Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turul Romaniei cu 2 plinuri
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Diverse - Dacia Sandero
maddan
Salutare.

De doua zile sunt pe drum, si asta pentru ca trebuia sa testez dieselul de pe Sandero si nu am dorit sa fac doar un drive-test obisnuit. Nu de alta, dar motorul il stiam de pe Megane, Sandero il stiam caci doar am traversat toata Europa cu el, si sa fac teste asa ca sa ma aflu in treaba nu imi sta in caracter.

Asa ca am hotarit sa verific daca Sandero diesel este intr-adevar o masina economica. Mi-am luat sotia si ceva bagaje si am pornit intr-un Tur al Romaniei pe directia Bucuresti - Buzau - Bacau - Gura Humorului - Marginea - Sucevita - Moldovita - Campulung Moldovenesc - Viseu - Sighetu Marmatiei - Satu Mare - Oradea - Moldova Veche (cazanele Dunarii) - Drobeta Tr Severin - Craiova - Rosiori de Vede - Bucuresti.

In total vreo 1900 de kilometri, la care am adaugat 90 de km parcursi in primele zile in Bucuresti, prin ambuteiaje. In oras a consuma 6.7%, insa dupa primii 930km consumul mediu a ajuns la 4.4%, ceea ce imi da ghes sa cred ca voi reusi sa o scot la capat cu consumul. Mai urmeaza insa si zona Oradea - Arad - Timisoara, care s-ar putea sa-mi dea peste cap toate calculele ...

Stilul de mers: mai linistit decat merg de obicei, ceea ce inseamna circa 90-110km/h pe sosea, 60-70km/h in sate. Am introdus initial si 30km de autostrada, caci am scurtat ambuteiajele din Bucuresti printr-un drum pe care il folosesc uzual pentru a iesi putin inainte de Urziceni, taind campul intre Fundulea si Sinesti. Pe autostrada am mers cu 130km/h.

Impresii de calatorie puteti urmari pe http://www.drive-test.ro/turul_romaniei_sandero , dar voi reveni si aici cu amanunte.

Daca aveti intrebari cu privire la comportamentul masinii la drum lung, nu ezitati sa ma intrebati. Voi reveni aici in fiecare seara. smile.gif

ps. Dacia a dat doar un plin de motorina si masina. Restul bag eu din buzunar, asta ca sa se inteleaga ca nu e reclama. Nici nu mi-am propus sa dobor vreun record de economie de carburant, ci doar sa merg mai economic decat o fac de obicei, fara a-mi strica placerea sofatului. Pana acum a functionat de minune!
aphophis
felicitari pentru initiativa. Eu as incerca sa fac si un tur din ala in care sa obtin consumuri extra super mici smile.gif
maddan
Da biggrin.gif Dar eu unul nu am nervii aia. Am mers la inceput cu 90km/h intre Urziceni si Buzau, dar dupa vreo juma' de ora am cedat nervos si am urcat la 110km/h. Si asa am mers pana la Bacau.

Sunt sigur ca daca as merge strict in limite legale as scadea sub 4%... dar repet, n-am eu nervii aia smile.gif
StefanT
Vezi ai grija ca iti pui toti argonii forumului in cap ca nu mergi legal happy.gif
C a t a l i n
Fum scoate?biggrin.gif
maddan
A, pai trebuie musai sa va spun ca in satele din nordul Moldovei se merge cu 90-100km/h. Coloana merge cu 80, iar TIR-urile nu sunt multumite nici de aceasta viteza si depasesc - in sat! Dementi, fratele meu.
killerul
prin severin cand ajungi?
maddan
@killerul azi am ajuns in Oradea (superb oras).

Consumul e 4.3%, si abia aici fac al doilea plin. Deci am mers Bucuresti - Buzau - Bacau - Targu Neamt - Gura Humorului (cu tot cu Voronet si imprejurimi) - Solca - Marginea - Sucevita - Campulung Moldovenesc - Viseu - Sighetu Marmatiei - Sapanta - Satu Mare - Oradea - 1 Mai, in total 1085km cu doar 51 de litri de combustibil! Din care, repet, 90 km i-am facut in ambuteiajele bucurestene.

La Severin ajung duminica seara, insa destul de pe inserat, caci vom trece pe la Moldova Veche si Cazanele Dunarii, treaba care va cam lua timp. Innoptam la pensiunea Class de langa Severin.
maddan
Etapa a patra a Turului a fost si cea mai obositoare (530km, dintre care cel putin 100 in stare extrem de proasta), dar si cea mai frumoasa: Oradea - Cazanele Dunarii.

