Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aer conditionat zgomotos
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43
Sony
Vineri am pornit aerul conditionat si am remarcat un usor zgomot metalic. La inceput m-am panicat crezand ca apartine motorului, dar mai apoi am observat ca zgomotul disparea la cel mult 5 secunde de la oprirea AC, iar motorul se auzea iar asa cum eram obisnuit.
La voi face la fel?
Atentie! Nu este vorba de zgomotul de cuplare a ambreiajului, ci de un zgomot continuu in timpul functionarii!
Este o problema?
Manuel
Sigur e de la AC si nu de la ventilator? Daca opresti AC-ul lasand ventilatia sa mearga, se mai aude?
Sony
Nu se mai aude!
La mine ventilatia merge aproape tot timpul, dar zgomotul acesta e doar cand functioneaza AC.
Cib
daca opresti ventilatia se opreste si AC... Nu cred ca e ceva neobisnuit...
Sony
Citeste cu atentie! Opresc AC, nu si ventilatia, iar zgomotul dispare!
Te rog sa postezi la obiect!
klaus
Este huruitul compresorului pana intra in regim.
Pentru linistea ta poti merge in service sa verifici cantitatea de ulei din instalatia de AC, dar parerea mea este ca nu-i problema.
Sony
Multam, klaus!
ckristi
QUOTE(Sony @ 22 Mar 2005, 14:37)
Vineri am pornit aerul conditionat si am remarcat un usor zgomot metalic. La inceput m-am panicat crezand ca apartine motorului, dar mai apoi am observat ca zgomotul disparea la cel mult 5 secunde de la oprirea AC, iar motorul se auzea iar asa cum eram obisnuit.
La voi face la fel?
*



Da!
Este vorba de compresorul de la AC. Mai multe nu stiu, deocamdata (adica daca este normal sa faca asa- categoria "asa face toate", sau este o defectiune ce trebuie remediata).
osirus
E normal zgomotul!Si se aude numai la pornire,asa cum ai zis,dispare dupa c-ca 5 sec. fiind datorat presiunii mari care e pe aspiratia compresorului!Cind presiunea intra in regimul normal de functionare,zgomotul dispare!Se aude ca un motor diesel zgomotul!
ps...Klaus ca sa se verifice cantitatea de ulei trebuie dat jos compresorul si nu o sa faca nimeni in service treaba asta gratis!
tazzz
"asa face toate" wink.gif

si la mine uneori se aude si alte ori nu...probabil depinde cum porneste...
Sony
QUOTE(osirus @ 22 Mar 2005, 22:42)
E normal zgomotul!Si se aude numai la pornire,asa cum ai zis,dispare dupa c-ca 5 sec.
*


