Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chevrolet Kalos
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
Saint666
Deschid si eu un jurnal de bord, pe un forum dacia reno, cu o masina cu nume american produsa in coreea biggrin.gif .


Cum am ajuns la kalos? Initial imi doream un logan, SH, in jur de 4000E. Dupa ce am cautat cateva saptamani bune un ambition 1.6 2005 BUN ,m-am cam lasat pagubas. Tot ce gaseam era ori peste 4000E si avea neaparata nevoie de o schimbare de distributie urgent, ori fusese lovita rau. Daca scadeam la 1.4 probabil imi luam logan, dar am tinut neaparat sa fie 1.6. In fine, sa trecem la kalos.

Kalos sedan 2005 102.000 km

motor 1.4 16v 94 de cai cu ochi oblici

Dotari : A/C , servodirectie, 4 geamuri electrice, ABS, oglinzi electrice incalzite, comenzi pe volan, proiectoare si cam atat, nu-mi vine altceva in minte.

Momentan am facut putini km, si doar in oras asa ca nu pot sa dau un consum, insa estimez ca e in jur de 10L/100 km.
balanel
Imi pare rau...
Saint666
huh.gif de?
adi_ar
A facut ceva kilometri in 4 ani!
Este "autohtona" sau adusa?
Prin 2005 am studiat si eu fratiorul faceliftuit - AVEO si m-am orientat apoi spre Lacetti dar familia a "cerut" spatiu mai mult si portbagaj mai mare asa ca am ajuns la Megane.

S-o stapanesti sanatos si s-o duci fara incidente inca de 10x cat a facut pana aici!

rtBK
stai putin ai preferat sa iei o masina "muncita" decat sa dai 5-6 milioane pe o distributie si o masina cu km mai putini? huh.gif

sunt de acord cu balanel
Saint666
este autohtona

Da, asa am preferat, mai ales ca loganurile pe care le-am gasit nu aratau prea bine. INCA nu imi pare rau ca am ales kalosul asta.

Merci mult adi_ar, si tu la fel !
Avani
Sa o stapanesti santos si sa te duca multi km unde doresti tu.

Tipul care a vandut-o a facut super afacere... nu stiu insa daca si tu. Preturile in ultima vreme au scazut foarte mult, iar la 4000 EUR cred ca gaseai si un symbol. Nu spun de symbol ca suntem de pe un forum renault, dar, trebuia sa mai cauti sau sa ai ceva mai multa rabdare. Symbol-ul iti oferea ceva mai multa siguranta...

Tinand cont ca este un benzinar, pe la 120 k km trebuie sa te apuci sa-i faci distributia, deci nu esti departe de acel pas. wink.gif



Saint666
3800 a costat, pana ajung eu la 120k mai trece iarna asta, am timp sa strang fonduri. Am mers si pe ideea de symbol, am condus unu vreo 300km, dar no offense posesorilor, nu mi-a placut deloc. Nici pozitia de la volan, nici faptul ca e barcuta in curbe ( bine, nici Kalosul nu e un kart, recunosc ), practic nimic nu mi-a placut.

merci frumos avani, si tu la fel pe a ta.
C a t a l i n
QUOTE(Saint666 @ 17 Sep 2009, 09:50)
Daca scadeam la 1.4 probabil imi luam logan, dar am tinut neaparat sa fie 1.6. In fine, sa trecem la kalos.

Kalos sedan 2005  102.000 km
motor 1.4 16v 94 de cai cu ochi oblici
*



QUOTE(balanel @ 17 Sep 2009, 22:57)
Imi pare rau...
*



Mie nu!
cj98czh
QUOTE(Saint666 @ 18 Sep 2009, 08:40)
Am mers si pe ideea de symbol, am condus unu vreo 300km, dar no offense posesorilor, nu mi-a placut deloc. Nici pozitia de la volan, nici faptul ca e barcuta in curbe ( bine, nici Kalosul nu e un kart, recunosc ), practic nimic nu mi-a placut.
*




Eu alegeam Renault sau Logan numai pt. siguranta... unde Kalos sta dezatruos....
argon
din fericire nu toti au idei putine si fixe fara macar sa aiba minimum de cunostinte, Kalos are 3 stele, cu ce era mai bun Loganul?
Saint666
MAERSK - am uitat sa adaug Loganul sa fie 1.6

C a t a l i n
Tocmai... Exact cum ai spune "cumpăr Logan numai cu A/C sau Kalos fără".
Știu, vei spune că 1.4 ăla are 16v și 94 CP. O avea, dar nu se prea simt, și în plus consumă cât un 1.8 .
Andy_ACS
@Saint666 - felicitari, sa o stapanesti sanatos. Baga mai mute poze cu interiorul si diferite alte unghiuri, cu motorul.
Ai avut curaj sa iti faci jurnal aici, te apreciez pentru asta, era cler ca o sa fie o gramada de contestatari.
Motorul e 1.4 16v, corect? distributia e lant sau curea, la cat se schimba? Sa ii schimbi si consumabilele (ulei, filtre, eventual bujii, placute) daca nu ai facut-o.

