Salutare! Incerc sa gasesc niste lamuriri in randul celor ce,poate, au mai patit asa ceva..sau nu.
Pe data de 30.08 a.c. am avut un accident auto pe DN7-inspre Bucuresti, in apropiere de localitatea Calimanesti. Vina nu a fost a mea, ci a istetului ce venea din sens opus si care a pus frana in curba, astfel masina intrand in derapaj...necontrolat ... si lovindu-ma pe toata partea stanga..din fata pana in spate. Nicio victima.."toate bune si frumoase".. am chemat Politia, a venit nenea agent politist si...pana sa apuce sa faca constatarea scrisa, a fost chemat la cativa km de locatia noastra, accident grav,victime&stuff...s-a intors dupa vreo 3ore, pe la ora 22. am inceput sa completam declaratii,scheme si tot tacamul.. cand a venit partea de constatare vizuala, ne-a trimis pe fiecare la masina personala sa constatam singuri si sa venim sa-i spunem CE VEDEM NOI a fi paguba produsa in urma accidentului. M-am chinuit sa ma uit la masina,aproape bezna totala..un OMV mai mult neiluminat..si m-am dus sa-i zic ce-am "constatat" : aripa st,usa fata st, usa fata dr., bara spate (mda, am fost lovit si de **** din spate, care mergea la 2m in urma mea), bara fata, etc etc.... am trecut cu vederea capacul stanga spate ca fiind "avariat"(nu m-am gandit o secunda ca trebuie sa trec si amaratele alea de capace)..era putin plesnit si murdar de vopseaua mea(cred) si de bara celui ce a cauzat accidentul. Am reusit sa ajung in Buc. a doua zi..apoi am mers la Asirom Grivita pt constatare. Acolo am dat de un..nene...sa-i zicem N.G(ca nu pot sa-i zic constatator dupa cat "am tras" de pe urma lui) care mi-a intocmit nota de constatare..nici el nu mi-a trecut nimic de capac sau verificat punte spate..sau altceva legat de roata spate(de fapt,nu mi-a trecut nimic de niciun capac,desi si cel fata a fost lovit, mai bine zis smuls)... Fiind primul meu accident nu am bagat de seama,si m-am gandit ca pana la urma e un capac,si atat..il schimb eu! Ajuns in service, patronul mi-a spus ca e si puntea spate si sa il instiintez pe N.G sa vina sa faca o reconstatare...OK! sun la ASIROM Grivita...N.G. care mi-a facut constatarea e in C.O! OK! vb cu un coleg, vine in service, face unghiurile de fuga, vede ca pe fata mai e de reconstatat, vede si ca puntea spate e stramba cat si fuzeta/portfuzeta...dar imi spune ca nu se poate lega de puntea spate fiindca nu e precizata initial in Nota de constatare...si ca trebuie sa astept sa vina N.G din concediu..POFTIM?!?!dupa discutii fara nicio finalitate, plec si ma pun sa astept..1sapt si 1zi..astazi a venit N.G din concediu. Ne conversam telefonic, pe un ton crescendo..din nou,fara sa ajungem la niciun consens.
Rezultatul discutiei il rezum acum: datorita faptului ca politistul constatator nu a trecut nimic referitor la roata/punte spate..nu poate trece pe nota de reconstatare inlocuirea puntii si a celorlalte piese defecte, desi politistul a trecut cu MAJUSCULE urmatoarele,si citez"SI ALTE DEFECTIUNI CE VOR FI CONSTATATE DE PERSONALUL DE SPECIALITATE "....si ca eu trebuie sa merg in jud. Valcea, la politistul ce a facut constatarea ca sa mai faca completari proc.verbal incheiat atunci cat si acceptului de reparare..sau cum s-o mai chema. Am ramas consternat..am zis ca nu se poate,ca e o gluma proasta rau!..dar nu. Maine ma duc la ASIROM sa ii arat pozele facute de mine in seara accidentului,unde se vede capacul avariat de pe roata spate st. Am sunat si la IJP Valcea-rutiera..mi-au spus ca odata completat procesul verbal,nu se mai aduc modificari acestuia sub nicio forma,si ca sa merg la Directorul de daune de la Asiromul unde lucreaza N.G. Pana la urma urmei, el fiind intocmit in 3 exemplare, ar trebui toate 3 modificate,nu?
Intrebarea mea e urmatoarea: ce pot face dpdv legal pt a fi acceptata pe nota de constatare si puntea spate??
Multumiri anticipate si scuze pt firul lung al povestii, dar trebuia sa prezint cat mai complet problema(oricum, am sarit multe detalii ).Dureaza deja de 3sapt calvarul, iar masina e gata de pe data de 9-10 sept..