Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglaj GPL gatuit
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
NICK82
Salutare forumistilor,

La Marini-ul de pe berlina mea,i-am facut un reglaj mai strans,adik la 3000 ture am strans robinetul pana a inceput sa trepideze motorul apoi l-am desfacut aprox.90 de grade pana merge bn.
Pot spune ca este gatuit,deci normal ar trebui sa-i vina gaz mai putin.Nu inteleg cum de consumul meu urban este de aprox.14%.

Credeam ca cu cat este mai gatuit reglajul ,cu atat consuma mai putin.
Multumesc.
CGDBZ
Consumul in oras depinde mult si de stilul de condus .
NICK82
in medie conduc normal,in rest mai sportiv....dar totusi par ca este prea mare consumul
CGDBZ
A mea consuma cam 11- 12% in oras , in afara 9-10% , dar eu schimb treptele mai repede si nu accelerez puternic.Nu stiu in ce limite ar fi un consum normal.
NICK82
si cat ai deschis robinetul de putere-consum de pe furtun?
argon
el are injectie, tu nu.
CGDBZ
Nu mai stiu , masina am reglato acum vreo doi ani si nu am mai umblat la ea dar stiu ca nu am gatuito prea tare , obisnuiesc sa merg la munte si nu-mi place sa ma chinui in rampe .Da si tu o cautare pe forum , nu se poate sa nu fie vre-un topic despre reglaj sau consum .
NICK82
stiu ca sunt multe topicuri...cu fff multe reglaje.
nu vazusem"Li" smile.gif

Doar ca nu prea vad de ce atunci cand este mai gatuita...consuma multicel..
ionut_09_RWX
QUOTE(NICK82 @ 5 Oct 2009, 09:38)
stiu ca sunt multe topicuri...cu fff multe reglaje.
nu vazusem"Li" smile.gif

Doar ca nu prea vad de ce atunci cand este mai gatuita...consuma multicel..
*




pai consuma frate.....ca ai gatuit-o prea tare si motorul nu mai are randament....
la cum ai reglat-o tu acum nici sa nu te gandesti la condus sportiv..... iar demarajele sa le faci usor si lungi .. adica sa conduci ca "tataie"
NICK82
chiar are demaraj...nu ma lasa.
Doar daca vreau sa accelerez repede si vreau sa ajung la 100 km/h...perioada este nintel mai mare...dar stiam ca asa va i cand am reglat-o.
ceea ce nu inteleg este de ce consuma mult...in conditiile in care ii vine o cantitate de gaz mica?
bygy007
de acolo ai consumul mare de la gituit , ca sa ajungi la o viteza anume sa zic 60 , pina ajungi acolo ca sa poti schmba viteza trebuie sa o accelerezi mai mult timp si de acolo consum mare
panter1
reglajul trebuie sa fie moderat nici prea gatuita nici prea din belsug

Daca e gatuita prea rau se intampla asta: motorul absoarbe prea mult aer(motorul de dacie este un motor aspirat) si nu are amestecul corect de gaz cu aer in cilindrii, fiind amestecul prea saracacios va consuma mai mult, va trage prost caci pierde din eficienta.. te va obliga sa o calci mai tare pe pedala si deci.. mai mult aer in cilindri.

Daca e prea din belsug se intampla asta: in primul rand amestecul de aer-gpl prea bogat in gpl, simti cum daca apesi deodata mai tare pe acceleratie sau vrei sa te bagi intr-o depasire spre exemplu simti cum masina in loc sa accelereze isi i-a viteza galesa, trage pana la o anumita apasare de pedala iar daca o apesi mai mult se ineaca, si deci.. consum ridicat(gaz nears din cilindri este scos pe esapament) deci consum mare eficienta redusa, nici prea mult nu este bine.

O instalatie de gaz reglata bine este atunci cand masina trage bine cand o calci in trepte mari 3-4-5 unde trebuie forta mare, dar nici nu se ineaca, trage la fel de bine indiferent in ce turatie esti. Cand e reglata prea bogata in turatii mici da in nas daca vrei sa cresti repede turatia(treptele 3-4-5) iar cand e mic simti ca pur si simplu nu se duce dar nu da in nas..Reglajul nu se face gen"rotesti robinetul x-ture" nu mai faceti asa ceva... reglajul se face in timp in functie de cum merge masina si cum consuma, trebuie sa fie reglat in asa fel incat sa consume bine dar sa si mearga bine.. mai dai debit.. mai iei.. pana simti ca e ok si la mers si la consum, eu asa fac si in oras am scos consum de 8.5 si 5.8 in afara.. A mea este Li dar chiar daca e Li pe gaz se comporta la fel ca una pe carburatie cu avansul o idee mai mic fata de cat il dati voi mare pe caburatie si credeti ca trage mai bine iar cand o calcati tare parca se ineaca.. sunt foarte multi factori care aparent sunt maruntisuri dar care conteaza atat de mult si se rasfrange chiar si in viata motorului. Nu degeaba un Li tine cat 3 motoare pe carburatie si totusi are aceleas piese numai ca sunt reglate altfel.

