Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: comportament inexplicabil al presiunii uleiului WTF
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tatuci
Salut!

Pana zilele trecute bombomnica se comporta foarte bine pe drum, presiunea uleiului statea la 2 cu motorul cald si urca cand acceleram spre 4-6.

Acum tre zile pentru prima data de cand am facut motorul a scazut sub 2 (estimativ pana la 1,5-1,7) iar intr-o seara a pornit, dupa un minut a murit si asa a ramas.

Dupa curatarea pompei de benzina, reglat aprindere, curatare filtre, schmbat platina, bobina, condensator de pe delcou a pornit iar motorul torcea ca o pisicuta.

Dupa aprox 1 km cand motorul a ajuns pe la 80 de grade mare surpriza mare...presiunea la ulei scade sub 1 pe barometru, se aprinde martorul din bord iar cand acceleram acul barometrului urca maxim 1-2 milimetrii.

Dupa ce am ajuns cu chiu cu vai pana in parcare mergand cu motorul turat pentru a tine presiunea mai sus am inlocuit pinionul delcoului si pompa de ulei (evident am schimbat si uleiul cu filtrul) si totul a mers bine si frumos....pana cand s-a incalzit motorul.

Pur si simplu m-a exasperat....porneste frumos la cheie dar presiunea sta sub 2 si nu creste cand accelerez. Mentionez ca motorul are doar 1500km de cand a fost facut.

Ati mai vazut asa ceva?
Mr_Devil83
io am vazut axa cu came praf, ax delcou varza si indicator sau sonda de electroprecizie de toata jena.


Io zic sa vezi de contacte imperfecte inainte de a te lua de motor.
Muttley
Masoara presiunea cu un manometru de ulei de service.
tatuci
Iti dau dreptate, si eu am spus aceelas lucru initial si am inlocuti papucii si cablul de la sonda pana la martor respectiv barometru dar problema este ca atunci cand presiunea scade si activeaza martorul se simte motorul, nu mai merge atat de rotund si daca reglezi ralanti-ul normal poate chiar sa opreasca motorul.

bygy007
asa ca idee te-ai uitat la nivel (sa nu se fi subtiat uleiul) , benzina ceva pe la pompa (de obicei intra benzina in ulei) de obicei nu are cum sa iti dea indicatie eronata ambele (ceasul si becul)
nu stiu zic si eu sa nu fie de la
1 ulei
2 montare defectuoasa a motorului
3 probleme pe la cuzineti
tatuci
@bygy007: uleiul era curat si in 600 de km nivelul nici nu a crescut si nici nu a scazut. Am demontat pompa de benzina sa o curat si membranele nu erau perforate, si pentru a fi mai sigur am facut si schimbul de ulei. (ca idee de la ultimul schimb de ulei pe joja a pierdut maxim 1-2 mm dar asta pentru ca nu am gasit la momentul respectiv garnitura din cupru cu azbest de la busonul baii de ulei).

Ciudat este faptul ca in mers motorul merge foarte bine dry.gif (merge rotund, are forta, nu intrerupe...). Incerc astazi cu o alta sonda de ulei sa fiu sigur dar raman fara idei.

In ceea ce priveste posibilele probleme la cuzineti cum pot verifica? Care sunt simptomele? huh.gif
Tiberiu-Andrei
Cuzinetii si arborele ii verifici mai greu acum,eventual asculti eventuale batai(la pornire,in sarcina).
Arborele cotit l-ai pus de nou?Daca nu, a fost rectificat corect?Cuzinetii au fost pusi pe marimea potrivita?Arborele cu scame cum se prezinta?dar lagarale din bloc?Ce ulei folosesti?
Baga mai multe detalii!

ps:scapa intai de eventualele problemele electrice.
bygy007
spun de cuzineti pentru ca si eu am avut odata probleme de genul asta cind era cald motorul presiunea era asa mica ca se aprindea becul la relanti , la pornire aveam 4-6 cind se incalzea era la 2 la 3000 ture
remediere , rectificat arbore la cota 1 si cuzineti la cota 1 , la unul chiar a pus un pic de indigo sub cuzinet pentru ca avea un pic de joc , motorul a mers fara probleme pina la remat asta primavara 50 000 km
nex4u
incearca si schimba sonda de ulei, verifica papucii, surubul sondei de ulei e posibil sa fie infundat cu mizerie din ulei. Asa am patit si eu cu baba mea. aveam surubul sondei infundat si imi indica cand vroia el si ce presiune dorea.
tatuci
@Tiberiu-Andrei: zgomote deosebite sau batai nu pot sa spun ca am auzit nici la pornire si nici in mer, chiar merge surprinzator de rotund motorul. Ulei am avut pather 20w50 daca imi aduc bine aminte (a venit la bidon negru de 4l cu filtru cu tot) iar acum am pus Castrol GTX 15w40.

