br17rfg
29 Sep 2009, 11:47
buuunnnnnn.....am luat in sfarsit un motor de 1.4(deoarece de 1.6 am tot cautat si nu am gasit)..toate bune si frumoase....m-am dus la om am vazut motorul,l-am auzit precizez ca nu batea(nici acum nu bate)nu scotea fum la pornire,in accelerare nu nimic..............vin cu motorul acasa,dau chiuloasa jos,dau volanta jos si ma duc sa usurez volanta si sa iau din chiuloasa(am luat 1,5 mm si pana acum nu au aparut detonatii).....montez toate la loc,pun motorul pe masina si dau o tura.....plec eu pe centura sa vad cum se comporta is cand colo observ ca nu mai vroia sa intre in viteza asa ca mai strang cablu de acceleratie cas incepuse sa tina tocmai jos..l-am strans dar iar a revenit la pozitia de "in podea"...pana la urma ajung eu acasa cu chiu si vai si imi zice un mecanic ca trebuia sa schimb si rulmentul de presine cu guler dinala mai mare(nu am stiu chestia asta).....bunuuun....dau motorul jos iar,il schimb,il pun la loc(motorul) si hai sa dau o tura si cand colo vad ca in ture mai mari gen 4000 imi dadea cum fum....acum intrebarea este de ce???ca atunci cand l-am probat la om nu dadwa deloc cu fum si acum imi da....a da tin sa precizez ca nu am facut schimbul de ulei dupa ce am dat chiulasa jos(lipsa de bani si oricujm nu aveam de gand sa merg sute de km ci doar probe sa vad cum merge si apoi cand faceam rost de bani il schimbam dar fara sa il mai iau la ture)...am scos joja si am observat ca uleiul este foarte subtire si parca are un miros de benzina(asta nu prea imi pot da seama bine deoarece sunt racit si am nasul infundat).....deci de ce acum imi scoate fum si atunci nu scotea?????
motorul l-am luat lunea trecuta si am mai stat prin garaj vreo 2-3 zile pana l-am pus....
p.s. atunci cand ajunge la alea 4000 de ture imi da in nas ca si cum ar intra in limitare(asta stiu ca e din aprindere)
plus am scos furtunul ala care intra in capacul de la culbutori si am vazut ca nu iese fum si am scos si joja si nu da ulei nici la ralanti si nici accelerata......
vallyyy
29 Sep 2009, 12:08
Specifica ce culoare are fumul sa stim despre ce e vorba ........Daca e negru -amestecul prea bogat.....albastrui - consuma ulei ,segmenti/set dus......alb - garnitura de chiulasa ciupita/arsa.......motorul l-ai cumparat dintr-un centru de dezmembrari sau de la cunoscut ?
br17rfg
29 Sep 2009, 12:52
Este albastrui....l-am cumparat de la Remat,dar omul mi la dat la cheie.cand am fost l-am si ascultat pe masina....am si zis ca l-am pornit pe masina respectiva si atunci nu scotea pic de fum......nici la rece,nici la cald,nici la ralanti si nici cand acceleram......exista posibilitatea sa imi fi bagat benzina in ulei cu toate ca pompa este noua(luata de pe motorul vechi si cumparata acum vreo 2 luni) si de asta sa scoata fumul ala acum....
la inceput cand am dat prima tura cu motorul pus pe masina mea nu a scos deloc....sa se fi dus dracu segmentii asa repede???
sumi_nos
29 Sep 2009, 13:05
AM AVUT SI EU PROBLEMA ASTA TOT DE LA 4000 INCEPEA SA DEA CU FUM DAR PUTEAM SA O DUC SI PANA IN 7000 SI DECI NU MAM STRESAT SA AFLU DE CE SCOATE(CE SI CUM)SI ACU DUPA O LUNA CITIND AICI AM ZIS SA VAD CE FEL DE FUM SCOATE SI NU AM REUSIT SA O FAC SA MAI SCOATA
NU STIU CE A AVUT DAR DACA NU MAI SCOATE E BINE
TIND SA CRED K E DIN REGLAJE SAU BENZINA PROASTA ETC
neajiji
29 Sep 2009, 13:05
E terminat motorul, simplu. Daca il iei de la remat ce te asteptai?
andreiutzu
29 Sep 2009, 13:07
nu cumva sa pape motoru ulei pe la supapele de la chiulasa? asa mi s-a intamplat la vechea berlineza.
engime
29 Sep 2009, 13:12
daca zici ca miroase uleiul a benzina verifica si membrana la pompa de benzina
N'o sa va vina sa credeti ce faceau tiganii acum 10-15 ani la Daciile ce el vindeau in targ, si anume luat 3 banane, le faceau shake si le turnau in motor, mergea bine fara pic de fum, cand mergea omul acasa cu masina, ditamai surpriza a doua zi...nu e o gluma
br17rfg
29 Sep 2009, 15:01
pe la supape nu papa.......am turnat benzina si nu a curs deloc....
