Cristyan Heat
7 Oct 2009, 15:13
Salutare...
M-am gandit sa fac si eu un jurnal pentru masinuta mea...daca tot vreau sa ma apuc de lucrat la ea...reconditionat si tuning.
Este un Renault 21 GTS Symphonie - 1.7 carburatie din '88 cu ceva probleme la motor...tipic pentru Renaulturi:-(
Si cateva poze pentru curiosi:
http://www.reno.ro/galerie/thumbnails-2239.htmlSi acum sa incepem:-)
Astazi 7.10.09 m-am apucat sa curat carburatorul masinutei, un Solex dublu corp.
Si am avut surpriza sa gasesc urmatoarele:
1. Un jigler era plin de scame:-(
2. Filtrul de benzina al carburatorului si incinta acestuia plina de mizerie...ceva metalic dupa cum am constatat eu.
[attachmentid=1627557428]
3. Camerele mi se par mie cam afumate si umede...nu stiu daca e prea bine.
[attachmentid=1627557429]
4. Umezeala in jurul carburatorului(pe talpa)...acum nu stiu ce este...benzina, ulei sau altceva...bine nu e oricum.
[attachmentid=1627557430]
[attachmentid=1627557431]
[attachmentid=1627557432]
Si cel mai urat!!!
[attachmentid=1627557433]
5. Jiglerul de relanti avea ulei pe el:-(
[attachmentid=1627557434]
[attachmentid=1627557435]
6. Filtru de aer trebuie schimbat dupa parerea voastra?
[attachmentid=1627557436]
[attachmentid=1627557437]
Acum chiar nu stiu de unde toate chestiile alea pe acolo...
Apropo...voi ce ulei folositi...ca eu bag Elf Sporti TXI 20w50
filtrul trebuia schimbat...
QUOTE(Cristyan Heat @ 7 Oct 2009, 15:13)
Apropo...voi ce ulei folositi...ca eu bag Elf Sporti TXI 20w50
cartea ce zice? 20w50 se face mamaliga iarna, nu e bun pentru nici u motor, mai demult am bagat intr-un pahar de unica folosinta 2 degete de 20w50, si in congelator, si dupa o noapte la -14 grade puteai lasa paharul intors ca nu se urnea uleiul. Asta ca sa ma conving dupa ce mi-au spus si mie altii ca nu e bun deloc.
Argon uleiul trebuie pus in functie de masina si nu in functie de vreme. De exemplu in cartea 3000gt-ului uleiurile cu aceleasi valori care le am si la 607 rezista la alte temperaturi.
Cristian incearca sa faci rost de cartea masinii si sa vezi ce ulei este recomandat acolo pe timp de iarna. Filtrul de aer trebuie schimbat dar daca nu poti sa il schimbi incearca sa il cureti cu aspiratorul sau mai bine cu un furtun de aer cu presiune.
Ce sa mai suflii la filtru......... Se schimba si gata! E 20- 25 de lei . Masina arata bine.... a fost vopsita? Pare lovita pe stanga fata. Cum e consumul cu carburatorul asta dublu corp? Succesuri.
Cristyan Heat
7 Oct 2009, 19:46
Argon:
Am intrebat tocmai in speranta sa gasesc pe cineva care stie... Eu nu am avut carte la masina si am recurs la 20w50 deoarece cu 15w40 daca nu ma insel...imi scadea nivelul la ulei :-( Cred ca o parte il arunca prin diverse locuri si o parte era ars.
Dior:
Filtru este doar afumat...cred ca tot din cauza motorului uzat ce ar arunca putin ulei in carburator...dupa cum spune mecanicul de la un service RENAULT. In rest nu are murdarie pe el...
Momentan pun salariu de salariu la strans...ca vreau sa ii desfac motorul...si sunt in dilema daca sa mai cumpar un motor de la dezmembrari sau sa cumpar piese noi.
Misu78:
Unele piese de caroserie da...am avut multi prieteni in liceu care au avut grija de ea cand eu dadeam BAC-ul...am avut o depresie atunci...arata impecabil inca din '88 pana in momentul ala. Si mai am de vopsit la ea...sunt piese care nu au prins rugina si drept urmare nu am investit sa le vopsesc.
A fost lovita in partea dreapta fata intr-un pom...dar jos palaria pt cum au reusit sa o faca cei de la RENAULT. Merge la fel de bine la viteze mari si acum...pana in 170...mai mult nu am incercat pentru ca are si ea niste ani.