Sunt multi factori care influienteaza consumul.. exemplu sa nu ai un etrier blocat si sa ramana placutele apasate pe discuri, sau sa fie prea stransa frana de mana si sa ramana sabotii mai mult cuplati pe spate(se si incing rotile) Conteaza sa nu ai roti blocate. Insa un factor extrem de important este stilul de mers, unii scot 10L in oras si la Matiz. Totul e sa intelegi motorul care il ai.. Motorul de 1.4 este un motor de turatie avand cuplul motor la 3200Rot/min deci trebuie schimbate treptele mai sus pe la 2800. Daca ai motor de 1300 cm/3 sau 1600cm/3 poti schimba si la 2300 nimic de zis .. insa cu 1,4 se merge altfel. Mai conteaza si ce viteza ai si cat apesi pe pedala.. cand vreti sa mearga tare masina schimbati treapta cat mai sus nu cum fac unii au 2000 de ture cu a 4-a si vor sa prinda imediat viteza, cand stii ca nu ai viteza cu treapta ori retrogradezi cu a 3-a si o calci, ori cu a 4-a astepti sa i-a viteza in timp si nu apesi tare deodata caci vei apasa tare degeaba si va da pe toba combustibilul sub forma de vapori nearsi..

Sper sa te ajute post-ul meu si sa intelegi cat de mult cu ce se "mananca" un consum redus smile.gif si a.. ai sa razi dar pana si releul de incarcare al bateriei daca baga mai mult de 13.8 maxim 14V in baterie va solicita alternatorul mai mult si va frana cureaua si se mai adauga 0.4L in plus la 100Km, si nu mai spun ca in loc de 6 ani bateria te va tine 2-3, maxim 4 ani si tot asa..

Bujiile sa fie obligatoriu bosh platinate WR 8 BC+ reglate la 0.8-0.9mm. Bosh-urile astea sunt mai scumpe dar merita banii pe langa faptul ca le schimbi cel putin la 40-50.000 daca nu si 70.000km(cu curatarile de rigoare intre timp) datorita platinei din cap care se uzeaza mult mai greu, papa curent si mai putin caci au rezistori pe ele. Eu aveam inainte Equiem si cand am facut schimbarea bujiilor cu bosh-urile enumerate mai sus am simtit diferenta. La tine va solicita bobina mai putin etc..

Filtru de aer sa fie schimbat la 20.000.km caci cu cat este mai imbacsit de praf cu atat motorul se va chinui sa traga aer la ruratii inalte cand are nevoie de mult aer.. si deci.. cu cat turezi cu atat el se opune mai mult si se modifica amestecul de aer-benzina sau aer-gpl.

Reglajul culbutorilor este foarte important la mers si consum, daca ai ulei bun nu o sa iti tacane daca reglezi corect la 0.22 Admisie si 0.30 Evacuare,muuult mai silentioasa asa le am eu si merge de rupe si consuma mai putin decat 0.15A si 0.20E cat spune fabrica sau cartile, am reglat si ca la carte dar vibra, nu avea asa forta etc.. Iar ca sa fii mai sigur poti regla 0.20 Admisie si 0.25 Evacuare.. cu reglajul asta toate daciile merg optim.. daca nu stii sa ii reglezi vezi ca exista topicuri despre asa ceva pe forum.


Sa ai kilometrajul bun ca daca masoara mai putin in realitate mergi 110Km iar tu poti crede ca ai mers 100km,ptr ca atat arata in bord, alte lucruri legate de consum nu imi mai vin acum in minte dar in mare parte astea-s cele mai importante..
krapcarasu
corect, mai putin faza cu bujiile cu rezistenta, e pt deparazitare
panter1
Stiu ca ar fi pentru deparazitare dar nu numai..atunci cum iti explici ca imediat dupa ce am schimbat bujiile acul indicatorului de la baterie s-a dus mai sus decat inainte sa le schimb? si deci consum mai putin si de benzina. Iar bujiile de dinainte nu aveau rezistor.si au mai disparut putin vibratiile la relanti, de unde?? Explicatia pe care am gasit-o este ca nu mai absorbeau asa mult curent(A) direct ca inainte si deci alternatorul si bobia erau solicitate mai putin. Datorita Rezistorului ajunge in capul bujiei decat tensiunea in jur de 13.000 Volti necesara scanteii nu si Amperi multi sau miliAmperi la tensiunea aia, care sunt pierduti inutil la bujiile fara rezistori,si daca este solicitare mai mica de aici si explicatia ca dispar din paraziti. La ralanti orice mica franare a curelei si daca aprinzi farurile daca esti foarte atent se simte cum vibratiile se accentuiaza(sau scade relantiul)odata cu aparitia consumatoilor mai ales daca ai halogene care de obicei papa multi W care transformati in Ah e ceva...

