Deschid acest topic la putin timp dupa ce am implinit 1 an de cand am luat examenul de soferi. Dupa o saptamana am intrat in posesia ei, Dacia 1310 din 1998. Motorul era ca si nou la fel si franele... dar nu prea avea piele pe ea.
Am luat-o si am bagat-o in service (unul foarte prost bani aruncati aiurea) a stat la tinichigiu din Septembrie pana in pe 20 Decembrie, pe 23 Decembrie am luat-o de la vopsit. In total 30 de milioane cu tot cu manopera.
Pana acu am bagat o groaza de bani in ea, dar o fac cu placere deoarece vreau sa ma simt bine cand o conduc. Nu vreau alta masina, imi iubesc Dacia si sunt madru de ea (va dati seama daca avea si aer conditionat cum era...
)
Masina cred ca are 113.000(Km era la 3000 cand am luat-o) din care 10.000 sunt facuti de mine
intrun an de zile am schimbat/montat:
-Tabla + vopsea
-Aprindere: bujii Sinterom, fise Tesla, aprindere At011+senzor 011, bobina tico/dacia
-Gume Debica Navigator2 165/70 R13
-Arcuri + coborat garda la sol
-Ceasuri bord
-Tampoane motor+cutie
-Placa presiune+ambreaj
-Placute+saboti+lichid frana
-Ulei motor Castrol+DuraLube
-Cd Player Sony 420u
-Electroventilator
-Faruri
-Bloc lumini frantuzesc de pe o Dacia Nova
-Muntat alarma + IC
-Geamuri electrice
-Tablou cu siguratnte model nou si leduri (pt a identifica sigurantele arse)
cam asa sta treaba ...
Multi km. fara probleme! Sincer, mie acum imi pare rau ca am dat vechea dacie!
Era ceva deosebit pentru mine, asa cum cred ca este aceasta masina pentru tine. Succesuri.
Mama ce coapta a fost
Imi place cum a iesit, arata fain. Frumos curat si la motor
Sa te bucuri de ea!
Multi km fara probleme .O intrebare , ce fel de arcuri ai pe spate ?
bogdyMND
6 Oct 2009, 22:08
Masina ai primit-o gratis? Ca doar asa merita sa bagi bani sa refaci tabla. Dc nu in pretul achizitiei + tinichigerie luai una cu tabla care nu necesita reparatie.(tot dacie zic)
QUOTE(kossak @ 6 Oct 2009, 22:05)
Mama ce coapta a fost
Imi place cum a iesit, arata fain. Frumos curat si la motor
Sa te bucuri de ea!
coapta rau n pot sa spun ce am gasit dupa ce am taiat pragurile... sau mai bine zis ce nu am gasit
C a t a l i n
6 Oct 2009, 22:09
Frumoasã mașina, dar neumblatã. Uitã de duralube, Castrol e perfect, și din economia rezultatã, plimb-o, sã pui ceva praf pe motor...
QUOTE(CGDBZ @ 6 Oct 2009, 22:07)
Multi km fara probleme .O intrebare , ce fel de arcuri ai pe spate ?
pe spate le am pe cele de pe fata taiate 2 spire jumate
QUOTE(bogdyMND @ 6 Oct 2009, 22:08)
Masina ai primit-o gratis? Ca doar asa merita sa bagi bani sa refaci tabla. Dc nu in pretul achizitiei + tinichigerie luai una cu tabla care nu necesita reparatie.(tot dacie zic)
da intredevar masina am primito gratis de la fostul propietar care in facuse recent motorul si franele deoarece avea sa ajunga pe mana ficei sale, intretimp si-a dat seama ca dacia nu e masina pt o domnisoara incepatoare asa ca ea sa ales cu un Hyundai i10 si ca sa nu arunce banii investiti la remat a ajuns pe mana mea
Ce imi place mie bordul asta de Dacia 1310! Cred ca iti da mai multe informatii decat iti da un avion modern:
Incarcare baterie, Presiune ulei, Temperatura apa, Turometru, celebrul bec rosu cu semnul exclamarii si cate si mai cate!
ct-03-tvy
7 Oct 2009, 14:51
foarte fain
app, zi si tu , ce culoare sa folosit, gri/argintiu ?
