Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Help - DACIA 1310 gpl
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
stefy_stef_2010
[B] Am si eu probleme cu o dacia 1310 din 97` gpl

1. Cand trec pe benzina de pe gaz, moare motorul la relanti (sau sub 1000 rpm)
2. Pe la 85-90 Km/h incepe " sa danseze pe sosea"- scuzati limbajul , ( mi-a zis cineva ca ar trebui sa schimb bucsele la puntea spate )
vallyyy
pai explica mai concret "danseaza" .....mie imi "dansa" din cauza ca nu aveam geometria facuta si din cauza amortizoarelor si arcurilor duse facea si ca barca........nu cred ca-ti "danseaza" puntea spate in cel mai rau caz sa nu ai vreo galma in cauciucuri.......reglajele relantiului cam difera de la gaz la benzina din cate stiu eu ......
brigada_diverse
cum schimbi de pe benzina pe gaz? la ralanti poti face asta la cald....
stefy_stef_2010
telescoapele sunt tari si nu dau semne de uzura si arcurile pe spate sunt schimbate si sunt puse altele mai tari pt greutate.
"danseaza"=" nu prea pot sa o controlez, se misca se balanseaza usor stanga dreapta.
Cineva mia zis ca ar fii de la bucsele de pe bascula(puntea spate).


Si motorul dc se opreste pe benzina cand scade turatia sub 1000? chiar si in oras knd sunt nevoit sa incetinesc / nu conteaza dak fac schimbarea de pe gaz pe benzina la cald sau la rece.

cine stie sa ma ajute, pls help me ! biggrin.gif
krapcarasu
poate se umple mai greu carbu,mai era un topic
Cumotoru cald dupa un drum lung se regleaza sa mearga bine intai pe benzina, apoi gazu
brigada_diverse
aa
clar...pai schimbarea se face in mers
depinde unde e pusa si electrovalva..daca e pe tur...pana se amorseaza pompa turbezi...daca e pe furtunu spre carb, se face trecerea mai usor, pompa fiind amorsata....

eu o pornesc cu soc direct pe gaz....si la rece..sa vedem cand o da iarna
stefy_stef_2010
am incercat si cu motorul cald si am mai strans acceleratia sa stea pe la 1000 rpm dar pur si simplu pe benzina moare motoru sub 1500- sa zicem
brigada_diverse
la trecerea pe benzina sau la mersul pe benzina?
daca e la mersul pe benzina s-o fi infundat ceva prin carburator ca a stat uscat...curata jiglerele si regleaza carbul....
stefy_stef_2010
si la trecere si din mers .............
vallyyy
Umple masina cu 4 oameni si dai aceeasi viteza vezi daca mai"danseaza",daca nu mai danseaza eu zic ca tot de prin telescoape.........totodata verifica sa nu ai vreo galma la cauciuc sau sa nu ai piulita de la tambur slabita sa-ti joace roata ..........daca nu e din astea posibil sa fie si de la bucsele de la brat desi nu cred ca ti-ar dansa in halul asta
stefy_stef_2010
am descoperit k am bucsele la puntea spate / bascula duse si deasta " dansa ' pe sosea,


Dar nu am gasit d c moare motorul pe benzina sub 1000 rpm
brigada_diverse
de prost ce e reglat carburatorul si avansul.....
regleaza-le..sunt nspemii de topicuri cum se regleaza, gaseste-le si vezi de acolo.....trebe luata la bani marunti masina....
bygy007
acea balansare mai poate fi de la rulmenti slabi pe spare (acele oale)
la trecerea pe benzina pe gaz considerind ca pe benzina merge bine problema este de la reglajul relantiului la gaz care se face dintr-un surub de pe vaporizator
banuind ca faci trecerea in mod corect pe treapta din mijloc pina se consuma benzina din carburator apoi treci pe gaz
mai verifica daca nu cumva supapa de benzina nu se inchide complet (cind esti pe GP)L scoti furtunul de benzina si daca scoate benzina atunci de acolo e
SGM.MYKE
Zicea ceva ca pe benzina are probleme. Eu as banui ca are traseul de aer infundat in carb sau poate trage aer fals pe la talpa ori intre corp si capac din cauza uscarii garniturilor; pe GPL mai compensezi aerul fals cu marirea debitului.
stefy_stef_2010
carburatorul este neumblat in el dintotdeauna ( sunt al 3lea propietar si are sigiliu) biggrin.gif
krapcarasu
curata-l, verifica nivelul , iti dai seama ce mizerabil e
alpyne
CINE MA AJUTA SI PE MINE CU O PROBLEMA LEGATA DE APRINDERE...!?PORNESTE GREU SAU DELOC PE GPL CU MOTORU CALD.
baranga
QUOTE(alpyne @ 18 Sep 2009, 18:30)
CINE MA AJUTA SI PE MINE CU O PROBLEMA LEGATA DE APRINDERE...!?PORNESTE GREU SAU DELOC PE GPL CU MOTORU CALD.
*