Din cate stiu daca tot veni vorba de paraziti se mai "elimina" si cu un condensator, taicamiu a avut trabant mai demult iar un electrician i-a montat un condensator pe fire in spate la casetofon,sa nu mai baraiea radioul, insa conteaza si ce tip de casetofon este
krapcarasu
toti cauta energie cat mai mare la scanteie, fara suparare concluzia e gresita, prababil fiind noi merge motorul mai bine; la tine fiind pe injectie chiar trebuie bujii rezistive
panter1
Sntem in balarii de tot(in off topic).

Am avut bujii fara rezistori si au mers perfect si nici radioul nu a barait si inca mult am mers asa..

Iti mai explic inca odata

Poti sa ai 12V si 13.000 de amperi ca nu vei obtine scanteie(arc electric) dar daca ai 13.000.V si 0.2 sau 0.001 Amperi se va produce scanteia, putin conteaza amperajul, poate sa fie si 0.7A ca tot aceias scanteie va fi. Iar rezistorul filtreaza curentul pierdut inutil si nu il lasa sa treaca sa nu mai absoarba din instalatie curent inutil. Asa se explica si ca acul de la baterie se duce mai sus o idee, alternatorul nu mai opune asa rezistenta mecanica si merge mai bine la ralanti.

Faza cu bujiile noi nu e nici o chestie ca doar arcul electric este dat de tensiunea mare(Volti) furnizata de bobina, si nu de metalul bujiei vechi sau noi asta putin conteaza. Metalul ei conductor doar transmite curentul mai departe fie bujie noua fie veche. asa ca las-o asa cum am spus-o eu ca-i adevarata. Cand o bujie se uzeaza si trebuie schimbata asta pentru ca se toceste elementul din capul bujiei de regula se subtiaza pentru ca tensiunea mare toceste metalul sau cand se crapa sau se rupe interiorul ei si nu duce mai departe curentul si se intrerupe. De cele mai multe ori tocindu-se in cap distanta aia de 0.8 se transforma in 1.2, sau rezistorul se arde si iarasi nu mai merge sau isi pierde rolul cu timpul si functioneaza ca o bujie fara rezistor.

Cine s-a "jucat" cu audio, boxe, etc.. stie pentru ce se pun filtrele la boxele cu doua sau trei cai, si din ce poate fi "obtinut" acel filtru si stie ca are rolul de a distribui strict procentajul de putere venit pe cablu pentru fiecare difuzor cu rolul lui in parte, joase, medii si inalte, nu sa isi cosume puterea unul altuia
krapcarasu
bujiile mai imbatranesc si ancrasand-use; scanteia trebuie sa aibe energie mare pt o aprindere sigura, mai ales a amestecului gpl -aer ,de aici faptul ca un amestec gatuit va arde altfel decat unul optim; randamentul unei bobine de inductie e destul de mic, dealtfel putin imp. ; o bobina consuma efectiv vreo 5-6 A. Formula energiei E=U*I*t
PH-06-BOA
Ar trebui sa ai un ac foarte sensibil la bord, sa observi castigul de curent. Ceva magnetoelectric, ori cel de la bord, e termic. Nichelina infasurata pe un bimetal, il incalzeste in functie de curent.Pornesti motoru' azi, si-l vei maine, cu faimoasa precizie de 50%.
La consum, contribuie si unghiul de convergenta. Daca rotile se "incaleca" in loc sa ruleze liber, usor, ele se straduiesc sa roada din cauciuc. Fie inchise, fie deschise si putin dezumflate, ajunge sa consume cu pana la 20% mai mult. Si puntea de spate poate fi scoasa din parametrii. Cati dintre voi ati masurat geometria pe spate?
Compresia. Daca in doi sunt 7-8 atm. si in doi 4-5, mai va mirati de ce consuma una atat, si alta cat vrea ea? Deci segmenti, camasi, chiar daca au fost schimbate anul trecut. Am dat jos set, dupa 500 km, arata ca dupa 50 000. Nu era facut de soacra-mea, era tehnica moderna d-afara.
Repet si eu, stilul de mers si locul face mult, unde n-ar trebui sa facem comparatie intre cat "papa" una , si cat cealalta.
Oricum, diferentele n-ar trebui sa depaseasca cu mult, sa zicem 2l. Dar de la 8 la 16, sau chiar la 12, e mult.
panter1
daca papa 12-16 in afara in mod sigur masina are o problema tehnica sau mai multe, si de cele mai multe ori de reglaje incorecte, ori scapa carburantul(GPL sau benzina) pe la un furtun, sau tevusca. Eu am patit sa se reteze tevusca unde intra Gpl in plaman, era fisurata in partea de jos si nu se vedea, pana am observat-o eu mi-a consumat 12 in afara mad.gif
moriczt78
Am si eu instaltie GPL ,lo-gas montat de 3ani.
La inceput consumul era f, bun 7,8 aprox,
dar acuma consuma peste 10%
Are cineva instlatie ca si al meu,? Tot am mai incercat sa reglez dar nu am reusit,am fost si la service ,dupa care consuma si mai prost.

Poate ati mai intilnit instalatia LO-GAS.


sad.gif


http://www.lo-gas.com/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.