Muttley
29 Sep 2009, 15:08
N-are treaba. E vorba de GHIDURI. Se scurge uleiul de PE chiulasa pe langa coada supapei, prin ghid, ajunge in camera de ardere, e ars, iese fum pe toba.
Ce zice muttley am patit eu prin 1994 cand mi-am cumparat o dacie noua, dupa scurt timp a inceput sa-mi pape ulei, cam 1 litru la 4000 km, am schimbat 2 seturi motor in garantie la dacia service si tot papa ulei cred pe la bujia nr.1 se ancrasa de nu-i mai vedeai electrodul, am schimbat si al treilea set pe barba mea, am schimbat si semeringurile de la supape de care am aflat ca exista mai tarziu, si a continuat sa fumege usor, asa ca am vandut masina de nervi, la un monent dat mi-a zis cineva ca s-ar putea sa fie ghidurile de la supape care pe vremea aia in 1996 nu se gaseau de vanzare si cred ca asta era adevarata cauza
. Oricum cel caruia i-am vandut-o a fost foarte incantat
, masina mergea foarte bine doar ca ancrasa bujia si consuma ceva ulei.
vallyyy
29 Sep 2009, 17:28
Daca l-ai cumparat de la Remat e clar .....aceeasi tapa am luat-o si eu de la dezmembrari (doar ca eu l-am mai folosit un an si l-am tinut doar pe aditivi sa nu mai fumigeneze)........
Oricum nu stiam ca cei de la remat mai au ce sa vanda ca doar trebuie sa distruga masinile alea dar se pare ca nu-i asa, traim in Romania si aia castiga ilegal vanzand ce nu-i al lor.
QUOTE(br17rfg @ 29 Sep 2009, 12:47)
p.s. atunci cand ajunge la alea 4000 de ture imi da in nas ca si cum ar intra in limitare(asta stiu ca e din aprindere)
Mai degraba nivel de benzina mic in CNC .....
Tiberiu-Andrei
29 Sep 2009, 19:23
QUOTE(Minel @ 29 Sep 2009, 18:45)
Mai degraba nivel de benzina mic in CNC .....
Poate apare "zborul platinei", mai ales daca arcul(lamela) care apasa corpul platinei e slabit.O alta solutie ar fi ax delco cu jocuri cu toate ca s-ar manifesta si la turatii mai joase.
Ai incercat sa o turezi pe loc?Se plafoneaza, face la fel ca in sarcina, intrerupe?
Pentru ulei ai putea incerca o frana de motor mai sanatoasa....daca ar scoate fum e ceea ce a zis muttley cu ghidurile.Intr-o frana de motor sanatoasa depresiunea e foarte mare ceea ce ti-ar putea confirma daca ai sau nu ghidurile uzate.
br17rfg
1 Oct 2009, 18:11
Ce am mai facut la ea.....
am schimbat carburatorul(facut nivel,curatat),am schimbat delcoul,am schimbat bujiile apoi i-am dat o cheie....am lasat-o sa se incalzeasca si am accelerat-o de cateva ori.....la prima accelerare am scos destul de mult fum negru compinat cu albastrui apoi la celelalte a inceput sa scoata din ce in ce mai putin......am oprit motorul si apoi l-am pornit iar si iar am accelarato si a mai scos fffff putin fum albastru aproape deloc....(nu am mai dat nici o tura cu ea ca trebuie sa schimb uleiul si oricum dupa ce o sa il schimb o sa imi dau seama mai bine ce si cum).......
acum ce sa fac????sa iau un motorflush dinala,sa pun niste ulei dela la 5 lei litru si apoi sa ii dau drumu sa fac schimbul cu un ulei bun sau sa bag motorina????
vallyyy
1 Oct 2009, 19:42
eu zic doar sa faci schimbul si atata ......nu e nevoie de motorflush sau alte chestii de genul ........avand in vedere ca esti incert cu eventuala uzura a motorului eu zic sa bagi ulei de 5 lei /L sa vezi mai concret cat de uzat e motorul (chiar daca e slab calitativ acest ulei nu ar trebuii sa-ti scoata fum motorul ) daca motorul e bun da-i uleiul asta jos dupa vreo 200-300 km si astfel se mai curata si interiorul motorului si apoi baga-i un ulei bun .....
br17rfg
1 Oct 2009, 21:27
Cam la asta ma gandeam si eu...sa bag un ulei slab calitativ,sa merg vreo 200-300 de km si apoi sa bag ceva bun
Tiberiu-Andrei
2 Oct 2009, 01:21
Eu as vedea un test de compresie intai...stii tu, ce-i in mana nu- minciuna!
br17rfg
2 Oct 2009, 01:45
Mai o sa vorbesc cu cineva pentru chestia asta........