deschizi capota,pui urechea langa carburator si rogi pe cineva sa iti puna contacul;
asculta daca se aude gazul in carburator;daca se aude ai o problema la aprindere;
daca nu se aude ai o problema la una dintre cele 3 electrovalve ale instalatiei GPL wink.gif
Mult succes
SGM.MYKE
Nu trebuie sa asculte neaparat gazul din carb, poate sa asculte daca tacane electrovalva de la motor care e inainte de plaman. Daca nu lucreaza poate sa roage pe cineva sa o loveasca cu manerul unei surubelnite in timp ce pune contactul si da la automat.
krapcarasu
debit prea mare, la cald se inneaca; sau scanteie slaba
Incearca sa pornesti cu intrerupatorul pe mijloc(inchis si gaz si benzina) stand cu mana pe el, cand da sa porneasca dai pe gaz
alpyne
multumesc baieti pt sfaturi.o sa incerc maine ce ati spus voi. iar acum o mica povestioara legata de ce ma doare.de ceva vreme incoace masinutza de servici care pana nu demult pornea oricum si in orice conditii a inceput sa faca figuri.pornea greu cu motoru rece pe benzina.dadeam apoi pe gaz si mergea.n-am dat importanta mai ales ca aveam electromotoru schimbat recent si bateria de 2 luni.pana cand intr-o dimineata cand ieseam din sc 3...ca tot omu vroiam sa ajung acasa...dau la demaror pe benzina cu motoru rece si pauza.......m-am invartit pe langa ea.cineva a zis ca n-am benzina,desii stiam ca am.in fine,am adus-o pe cama si tot pauza.mentionez ca am un Voltran din luna mai si n-am facut decat 6200 km.e drept am mai fost si pe drumuri de tara cu praf si din astea...eu sunt planta la masini nu ma pricep dar va spun cum am reusit s-o pornesc pana la urma.cum deschizi capota pe partea soferului e un intrerupator.on-off benzina/benzina-gaz.am mutat din benzina/gaz pe benzina iar singura modalitate cum am reusit s-o pornesc ca n-a vrut nici macar impinsa pe benzina,a fost sa mut intrerupatoru de sub capota pe benzina,iar switch-ul din interior pe pozitia gaz.a pornit si motoru nu avea putere,mergea in suturi,dar n-am lasat-o decat acasa ca mi-a fost frica sa nu se opreasca si sa raman pe langa...ajung acasa,mut intrerupatoru din benzina pe benzina/gaz de sub capota.opresc motoru,pornesc si mergea normal,rotund.dau o tura cu ea 2-3 km ca sa ma conving,cand ajung acasa din nou......surpriza.pompa de benzina inundata de benzina iar in rezervor o presiune enorma.rezolv in fine schimb pompa,bobina, platini noi nemtesti,bujii dalea de 40000 normale capac de delcou nou si curat capetele fiselor.acum e acum.eu niciodat n-am putut s-o pornesc cu motoru rece pe gaz.o lua pe gaz,dar n-o mai lua pe benzina.in fine acum o ia cu motoru rece pe benzina si gaz,dar n-o mai ia pe ambele cu motoru cald.m-i s-a oprit motoru.am stat 30 de min sa pornesc din nou.am intrebat pe cineva si mi-a zis ca a-r fi timpul sa scimb filtru de la plaman si sa-mi verifice cineva carburatoru si implicit buna functionare a instalatiei gpl.voi ce spuneti?
krapcarasu
cand ai schimbat platina ai reglat avansul? pune o tranzistorizata sa f mai rar platina
alpyne
nu l-am reglat eu.l-a reglat mecanicu cand a schimbat platina banuiesc.
SGM.MYKE
E posibil ca electrovalva de benzina sa nu mai lucreze bine si sa nu mai deschida.
alpyne
am fost azi la mecanic si mi-a descoperit buba.e vb de intrerupatorul benzina-benzina/gaz care s-a slabit.imi baga si benzina cand sunt pe gaz si mi-o ineaca cateodata.de aici lipsa de putere cateodata in viteza a 5 a sau trepidatiile cutiei.tre s-o schimb.vre-o idee cat costa la Voltran?multumesc pentru sfaturi la toti 3...
baranga
QUOTE(alpyne @ 18 Sep 2009, 22:57)
multumesc baieti pt sfaturi.o sa incerc maine ce ati spus voi. iar acum o mica povestioara legata de ce ma doare.de ceva vreme incoace masinutza de servici care pana nu demult pornea oricum si in orice conditii a inceput sa faca figuri.pornea greu cu motoru rece pe benzina.dadeam apoi pe gaz si mergea.n-am dat importanta mai ales ca aveam electromotoru schimbat recent si bateria de 2 luni.pana cand intr-o dimineata cand ieseam din sc 3...ca tot omu vroiam sa ajung acasa...dau la demaror pe benzina cu motoru rece si pauza.......m-am invartit pe langa ea.cineva a zis ca n-am benzina,desii stiam ca am.in fine,am adus-o pe cama si tot pauza.mentionez ca am un Voltran din luna mai si n-am facut decat 6200 km.e drept am mai fost si pe drumuri de tara cu praf si din astea...eu sunt planta la masini nu ma pricep dar va spun cum am reusit s-o pornesc pana la urma.cum deschizi capota pe partea soferului e un intrerupator.on-off benzina/benzina-gaz.am mutat din benzina/gaz pe benzina iar singura modalitate cum am reusit s-o pornesc ca n-a vrut nici macar impinsa pe benzina,a fost sa mut intrerupatoru de sub capota pe benzina,iar switch-ul din interior pe pozitia gaz.a pornit si motoru nu avea putere,mergea in suturi,dar  n-am lasat-o decat acasa ca mi-a fost frica sa nu se opreasca si sa raman pe langa...ajung acasa,mut intrerupatoru din benzina pe benzina/gaz de sub capota.opresc motoru,pornesc si mergea normal,rotund.dau o tura cu ea 2-3 km ca sa ma conving,cand ajung acasa din nou......surpriza.pompa de benzina inundata de benzina iar in rezervor o presiune enorma.rezolv in fine schimb pompa,bobina, platini noi nemtesti,bujii dalea de 40000 normale capac de delcou nou si curat capetele fiselor.acum e acum.eu niciodat n-am putut s-o pornesc cu motoru rece pe gaz.o lua pe gaz,dar n-o mai lua pe benzina.in fine acum o ia cu motoru rece pe benzina si gaz,dar n-o mai ia pe ambele cu motoru cald.m-i s-a oprit motoru.am stat 30 de min sa pornesc din nou.am intrebat pe cineva si mi-a zis ca a-r fi timpul sa scimb filtru de la plaman si sa-mi verifice cineva carburatoru si implicit buna functionare a instalatiei gpl.voi ce spuneti?
*