Consumul e ireprosabil pentru modelul asta: 8% in afara si pana in 10% in oras.
ce rost are la dezmembrari...poate gasesti unul mai prost ca al tau..
de la dezmembrari iei o aripa ceva...nu set motor sau placutze de frana, sau filtre...daca gasesti piesele noi si vrei sa mai tii si masina...merita
Cristyan Heat
7 Oct 2009, 19:56
Am vazut si eu ca multa lume face asa...ia un motor de la dezmembrari si schimba dupa acela ... nu ma refer aici la consumabile...gen garnituri sau simeringuri. Si mi s-a spus ca ar fi mai bune cele originale decat sa imi iau un set nou de la importatori.
Si da am de gand sa o pastrez...si sa o modific din multe puncte de vedere: incepand de la estetic si pana la mecanic...cam tot ce pot.
Oricum sub 1000 de lei nu e un set pentru masina ta, de la importatori. Unu' bun ma refer.
Daca ai prinde tu la dezmembrari vreun motor in stare buna, dar sansele-s mici, ar fi frumos. Insa mi-e ca dai vreo 300 de lei pe el si e mai varza ca ala al tau.
Cristyan Heat
7 Oct 2009, 20:09
Pei am vorbit deja cu mecanicul de la Renault ce se ocupa de masina mea...o sa o fac la el acasa...si cu tot cu mana de lucru de 7mil ajunge pe la 25-30mil cu piese, bucsat...si ce o mai gasii pe acolo.
si hop i-ai dublat valoarea
Cristyan Heat
7 Oct 2009, 20:25
Eh...nu asta e scopul...e mai mult atasamentul fata de masina asta...ca merg si cu un passat din 2004...dar nu ai aceleasi senzatii pe care poate sa ti le ofere o masina pe carburatie, veche, ce nu are nici macar ABS sau servo.
In plus...nu vad toata ziua astfel de masini in stare sa mai circule.
Cauta-ti tu piesele prin alta parte. Manopera e si ea ca mare, dar ma rog, faci cum stii mai bine. Daca-ti aduce el piesele cumva prin service, sa nu te mire pretu' mare. Pune aici seria masinii trecuta in talon, asta in caz ca masina a venit de la inceput cu motoru' asta, si rog maine un amic sa-mi spuna cat costa un set motor pentru masina asta.
Cristyan Heat
7 Oct 2009, 21:19
Pei piesele mi le iau eu de la AutoBild sau Alpadrino. Acum am pus pretul pentru cel mai rau caz...sper sa nu fie asa avariat motorul... Uleiul consumat e problema...scoate fum bun dupa 4500rot/min, si uneori imi uda cate o bujie. Motorul este cel original tip F2N benzina, cilindree 1721cm, 65kW
hitman1234
8 Oct 2009, 14:08
Mama unde m-ai dus..prima "mea" masina..exact aceeasi culoare acelasi motor buclucas..poi la cat m-am hlizit eu in carburatorul ala..cum imi consuma ea mie 17-20 si nimeni nu stia cum s-o regleze...cum ii tineau ei franele o data sus o data jos..cum facea toba aia ragusita..
of amintiri..
Felicitatiuni pt masina,arata extraordinar pt varsta ei,sa te tina mult si bine si sa te duca fara emotii unde vrei sa ajungi!
Cristyan Heat
8 Oct 2009, 23:27
Multumesc...ma bucur sa vad ca trezeste amintiri:-)
Eu din fericire nu am astfel de probleme...am schimbat totul la timp. Acum...dupa cat am alergat-o trebuie sa ii fac si motorul...ca asa e frumos:-) Numai ea stie la cat schimbam vitezele
Felicitari pentru devotament! Si uaaa pentru passat
)))))
tatabobu
9 Oct 2009, 09:13
Rezolva scurgerile si pierderile de ulei, si nu mai folosi unul neadecvat. Uite ce-ti trebuie:[attachmentid=1627557843]
EDIT: filtrul de aer trebuia schimbat de doua ori in timpul cat a stat pe masina, daca arata in halul ala.
gata, atat fu jurnalu'? il si dezmembrezi..
Cristyan Heat
6 Nov 2009, 10:51
Nuuu! Mai am unul luat pentru piese si pe ala il fac bucatele
Al meu e ok...
