Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pompa de apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dragoselu
Incerc sa va explic aici, cat mai tehnic cu putinta, problema : am remarcat ca a inceput sa curga apa in dreptul radiatorului, dreapta jos, in locul unde este prins in colier un furtun mai gros; cand ma uit mai cu atentie prin zona, vad apa si in dreptul pompei de apa, e un furtunas de vreo 10 cm care vine prins in colier de un stut ce intra in pompa de apa, ei bine aici e buba: cand am miscat de furtunas, stutul a cedat pentru ca era putrezit.... sad.gif Merg la primul service aparut in cale si le explic problema: omul raspunde ca se rezolva, pompa de apa noua = 80 lei plus manopera tot pe atata... M-am facut ca ploua si am plecat, ajungand acasa in 5 reprize de mers... pentru ca se ridica temperatura la apa.. Mi s-a parut exagerat de mult! Cineva mi-a spus sa incerc sa schimb capacul de la pompa de apa (am gasit la 25 lei) sau in primul rand sa incerc sa infiletez un stut nou. Se poate, din punct de vedere tehnic, infileta un stut nou in pompa de apa?? Poate a mai avut cineva astfel de probleme..
argon
ti s-a rupt stutul mare din capac sau ala mai mic din corpul pompei?
dragoselu
Ala din corpul pompei, mai mic. Aproape de el vine un furtun mai mare care duce spre radiator, coltul dreapta jos, si pe acolo iese apa, va trebui sa-l inlocuiesc si pe acela.
argon
se schimba toata pompa in cazul asta, ai grija la demontare ca unele suruburi pot fi mancate si se mai rup in bloc, in special ala lung si inca vreo doua pe langa el.
dragoselu
Iti multumesc de sfaturi, Argon. Pompa de apa am gasit la 50 lei la dezmembrari, am dat cateva telefoane si asta e pretul standard de vanzare. Maine am sa merg si la cateva magazine de piese auto sa vad cat face o pompa noua, daca diferenta e mica, am sa iau una noua: vorba proverbului "zgarcitul mai mult pierde". Dar nici nu as vrea sa mai bag bani cu milioanele in ea, ii ajunge, m-am lamurit ce inseamna Dacia berlina. sleep.gif

Daca se rupe vreun surub de care zici tu, cum Dumnezeu mai pot scoate restul de surub din blocul motor? Am sa fac eu manopera...
CGDBZ
Greu ,numai un meserias bun care are si sculele corespunzatoare sar putea sa reuseasca .Cat despre '' m-am lamurit ce inseamna Dacia berlina'' nu cred deloc findca sunt sigur ca ai pus cel mai ieftin antigel (daca nu cumva ai pus apa) si nici vorba sa-l schimbi la doi ani.
dragoselu
De scule nu duc lipsa, liceul unde predau are si ateliere cu tot felul de scule, unelte, chei, no problem.. Daca ma gandesc la mine ca si mecanic, mai bine renunt si dau un pol de parale la vreun maistru de la ateliere sa faca el manopera.. Cat despre antigel, i-am pus unul gata preparat adus din Ucraina (pentru minus 40 grade), o ruda de-a mea din Ucraina are o Mazda si antigel din asta i-a pus si nu a avut probleme. Cat despre apa, trebuie sa recunosc ca i-am mai dat sa "bea" in vara asta... blush.gif blush.gif , iar frecventa schimbarii antigelului nu o cunosc: care este ??

D.
CGDBZ
Antigelul normal la doi ani se inlocuieste tot sau la un anumit numar de km (parca 40.000) . Nu conteaza numai temperatura de inghet ci si compozitia lor ( pentru diferite tipuri de motoare).Dar foarte putini schimba antigelul la dacie dar avem pretentii sa mearga perfect (nici eu nu lam schimbat 04.gif ).
paul-tm
Eu in fiecare an schimb schimb antigelu.Pentru 35 lei: 3l antigel concentrat si 3l apa distilata macar sa fiu linistit iarna.
Am si eu o intrebare am pe masina un capapc de pompa de apa de Grup General Rad.Capacu l-am pus pe masina in iunie, de atunci cand l-am pus capacu avea joc la rulment, si facea zgomote de la inceput. Si acum dupa 1300 km tot asa face, niste zgomote ciudate, de curs nu curge, si numa cu antigel+apa distilata a functionat.
Pe cutie scria 80000 km durata de functionare.
Ce sa fac? Vine iarna si trebuie sa inlocuiesc antigelu si ma gandesc ce sa fac cu capacu de la pompa de apa?
Mersi
CGDBZ
Daca avea joc si facea zgomot nu trebuia sa-l pui ,sar putea sa te lase , de schimbat poti sa-l schimbi da nu te deranjeaza cheltuiala (cu unul bun) cat despre antigel mai bine pui unul de calitate mai buna si-l schimbi la doi ani .
Mr_Devil83
io zic sa iei pompa de apa noua sau daca gasesti dor capacul ala ar fi cel mai bine.

