Salutare.
De doua zile sunt pe drum, si asta pentru ca trebuia sa testez dieselul de pe Sandero si nu am dorit sa fac doar un drive-test obisnuit. Nu de alta, dar motorul il stiam de pe Megane, Sandero il stiam caci doar am traversat toata Europa cu el, si sa fac teste asa ca sa ma aflu in treaba nu imi sta in caracter.
Asa ca am hotarit sa verific daca Sandero diesel este intr-adevar o masina economica. Mi-am luat sotia si ceva bagaje si am pornit intr-un Tur al Romaniei pe directia Bucuresti - Buzau - Bacau - Gura Humorului - Marginea - Sucevita - Moldovita - Campulung Moldovenesc - Viseu - Sighetu Marmatiei - Satu Mare - Oradea - Moldova Veche (cazanele Dunarii) - Drobeta Tr Severin - Craiova - Rosiori de Vede - Bucuresti.
In total vreo 1900 de kilometri, la care am adaugat 90 de km parcursi in primele zile in Bucuresti, prin ambuteiaje. In oras a consuma 6.7%, insa dupa primii 930km consumul mediu a ajuns la 4.4%, ceea ce imi da ghes sa cred ca voi reusi sa o scot la capat cu consumul. Mai urmeaza insa si zona Oradea - Arad - Timisoara, care s-ar putea sa-mi dea peste cap toate calculele ...
Stilul de mers: mai linistit decat merg de obicei, ceea ce inseamna circa 90-110km/h pe sosea, 60-70km/h in sate. Am introdus initial si 30km de autostrada, caci am scurtat ambuteiajele din Bucuresti printr-un drum pe care il folosesc uzual pentru a iesi putin inainte de Urziceni, taind campul intre Fundulea si Sinesti. Pe autostrada am mers cu 130km/h.
Impresii de calatorie puteti urmari pe http://www.drive-test.ro/turul_romaniei_sandero , dar voi reveni si aici cu amanunte.
Daca aveti intrebari cu privire la comportamentul masinii la drum lung, nu ezitati sa ma intrebati. Voi reveni aici in fiecare seara.
ps. Dacia a dat doar un plin de motorina si masina. Restul bag eu din buzunar, asta ca sa se inteleaga ca nu e reclama. Nici nu mi-am propus sa dobor vreun record de economie de carburant, ci doar sa merg mai economic decat o fac de obicei, fara a-mi strica placerea sofatului. Pana acum a functionat de minune!