Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cati Km o duce motorul de Solenza/SN 1.4
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
alexx830
Vreau sa ne referim aici la motoarele aflate pe Solenza si Supernova si la Nr de Km parcursi de aceste motoare in conditii corecte de functionare, fara sa ajunga sa pape ulei ,etc ; pana sa ajungem sa bagam bani seriosi in reparatia motorului.
Asteptam relatari :
misu78
Cu consumabile de calitate si schimbate la timp eu as zice ca duce cel putin 200-250.000 km. pana sa inceapa sa pape ulei.
ianacosti
1.4 MPI nu stiu dar cel de pe solenza diesel duce 400.000.

Un var are o solenza diesel pe taxi si cand a dat motorul jos sa-i schimbe
primul ambreiaj avea 380 000 Km.
alex_20
Un ambreiaj la 380.000?eu stiiam ca un ambreiaj te duce undeva la 60.000(atat ma tinut si pe mine)... Cred ca daca motorul are o intretinere corespunzatoare te duce fara problme undeva la 200.000 sau poate si mai mult dar si dak masina a fost "ucisa"motorul te poate lasa si la 100.000,deci conteaza foarte mult modul de intretinere...
romanvs
Cred ca parerile sunt irelevante in ceea ce priveste fiabilitatea motorului 1.4 mpi.
Cel mai bine ar fi sa se demonstreze cu poze nr de km facuti cu masinile personale fara a avea nevoie de RK la motor.
Sunt sigur ca exista si taximetristi cu Solenze care au cu mult mai multi km fata de cei care folosesc masinile in interes personal in utilizarea cotidiana.
solenzoi
Am 129.400 km la bord . Motorul a primit numai ulei din cel prescris de producator , adica "celebrul" Dacia Oil Extra . Nu consuma ulei , merge foarte bine. Uleiul , filtrele de ulei si respectiv aer , distributia s-au efectuat la timp . Si tin sa precizez si ca merge cu ambreiajul original . Alex_20 nu cred ca daca pe tine ambreiajul te-a tinut numai 60.000 km inseamna ca aia este durata lui de viata normala. Depinde si de cum il folosesti si in general de cum utilizezi masina. De acasa pana la serviciu trec pe la cel putin trei -patru semafoare , in fiecare zi aproape urc dealul Feleacului cu ea , pentru ca numai in Cluj sa fac cel putin 6-7 porniri in panta , de multe ori fara sa scot din viteza fiindca timpul nu iti mai permite sa faci asta . Si inca tine ambreiajul.
Iulikk
Stiu o solenza de scoala cu vreo 280 000 de km (caroseria este matuita toata)... Schimbat ambreiaje la greu (vreo 4), dar deh e masina de scoala. In rest revizii la reprezentanta exact ca in carte, benzina si zeama de geam.
sorcer
220.000 km motoru varza manca ulei , bate motoru .
nairam
Eu am vandut solenza la 106.000 km si mergea perfect nu manca deloc ulei. Am schimbat ambreiajul pe la 75.000. Dar a fost "circulata" 75% in bucuresti...
ArtVandelay
QUOTE(sorcer @ 2 Oct 2009, 10:32)
220.000 km motoru varza manca ulei , bate motoru .
*



in ce conditii s-a mers cu masina?
reddacy
eu cand am luat-o[din Cluj de la o firma] avea 90.000km si 80% circulati in oras ......am mai facut 15.000km cu ea ......nu sunt probleme....

apropo....s-a mai slabit si la mine ambreiajul ca prinde prea jos.......tb. sa-l reglez sa n-am surprize
TheElfs
eu am 61.000, am gaz pe ea si merge brici. la partea de ambreiaj cand bag in a 3-a parca agata putin. in rest sunt foarte multumit. distributia am facut-o la 4 ani si 5 luni, si am mai si intarziat cu unele schimburi biggrin.gif
stiu pe cineva care a schimbat 2 ambreiaje pana in 60.000
adimaridum
QUOTE(Iulikk @ 30 Sep 2009, 20:36)
Stiu o solenza de scoala cu vreo 280 000 de km (caroseria este matuita toata)... Schimbat ambreiaje la greu (vreo 4), dar deh e masina de scoala. In rest revizii la reprezentanta exact ca in carte, benzina si zeama de geam.
*




