Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema ambreiaj?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
slaiciprian
Problema a aparut la unele dealuri. Cand urca la un moment dat motorul se tureaza la 3000 si peste de rotatii, dar masina pierde din viteza. Retrogradez, un moment, cand acceleratia e deabia atinsa se duce, apoi incepe iar. Am urcat la deal si in a doua asa turata. Cand se termina dealul, la fel, trage cat apas numai putin acceleratia, daca apas mai mult iar obtin numai turatie. Problema apare si dispare aleatoriu. Face nazuri si apoi 50 de km merge cum trebuie, sau se poate repeta la urmatorul deal. Dupa un naz din asta, cand am vazut ca merge am luat-o in marsarier la deal. Accelera de nu credeam io ca prinde asa o viteza.
Nu se simte miros de ambreiaj, nu face alte nazuri.
Care poate fi problema?
M-am gandit la urmatoarele:
-disc dus.
-cablu dus. Pare ok vizual dar ma gandeam ca o fi rupt sau gripat in camasa. Totusi un deal l-am luat cu a patra de jos (cutie in 5), a urcat aproape tot dealul, care era lung si la 50 de metri de varf a inceput. Deci nu face probleme imediat dupa o schimbare, sa zic ca e cablul gripat.
-ulei pe disc.
Care e beleaua?
Mr_Devil83
pai incepe prin a verifica cablul ca ala e moca si usor de schimbat. Daca nu e ala e foarte trist sad.gif
slaiciprian
asta o sa fac maine prima data. schimb cablul. trist, trist,m dar sa stiu ca e ambreiajul dus. si mai trist ar fi sa dau cutia jos si sa vad ca nu e de acolo. din cate stiu ambreiajul a fost schimbat asta toamna, iar din primavara eu am mers cam 40k, dar mai mult interurban si nu sunt genul care mesteca toata ziua la schimbator.
CGDBZ
Cablul iese din discutie , daca era cablul iti patina dupa ce schimbai viteza (in cazul in care ramanea blocat si nu cupla bine ambreiajul ) si apoi putea sa-si revina (se debloca cablul si-ti cupla ambreiaju) pe cand la tine e invers . Dupa cum spui tu nu iti face mereu ci mai ales in varf de panta asta deoarece nu-ti patineaza rau si numai cand e fortat (in varful pantei masina pierde din inertie ) . Indicat e sa nu mai mergi cu ea asa , risti sa-l uzezi de tot si sar putea sa nu mai traga de loc in panta si sa ramai cu ea in drum plus ca atunci cand patineaza se incalzeste foarte tare ansamblu disc-placa si poti distruge si placa de presiune (daca o mai fi buna).
slaiciprian
deci sa trag concluzia ca e discul. ceea ce ma enerveaza e ca nu miroase deloc. si parca nu's chiar asa nesimtit sa nu-mi dau seama.
CGDBZ
Depinde cat timp iti patineaza si poate nu-ti intra in masina mirosul si apoi se pierde . Pe drum drept patineaza ?
slaiciprian
putin, si doar imediat dupa ce termin dealul.

nu cred sa dispara mirosul. am urcat la un moment dat in a doua, turat la 3000, reusea sa tina vioteza cam la 25 la ora, deci, am urcat asa cam 3-4 minute. trebuia sa simt mirosul.
CGDBZ
Normal ar trebui sa miroasa (nu stiu de ce nu miroase), oricum de la altceva nu poate sa fie dar intai de toate sa verifici sa nu fie cablul de ambreiaj prea strans .
MojoGaby
Uite-te si unde intra cablul(la motor).Prinde de camasa si trage de ea un pic,trebuie sa ai un joc mic(sa nu stea cablul intins de tot).
Si daca e intins mai dai drumul putin.
slaiciprian
se pare ca m-am lipit de schimbat placa de presiune. s-a uitat azi un mecanic si a zis ca e enorm cat e strans surubul ala la cablul de ambreiaj.
mishujkl
Daca se tura si nu prindea viteza de ce o mai chinuiai?. Pt ca a patinat discul ti s-a decalit placa de presiune. Schimba tot kitul.
slaiciprian
pai patina la un deal si mergea urmatorii 50 de km. si doar nu puteam sa raman in camp.
plus ca asa mult insurubat e de cand am luat masina. probabil cand a schimbat discul in alte ture nu s-a uitat la placa, sau a zis ca mai merge. si scum s-a gandit si ea sa-si ia vacanta. oricum vad mai bine maine, cand dau jos motorul.
mishujkl
pai, n-am zis sa ramai in drum, dar poti merge la limita patinarii, ca se simte cand patineaza.
Daca mergeai cum am zis mai sus placa nu mai avea de suferit.
Am vazut o placa albastra toata de la atata patinat.
slaiciprian
sunt convins ca placa e de vina de la inceput. e tot asa de stransa azi cum a fost si ieri si alaltaiueri si intotdeauna. limita patinarii la deal era zero.
slaiciprian
nu a mai venit mecanicul, asa ca in ultimele doua zile am mai mers 200 de km cu ea. nu a mai facut nici un naz, merge perfect. probabil se teme de nevasta-mea, o fi auzit cand a spus ca o face foc de tabara pe camp.
ma gandesc ca ajunge ulei pe disc, acum o luna am pus 1 litru pe la senzorul de la becuri. nu prea am inteles-o de ce nu a facut pana acum si de ce face numai la deal. ma rog, e dacie. stau in asteptare, macar sa se hotarasca o data.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.