Bafta!
Saint666
QUOTE(cj98czh @ 18 Sep 2009, 07:50)
Eu alegeam Renault sau Logan numai pt. siguranta... unde Kalos sta dezatruos....
*




Sa zicem ca nu as prefera sa fiu in oricare din masinile astea daca ar fi sa am un accident. Asa e, Kalos are 3 stele, loganul are 3 stele, Aveo e ala care a luat foarte putin ( chit ca ar fi identic cu kalosul, asa a zis maretul NCAP dry.gif ).

Nu vreau ca acest jurnal de bord sa se transforme in alt versus logan vs kalos sau 1.4 vs 1.6.... excl.gif

18 Sep 2009, 08:35:
Multumesc frumos Andy! si tu pe a ta!
Da, corect, motorul este in 16v. Are distributia pe curea ce se schimba la 60k.
Are consumabilele schimbate. O sa pun zilele astea mai multe poze .
BlaueCorsa
Daca nu ma insel, motorul este un 1.4 Twinport de la Opel. Care nu consuma "cat un 1.8".

Saint, sa-ti traiasca jucarica! smile.gif
dizzy
Ma bucur ca ti-ai gasit masina.
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Kalos e o masina ok, daca treci peste micile rautati ale alora din jur.
La iarna ia-ti un set de anvelope de iarna, in rest benzina si la drum!
Andy_ACS
@BlaueCorsa - nu cred ca e vorba de acelasi motor.
1.4 Twinport are 90 de cai si distributie pe lant.

Bafta!
BlaueCorsa
Ai dreptate, nu e acelasi motor. M-a indus in eroare o cunostinta care si-a luat Aveo si mi-a zis ca are motorul de 1.4 de pe Corsa.

Si da, acum vad ca sunt si multe plangeri referitor la consum. Clar nu e 1.4 TwinPort.
C a t a l i n
Aha.
Saint666
multumesc frumos blauecorsa, si a ta

si dizzy, merci foarte mult pentru ajutor acum cateva saptamani, n-a fost sa fie logan tongue.gif

Nu, nu e motorul de pe opel, si da, sunt destule plangeri referitoare la consum.
Insa sper sa nu sara calul prea mult, iar la ce putini km fac eu, nu imi fac mari griji.
Laurentziu83
Mie imi ia Clio 6.5-7.5 extraurban, ba chiar si mai mult. La motorul de la Kalos aud frecvent de consum de 7% extraurban la regim de autostrada. Sincer mi se pare mai gurmand k7j-ul meu.
Si un consum mai mare la un motor de cilindree asemanatoare dar de alta fabricatie poate sa se regaseasca intr-un comportament mai bun pe sosea. Sincer as prefera 0.5% in plus la consum daca pot reprezenta diferenta dintre viata si moarte intr-o depasire.
misu78
Cea mai buna masina e cea pe care o ai sau pe care ti-o poti permite. Multi km. in continuare.
Maskatu
Multi km fara probleme. Cu banii astia nu gaseai logan cu atatea dotari. Este o masina buna cu piese la fel de "scumpe" sau "ieftine" ca si la logan. Daca tie iti place asta este tot ce conteaza.
Executron
Salut!

Falicitari de achizitie si s-o conduci sanatos si fara incidente!

Pune si tu mai multe poze si impresii... Cum merge masina, stabilitate, confort, dimensiune portbagaj smile.gif Tot tacamul smile.gif

Saint666
Multumesc de urari.

Probabil ca gaseam logan cu dotarile astea, poate si cu computer de bord ( de care n-am ).
Poze o sa pun cand o spal, zilele astea.
Alte impresii, masina merge si atat, nu o ridic in slavi. Portbagajul e incapator, destul de adanc, dar are cam aceeasi problema ca a loganului, gura de incarcare destul de mica. Momentan nu m-a deranjat, n-am bagat chestii mari in el, dar sa vedem pe viitor.

E confortabila masina, toate persoanele cu care am mers mi-au zis ca stau bine in ea. Scaunele au suport lombar destul de pronuntat si de asemenea si suport lateral destul de ok.

Ca stabilitate....se putea si mai bine, momentan n-am scos-o din oras insa chiar si asa am observat ca se inclina destul de mult pe viraje luate putin mai rapid, poate chiar mai mult ca loganul, fiind mai ingusta.

Motorul imi place, mi se pare foarte elastic, nu se supara nici daca schimb la 2500 nici la 4500, insa parca totusi as fi vrut un consum mai mic( valori exacte saptamana viitoare, cand fac plinul). Probabil asta e pretul pe care o sa-l platesc daca am vrut cai mai multi din motor cu o capacitate destul de mica.
adi_ar
Sa calculam: 1X150X1=150
Presupunand un parcurs de 15.000 Km pe an, atat te costa anual in plus benzina, in Euro, la o medie de consum cu 1l mai mare.
In 5 ani, suma se ridica la 750 Euro.
Merita sa-ti bati capul mai mult?!