TheElfs
7 Oct 2009, 17:28
arata fain dar multi bani investiti pe un confort destul de mic cred eu
oricum sa o stapanesti sanatos
QUOTE(ct-03-tvy @ 7 Oct 2009, 14:51)
foarte fain
app, zi si tu , ce culoare sa folosit, gri/argintiu ?
culoarea este Argintiu Diamant daca vrei codu iti zic maine ca nu il mai stiu exact
Muttley
14 Oct 2009, 10:21
Din nefericire masina a avut din prima zi o tabla execrabila. Sa te astepti in continuare la rugina...
Mult succes!
QUOTE(ydaniel @ 14 Oct 2009, 10:09)
imi place faza cu :"salvata din ghereale rematului'':))
pai era pacat de ea sa ajunga acolo
QUOTE(Muttley @ 14 Oct 2009, 10:21)
Din nefericire masina a avut din prima zi o tabla execrabila. Sa te astepti in continuare la rugina...
Mult succes!
da tabla mai proasta ca asta nu cred ca gasesti... incerc sa o protejez cat pot de bine o spal des ca sa nu se stranga noroi pe marginea de la aripi o tin sub prelata tot timpu verific gaurile de la praguri regulat sa nu se infunde... poate imi mai spuneti voi vreo smecherie
saptamana trecuta mi-am schimbat incuietoarea la portbagaj si butucul de la cheie (cel vechi era spart si se descuia cu orice) si cu ocazia asta mi-am facut si descidere la buton
andreiutzu
15 Oct 2009, 11:10
am eu un pont...vaselina si ulei!
da am bagat ulei si vaselina in portbagaj unde sunt fantele alea si in usi in praguri am incercat sa bag ulei dar curge peste tot, aproape pe toata lungimea pragului... ma gandesc ca daca nu sta uleiul care ei vascos, apa nici atat
andreiutzu
15 Oct 2009, 18:03
pai obtureaza si tu gaurile alea din prag cu niste carpe. lasi uleiu 2-3 zile in prag si dupa il dai afara!
pai buba e ca imi trebuie un cearceaf intreg
+ ca eu in spatele rotii din fata si in fata celei din spate am 2 gauri... trebuie sa bag niste spuma din aia de geamuri sau ceva sa le astup sa imi arunca apa fix in prag
in praguri bagi amestec de vaselina incalzita+ulei, asa la cald, odata ajuns la locul faptei se intareste din vaselina aia, uleiul se mai scurge, dar nu conteaza. In usi de asemenea trebuie bagat, dar evita vaselina, partea cea mai nasoala la treaba asta este ca PUTE in masina, si daca izolezi perfect interiorul usii, tot ramane o fanta intre fata de usa si geam, si orice ai face pute in masina. Asa ca cauta ceva ceara pentru usi, gen d'aia ce se pune la Logan la rechemari.
ydaniel
15 Oct 2009, 20:13
recomand ceara anticoroziva de la body
daca ai nevoie...PM.
mai ales ca in perioada asta suntem vecini de cartiere
CAVITY WAX
Material special din ulei si ceara, anticoroziv care ofera un excelent tratament cu scopul de insonorizare in toate spatiile inchise (portiere, praguri, etc) si pe partile exterioare acoperite ale caroseriei auto. Patrunde usor si rezista foarte bine la temperatura ridicata. Se recomanda aplicarea e pe suprafetele vopsite. Se usuca rapid si se aplica la presiunea de 5-6 bar, cu un pistol special pentru ceara, care se infileteaza la partea superioara a flaconului.
Transparent, maron. Disponibil in cutii de 1L si aerosol 400ml.
