reglajul trebuie sa fie moderat nici prea gatuita nici prea din belsug
Daca e gatuita prea rau se intampla asta: motorul absoarbe prea mult aer(motorul de dacie este un motor aspirat) si nu are amestecul corect de gaz cu aer in cilindrii, fiind amestecul prea saracacios va consuma mai mult, va trage prost caci pierde din eficienta.. te va obliga sa o calci mai tare pe pedala si deci.. mai mult aer in cilindri.
Daca e prea din belsug se intampla asta: in primul rand amestecul de aer-gpl prea bogat in gpl, simti cum daca apesi deodata mai tare pe acceleratie sau vrei sa te bagi intr-o depasire spre exemplu simti cum masina in loc sa accelereze isi i-a viteza galesa, trage pana la o anumita apasare de pedala iar daca o apesi mai mult se ineaca, si deci.. consum ridicat(gaz nears din cilindri este scos pe esapament) deci consum mare eficienta redusa, nici prea mult nu este bine.
O instalatie de gaz reglata bine este atunci cand masina trage bine cand o calci in trepte mari 3-4-5 unde trebuie forta mare, dar nici nu se ineaca, trage la fel de bine indiferent in ce turatie esti. Cand e reglata prea bogata in turatii mici da in nas daca vrei sa cresti repede turatia(treptele 3-4-5) iar cand e mic simti ca pur si simplu nu se duce dar nu da in nas..Reglajul nu se face gen"rotesti robinetul x-ture" nu mai faceti asa ceva... reglajul se face in timp in functie de cum merge masina si cum consuma, trebuie sa fie reglat in asa fel incat sa consume bine dar sa si mearga bine.. mai dai debit.. mai iei.. pana simti ca e ok si la mers si la consum, eu asa fac si in oras am scos consum de 8.5 si 5.8 in afara.. A mea este Li dar chiar daca e Li pe gaz se comporta la fel ca una pe carburatie cu avansul o idee mai mic fata de cat il dati voi mare pe caburatie si credeti ca trage mai bine iar cand o calcati tare parca se ineaca.. sunt foarte multi factori care aparent sunt maruntisuri dar care conteaza atat de mult si se rasfrange chiar si in viata motorului. Nu degeaba un Li tine cat 3 motoare pe carburatie si totusi are aceleas piese numai ca sunt reglate altfel.
Sunt multi factori care influienteaza consumul.. exemplu sa nu ai un etrier blocat si sa ramana placutele apasate pe discuri, sau sa fie prea stransa frana de mana si sa ramana sabotii mai mult cuplati pe spate(se si incing rotile) Conteaza sa nu ai roti blocate. Insa un factor extrem de important este stilul de mers, unii scot 10L in oras si la Matiz. Totul e sa intelegi motorul care il ai.. Motorul de 1.4 este un motor de turatie avand cuplul motor la 3200Rot/min deci trebuie schimbate treptele mai sus pe la 2800. Daca ai motor de 1300 cm/3 sau 1600cm/3 poti schimba si la 2300 nimic de zis .. insa cu 1,4 se merge altfel. Mai conteaza si ce viteza ai si cat apesi pe pedala.. cand vreti sa mearga tare masina schimbati treapta cat mai sus nu cum fac unii au 2000 de ture cu a 4-a si vor sa prinda imediat viteza, cand stii ca nu ai viteza cu treapta ori retrogradezi cu a 3-a si o calci, ori cu a 4-a astepti sa i-a viteza in timp si nu apesi tare deodata caci vei apasa tare degeaba si va da pe toba combustibilul sub forma de vapori nearsi..
Sper sa te ajute post-ul meu si sa intelegi cat de mult cu ce se "mananca" un consum redus
si a.. ai sa razi dar pana si releul de incarcare al bateriei daca baga mai mult de 13.8 maxim 14V in baterie va solicita alternatorul mai mult si va frana cureaua si se mai adauga 0.4L in plus la 100Km, si nu mai spun ca in loc de 6 ani bateria te va tine 2-3, maxim 4 ani si tot asa..
Bujiile sa fie obligatoriu bosh platinate WR 8 BC+ reglate la 0.8-0.9mm. Bosh-urile astea sunt mai scumpe dar merita banii pe langa faptul ca le schimbi cel putin la 40-50.000 daca nu si 70.000km(cu curatarile de rigoare intre timp) datorita platinei din cap care se uzeaza mult mai greu, papa curent si mai putin caci au rezistori pe ele. Eu aveam inainte Equiem si cand am facut schimbarea bujiilor cu bosh-urile enumerate mai sus am simtit diferenta. La tine va solicita bobina mai putin etc..
Filtru de aer sa fie schimbat la 20.000.km caci cu cat este mai imbacsit de praf cu atat motorul se va chinui sa traga aer la ruratii inalte cand are nevoie de mult aer.. si deci.. cu cat turezi cu atat el se opune mai mult si se modifica amestecul de aer-benzina sau aer-gpl.
Reglajul culbutorilor este foarte important la mers si consum, daca ai ulei bun nu o sa iti tacane daca reglezi corect la 0.22 Admisie si 0.30 Evacuare,muuult mai silentioasa asa le am eu si merge de rupe si consuma mai putin decat 0.15A si 0.20E cat spune fabrica sau cartile, am reglat si ca la carte dar vibra, nu avea asa forta etc.. Iar ca sa fii mai sigur poti regla 0.20 Admisie si 0.25 Evacuare.. cu reglajul asta toate daciile merg optim.. daca nu stii sa ii reglezi vezi ca exista topicuri despre asa ceva pe forum.
Sa ai kilometrajul bun ca daca masoara mai putin in realitate mergi 110Km iar tu poti crede ca ai mers 100km,ptr ca atat arata in bord, alte lucruri legate de consum nu imi mai vin acum in minte dar in mare parte astea-s cele mai importante..