Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: senzor lichid de frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tatuci
Salut,

In lipsa de alta ocupatie dupa depasirea unei probleme care mi-a mancat zilele am observat ca se rupsese unul dintre paucii care se prindeau pe capacul recipientului cu lichid de frana.

Am inlocuit frumos papucul cu pricina si de curiozitate am vrut sa vad ce se intampla cand as ramane ipotetic fara lichd de frana. Initial am unit cei doi papuci si nu s-a intamplat nimic (cu cheia pe poztia de verificare, motorul oprit), apoi in aceleas conditii am scos sonda din recipient si din nou nimic....

La masina din semnatura (dacia 1310 tlx din '91 cu bord scoica fara turometru) ce trebuia sa se aprinda si in ce conditii cand raman fara lichid de frana?
C a t a l i n
Dacă unești cele 2 fire ar trebui să ai un martor aprins în bord.
tatuci
pai sunt sigur ca ceva ar trebuii sa licare pe acolo....dar ce?

pe vrianta mea de bord nu am niciun bec dedicat pentru ichid de frana dar cineva mi-a spus ca ar fi trebuit sa se aprinda becul de la frana de mana dar nu reactioneaza.

Cum pot masura senzorul cu aparatul de masura? pe rezistenta sau curent continuu?

C a t a l i n
Senzorul e defapt un contact care se închide atunci când plutitorul se duce la fund. Se aprinde un martor roșu, cu semnul exclamării, sau în lipsa lui, cel de la frâna de staționare.
deceneu32
Vezi ca ai un indicator luminos rosu,in partea dreapta,langa butoane,deasupra scrumierei pe care scrie BRAKE.Asta este pentru variantele de bord fara turometru.
Pentru varianta de bord cu turometru,ai un ''semnul exclamarii'' in partea superioara a acestuia,in dreapta turometrului.
Cum functioneaza?Pui contactul si se aprinde,pornesti motorul si trebuie sa se stinga.Daca ramane aprins,inseamna ca ai lichid sub limita(DANGER).
Daca nu se aprinde in nici una din situatii,fie e becul ars,fie papuci sariti,fie contacte electrice imperfecte.Scoate indicatorul BRAKE si uita-te la el.
C a t a l i n
Fără C. smile.gif Și probabil e vorba de BRAKE (frână), nu BREAK (pauză, etc).
deceneu32
Multumesc pentru interventie.Nu prea ma pricep la engleza,am facut opt ani de limba rusa.Voi modifica mesajul.
iulliann
Am o Dacia 1310 Li din 2003. Acum cateva minute cand m'am suit in masina am observat ca pt. a frana trebuie sa duc pedala pan ain podea. Spre mirarea mea am observat ca nu mai am lichid de frana deloc. Acum o saptamana am schimbat lichidul de frana, am schimbat etrierul (ramasese blocat), i'am facut aerisire... si mi'a mers ok pana azi. Ce anume i'a cauzat pierderea de lichid? Martorul de langa cel de dezaburire luneta este cel ce indica lichidul de frana?
tr04www
pai uita-te si tu daca e vreo roata uda ca poate iti pierde lichid ori pe la etrier sau pistonas pe spate.daca nu poate ai vreo conducta slaba la pompa de frana
iulliann
Din pacate aspectul acesta nu l'am putut urmari... era si este intuneric si nu am cum sa imi dau seama acum. Voi face maine cateva verificari. Am citit cateva pareri si maine le voi pune in aplicare.
tr04www
daca iti curge pe la vreo roata se vede si maine.lichidul fiind unsuros nu se usuca asa repede
pirvumark
vei garniturile de la pompa (alea in care se infinge borcanul). pompa nu e umeda?
iulliann
Spre surprinderea mea cauza este o garnitura de la pompa de frana... Mirarea este cu atat mai mare cu cat acum 2-3 saptamani le'am schimbat pe ambele. Este prea moale si lasa loc sa iasa lichid.
vladut88
acum juma e ora leam schimbat si eu garniturile alea 2 e sub pahar miam dorit moarte asa greu a intrat sigur nu va mai curge
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.