Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema baterie sau altceva ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mircea2006x
Salutare. De ceva vreme ,in jurul bornelor bateriei mele se formeaza o chestie alba asemanatoare cu faina .Se duce bateria? E incarcata prea tare si fierbe sau care e problema?Astept pareri si solutii.Multumesc
C a t a l i n
Nu e nicio problemã. Dar dacã vrei sã eviți acest lucru, poți unge bornele cu vaselinã.
bygy007
le cureti cu apa de la chiuveta (torni pe borne eventual stergi cu cirpa )
mai indicat pe borne sa pui ulei proaspat de motor , e mai bun decit vaselina

nu ar strica sa masori si tensiunea la borne
krapcarasu
poate a inceput sa incarce prea tare, cand fierbe ies vapori si ataca bornele, nu s-a crapat?
panter1
ar face bine daca ar masura cu un multimetru sau Voltmetru sa vada daca ii incarca bine. Tensiunea cu motor pornit trebuie sa fie intre 13.75 si 14.2 cu toti consumatorii,si in toate turatiile,cu lumini si aeroterma sau fara consumatori. Daca incarca mai mult decat atat in orice situatie cu consumatori sau fara atunci ai o problema.

Daca bateria e buna cu motor oprit(deci cand nu o incarca alternatorul) si fara consumatori, trebuie sa aiba intre 12.8 si 13.4V asta dupa jumate de ora sau o ora dupa ce s-a oprit motorul. Se subaintelege ca valoarea mica e minimul cat sa fie o baterie buna iar valoarea superioara inseamna ca bateria e foarte buna in acest caz.. si sa mai ai grija sa aibe lichid suficient, ca daca ti-au iesit vapori se poate sa fi scazut si nivelul acidului
mecanick_maverick
QUOTE(C a t a l i n @ 9 Oct 2009, 07:29)
Nu e nicio problemã. Dar dacã vrei sã eviți acest lucru, poți unge bornele cu vaselinã.
*


... sleep.gif nici o problemä , n-as zice .


Praful alb (în cele mai multe cazuri albästrui ) e rezultatul reactiei chimice a vaporilor de electrolit -acid sulfuric - cu bornele , fie evaporare prin supraîncärcare , fie fisurä în jurul bornei prin manipulare necorespunzätoare ( bätaie , fortare prin rotire , etc.)
Spälarea cu apä nu e suficientä ! Vom dilua doar acidul , care va continua sä "opereze" metalul sub stratul protector de vaselinä sau ulei -dupä caz - extinderea pe suprafata interioarä a bornei creeazä un strat izolator cu consecinte grave asupra instalatiei .
E necesarä neutralizarea acidului cu o bazä ( eu folosesc bicarbonat de sodiu alimentar - cîteva grame amestecat cu apä )
Se scot bornele - chiar dacä aparent nu sunt afectate amândouä - si se spalä cu solutie cu ajutorul unei periute de dinti pînä ce nu mai face spumä , semn cä am neutralizat acidul .
Se spalä si bornele de Pb. ale bateriei si se usucä bine cu hîrtie igienicä , dupä care se ung toate suprafetele metalice spälate anterior cu miere de albine - protejeazä mult mai bine si pe lungä duratä .
Dar desigur asta ar fi doar înläturarea efectului tongue.gif
Trebuie descoperitä cauza prin examinare vizualä -fisuri- si mäsurätori indicate de colegi , în special încärcarea maximä cu consumatori care nu trebuie sä treacä de 14,4 .
PRECAUTII SPECIALE ÎN TIMPUL SPÄLÄRII !
Chiar dacä pare inofensiv praful ästa , un strop ajuns pe piele sau în ochi poate avea rezultate extrem de grave !

Spor la treabä , si povesteste ce-ai descoperit la mäsurätori .
annem
mircea2006x

Poate mai dai detalii despre baterie. Cred ca e util sa spui ce baterie e si de cind o ai.

Eu cred ca bateria nu este incarcata suficient. Eu te sfatuiesc, pe linga ce s-a spus mai sus, sa pui bateria la redresor pentru aducerea la capacitate.
mircea2006x
Bateria este Rombat ( calciu ) de 66 ah , masina o am de un an jumatate iar bateria are 2 ani din cate stiu de la fostul proprietar.Zilele astea curat bine bornele si le ung .In bord imi arata ca nu incarca foarte tare , fara consumatori acul nu ajunge niciodata la jumatatea cursei, daca am consumatori incepe sa bata spre rosu (sta in intervalul intermediar dintre rosu si alb),iar cu proiectoarele aprinse e pe rosu mereu.O sa rog un nene mai priceput sa-mi masoare valorile de curent sa vedem care e problema si revin cu amanunte.Bateria indica verde pe senzorul care il are pe partea superioara.Multumesc tuturor pt sfaturi.

PS: A fost pe redresor de vreo 2 ori pana acum in decursul timpului si la fel se intampla cand e remontata pe masina apare praful alb.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.