cand mergea balbait ai mers si pe gaz si pe benzina in acelasi timp wink.gif
n-ai vazut si tu in spatele tau fum???
alpyne
Nam vazut fum ca era noapte...am vazut doar ca nu ma depasea nimeni desii mergeam cu 40... tongue.gif

24 Sep 2009, 19:03:
mai nou am fost la meseriasu cu gpl-ul.cica nu e intrerupatoru gpl-benzina/benzina.ca nu-mi baga de fapt gaz si benzina in acelasi timp.binenteles mi-a demonstrat asta dupa ce am skimbat furtunu de benzina...care era cam obosit.poate tragea aer pe acolo inainte...i-am povestit printre altele ca la relanti pe gpl cand cobor o panta cu luminile aprinse aproape m-i se sting luminile si turatia motorului la relanti pe gpl ajunge undeva pe la 400-500rpm.mi-a zis ca e ceva legat de instalatia electrica si sa caut un electrician,atata timp cat am skimbat diodele toate,capacu de delco,platina,fisele,bobina.sau a mai zis ca a-r putea fi ceva legat de electromotor.carbunii?!nu stiu blink.gif
stefy_stef_2010
la un service, zic baietii:" k nu este nev sa umblii in carburator" ??????????????????????
ionut_09_RWX
QUOTE(alpyne @ 24 Sep 2009, 17:54)
Nam vazut fum ca era noapte...am vazut doar ca nu ma depasea nimeni desii mergeam cu 40... tongue.gif