Am zis ca dispare la max 5 secunde dupa ce OPRESC a.c.
klaus
Aaaa, da, asa ai zis, da m-am uitat dupa avioane... Atunci e si mai normal... Asa face zgomot compresorul de aer conditionat. Chiar nu-i nici o pb...
Sony
Am inteles, klaus, dar am observat ca unii citesc 2 cuvinte din 3.
osirus
Poate sa citeasca si un cuvint,poate unii sunt obositi dupa o zi de munca!Dar ma rog,acum ca "te facusi inteles",i-ti zic ca nu e normal sa ai zgomot tot timpul la compresor!S-ar putea sa fie ceva pe la pistoane sau supape!Sau poate camera de amortizare de pe refulare,dar acum depinde ce zgomot face si cit de intens se aude!Cind ai mai folosit A/C-ul in afara de Vineri?Atunci nu ai sesizat zgomotul?
Sony
Nu prea l-am mai folosit pana vineri!
Se aude un zuruit care este ceva mai puternic decat motorul.
klaus
Nu mai chinuiti omu! Cand se da drumul la aerul conditionat este normal sa fie mai zgomotos, ca toate compresoarele astea de pe masini au un huruit...
danbogdan
Si la mine se aude cam la fel. Eu pana acum am avut supernova confort fara AC asa ca si eu am fost la fel de nedumerit dar cred ca zgomotul este normal. Cel putin asa se aude si la Solenza.
agryn
la fel se aude si la o fabia si la un opel zafira si la clio....
vladan34
la mine nu se aude nimic in afara de niste click-uri metalice la 5 sc. dupa cuplarea-decuplarea AC (cu ventilatia pornita). alea sunt normale?pe renault scenic nu se aud.
osirus
Nu e normal sa se auda o perioada mai mare de citeva secunde pina intra in regim de functionare! La mine nu se aude decit tac-ul ambreiajului si acel zgomot citeva secunde!In rest nici nu zici ca e A/C-ul pornit!Nici nu trebuie sa simti ca e pornit!Eu unul am stricat folia de la iluminarea consolei centrale si nu se mai vede ziua daca e sau nu pornit A/C si tare naspa e,ca trebuie sa opresc ventilatia sa vad daca se aude ambreiajul sau nu!Orice zgomot in plus(in afara de cel al circulatiei freonului, care de altfel e si asta cam inexistent)nu e normal si inseamna ca e ceva in neregula cu compresorul!
KNIGHT_C
Legat de faptul ca in afara zgomotului de cuplare nici eu nu-l aud sau simt, imi amintesc si acum razand ca la primul drum pe autostrada, imediat dupa ce am luat-o am pornit AC-ul si pentru ca rulam cu 110 si mai ascultam si muzica si nu l-am auzit, fapt pt care am tras pe dreapta am inchis muzica si abia atunci am inceput sa disting ceva, dar cel mai bine m-a convins aerul rece care patrundea vanjos desi eram pe recirculare, ceea ce m-a convins ca functioneaza.

Insa nu cred sa fie o problema nici la ceea ce ne spune Sony !
Sony
Multam pentru pareri!
Inseamna ca topicul se poate inchide.
alx
La mine cand dadeam drumul la a/c incepea sa huruie si vibra toata caroseria. Initial m-am speriat rau. Dupa un timp am observat ca la fel facea si cand pornea ventilatorul (de racire).
Rezultatul: noroi f mult pe ventilator si s-a rezolvat cu o vizita la spalatorie. Acum tace malc.

deh, locuiesc pe o strada neasfaltata!
inimaroiule, unde esti?
Sony
La mine e acelasi zgomot si dupa ce spal masina.
alx
nu mah, trebuie sa speli in mod special ventilatorul, poate e plin de noroi. eu m-am facut de ras la service din cauza asta...
milgn
dupa ce am folosit de cateva ori AC fara prob(nici un zgomot,nici o vibratie),de ieri a inceput sa prezinte si la mine aceleasi simptome:la pornire se aude un zgomot metalic,continua apoi cu un zgomot(si nu se opreste dupa 5 sec/min..) ca la un motor diesel dar cel mai nasol e ca se simte o vibratie in toata caroseria(schimbatorul tremura ca la un tractor!!!) mad.gif
m-am uitat pe la ventilator si pare destul de curat.probabil ca AC si-a revenit din intamplare dupa ce ati spalat vent.
sunt dezolat.daca asa tre sa faca e aiurea!!!de ce a mers silentios si acum nu mai merge asa?
voi face o vizita la service saptamana viitoare.
alte pareri inafara de cele spuse mai sus??
Sony
Am mai ascultat in seara asta AC-ul unui Laureat si facea la fel cu al meu, desi posesorul imi spusese ca al lui nu se aude.
Trebuie sa imi fac timp si sa ajung in service!
osirus

Exista posibilitatea ca motorul sa scada din turatie cind cuplati A/C,fara ca aceasta turatie de ralanti sa fie ajustata de calculatorul injectiei,de unde apare acest tremurat si un mers neuniform al motorului!
Sony
Nu este un mers neuniform! Turatia este normala, in plus auzindu-se un usor sunet metalic. Acesta din urma este de asemenea un sunet uniform.
nicusor
Va salut! Intrucat se vorbeste despre AC ai, imi permit sa intreb ceva:

Este vreo diferenta intre variantele de 1.4 si cele de 1.6 in privinta functionarii aerului conditionat? Ma refer la acel tacanit la cuplare, la variatiile de la turatia motorului, la faptul ca motorul sta mai turat la relanti?
Ca eu am o scala, si ma gandea ca motorul de 1.6, fiind mai puternic, nu face asa urat la folosirea AC. Asa o fi?