Bwwlan
16 Oct 2009, 00:15
Bravo, colegu'
Ai facut treaba bunicica cu operatiunea de reconditionare si culoarea e super OK pentru Bucuresti: nu necesita spalare prea deasa.
Mi-a adus aminte de prima mea masina, o 1310 alba din '86.
Sfat prietenesc: nu mai baga bani in ea, ca masina asta e ca o gaura neagra: inghite tot, nu refuza nimic. Eu la a mea ii schimbasem asa: cass+boxe+amplif Alpine, schimbat complet mocheta, scaune de Escort negre, retapisat cu negru bancheta spate, tapiserie de musama alba la plafon+montanti, bord CN, a 3-a lampa stop, alarma UNGO, gume Michelin, ulei Mobil1, reconditionat jante, schimbat bujii, filtru de aer, instalatie suplimentare incalzire habitaclu, montat centuri retractabile, amortizoare Koni si astea-s doar cele de care mi-am adus aminte pe moment. Beleaua e ca le-am facut una cate una si n-am tinut seama de bani, ca mi se pareau putini. Toate modificarile le-am facut incercand sa pastrez un look cat mai apropiat de cel pe care l-a avut masina cand a iesit de la UAP, de aceea am si alungat destul de repede ideea care-mi venise la un moment dat, de a instala trapa.
Cand am dat-o in 2005, i-am dat-o unui tip de 24 de ani, tata cu 2 copii mici, pe 800$. Ala ziceai ca l-a prins pe Dumnezeu de-un picior, asa de bucuros era
Saracu', nu stia la ce se baga...
Revenind la masina ta: sa te poarte sanatos, cu cat mai putine probleme.
toata lumea imi spune sa nu mai bag bani in ea... dar o fac din placere si pt a ma simti bine atunci cand o conduc.
daca as trage linie sa fac un calcul mar lua durerea de cap... in schimb ma umplu de bucurie cand lumea apreciaza munca si imi lauda masina
chiar ier ma oprit unu la facultate pe hol sa ma intrebe daca eu sunt ala cu dacia cu geamuri electrice... am ramas socat mai ales ca abea imi cunosc colegii de grupa...
Sterge pozele alea cu portbagajul sa nu dai idei!
S-o conduci sanatos si fara evenimente!
Nu e singurul cu asa boxa in porbagaj , am si eu un vecin , are doua , si nu stiu cate statii pe masina , se aude ca la nunta .Acum , serios , chiar sculti muzica la boxele alea ?
ti-a venit vre-o idee?
nu mai sparge lumea dacii prea mult efort pt prea putin in afara de rezerva si cric n-am nimic de valoare
QUOTE(CGDBZ @ 16 Oct 2009, 09:17)
Nu e singurul cu asa boxa in porbagaj , am si eu un vecin , are doua , si nu stiu cate statii pe masina , se aude ca la nunta .Acum , serios , chiar sculti muzica la boxele alea ?
da cand merg la gratar cu prietenii ca sa il acopar pe Guta... nu ca as avea ceva cu el dar imi sta micu in gat cand il aud
QUOTE(hyena @ 16 Oct 2009, 09:19)
ti-a venit vre-o idee?
nu mai sparge lumea dacii prea mult efort pt prea putin in afara de rezerva si cric n-am nimic de valoare
Asa ziceam si eu de pocnitoarea aia de cd-player Blaupunkt de pe logan si cu toate astea m-au lasat fara el. E foame mare!
eu iau tot timpu fata de la casetofon in casa... iar boxele alea din portbagaj sunt tot in casa deoarece am fost pana la tara si am avut nevoe de spatiu
Muttley
16 Oct 2009, 09:28
Pentru protectie, cea mai buna solutie (cred, n-am folosit) e cavity wax.
In lipsa, daca recurgi la ulei, mergi pe cel de transmisie. Dar nu T90, cauta la magazinele cu piese de camioane si tractoare T140. E ca o smantana mai subtire, asta acolo ramane
Apoi, daca gasesti carenaje de pasaj de roata de fibra, bine lucrate si care sa se potriveasca bine, nu mai sta pe ganduri.