<span class='edit'>24 Sep 2009, 19:03:</span>
mai nou am fost la meseriasu cu gpl-ul.cica nu e intrerupatoru gpl-benzina/benzina.ca nu-mi baga de fapt gaz si benzina in acelasi timp.binenteles mi-a demonstrat asta dupa ce am skimbat furtunu de benzina...care era cam obosit.poate tragea aer pe acolo inainte...i-am povestit printre altele ca la relanti pe gpl cand cobor o panta cu luminile aprinse aproape m-i se sting luminile si turatia motorului la relanti pe gpl ajunge undeva pe la 400-500rpm.mi-a zis ca e ceva legat de instalatia electrica si sa caut un electrician,atata timp cat am skimbat diodele toate,capacu de delco,platina,fisele,bobina.sau a mai zis ca a-r putea fi ceva legat de electromotor.carbunii?!nu stiu blink.gif
*



poate sa bage si gaz si benzina frate, doar ca nenea ala e dus cu capu...
hai za zic ... din motive practice electovalva aia de benzina se poate deschide manual, ori cu surubelnita ori fara.. e foarte posibil sa fie deschisa putin de tot .. sau sa reformulez.. sa nu fie inchisa suficient... am avut si eu beleaua asta..
Varianta 2... scaunul de la electrovalva aia sa nu etanseze perfect sau arcul sa fie foarte slab .. desfa electrovalva . sterge bine si incearca sa rectifici scaunul ala cu smirghel fin sau strung daca ai posibilitatea ..
spor la treaba...!!!
alpyne
mecanicu spunea una,iar "nenea cu gpl-ul" alta.mecanicu mi-a demonstrat in service ca atunci cand o dadeam pe gaz de la switch-ul din interior,imi scuipa si benzina cum spui tu.explicatia cel putin pt mine a-r fi fost faptul ca masina pornea cu motorul rece pe gpl,cea ce n-o facea inainte nici cu rugaminti pana nu incalzeam motoru cel putin 1 min.sunt constient ca putea merge simultan cu amandoua daca electrovalva era intre pozitia on-off,numai ca la mine electrovalva era inchisa bine pe pozitia benzina.era deschisa doar pe pozitia pe care puteam s-o actionez electric din interior benzina/gaz.mecanicu a sugerat printre altele ce spui tu...numai ca nu se baga la gaz.nu era de meserie.la "nenea" cu gpl-ul care printre altele mai era si montatoru autorizat al instalatiei alta ipoteza.printre altele dupa ce ma pune sa iau un furtun nou de benzina imi demonstreaza rudimentar cu furtunu in sticla ca nu-mi arunca benzina in timp ce era pe gaz si ca electrovalva aia e buna.asta e faza ciudata cel putin pt mine.a turat motoru bine de cateva ori pe gaz a modificat putin pozitia capacului de delco prin invartire,mi-a zis ca poate aveam gunoaie in reteaua de gaz... si drum bun!!!ciudat e faptu ca-mi merge masina la fel cum mergea inainte,adica f bine,si nu se mai opreste pe gpl.binenteles...nu-mi mai porneste pe gpl cu motoru rece wink.gif
brigada_diverse
unde e bagat stutzu de gpl in carburator? sub clapeta de soc? se poate trage putin socul(max 40%) si porneste si pe gaz
krapcarasu
QUOTE(stefy_stef_2010 @ 24 Sep 2009, 21:29)
la un service, zic baietii:" k nu este nev sa umblii in carburator"                    ??????????????????????
*


nu-i nevoie sau nu stiu? spala-l singur, era un tutorial pe aici
alpyne
da.undeva la baza carburatorului sub nivelul socului.nu stiu la altii cum e,dar la mine o ia mai greu pe gaz kiar si cu motoru cald,in comparatie cu benzina si nu vreau sa kinui bendixu,mai ales ca am skimbat electromotoru de curand.prefer s-o pornesc pe benzina in orice situatie daca motoru s-a racit apoi o dau din mers pe gaz fara sa opresc motoru.asa am procedat pana acum si a mers cum trebuie. smile.gif