Super obosit acum, revin cu detalii despre etapa a 5-a marti.

maddan
Turul Romaniei in 2 plinuri s-a terminat! biggrin.gif

Pe larg aici: http://www.drive-test.ro/stiri/1388/turul-...-bucuresti.html

Pe scurt: 95.5 litri au fost suficienti pentru a strabate intreaga Romaniei aproape de granite, ba inca ar fi fost si mai putini daca as fi mers mai incet.

Ideea de baza: da, poti face turul mare al Romaniei cu 2 plinuri de motorina, chiar daca mergi normal, nu la consum. Daca insisti sa mergi la consum, atunci mai poti da o fuga si pana la Budapesta si inapoi. Parerea mea! biggrin.gif
C a t a l i n
Pe viitor așteptăm o provocare mai de soi, de genul Londra-Edinburgh și retur, cu un singur plin la volanul Audi A8 V8 4.2 TDi...

http://green.autoblog.com/2007/12/26/video...f-diesel-in-an/
Sp!ke
Eu am parcurs traseul Viena-Braila (1318km) cu 55L de motorina (consum 4.17L% cu ceva bagaje si doua persoane), ce-i drept in 17 ore (media a fost de ~77km/h), cred ca am mers destul de economic. Pe autostrazi am mers 110-120km/h, iar in Romania cu 65 in localitati si 100-110 in afara. Cred ca DCI-ul de 85 de cai e cel mai reusit diesel de la Renault atat ca si performante cat si ca si consum, fiabilitate si confort (e foarte silentios!!!)...

OffTopic:
Pentru la vara, am in plan, sa ma duc la Capul Nord (a mai fost un user care a facut traseul si m-a impesionat!). Singura problema e ca vor fi de parcurs cam 8000km dus-intors si va trebui sa plec cu revizia facuta. Daca sunteti doritori de o plimbare de minim trei saptamani... sa facem un topic separat (sa nu stricam topicul omului!) si sa ne punem la punct cu detaliile.
C a t a l i n
De ce 1.5 85cp și nu 105?
Sp!ke
Pentru ca ala e mai gurmand. Eu am luat in calcul mai multi factori cand am spus ca e cel mai reusit, nu doar puterea. Renault mai are un dci 110, care-l pune pe laguna, dar la 6.5-7%... deja e prea infometat.
maddan
Sp!ke aaah, da, si eu ma gandeam la un traseu similar, pana in extrema nordica a continentului. Dar o chestie ca asta trebuie pitchuita la firme gen Volvo sau Saab, si facuta integral pe banii lor, caci altfel te usuca.

Adica una e sa iti faci turul Romaniei in 200 de euro, alta e sa ajungi pana la Capul Nord.
IRONICK
QUOTE(MAERSK @ 23 Sep 2009, 18:52)
De ce 1.5 85cp și nu 105?
QUOTE(Sp!ke @ 23 Sep 2009, 18:57)
Pentru ca ala e mai gurmand
Ori intrebarea este cum este, ori eu nu ma prind. De cand are Sandero (Dacia) 1.5dCi de 105CP?????????

EL. Eu pe un tur asemanator am scos cu 2l mai mult.
C a t a l i n
QUOTE(Sp!ke @ 23 Sep 2009, 18:50)
Cred ca DCI-ul de 85 de cai e cel mai reusit diesel de la Renault
*


Sp!ke
QUOTE(maddan @ 24 Sep 2009, 15:07)
Sp!ke aaah, da, si eu ma gandeam la un traseu similar, pana in extrema nordica a continentului. Dar o chestie ca asta trebuie pitchuita la firme gen Volvo sau Saab, si facuta integral pe banii lor, caci altfel te usuca.

Adica una e sa iti faci turul Romaniei in 200 de euro, alta e sa ajungi pana la Capul Nord.
*



Pai costurile vor fi cam asa... 8000kmx5%= 400>> 400euro carburant (diesel) + cazare pentru 18 nopti (65*18zile=1170euro) + haleala. Eu zic ca daca se merge cu 4 persoane intr-o masina (pentru a splitui cheltuiala cu carburantul), un 2000 de euroi ar fi ultrasuficienti. Pe mine nu m-ar interesa sa fac reclama vre-unei marci, dar daca Dacia ma va sponsoriza... o sa umplu masina de stickere pe durata calatoriei.

LE
M-am referit la dci-ul de 85 pentru ca e acelasi de pe logan, symbol, clio, megane...
neumann
QUOTE(Sp!ke @ 23 Sep 2009, 18:50)
Cred ca DCI-ul de 85 de cai e cel mai reusit diesel de la Renault atat ca si performante cat si ca si consum, fiabilitate si confort (e foarte silentios!!!)...
*



Un raport bun intre fiabilitate, consum, performante, simplitate (turbina cu geometrie fixa, practic e motorul de baza de 65 plus un intercooler si presiunea in rampa de injectie usor crescuta). Subscriu!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.