La inceput fiecare face calcule in fel si chip! La sfarsit ramane satisfactia calatoriilor (si insatisfactia problemelor) !
argon
QUOTE(Saint666 @ 20 Sep 2009, 12:02)
Probabil asta e pretul pe care o sa-l platesc daca am vrut cai mai multi din motor cu o capacitate destul de mica.
*



pentru 1,4 ai o putere normala, si aici nu ma refer la un motor perimat in 8 v, ci la unul normal in 16 v, cum sunt toate in ziua de azi mai putin la masinile low cost.
aphophis
oare la motorul asta normal i-au rezolvat problemele cu depunerea de calamina?
Saint666
nu stiu despre ce depunere vorbesti

da, ai dreptate argon, e o putere normala, la Ceed mi se pare putere multa pentru 1.4 - 109 cai, dar vad ca dupa face-lift are 90
La aveo, acelasi motor ca al meu are acum 101 cai. Ma intreb ce diferente exista, cum au obtinut aia 7 cai.
C a t a l i n
Și-au dorit mai mult, ca la fotbal...
aphophis
adica (oarecum) cp obtinuti din condei smile.gif
argon
s-a rezolvat din raportul de compresie si din soft, eu de exemplu la 1490 cc 16v am 90 de cai, dar un raport de compresie de 9:1, cand alte motoare mai noi au 10-11.
dr_mKe
Mai conteaza si cat de "utilizabila" este puterea la turatii "comode". La motoarele mici in 16v este cam incomoda problema tongue.gif daca nu cumva esti Toyota sau Honda si ai dsitributie variabila sau Fiat ori Reno cu turbo cool.gif cool.gif
Cine a condus o Cee'd de 1.4 nu are cum sa nu fi observat lipsa de cuplu si putere. Este nevoie sa turezi motorul in plaja superioara daca vrei sa se miste la o depasire.
C a t a l i n
Parcă Cee'd are sau avea admisie variabilă.

QUOTE
KIA Cee'd 1.4 DOHC CVVT
dr_mKe
Nu stiu dar sub 4000 rpm e lesinata bine de tot daca vrei sa se miste rapid, in acord cu 109 cp afisati la fisa tehnica.
C a t a l i n
Așa este, dar nu din cauza admisiei. Se pare că tot din condei e problema.
balanel
Motorul nou de la Aveo are distributie variabila, ca si cee'd-ul.
Admisie variabila inseamna doar varierea traseului de aer in galeria de admisie, obtinand viteze diferita de curgere a aerului, precum si un efect de turbionare.
Distributie variabila se refera la scimbarea unghilui de functionare a axelor cu came, ceea ce are ca efect o deschidere variabila a supapelor, atat ca ridicare, cat si ca perioada.
adi_ar
(Si) din acest motiv nu-mi place mie ideea remaparii. In cel mai comercial spirit, se pare ca mottoul a fost: "Vreti CP, aveti CP!"
C a t a l i n
Scuzați, am greșit termenul. smile.gif
Valve cu deschidere variabilă (sau timp variabil de deschidere) pe admisie are și Cee'd.
Totuși nu e chiar aceeași tehnologie precum la Honda (unde în funcție de motor, sistemul este orientat spre economie sau spre performanță, și unde variază și deschiderea supapelor pe evacuare, nu doar pe admisie).
dr_mKe
Galeria de adminsie variabila este una, si admisia variabila alta, asta se refera la supape wink.gif Hondele sunt misto rau de tot la capitolul asta.
Saint666
am facut niste poze dry.gif

inca nu mi-am dat seama daca imi place sa am pmax la 6200 de ture, dar nu ma deranjeaza sa o calc pe coada. Parca totusi prefer cuplul unui diesel, neaparat PD ( ce de "prieteni" o sa-mi fac cu afirmatia asta biggrin.gif )
argon
ala-i motor daewoo toata ziua blush.gif fratesu' de 1,5 de pe Cielo romanesc e foarte gurmand..
Saint666
stiu ca-i daewoo, dar nu e nimic rau in asta....right? wink.gif
argon
nu cred biggrin.gif apropos, piesa ce am incercuit-o in poza la tine(capacul termostatului) e de plastic sau metalica?
Saint666
incredibil cum ai gasit-o, am si uitat sa zic
e plastic

la cateva zile dupa ce am luat masina s-a spart piesa aia, s-a rupt in doua exact la imbinarea celor 2 parti de plastic ce par lipite ( erau lipite cu poxipol )
argon
de aia ma miram..presupun ca nu ai gasit metalica la magazin? daca mai ai probleme cu ea, si sigur o sa ai odata, da o tura la dezmembrari poate gasesti una metalica, ca nu au moarte.
Saint666
asa e din fabrica( presupun ), e luata chiar de la dealer ( nu am vrut sa stau pe drumuri sa caut ).
argon
..cost reduction dry.gif
dr_mKe
La Honda mai variaza si deschiderea clapetelor de acceleratie in functie de regim, la fel si numarul supapelor care se deschid sub sau peste 4000 rpm, discutie veche care a facut mare scandal wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.