27 Sep 2009, 05:20:
am o intrebare...atunci cand e motoru f incins,pe gaz o ia f greu.vre-o sugestie s-o ia un pic mai repede?daca exista... unsure.gif
krapcarasu
QUOTE(krapcarasu @ 18 Sep 2009, 22:54)
debit prea mare, la cald se inneaca; sau scanteie slaba
Incearca sa pornesti cu intrerupatorul pe mijloc(inchis si gaz si benzina) stand cu mana pe el, cand da sa porneasca dai pe gaz
*


invata sa reglezi singur gaz , carburator, avans
PH-06-BOA
Fie rece , fie cald , motorul porneste greu, pentru ca nu are gazul potrivit cum trebuie , raportat la aer. Adica amestecul. Daca are gaz mut sau putin, pornirea va fi grea sau chiar deloc. Cu motorul rece, faceti reglaje prin tatonare, pana cand pleaca foarte usor. Asta nu inseamna ca si la cald va pleca la fel. Cu putine ajustari, se apropie, dar cald, motorul e invartit mai usor, curent mai mic, efort mai mic.Deci e de preferat, ca la rece sa plece usor. Restul, le-am scris de nenumarate ori, cum se regleaza si de unde.

27 Sep 2009, 14:01:
Cat priveste socul, daca e reglat bine din parghii si elementul de legatura dintre ele (sarma care-i in forma de "Z"),asa fel ca la 1000 de rotatii sau mai mult , sa nu se inceapa actionarea clapetei de soc, se poate actiona si la gaz. Ca proba, cu motorul pornit, trageti socul pana se tureaza la 1500 maxim . Ar trebui sa nu se balbaie,fara ezitari, si asa-l veti folosi si la rece.

27 Sep 2009, 14:22:
Cineva spune ca, parca-i pleaca in 2. Nu cumva e alimentata in acelasi timp si cu benzina? Putina, dar e. Scapa electrovalva de la benzina.
alpyne
o sa incerc si ce spuneti voi.totusi n-am incercat niciodata ce sugerezi tu krapcarasu...nu a fost nevoie,dar nu-i tarziu niciodata.eu sunt pe langa mecanica dar incerc sa invat din mers.n-am incotro tongue.gif

27 Sep 2009, 17:08:
pt Boa...adevaru ca imi cam balbaie socu la rece pe gaz,nu la 1000rpm,dar la mai mult da

27 Sep 2009, 17:23:
pentru cunoscatori o sa pun o poza cu plamanul si racordul de gaz care duce la stutzul din carburator.as vrea sa-mi reglez singur relantiul la gaz.practic sunt 2 reglaje pe plaman si unul pe racord.dar nu stiu la care sa umblu si cum.poate ma puteti ajuta.m-i se pare mie ca relantiul la gaz e mult prea mic si da sa opreasca motoru.daca nu, a-r fi ceva legat de instalatia electrica,dar ma gandesc ca a-r fi de aici,nu stiu...pe benzina nu ma bag ca merge cum trebuie
ionut_09_RWX
QUOTE(alpyne @ 27 Sep 2009, 16:04)
o sa incerc si ce spuneti voi.totusi n-am incercat niciodata ce sugerezi tu krapcarasu...nu a fost nevoie,dar nu-i tarziu niciodata.eu sunt pe langa mecanica dar incerc sa invat din mers.n-am incotro tongue.gif

<span class='edit'>27 Sep 2009, 17:08:</span>
pt Boa...adevaru ca imi cam balbaie socu la rece pe gaz,nu la 1000rpm,dar la mai mult da

<span class='edit'>27 Sep 2009, 17:23:</span>
pentru cunoscatori o sa pun o poza cu plamanul si racordul de gaz care duce la stutzul din carburator.as vrea sa-mi reglez singur relantiul la gaz.practic sunt 2 reglaje pe plaman si unul pe racord.dar nu stiu la care sa umblu si cum.poate ma puteti ajuta.m-i se pare mie ca relantiul la gaz e mult prea mic si da sa opreasca motoru.daca nu, a-r fi ceva legat de instalatia electrica,dar ma gandesc ca a-r fi de aici,nu stiu...pe benzina nu ma bag ca merge cum trebuie
*




salut..
In primul rand reglajul la instalatia de gaz iti iese doar in tipm , nu pur si simplu strangi suruburile alea si gata ..trebe rabdare ... sa vezi cum se comporta masina..