Greu de crezut ca un motor poate duce pe scoala 280000 km,dar daca chiar asa e atunci motorul de pe Solenza e super ok
Iulikk
Nu stiu daca sunt facuti integral pe scoala, dar masina avea atunci un singur proprietar, preten de familie. Nu am nici o intentie sa mint.
vladut88
se vorbea si pe la super nova de cateva masini cu 280 000 km care merg bine nu mananca ulei totul depinde de cum este menajata masina eu am 120000 km motorul merge super bine nu consuma gram de ulei , dar am o mica problema cu consumul de benzina care am sa o rezolv ,dar acum nu am timp
rratzoiusexos
cam ce pb cu consumul de benzina?si cum ai de gand sa o rezolvi.am si eu ceva legat de asta
Candyman
Salutare fostul mecanic la care am schimbat distributia mi-a spus ca a facu o segmentare la o solenza care avea 400.000 km si cica ar mai fi dus masinuta inca 200.000 acum daca i-a mcrescut nasul nu stiu dar tind sa il cred ohmy.gif din cauza experientei acum voi trageti concluziile wink.gif
Iulikk
Daca masina este intretinuta asa cum trebuie (revizii ca la carte)... nu vad de ce sa nu o duca mult si bine.
anecula_08
Am vazut acum vreo 2 ani o solenza de taxi cu 360.000 km. Pornea perfect, nu papa ulei si nu scotea sunete suspecte iar proprietaru era foarte multumit de masina.
vladut88
QUOTE(rratzoiusexos @ 8 Oct 2009, 13:20)
cam ce pb cu consumul de benzina?si cum ai de gand sa o rezolvi.am si eu ceva legat de asta
*


prima data am sa o duc la tester apoi curatare injectoare cu ultra sunete ca am incercat cu sprei si rezultatul e zero
andr3y_yoo
65 mii nu papa ulei deloc , consumabile schimbate la timp si de calitate , FARA aditivi minune , "butonu e reglat pe sport" mereu, ambreaj original
am schimbat vara asta caseta de directie ( facea balta jos de ulei si manca 1L la 1 zi - 1 zi jumate)

cateva intrebari :

1.de ce daca reglez ambreaju sa prinda mai jos se ridica la loc singur?
2. imi cam agata I -a si a II-a cand e rece afara
Iulikk
La intrebarea 2. Iti agata cand e rece afara, sau cand e rece motoru? La mine agata cand e rece motoru, suspectez uleiul din cutia de viteze, care trebuie schimbat.
BTW: ce ulei de cutie foloseste solenza, cati litri intra si cat costa sa schimb uleiul la un service de cartier?
Vladd
Ulei Dacia 75W80 API GL 5, trebuie sa cumperi 4 litri dar in cutie o sa-ti intre 3.5-3,7 l nu stiu exact, litrul costa intre 26- 33 lei iar manopera nu e mai mult decat un schimb de ulei la motor,dar daca vrei sa te murdaresti pe maini poti face schimbul si acas singur, asta decizi tu!
Iulikk
Multumesc mult Vladd. Am sa vad eu sambata ce pot face tongue.gif .
loganmpi16
Motorul de solenza e identic cu cel de logan 1,4, nu stiu daca si cutiile. Iata cateva date de la logan
Capacitate ulei cutie de viteze 3,1 l
Ulei cutie: Dacia Extragear SAE 75W80, API GL5
slider2
cica n-ar fi la fel motoarele. in primul rand difera norma de poluare si apoi ceva pe la camasile pistoanelor.
djasu82
Motorul de logan nu are camasi desi se poate aleza si monta camasi tongue.gif asa ca o sa-l ti mai mult timp. Ca arhitectura in mare e la fel motorul.
andr3y_yoo
QUOTE(Iulikk @ 11 Oct 2009, 21:23)
La intrebarea 2. Iti agata cand e rece afara, sau cand e rece motoru? La mine agata cand e rece motoru, suspectez uleiul din cutia de viteze, care trebuie schimbat.
BTW: ce ulei de cutie foloseste solenza, cati litri intra si cat costa sa schimb uleiul la un service de cartier?
*