Dupa ce stiam si eu cum se verifica daca ai compresie am facut....adica scos furtunul ala care intra in capacul de la culbutori si am vazut ca nu iese fum si am scos si joja si nu da ulei nici la ralanti si nici accelerata......
Salut, intervin si eu, in legatura cu compresia: Cam ce valori tre sa indice manometrul pentru a considera o compresie buna? ma refer la presiunea minima considerata "buna".
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 2 Oct 2009, 02:21)
Eu as vedea un test de compresie intai...stii tu, ce-i in mana nu- minciuna!
Corect, are dreptate 100 % , de fapt testul de compresie trebuia sa il faci inainte de a cumpara motorul ....
Bafta !
sumi_nos
5 Oct 2009, 10:29
vam zis ca si mie ami facea asa si acu stiu la turati cand ami scapa compresie in sist de racire si scapa si apa in capul pistoanelor deci erau aburi nu fum=))
panter1
7 Oct 2009, 18:11
Am auzit pe cineva care baga ulei Petrom si ii scoata fum, consuma, aiurea.. iar dupa ce a bagat un alt ulei a mers bine si n-a mai scos fum asa ca incearca mai bine un aral 20w-40 ca-i mai rezonabil la calitate decat altele mai ieftine
Sau mai poate sa fie ca vechiul proprietar sa fi bagat aditivi gen duralube si sa nu mai scoata fum, iar acum s-a mai uzat acea pelicula si a inceput sa scoata iar. O alta cauza este ca daca ai "ras" chiulasa presiunea pe segmenti a crescut si nu isi mai fac treaba bine daca sunt uzati. Incearca sa schimbi uleiul si filtrul(nu va mai zgarciti la filtre).. si bagi un ulei bun.
Daca uleiul miroase a benzina CLAR trebuie sa il schimbi imediat si sa reglezi carburatorul bine sau daca zici ca ai pus alt carburator poate asta e reglat bine. Benzina in uleiajuge cand tragi socul prea mult sau mergi cu el tras mlt la rece sau dai sprituri si nu pornesti masina imediat, atunci intra benzina in cilindri care daca nu apuca sa arda si nu ai pornit se strecoara repede printre segmenti si ajunge in ulei si de acolo.. probleme! Dar in principiu evita sa tragi prea tare socul si sa mergi mult cu el. Benzina in ulei e boala sigura pentru motor.. se va uza rapid
br17rfg
2 Nov 2009, 23:10
QUOTE(panter1 @ 7 Oct 2009, 18:11)
Am auzit pe cineva care baga ulei Petrom si ii scoata fum, consuma, aiurea.. iar dupa ce a bagat un alt ulei a mers bine si n-a mai scos fum asa ca incearca mai bine un aral 20w-40 ca-i mai rezonabil la calitate decat altele mai ieftine
Sau mai poate sa fie ca vechiul proprietar sa fi bagat aditivi gen duralube si sa nu mai scoata fum, iar acum s-a mai uzat acea pelicula si a inceput sa scoata iar. O alta cauza este ca daca ai "ras" chiulasa presiunea pe segmenti a crescut si nu isi mai fac treaba bine daca sunt uzati. Incearca sa schimbi uleiul si filtrul(nu va mai zgarciti la filtre).. si bagi un ulei bun.
Daca uleiul miroase a benzina CLAR trebuie sa il schimbi imediat si sa reglezi carburatorul bine sau daca zici ca ai pus alt carburator poate asta e reglat bine. Benzina in uleiajuge cand tragi socul prea mult sau mergi cu el tras mlt la rece sau dai sprituri si nu pornesti masina imediat, atunci intra benzina in cilindri care daca nu apuca sa arda si nu ai pornit se strecoara repede printre segmenti si ajunge in ulei si de acolo.. probleme! Dar in principiu evita sa tragi prea tare socul si sa mergi mult cu el. Benzina in ulei e boala sigura pentru motor.. se va uza rapid
Pai cam ce ai zis tu am si facut si am observat ca la inceput a mai scos in ture mari iar acum dupa 2 saptamani sa zic la fel in ture mari mai scoate dar foarte putin.....maine o sa imi strang chiuloasa(desigur cu cheie dinamometrica) si o sa imi reglez culbutorii.....
Ulei am folosit ARAL.....
QUOTE(sumi_nos @ 5 Oct 2009, 10:29)
vam zis ca si mie ami facea asa si acu stiu la turati cand ami scapa compresie in sist de racire si scapa si apa in capul pistoanelor deci erau aburi nu fum=))
Asta e o problema grava? Vad ca la fel imi scoate si mie, aburi.. nu fum.
Daca da, cum rezolv?
br17rfg
3 Nov 2009, 13:27
Pai pe vremea asta iti scoate aburi......
Daca iti scotea si cand era cald=garnitura de chiuloasa dusa
neajiji
3 Nov 2009, 19:33
off:depinde si de benzina folosita iarna
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.