- i-am dat bordul jos curatat tot si pus becuri noi de la Philips peste tot unde lipseau;
[attachmentid=1627565672]
- am izolat toate firele care atarnau sa fie placut ochiului si usor de lucrat;
- am facut consola dintre scaune neagru-lucios;
[attachmentid=1627565676]
- schimbat grila care era deformata in urma unei tamponari si pus sigla Renault originala din '88.
Urmeaza:
- saptamana asta sa ii pun parbriz nou si sa ii cumpar galerie noua sau de la dezmembrari daca gasesc una buna.
- capota noua careia o sa ii fac pleoape si pe urma vopsita culoarea masinii;
[attachmentid=1627565699]
Daca aveti propuneri pentru un service unde pot monta parbriz, astept informatii.
Multumesc
Strici masina cu pleoape, serios acu...
Cristyan Heat
7 Nov 2009, 15:58
Acum fiecare cu gusturile lui...oricum apreciez si pareri contra...te fac sa gandesti de 2 ori inainte sa faci un lucru.
Ideea este ca vreau sa ii fac fata intr-un final sa arate astfel:
[attachmentid=1627565893]
[attachmentid=1627565895]
[attachmentid=1627565896]
[attachmentid=1627565897]
Cristyan Heat
15 Nov 2009, 14:33
Am schimbat capota in weekedul acesta:
[attachmentid=1627568122]
[attachmentid=1627568120]
[attachmentid=1627568123]
Urmeaza sa o duc la un tinichigiu pentru asezat la linie si pleoape, dupa care sa o vopsesc culoarea masinii.
Si ca tot ma plictiseam prin casa . . . am mesterit la capacul volanului
Mi se parea mie monoton
[attachmentid=1627568124]
[attachmentid=1627568125]
Cristyan Heat
28 Nov 2009, 13:04
Am fost la service zilele astea si am schimbat rulmentul fata-stanga(85Ron) si cilindrul de presiune din tambur dreapta-spate(125Ron).
Problema este ca trebuie sa schimb si bucsa de teflon din caseta de directie(nu este servo) si dupa ce am sunat la toate magazinele pe care le stiam am aflat ca nu se gaseste.
Daca aveti niste ponturi, as fi recunoscator!
Multumesc
Cristyan Heat
23 Mar 2010, 17:49
Salutare,
Daca stie cineva un mecanic bun cu preturi decente as fi si eu interesant sa imi desfaca motorul pentru o reparatie. Imi tot uda bujiile cu ulei dupa 200-300km si in special cand sta la relanti.
Multumesc,
Cristi
Cristyan Heat
25 Mar 2010, 12:13
Dau aproape orice piesa de pe masina actuala, atat cat sa o mai pot duce la rabla.
Are lucruri noi si de calitate pe ea:
- jante pe 14 de antimoniu CMS cu tot cu cauciuguri Michelin si Firestone;
- portbagaj cu eleron de GTT.
- Interior tipla
- Bord complet in stare perfecta cu becuri abea schimbate (Philips)
Astept PM-uri pentru cine e interesat.
YM: cristy87_10x@yahoo.com
Sa inteleg ca nu o mai ti? Am avut si eu una, din '87, aceasi culoare, acelasi motor. Am avut ceva de furca cu carburatorul ala, consuma 14-16 in oras, in afara 7.5. Cumparasem un kit de reparatie pt acel carburator, flotorul, jiclere si garnituri. Apoi am descoperit ca talpa carburatorului nu era plana. era curbata intre locurile de prindere in suruburi.
Cristyan Heat
29 Mar 2010, 08:38
- Oglinda cu 50Ron, tot ansamblul de afara si din interior.
- Jantele pe 14 din aliaj cu tot cu cauciuguri(2 dintre ele sunt noi - Firestone) la 150Ron bucata.
- Bancheta + scaune 200Ron
- 2 Boxe SAL de bass pe 14 + filtre de bass si intalte pentru fiecare boxa - 150Ron
- Tava pentru Roata de rezerva originala din plastic dur - 25Ron
- Orice accesoriu din bord - 10Ron
- Planetara lunga reconditionata in stare perfecta(inca este in tipla) la 150Ron
- Ulei Elf sintetic 10w40 4L sigilat - 60Ron
- Filtru MAN nou in cutie - 25Ron
- Termostat nou in cutie - 20Ron
Daca nu am acoperit ceva si sunteti interesati astept reply.
Tel: 0740005615
Salut.Am si eu un 21.Cat vrei pe toata masina?
Cristyan Heat
2 Apr 2010, 11:12
Toata masina cu tot ce are pe ea acum, 800Euro.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.