acum te rog eu sa faci un test: la pornire .. la rece ...pune butonul pe zero dai cheie 3 secunde si apoi da pe gaz dar asta in timp cei dai la automat...
daca ti- se pare ca o ia mai repede fa urmatoarea chestie:
strange o jumatate de tura surubul din jumatatea plamanului... apoi dai la automat si vezi ce iese. daca nu e bine aduci surubul ala la pozitia initiala si imi scrii cum s-a comportat masina..

inca ceva daca ai ralantii pe benzina la 800rpm atunci pe gaz la cald va fii 600rpm deci dai ralantiul de la carb mai mare
inca ceva .. pornirea pe gaz se face fara spritz-uri si cu pedaua ce acceleratie la jumatatea cursei
spor la treaba
bygy007
e un ditamai topicul de gaz pentru berlina (25 pagini , se pare ca s-a uitat)

in functie de tipul plaminului variaza reglajele si modul de reglaj , asta e unul
alpyne
pt ionut...nu stiam ca pornirea pe gpl se face cu pedala la mijlocul cursei...poate d-asta porneam ceva mai greu.inginerul de gaz mi-a zis sa pornesc pe gaz fara sa apas ecceleratia...daca asa nu sunt multumit o sa incerc cum spui tu


28 Sep 2009, 21:55:
stiam ca relantiul la gaz e mai mic decat pe benzina,dar poate m-am speriat de sacade.odata e la 1000,odata e la 300 de parca a-r da sa opreasca motoru.de oprit,nu se opreste din cate vad.ingineru m-a avertizat ca niciodata pe gaz n-o sa am relantii stas ca la benzina,dar nici nu trebuie sa oscileze atat de mult...ceva oricum e in neregula.vizavi de consum,am mers cu 39 de litri 531 km pana cand am ramas fara gaz.nu consuma mult.iar de tras,trage foarte bine.mi-e cam frica sa umblu la reglaje.dar o sa incerc ce zici tu Ionut
stefy_stef_2010
am ramas cu schimbatorul de viteza in mana, de parca a iesit deacolo, cum pot sa repar?
bygy007
inlocuid levierul , in 30 min e gata
sau infigi o surubelnita in gaura
stefy_stef_2010
treb sa ma bag pe sub masina? sau pot sa desfac din interior?
ionut_09_RWX
QUOTE(alpyne @ 28 Sep 2009, 20:47)
pt ionut...nu stiam ca pornirea pe gpl se face cu pedala la mijlocul cursei...poate d-asta porneam ceva mai greu.inginerul de gaz mi-a zis sa pornesc pe gaz fara sa apas ecceleratia...daca asa nu sunt multumit o sa incerc cum spui tu
<span class='edit'>28 Sep 2009, 21:55:</span>
stiam ca relantiul la gaz e mai mic decat pe benzina,dar poate m-am speriat de sacade.odata e la 1000,odata e la 300 de parca a-r da sa opreasca motoru.de oprit,nu se opreste din cate vad.ingineru m-a avertizat ca niciodata pe gaz n-o sa am relantii stas ca la benzina,dar nici nu trebuie sa oscileze atat de mult...ceva oricum e in neregula.vizavi de consum,am mers cu 39 de litri 531 km pana cand am ramas fara gaz.nu consuma mult.iar de tras,trage foarte bine.mi-e cam frica sa umblu la reglaje.dar o sa incerc ce zici tu Ionut
*




lasa ingineri ca si aia sunt oameni... in plus crezi ca ala te v-a invata de bine??
el din ce mai traieste??
in privinta consumului sa stii ca e bun iar daca ai facut km aia in oras ... e super frate...a mea ia 12 in oras dar surpriza.. cand am fost la mare anul asta mi-a papat 24l la 350 de km... din cate zici tu ai debit mic de gaz si d-aia face asa../ i-a zii ?? cu motorul rece nu cumva sta mai rotund la ralantii??
spor la treba!!!
stefy_stef_2010
cum fac si eu aerisirea la frana de la servo-pompa?
am servo pompa, am facut aerisirea la roti ca am schimbat plachetii, dar tot nu am frane. ce sa mai verific? capacul la bidonul cu lichid de frana , este crapat, iar lichidul este cam murdar, are vreo influenta?
bygy007
QUOTE(stefy_stef_2010 @ 28 Sep 2009, 23:35)
treb sa ma bag pe sub masina? sau pot sa desfac din interior?
*