Dar e diferenta intre o Scala si un Logan 1.4 in privinta AC?

Sper ca am fost clar in ceea ce am intrebat, si astept raspunsurile voastre deoarece ma gandesc la un "upgrade" biggrin.gif

Va multumesc! Sosele libere!
TheMask
Am si eu o intrebare referitoare la AC. Am folosit rar AC asta iarna (pentru dezaburire) si nu 1 data pe saptamana cum scrie la carte. Ieri l-am folosit prima oara dupa aproape 1 luna si am crezut ca mi-a schimbat cineva motorul cu o rajnitza de cafea. Spre linistea mea dupa cateva miniute zgomotul a revenit la limite normale pentru AC.

Ce vreu sa intreb este daca cineva a avut probleme cu AC dupa o perioada mai lunga de nefolosire, de genul scurgeri de ulei de la garnituri si semeringuri uscate si pe unde se vede cel mai rapid daca se intampla asa ceva ?

Multumesc.
osirus

Probleme cu scaparile de gaz pe la oringuri si semeringuri din cauza nefunctionarii pe o perioada mai mare,nu sunt inca decit daca a fost ceva defect sau montat gresit din fabricatie!Dar nu am auzit de asa ceva!Problemele or sa apara dupa un an doi,ca atunci incep sa imbatrineasca ele!Se va vedea ori la imbinari(zone unsuroase)ori nu va mai avea eficienta(aer putin rece sau chiar deloc cu A/C pornit).
gap
Am si eu o intrebare referitoare la topic. Si la voi este o diferenta ca de la cer la pamant intre pozitia 2 si pozitia 3 ? (la ventilator). Ca mi se pare prea exagerat. Adica la viteza 2 nu aud deloc zgomotul produs. Dar la pozitia 3 nu te mai intelegi cu el... wacko.gif (cand ai si AC pornit )

Multumesc
Mirmar
1. Da, si la mine e diferenta mare intre zgomotul aerotermei de la poz.2 la 3, la 3 se-aude tare. Dar, cum am rc, il dau mai tare wink.gif si acopera zgomotul...
2. Pe mine ma deranjeaza altceva: vibratia electroventilatorului de racire radiator. E foarte mare, parca elicea nu ar fi prinsa bine, poate descentrat, nu stiu ce sa zic.
In orice caz, e o mad.gif pacoste!
Si cum vine (a venit?) anotimpul cald, o sa "beneficiem" de zgomotul mare produs de electroventilatorul de radiator toata vara sad.gif ... Si cei cu A.C., si cei fara.
Pana la urma, eu cred ca zgomotul mare al A.C.-ului se datoreaza electroventilatorului de radiator si vibratiei induse in motor si caroserie de acesta!
Chiar nu se poate face nimic?
Toate Loganele sufera de aceeasi vibratie? Sau exista si dry.gif oameni fericiti printre noi? tongue.gif
nicusor
QUOTE(nicusor @ 7 Apr 2005, 23:57)
Va salut! Intrucat se vorbeste despre AC ai, imi permit sa intreb ceva:

Este vreo diferenta intre variantele de 1.4 si cele de 1.6 in privinta functionarii aerului conditionat? Ma refer la acel tacanit la cuplare, la variatiile de la turatia motorului, la faptul ca motorul sta mai turat la relanti?
Ca eu am o scala, si ma gandea ca motorul de 1.6, fiind mai puternic, nu face asa urat la folosirea AC. Asa o fi?