Totusi daca imi amintesc eu bine pompa de apa de la dacie...nu cumva tie ti s-a rupt stutul ala mic de unde iasa un furtun intr-un t-eu de aerisire de plastic?
dragoselu
Exact stutul mic s-a rupt, vine un furtun de vreo 10 cm bagat in el, iar deasupra lui e un surubel de aerisire.
krapcarasu
ca solutie de moment infileteaza fortat o bujie fara izolator; prinzi pe ea o bucata de furtun mai gros in care intra cel de 10 cm, coliere

1 Oct 2009, 08:27:
mai bine faci filet, dar cu pompa demontata
dragoselu
Gata, maine se rezolva si cu pompa de apa: am vorbit cu un maistru de la liceu, care e foarte priceput in ale mecanicii (repara tot ce merge pe roti sau pe apa) si va face un filet ca sa puna un stut (de galerie mi-a cerut sa cumpar), in caz contrar ar fi trebuit sa cumpar un corp de pompa interior care e pe putin 50 - 60 lei. Un stut cat poate costa? De la 2, 3, maximum 5 lei, iar manopera ramane de-o sticla, doua de vin. smile.gif Dar nu dau 160 lei (80 piesa, pretul la Service + inca 80 manopera)... prea exagerat.. blink.gif
Toate cele bune, va spun maine dupa-amiaza cum merge berlineza dupa "operatie" sleep.gif
vallyyy
Am mai auzit de chestia asta cu stutul cred ca functioneaza bine .......dar crede-ma ca se putea rezolva si schimbarea pompei mult mai ieftin ..... un corp de pompa din targ il iei cu 15 lei, eventual toata pompa cu 25 de lei mai dai vreo 5 lei pe mastic si garnituri cam asta era tot .......operatiunea de schimbare a pompei era extrem de simpla nu-ti trebuie facultate ........ai grija de acum incolo sa folosesti doar antigel NU APA DE LA CHIUVETA excl.gif
nelu_1985
este de cumparat stutul ala ce ti s-a rupt tie. La remontare nu-i trebuie nustiu ce filet, il pui cu calti si vopseaua si prinde sigur...I l-am inlocuit unui prieten cu cca o luna in urma
dragoselu
Masinuta a iesit cu bine din "operatie", am luat de la piese auto un stut (de galerie m-a pus maistrul sa cer, am dat 5 lei pe el), furtunul ala de 10 cm, coliere, un alt furtun mai gros (6 lei) care vine pus in partea dreapta jos la radiator, inca 2 coliere mai mari. Total = 12 lei. A luat o masina, cred ca de filetat sa fi fost vorba, a facut filetul corespunzator, a dat cu silicon, a insurubat bine stutul si gata! Am avut ceva temeri ca nu am scapat fara garnitura de chiulasa, incepea sa faca bulboane in vasul de expansiune (dupa ce ambalam motorul si il lasam la ralanti, bulboane de aer), am mers vreo doi kilometri prin oras, am oprit si am vazut ca mai trebuia adaugata apa, am pus pana la nivelul maxim si m-am uitat iar la vasul de expansiune, motorul fiind pornit: tacea malc, fara bulboane de aer! smile.gif
Gata, "fetita" s-a facut bine... rolleyes.gif Am scapat cu 12 lei plus o sticla de vin de la tara... happy.gif Saptamana urmatoare o servesc cu antigel bun si apa distilata, nu ii mai dau de la chiuveta wink.gif

D.
alin_xyk
Salut. Am avut și eu problema asta. Amândouă ștuțurile le-am avut mâncate. Dar am fost la un bătrânel care avea strung și tarod și mi-a pus altele cu 10 lei toată treaba. Caută și tu pe la tine pe cineva care are scule. Că nu e greu. Ștuțuri noi găsești la magazinele de piese auto. Baftă!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.