depinde cum vrei biggrin.gif oricum trebuie sa desfaci maneta din piesa aia de legatura intre maneta si cutie (nu-mi vine in minte acum denumirea)
apoi desfaci din masina cele 3 suruburi cu o cheie de 11 din ce tin minte scoti piesa aia care tine maneta , daca nu ma insel are un manson de cauciuc pentru protectie contra prafului , ii scoti apoi o siguranta circulara apoi are un arc si maneta , daca ai rampa sau elevator poti face totul de sub masina
stefy_stef_2010
am schimbat maneta,, multam !
alpyne
pt Ionut. cu motoru rece pe gaz e ceva mai stabil relantiul.adica in jurul a 400rpm nu mai sus.daca apas frana de obicei cu motoru rece pe gaz imediat imi creste pana la 900,apoi incepe sa coboare usor,iar daca s-a mai incalzit putin motorul,se stabilizeaza in jurul a 500rpm.cand s-a incalzit bine motorul incep si sacadele de care spuneam.dar atata timp cat nu-mi opreste motoru cred eu ca n-ar trebuii sa ma panikez.am facut cateva mii de km in ritmul asta deja.parerea ta care a-r fi?! blush.gif

1 Oct 2009, 10:51:
pt Ionut.apropo,am mai intrebat pe ici pe dincolo de la ce a-r mai putea fi.cineva,care din intamplare mai e si mecanic de vr-o 30 de ani mi-a zis ca poate fi bobina desii e luata noua de o luna.cica nu sunt bune de nimic.odata a skimbat 3 intr-o zi noi romanesti.toate se incingeau de prajeai peste pe ele.mi-a recomandat printre skimbarea diodelor de la alternator si a carbunilor ca sa fiu mai sigur,si a bobinei.a zis sa caut un bosch pe la dezmembrari.desii mai veki,a zis ca-si fac bine treaba. smile.gif

1 Oct 2009, 14:01:
tot pt Ionut...consumul de care ma intrebai...e mixt,atat in oras cat si in afara.dupa calculele mele,40% in oras,60% la drum intins.unde am eu nevoie de ea,adica 50 km fix zilnic ai fac cu 4,5 l de gaz,deci 9% gaz, dar asta cand nu ma feresc s-o calc bine.cam 80%extraurban,20%urban.in oras ia 10,5%.am verificat si asta intr-o zona in care e un sumafor la 50-100m.daca merg cu max 70 km/h scot undeva la 8%gaz si 7% benzina la drum intins sa zicem.cam asta e wink.gif
ionut_09_RWX
400rpm stabil sau nu, e mic pentru un motor cu aspiratie. la dacie tre sa fie undeva la 750-800rpm ralantiul iar faptul ca sta la ralantii mai bine la rece decat la cald demonstreaza exact ce ti-am zis eu.. ai debit mic de gaz d-aia papa si mult da drum intins.. vezi tu la o dacie economie nu inseamna neaparat sa intre putin gaz in motor ... un motor economic inseamna un motor cu randament bun.. iar prin strangularea alimemntarii cu carburant nu faci decat sa ii chinui .. sa ii scada randamentul si de aici .. pa economie.... la carburatorul asta de carfil economie inseamna sa nu deschizi prea mult clapeta ..
fa o poza la instalatia ta de gaz sa vedem ce putem sa facem,, sau macar marca si modelul instalatiei sa ii scrii...
in privinta bobinelor..... au niste valori care pot fii masurate ... cauta pe forum.. tre sa fie sigur... cu valorile alea si cu un multimetru te duci tu in targ sau la desmembrari si cauta tu o bobina de sfantu gheorghe cu valorile alea... o sa fii multumit...
si iti mai recomand o apridere electronica gotronic e vro 40 lei
alpyne
nu stiam ca o aprindere electronica e atat de ieftina...bine,ca nici nu m-am obosit sa caut biggrin.gif
ionut_09_RWX
cam atat tre sa fie si te scapa de o gramada de probleme... cauta topicul despre aprindere electronica gotronic A01
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.