cand e rece afara
uleiul l-am schimbat acum ceva timp...prin 2005 parca blink.gif
roadlup
210.000 km - nici o interventie la motor pana acum - fara consum de ulei, fara injectoare schimbate etc.
augustin87r
M-am uitat si la topicul despre cati km rezista motorul de Dacia clasica. De 4 ani de cand sunt in SB am vazut aceleasi autobuze care circula de atunci (au mai bagat si altele noi, dar au pastrat si din cele vechi). Cred ca au milioane de km si nu cred ca le face cineva setul....Am impresia ca noi cei cu masinile 'mici' suntem cam inselati...sunt de unica folosinta....
andreistn

Am si eu un prieten care are o Solenza si am ramas stupefiat cand am vazut pe bord 200 mii de km si masinutza se prezinta impecabil biggrin.gif

Cred a secretul sta in produse de calitate si revizii facute la timp wink.gif
asavin
La 85000km am schimbat ambreajul dar a fost rulata 70% in bucuresti.
sorcer
dupa cele citite in ultimu an pe forum chestia cu cat te tine este o loterie . Iar ambreajul sa te tina cat motorul este miracol. Cam asta ar fi concluzia trasa in urma postarilor citite pe acest forum .
andreistn

Ambreajul la dacie se duce oricum intotdeauna anaintea motorului biggrin.gif
pskint25
103.000 km. revizii nu prea la timp, forjata, dar motor ok. inca.
ambreiaj 101.000.
sa vedem ce urmeaza

se fac segmentari la motorul asta? spre rusinea mea nu stiu daca motorul are camasi sau e bloc motor. as fi interesat de o alezare. si daca a gasit careva componente (piston, biela, bolt, ax motor) executate din materiale mai rezistente deceat cele default.
evil_2009
QUOTE(sorcer @ 1 Nov 2009, 01:13)
dupa cele citite in ultimu an pe forum chestia cu cat te tine este o loterie . Iar ambreajul sa te tina cat motorul este miracol. Cam asta ar fi concluzia trasa in urma postarilor citite pe acest forum .
*