Rezultatul ar fi
ceva de genu' pentru spate si
asa pentru fata. Astea ajuta enorm.
O alta zona care ridica mari probleme insa de obicei se ajunge doar in fata faptului implinit (adica dezastru) sunt ramele chederelor de parbriz si luneta. Eu am dat jos geamurile cu tot cu chedere, am curatat, grunduit si vopsit (nu erau gauri inca), apoi dupa montaj am injectat cu o seringa mare in cheder o vaselina farmaceutica. Tu poti folosi orice altceva, vreun amestec de vaselina-ulei eventual, sau ce vrei tu. Macar stopezi cancerul daca deja a apucat sa-si faca de cap.
Nu uita de capote. Tot cu seringa, injectezi ulei T140, apoi le intorci pe toate partile.
Eu aveam un SHOV (cred ca nici nu ati auzit de firma asta
,luat de la Pus cu 200 roni) si tot mi lau furat , dar ia prins si mi l-am recuperat.
andreiutzu
16 Oct 2009, 09:32
d'asta e buna berlineza....nu te lasa niciodata sa te plictisesti....se gaseste mereu cate ceva de facut la ea!
da m-am gandit la carenajele de care zici tu... dar am 2 probleme:
1. nu gasesc unele care sa fie bine lucrate
2. eu am masina lasata cam cu fro 10 cm si nu prea stiu cum se inteleg carenajele alea cu inaltimea masinii
In lonjeroane ati bagat ulei ? Ce as putea sa-i fac la ulei sa-i schimb mirosul , am bagat vara asta in usi si cam mirosea in masina (mai ales daca statea masina in soare).
CriSTI68
16 Oct 2009, 19:35
dragostea din tei
weekendu asta am facut o cursa pana la tara totul ok pana sa vin in bucuresti... cand sa plec m-a lasat cablul de la kilometraj
tot in weekend am schimbat comanda de caldura si am incercat sa repar capsulele vacumatice, evident fara succes maine am sa caut alte membrane/capsule
am facut si cateva poze
lag_ph
19 Oct 2009, 14:45
Cu ghidu de reparatie dupa tine?
Buna cartea aia
fara aia nu se poate
)
spy_oh_joy1389
19 Oct 2009, 18:13
am avut si noi in familie o dacie 1310 model ca al tau, culoare gri sobolan. Am fost foarte multumiti de ea, de consum. O singura problema am avut cu ea si anume: sigurantele. Se ardeau destul de des, dar acceptabil. Nu ne-a lasat niciodata in drum, si isi facea foarte bine treaba, la fel ca toate masinile de dupa. 1310-le alb din 92 ne-a lasat in drum de nu stiu cate ori
. Am ramas pe Cernavoda-Fetesti in mijlocul iernii cu tata si cu bunicul. Eu aveam vreo 3 ani pe atunci.
Sa ai grija de masina si ea va avea grija de tine; sa o stapanesti sanatos in continuare!
dacia mea e sadica rau de fiecare data cand m-a lasat, m-a lasat in pasaj la lujeru:
-prima data mi s-a oprit motoru in mers si nu a mai plecat... noroc cu un nene cu un L200 care s-a oprit si ma tractat sa ii dea Dumnezeu sanatate, pana nu am scimbat tot ce tine de aprindere nu s-a lasat convinsa
-a 2-a oaraam oprit sa il intreb pe unu cu un fiat punto daca nu vrea sa il tractez (ii fierbea apa in radiator),omu m-a refuzat a zis ca e ok... am pornit masina am mers ~4 metri si mi s-a ars releul de la ELV si mi-a fiert apa,ironia sorti, noroc ca mi-am dat repede seama si l-am pus pe direct de a mers elv-ul pana acasa in continu
spy_oh_joy1389
19 Oct 2009, 22:43
asta se intampla cand masina nu e ingrijita... daca gaseai una intretinuta poate nu era asa. Am condus acum cateva saptamani o dacie, tot model d-asta, 1310 motor cu injectie, si tragea onorabil.