Dar e diferenta intre o Scala si un Logan 1.4 in privinta AC?

Sper ca am fost clar in ceea ce am intrebat, si astept raspunsurile voastre deoarece ma gandesc la un "upgrade" biggrin.gif

Va multumesc! Sosele libere!
*



Si totusi, ceva raspunsuri la intrebarile mele? Sau trebuie sa dau mai multe detalii?
Multumesc!
AL
1. Da, este o diferenta intre motorul de 1,4 si cel de 1,6...curbele de reglare implementate in computeruld e injectie sunt altele... e firesc sa fie asa... algoritmul de regleare nu difera, adica tot este marita turatia putin pentru a compensa pornirea AC, dar nu la fel de mult ca la 1,4.
2. tacanitul la cuplare e identic
3. inte scala si LGN cred ca nu sunt diferente in ceea ce priveste compresorul AC... singurele diferente sunt la radiator, vaporizator, conducte, butelia deshidratanta etc. ... alte trasee, lungimi, dimensiuni, pozitionari etc. .. dar principial e la fel...

la LGN compresorul este SANDEN SD7V12 sau DS7V16 indiferent de tipul de motor.
nicusor
Multumesc, AL!
Ai idee cum sta treaba si cu filtrele de aer?
klaus
care... filtre de aer?
nicusor
Of, sorry. Filtru de polen, alte filtre.....ce vin din fabrica si impiedica accesul prafului in habitaclu prin instalatia de aer a masinii.
klaus
Pai intreb din nou... care filtre? Ca nu are...

Si eu nu sunt convins ca este acelasi compresor ca pe solenza, dar s-ar putea sa ma insel...
nicusor
LOL!
Mda, si totusi, eu cred ca are ceva. Ca am mers vreo luna doar cu aer conditionat, si in masina, pe bord, nu era pic de praf.(si nu era pus pe reciclare). Spre deoseabire de o saptamana cind am mers cu geamul deschis, si la cat "pamant" se adunase pe bord, puteam sa fac un ghiveci.
Toate astea in mirificul Bucuresti.
vv
QUOTE(Sony)
Se aude un zuruit care este ceva mai puternic decat motorul.

Ieri l-am auzit si eu prima oara sad.gif Si am mai mers cu aerul conditionat pana acum... e drept ca parca prima oara in oras (= viteze mici), pe temperatura mare (l-am mai folosit in oras, dar era un moft, afara nu era foarte cald; acum chiar daca scoteam AC se incalzea instant in masina).
Sony, ai mai investigat, chiar e normal?
Ce am observat - parca se aude cel mai tare la decelerare, si destul de tare la accelerare. Adica de ex. parca se aude mai putin cand stau pe loc decat cand merg cu masina.
Zgomotul e ... un 'zuruit', bine zice Sony, asa, cam ca un mecanism cu roti zimtate sa zicem. Si zgomotul este intr-adevar un pic mai puternic decat zgomotul motorului.
kaspersky
Asa face si la SLZ, culmea ca nu intotdeauna! Dupa cum am observat numai cind e mai cald il apuca pandaliile!
Sony
QUOTE(vv @ 19 May 2005, 09:53)
Sony, ai mai investigat, chiar e normal?
Ce am observat - parca se aude cel mai tare la decelerare, si destul de tare la accelerare. Adica de ex. parca se aude mai putin cand stau pe loc decat cand merg cu masina.
*


Din ce am observat eu cam asa fac toate. Diferenta consta in sensibilitatea timpanului posesorului la anumite frecvente.

Cred ca se aude mai tare la decelerare din cauza schimbarii rapide a diferentei de decibeli intre zgomotul motorului si cel al AC-ului. Schimbarea lenta face ca urechea sa se obisnuiasca cu acel zgomot.