ma pe taicamiu la tinut ambreiajul original de logan ( diesel ) 170.000 de km asta in regim taxi ... numai e un miracol acum... secretul e ca ii slabea pedala cand i se ridica in sus si cand am fost cu el la serice mecanicu a pus ca pe unu la tinut 220.000 de km dar nu putea sa circule cu ea ziua prin oras pt caa numai urca
iuliano_smile
Eu am ambreiajul de noua si are cam 110mii de km, dar se simte ca daca o forjezi putin incepe sa patineze.
Motorul original care are injur de 110 mii km, care cu toate ca are catiu infundat, merge de zbarnaie laugh.gif . Consumabile schimbate la timp, nu tacane, nu bate, si din cand in cand se mai porneste si butonul race, ca in rest se merge intre sport si economic.
stx
am vorbit cu mai multi mecanici de la service-uri dacia renumite si motorul 1.4 mpi duce fara probleme 300.000 de km asta daca ai grija de ea, si faza cu la dacie ambreiaju se duce inaintea motorului cred ca se aplica toturor marcilor de masinii nu doar la dacie
ovizona
eu am 100000km merge bine motorul, nu papa ulei(bag ulei Castorl 15w40, facand revizia la 15000km) si de la 80000km mere doar pe GPL, in schimb ambreajul a fost schimbat de 3 ori pana acum (tind sa cred ca piesele au fost de proasta calitate si o conduce si sotia mult biggrin.gif ), apropo de cutia de viteza daca nu iti intra in viteze cu siguranta poate fi uleiul(uleiul poate fi uzat si mai poate sa aiba si impuritati), si mie mia facut la fel (nu intra in 1,2,si spate), am schimbat ieri uleiul SAE 75W80, API GL5 -3,4lintra(asa scrie in carte) si merge brici intra toate vitezele acum foarte usor
misu78
Vrei sa zici Castrol 10W40, nu?
Bullix
104000 km, 0 schimbari la motor, numai prima distributie la timp si ma indrept vertiginos spre a doua, si o planetara dreapta (datorata in special pornirilor violente de pe loc la stanga, cand binevoieste cineva de pe contrasens sa te lase). Parca a inceput sa nu mai dea scart ca alta data, dar cum nu prea obisnuiesc s-o fac decat in caz exceptional, poate am sa pun pe lista si un ambreiaj peste inca 10-20 de mii de km.
Ulei: 5W30 Genuine, care ma tine pe putin 20.000km intre schimburi.
ellena
Buna. Eu am 138 000 km reali la bord .Motorul e OK.I-am schimbat uleiul la timp si distributia. La 80 000Km i-am schimbat si uleiul la cutia de viteze pentru ca asa am fost sfatuita in servis. Totusi am o problema de cand masina era noua. Atunci cand pornesc motorul sau uneori cand schimb viteza la (socul usor de trecere de la o viteza la alta) se aude un clanc. Un mecanic mi-a spus ca e de la cutia de distributie iar un altul mi-a spus ca asa e normal si ca masina e buna. Banuiesc ca nu are bucsa la volan pentru ca asa mai facea si dacia 1300 candva.
gabitzu'
eu am 80.000 la ea si nu am nici cea mai mica problema cu ambreiajul, chiar daca este cel din fabrica.Si asta e prima mea masina.Cand eram si eu incepator pe asta am invatat wub.gif
ovizona
am zis bine 15W40 castrol doar din asta folosesc
alexx830
E mult mai bun castrol 10w40. cred ca e cel mai folosit la solenza si supernova.
VyRuZ
Eu am cu a mea ~85000 de Km și e totul OK. La motor nu am schimbat nimic în afară de consumabile. Ambreiajul e cel original și pare a fi încă OK (nu se turează mașina-n gol la talpă, all OK). Cred că mai duce, că am tras pe cineva zilele trecute și a mers perfect. smile.gif
lol
80.000 ...schimbat doar discu de ambreiaj la ea:)) si a fost doar masina de oras...bucuresti si galati !:) ...numai in oras ...iar de 2ani e la mn si i-am pus capac doar la ambreiaj:)) de restu nu are nimic schimbat si e forjata la maxim in fiecare seara! smile.gif

si totusi stiu pe cineva ...a luato de noua cu motor diesel ...si are vreo 250.000 din kre 150.000 facuti pe camp si nu a schimbat nimic la ea!:))
Zapacitu`
Am vb saptamana asta cu ub taximetrist avea 370.000 de mii si zicea k i-a dat numai elf 10W 40 la fiecare 10.000 de km si in rest decat de 3 ori i-a facut distributia bineinteles k si cu pompa de apa si in rest nimic si este neumblata la motor din 2005 pana in momentul de fata.. biggrin.gif
grasutzum93
Degeaba va dati voi ca a schimbat uleiu nush cum ca asa....ca pe dincolo.... conteaza un singur lucru la ambreiaj ... greutatea din masina..... daca u ai 80 d kg si mergi pana la servici si inapoi si o intretii ca pe nevastata... normal ca se duce peste 200.000 de km... NU VI SE PARE LOGIC? Mie mi se pare logic... Eu am un o solenza 1.4 cu 104.000 km pe bord si cam patineaza ambreiajul... si un logan van 1.6 care la 60,000 a cazut... a murit ambreiajul.... blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Relu_GTT
QUOTE(Zapacitu` @ 7 Feb 2010, 14:23)
Am vb saptamana asta cu ub taximetrist avea 370.000 de mii si zicea k i-a dat numai elf 10W 40 la fiecare 10.000 de km si in rest decat de 3 ori i-a facut distributia bineinteles k si cu pompa de apa si in rest nimic si este neumblata la motor din 2005 pana in momentul de fata.. biggrin.gif
*


inseamna ca ii schimba distributia abia la fiecare 120.000 km
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.