DannY_SmekeruL
2 Oct 2009, 11:00
dupa cum spune si titlul am probleme cu presiunea la ulei la motorul de Renault 5 Alpine,si anume cand pornesc motorul presiunea e la 6 iar cand incepe sa se incalzeasca se clipare martorul de la presiune ulei.Mentionez ca motorul are 5000 km si are aproape tot nou in el si anume vibrochen nou de prems(cumparat de la un mos care a lucrat la uzina la dacia), segmenti noi goetze,cuzineti noi,cuzinet axa cu came nou,intinzator hidraulic de distributie nou,pompa ulei luata de pe motorul vechi debit marit (aveam presiunea la 4 la cald cand era pe motorul vechi),pompa de benzina are membrana noua,uleiul nu miroase a benzina.Nu mai stiu ce sa ii fac, m-am gandit sa cumpar o pompa de ulei de r5 gtt pe lobi deoarece am inteles ca este mult mai buna ca una pe pinioane, intrebarea mea este cat costa o pompa pe lobi?
Multumesc pentru sfaturi.
DannY_SmekeruL
5 Oct 2009, 17:40
pana acum au vizitat topicul asta 56 persoane si nimeni nu a dat nici un raspuns.Chiar nu stie nimeni cum pot remedia problema?
Tiberiu-Andrei
5 Oct 2009, 18:03
Te-ai gandit sa-ti masori presiunea uleiului cu un manometru calibrat?Ala-ti va spune imediat ce si cum.Alte cauze:sonda defecta,ceas defect......as zice si pompa dar daca zici ca-i noua ma indoiesc sa se fi defectat atat de repede.
DannY_SmekeruL
6 Oct 2009, 08:16
presiunea nu am masurato cu manometru deoarece nu am avut de unde sa iau unul.Sondele le-am schimbat.Am luat sondele de pe motorul vechi care mergeau bine.am ajuns la trei ipoteze: ori e pompa dusa,ori e axa prea uzata, ori lagarle din bloc prea uzate.Am gasit sa cumpar pompa de ulei de R5 GTT pe lobi,mi-a cerut 200 ron pe ea,as vrea sa stiu daca este un pret bun sau e exagera.
Pinionul delcoului in ce stare e? Poate scapi mai ieftin decat sa iei o alta pompa de ulei, daca asta nu facea fata, nu facea nici la pornire mare lucru...
carmechanic
6 Oct 2009, 08:44
Nu ne-ai spus nimic despre ce tip de ulei folosesti.........
Pot fi toate piesele noi, pompa buna, ulei bun, etc..........dar de ex. daca blocul motor are ovalizate zonele unde "ruleaza" axul cu came......de geaba are cuzineti noi (bucse noi) , nu vei avea presiune la ulei never-ever......indiferent ce vei face........
DannY_SmekeruL
6 Oct 2009, 11:30
uleiul pe care il folosesc este elf competition st 15w50.pinionul de sub delcou este nou si nu are uzura.nu am mentionat ca daca motorul sta la 60 grade presiunea sta undeva peste 2.urmatoarea modificare va fi schimbarea blocului, dar sa vad cand am timp sa ma ocup de el.Multumesc pentru sfaturi
Muttley
6 Oct 2009, 14:21
Blocul daca e uzat face o bavura in dreptul primului palier de la axa.
La axa trebuie masurate palierele cu micrometrul. De preferat si la bloc, la primul palier.
De Competition ST 15W50 eu n-am auzit
Ce poti face:
- schimba uleiul;
- masoara presiunea cu manometrul in service.
Edit: se pare ca acest tip de ulei exista...
DannY_SmekeruL
6 Oct 2009, 16:48
motorul o sa il desfac sambata sa vad ce uzura gasesc in el si o sa masor ce a zis Muttley mai sus si postez rezultatele
Edit: Uleiul elf competition 15W50 folosesc de cand am luat masina pe mana si nam avut probleme cu el.
DannY_SmekeruL
26 Oct 2009, 13:24
dupa cum ziceam acum ceva timp ca am sa desfac motorul si sa verific cotele axei cu came si cotele lagarelor din bloc.Cota din partea distributiei este de 38 mm(masurata cu sublerul,deoarece cu micrometrul nu stiam cum sa masor interiorul)si in partea cu volanta are 39mm(aici am masurat scotand cuzinetul de axa).cotele axei cu came sunt in fisierul de mai jos.Intre timp am cumparat inca o axa cu came care are cotele trecuta in fisierul de mai jos.Si ca sa fiu sigur ca o sa am o presiune buna a uleiului mi-am cumparat si o pompa de ulei de r5GTT pe lobi.
Atasez si cateva poze cu axele cu came.Cea cu pinionul de distributie pe ea a fost in motor iar cealalta a fost cumparata de curand
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.