Eu m-am cam obisnuit cu el si acum nu ma mai deranjeaza.
osirus
Dupa o atenta observare a functionarii instalatiei de A/C la Logan si citeva masini straine(matiz,opel vectra,sk octavia,fiat punto,peugeot 405)am ajuns la concluzia ca la masina noastra(logan)se aude cel mai putin zgomot in afara(linga masina)si la sk octavia in interior(urmatoarea este logan)!La fiat si opel dupa ce opresti instalatia se aude in interior o fisiiala,un murmur ca si cum ar curge apa de undeva(egalizarea presiunii in instalatie)ceea ce e deranjant pentru o masina care are o buna izolatie fonica(adica nu prea se aude mai nimic din zgomotul motorului sau de pe afara,la logan ma surprinde ca nu se aude acest zgomot avind in vedere proasta izolare fonica si costurile reduse la fabricarea masinii ).Matizul este cel mai zgomotos la toate capitolele,iar octavia cea mai silentioasa!Peugeotul e undeva pe la mijloc,avind motor diesel si fiind mai zgomotos el din fire biggrin.gif !
Oricum concluzia e ca Loganul e destul de silentios(eu unul nu sesizez din interior daca e pornita instalatia si ventilatorul e pe treapata 1)dar conteaza dupa cum bine spunea Sony si sensibilitatea timpanului la unii utilizatori si asta fie ca nu au mai avut asa ceva pina acum,fie ca vor sa nu se auda absolut nimic in habitaclu,fie pur si simplu sunt ei mai panicosi si se sperie la orice zgomot mai suspect produs de unele subansamble!
Stavreschi
Am si eu o nedumerire, care nu se mai poate clarifica si verifica in prezent.
Aerul conditionat in perioada rece poate functiona si in regim de incalzire a masinii (la pornirea motorului, pana la incalzirea acestuia !), ca toate aerele conditonate agatate in dreptul ferestrelor de la apartamente au si aceasta functie, de a incalzi incaperile.
klaus
Te inseli... Aerul conditionat de pe orice masina nu are si functia de incalzire (de la pornire pana la incalzirea motorului).
Incalzirea este data numai de caloriferul masinii.
Stavreschi
QUOTE(klaus @ 27 May 2005, 14:04)
Te inseli... Aerul conditionat de pe orice masina nu are si functia de incalzire (de la pornire pana la incalzirea motorului).
Incalzirea este data numai de caloriferul masinii.
*



Masina unui amic, un Laguna de 2 l, m-am urcat in masina dupa ce aceasta statuse mai multe ore, era pe la mijlocul lui ianuarie, a dat drumul la AC si instantaneu baga aer cald, efectul pompei de la motorul de la AC, etc. etc.

Sunt convins (de fapt imi inchipui !!), ca la masinile scumpe functia asta exista si chiar nu ar fi fost nici o mare problema tehnica sa se realizeze asa ceva.
Cobra
bun, deci sa recapitulam?
este normal ca aerul conditionat sa faca un mare zgomot metalic incepand cu 1500-2000 de ture? ca la mine parca anul trecut nu facea asa, acu suna de parca merg cu un avion cu reactie sad.gif
sau ar trebui sa ajung prin service?
( eu am supernova clima, dar dand cu search am dat de topicul asta si am presupus ca oricum sunt asemanatoare...)
Stavreschi
QUOTE(Stavreschi @ 27 May 2005, 21:35)
Masina unui amic, un Laguna de 2 l, m-am  urcat in masina dupa ce aceasta statuse mai multe ore, era pe la mijlocul lui ianuarie, a dat drumul la AC si instantaneu baga aer cald, efectul pompei de la motorul de la AC, etc. etc.

Sunt convins (de fapt imi inchipui !!), ca la masinile scumpe functia asta exista si chiar nu ar fi fost nici o mare problema tehnica sa se realizeze asa ceva.
*



Herr Klauss- mea culpa m-am interesat la amicul cu Laguna si.... ohmy.gif mi-a spus ca era vorba de incalzirea electrica a scaunelor !!!!
Asa este, toate masinile se incalzesc doar de la sistemul de racire al motoarelor fara ajutorul freonului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.