , sugestia era de a studia bine enuntul problemei si comentar __DOAR ÎN CAZUL CÄ AI CEVA CONCRET DE SPUS SI CARE NU A FOST DEJA EXPLICAT MAI BINE DECÎT O POTI FACE TU __
contributia mea "Temporizatorul de stergätoare are un releu în carcasá , dar mai are un circuit electronic ce are nevoie de un fir de masà (ca si cel de semnalizare electronic dealtfel ) si amîndoua au prostul obicei de a face un clic la conectarea masei -adicä o masá proastä la firul temporizatorului se traduce printr-un impuls al releului " chiar dacä e o completare a celor spuse de @bygy007 îti era destinat tie - la momentul respectiv eu am considerat si încä consider cä mesajul acestuia era destul de clar ptr. ca initiatorul firului sä poatä rezolva problema .

De schemä ai tu nevoie , ceea ce trebuie sä înteleg eu înteleg färä sä am nevoie de atentionarea sau sfatul cuiva .

Nu-l cunosc pe @bygy007 dar îl felicit pentru felul cum se documenteazä si prezintä lucrurile, odatä eram si eu asa chitibusar , acum mai putin - calculatoarele au trecut pe primul loc cool.gif

Pentru dl. @bygy007 - mesajul cu "o turä " era o indirectä adresatä mie , voia sä parä spiritual , oricum tot n-a învätat încä sä citeascä cu atentie enuntul problemei - nu era vorba de "o turä " ci de "incep stergatoarele si nu se mai opresc cam un min "

Toate cele bune !
bygy007
si acum sa fiu un pic post-336-1110552475.gif dupa mine un electronist ar trebui sa stie sa masoare destul de bine cu un aparat de masura , si orice electronist ar trebui sa aibe unul cit de cit destept , eu personal desi nu sint electronist ( sint electrician dar nu am treama cu domeniul auto) am acasa 2 aparate de masura destul de destepte , din experiena mea (am cochetat si cu electronica destul de mult) un electronist trebuie sa gindeasca destul de logic un defect avind in vedere ca pe forum sint destule scheme electrice ale instalatiei electrice ale berlinei si am invatat pe dinafara schema electrica a belinei lovindu-ma de multe probleme la mine sau la altii
succes la remedierea defectului
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.