Nu am idee daca arborele cotit a fost pus de nou sau pe ce marime au fost pusi cuzinetii, taicamiu fiind cel care a dus masina in service.

@nex4u: filele sunt ok masurate si schimbate iar presiunea pe ceas este stabila si nu a oscilat niciodata de nebuna, plus ca se coreleaza cu martorul din bord dar voi verifica astazi surubul sondei sa fiu sigur.

Am tinut carburatorul in decarbusolv peste noapte de zici ca-i din fabrica, astazi demontez delco-ul si schimb puntea a fiu sigur ca nu fura curent (am observat ca luleaua se cam misca usor si cred ca au sarit arcurile si dau la masa) si daca nici asa nu vrea ramane varianta mai putin placuta a cuzinetilor ohmy.gif

Refuz sa cred ca dupa doar 1500 de km de cand a fost facut motorul sa fie de la cuzineti dar la cum sunt unii mesteri mari pe la noi nu pot sa spun ca m-ar surprinde foarte tare.

Cu privire la starea arborelui cotit, cuzineti si lagare daca imi spune cineva cum pot verifica starea lor dau informatile cu cea mai mare placere. (pana acum doar pe acolo si pe la cutia de viteza nu mi-am bagat copitele) huh.gif
Tiberiu-Andrei
Starea lor o verifici cu un micrometru, dupa ce faci motorul bucati.
Masori fiecare fus palier in parte si notezi valoarea obtinuta pentru fiecare fus in parte (astea-s cinci la numar) dupa care treci la manetoane, la fel masori pe fiecare-n parte si notezi valorile.Il iei pe Mondiru-n brate si te uiti cea mai mica valoare masurata carei cote de raparatie ii corespunde.Atat la manetoane cat si paliere caci ele pot fi rectificate la cote de reparatie diferite.Dupa ce-ai aflat care-i cote de reparatie ii corespunde stai si te gandesti daca merita rectificat sau ba.
Cuzinetii ii cumperi dupa pentru cota de reparatie repectiva.
Pana una alta da o fuga la un service si masoara presiunea cu un manometru calibrat.(da-i si tu de-o bere acolo).
Daca rezultatul la masuratoare iese prost si zici ca ai schimbat pompa de ulei+pinion delco situatia nu e deloc roz.Schimbarea s-ar impune de la sine caci in scurt timp distrugi si camasile.

PS:daca n-ai micrometru sau n-ai incredere-n tine ca il poti masura fugi la un service si vezi ce afliiSper ca nu e cazul sa spun ca la masuratoare piesele trebuie sa fie luna.
Spor!
tatuci
Dupa montarea carburatorului curatat bec, sonde noi pentru presiunea uleiului (atatpt martorul din bord cat si pentru barometru) si curatarea in detaliu a delcoului problema a ramas in continuare nesolutionata....presiune nejustificat de mica si fara raspuns in presiune la accelerare.

Presiune ala ulei era chiar buna in carter, ba chiar scuipa ulei bine de tot prin furtunul de recuperare a gazelor (ulei care in mod evident imi inneca carburatorul).

Intr-un final ghici ciuperca ce-i....imputita de membrana de la pompa de benzina era crapata de jur imprejur dar chiar intre cele doua discuri metalice si imi baga benzina in ulei. La asta nu ma asteptam mai ales pentru ca membrana abia o schimbasem acum 6-8 luni.

membrana busita a bagat benzina in ulei pompa de ulei, uleiul a ramas in baie, motorul nu a ami avut ungere, pompa de ulei s-a dus, senzorii de presiune nu mia aveau ce masura si brusc bucatile incep sa formeze o imagine.

Maine schimb membrana si evident uleiul si revin cu ceea ce sper sa fie ultimul comentariu in acest post....asta daca nu are altcineva o alta explicatie pentru benzina din ulei tongue.gif
Tiberiu-Andrei
Pai cand ai observat ca ai presiunea mica primul lucru, la ulei trebuia sa te uiti (daca miroase a benzina,cat de vascos e,etc).Eu de cate ori verific uleiul intotdeauna miros joja a vad daca duhneste a benzina.....m-am obisnuit cu surprizele de-a lungul timpului.
Benzina in ulei mai bagi si daca mergi cu ea inecata(soc tras).
Schimba membrana,uleiul si filtrul sa stii o treaba! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.