Da... amintirile... cand urcau unchi-miu si taica-miu cu daciile albe la munte si fierbea apa in borcan
. Iar noi pe jos am ajuns inaintea lor. Chiar daca pe moment masinile astea iti ofera clipe neplacute, mai tarziu ai amintiri amuzante.
Avantajul daciilor 1310 e ca le poti repara si singur in mare, au suspensiile destul de rezistente(nu imi amintesc sa fi schimbat la vreo dacie, dar le-am tinut pe fiecare in jur de 30 000km), si mi se par destul de confortabile.
Parerea mea e ca cine n-a condus o dacie 1310 nu se poate numi sofer si nici roman. E o masina care te face sa te simti barbat, ca trebuie sa fii barbat sa tragi de volanu ala
lag_ph
20 Oct 2009, 09:51
De fapt, cine nu a facut scoala pe Dacie, nu e sofer adevarat
Btw, nu mai merge prin pasaj. Mult mai rapid scapi de zona aia daca mergi pe la suprafata (dimineata).
da asta am zis si eu azi dimineata... rezultatul a fost catastrofal am facut 1 ora de la Plaza pana la Cora, m-am uitat la ceas, m-am uitat la ce era dincolo de intersectie si am facut dreapta si m-am intors acasa
lag_ph
20 Oct 2009, 14:28
1 ora la suprafata? Damn!
Incearca combinatie de 41 + metrou
sau pleaca mai devreme de 7 din casa / dupa ora 10
crisolro
20 Oct 2009, 14:40
a incercat tot combinatia lui da' pe la 12
is curios cat i-a consumat ca sa treaca de intersectia de la Lujerului (cu Uverturii)
ca io daca eram cu masina mea ma dadeam cu capu' de toate geamurile
lag_ph
21 Oct 2009, 16:35
Nu te-ai lasat si tot ai mers cu ea.. ha?
E mai sanatos pe Bd.Timisoara si pe urma Vasile Milea
cosmin_2300
21 Oct 2009, 17:07
Zilele astea si eu am fost cu masina la facultate , doar ca eu o bag in Politehnica
Nu o mai lua de la Plaza la Cora , mergi de la Plaza spre Razoare si unde se face noul mol ( din pacate i-am uitat numele ... ) faci stanga si ajungi la Apaca !
QUOTE(Duyu @ 21 Oct 2009, 16:10)
ia uite bai paparati
acu am invatat o iau pe la favorit fac stanga spre apaca si o las acolo am facut 20 de minute... daca maine e o sa fie la fel de frumos ma duc cu bicicleta
ydaniel
21 Oct 2009, 21:10
pai sa dai 6 lei sa intri...
dupa ce ca vei da multi bani pe restante:))
spy_oh_joy1389
21 Oct 2009, 21:28
dai 2 lei la gardian si ii zici sa-i pastreze, nu cred ca refuza
eu la electronica ii dau 1 leu, ca intrarea e 2 lei; scap mai ieftin mwuhahahahahaaaa
@maister: e bine sa faci scoala si pe dacie, dar avand symbol, am zis sa fac pe symbol, insa nu cred ca nu m-as fi inteles cu un 1310
, ca am condus, si n-am avut probleme.
lag_ph
22 Oct 2009, 10:51
Eh, cand ai deja o caruta, e bine sa faci pe una asemanatoare.
Eu am facut pe berlineza ca am presimtit ca o sa ma infund cu una.. si asa a si fost. Made in 85, luata in 2007.. mers cateva luni cu ea, avut belele peste belele.
Lasat berlina, luat Logan de firma. Berlina sta si acum la punct fix (de vreo 2 ani). Ori o reconditionez cap-coada, ori Rematu' o papa.
Oricum, masina mai fun ca berlina nu exista
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.