Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze - fluiera
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ciorapel
Va salut !

Cu cat trece timpul, cu atat ma enerveaza si mai tare. Este vorba de Break-ul meu din Iulie 2004, cumparat de mine in decembrie 2008. De cand l-am luat, la viteze de 70 km/h + (treapta 4 sau a 5-a), fluiera, DAR FLUIERA TARE !

Cam pe la 110 km/h, fluieratul nu dispare, dar isi schimba frecventa (e mai .. subtire), asa ca nu deranjeaza extrem de tare.

Am rulmentul de presiune praf facut (huruie tare). Poate fi aceasta o cauza de fluierici ?
I-am pus T90 in cutie cand i-am schimbat uleiul; sa incerc 80w 90 (ceva gen Castrol) ?
Uleiul i-a fost verificat, este la nivel !

De la ce poate fi ? Cam cat ar ajunge reparatia (vreau numai piese de uzina) ?

In frana de motor, fluieratul aproape dispare.

Multumesc anticipat !

(parca intr-a 5-a fluiera mai tare decat in a 4-a)
nelu_1985
cutia aia o cam ramas odata in viata ei fara ulei...nu de tot, dar deajuns cat sa ramana pinioanele de la a 5-a "descopreite". acuma fluieratul ala ii de viata lunga, daca vrei reparatie, preturile pieselor o sa te cam uimeasca, cu banii pe care ii dai pe piese ai putea cumpara o cutie garantata; ca fapt divers pe mine la cutia veche in 5 tr ('88) ma costa reparatia 380 lei, doar piese fara manopera, asa ca am renuntat si am cumparat o cutie de pe o dacie lovita din 2002 cu 250 lei, rabla avea 80000 km reali.
kindeeru56
regleaza piulitele de la satelit si nu osa mai suiere
Ciorapel
Deci nu prea are rost sa il pun pe mecanic sa o desfaca atunci cand schimb kitul de ambreiaj ? Eu chiar nu pot sa ma bag in ea (cunostinte 0), singurul ar fi mecanicul.
Ciorapel
Salutari !

Revin cu problema mea. Mi-am montat curand turometru, si am observat ca am raport mic in treapta 5-a (3000 rpm la 90 km/h), si diferenta de turatie intre 4-5 este de 200 rpm; asa ca as vrea sa ii pun "a 5-a lunga".
Inainte sa observ chestia asta, am fost la mecanic pentru fluieratul cutiei, si mi-a spus ceva de genul : "incercam sa schimbam si >>antrenatul<< si >>antrenatorul<< sa vedem daca merge" (adica si piesa ce antreneaza pinionul, dar si pinionul in sine).

Acest mecanic mi-a spus ca toate operatiunile acestea se fac fara sa se dea cutia de viteze jos de pe masina, si mi-a cerut manopera 150 RON.

Care este parerea voastra ?
Pot scapa de zgomot prin aceasta metoda ?
Ce pinion trebuie sa iau (o sa ma interesez mai bine pe topicul de CV) ?
Se poate face aceasta operatiune cu CV pe masina ?
Cam cat m-ar ajunge piesele ?


Multumesc de raspunsuri !
nelu_1985
In primul si cel mai important rand ai grija ca "te tunde" mecanicul, o interventie de genul nu prea depaseste 50 lei, fix din cauza ca nu trebuie demontata cutia de pe autoturism (se da jos doar capacul din spate). Cat despre cutie, antrenatul si antrenatorul reprezinta cele 2 pinioane ale vitezei a 5-a (fiecare treapta de viteza e formata de un cuplu de pinioane); in momentul de fata tu ai cuplul 31X36, deci raport 0,86 la treapta a 5-a cum au majoritatea daciilor pe injectie si vrei sa-l inlocuiesti cu alt raport. Singurul disponibil este cel format de cuplul de pinioane 29X38 cu raportul 0,76 cunoscut si "de fuga", "de italia", "de nova", care de fapt sa montat pe destule berline si breakuri de catre uzina. Pentru interventie va trebui sa achizitionezi perechea respectiva de pinioane si ulei de calitate nu jeg de T90 (cu ocazia asta ii faci si schimbu de ulei la cutie, trebuie scurs oricum).
O alta precizare, dupa ce inlocuiesti pinioanele, nu o sa mai demarezi intr-a 5-a cum esti obisnuit acum, la 80 km/h o sa ai 2000 rpm si e lesinata daca o calci pe coada, dar demarezi intr-a 4-a pana la 90-100 si apoi a 5-a.
4x4
Oare merg acele pinioane puse și în cutia de papuc 4x4 (NG7-101)?

130 km/h în limitare e prea puțin.
GabyVIP
Iti huruie fiindca in cutia ta a fost umblat odata... si a fost inlocuit pinionul de a 5-a, daca iti cumperi pinion a 5 nou,tot o sa fluiere,si daca faci chestia asta sa ii spui mecanicului tau sa iti alinieze cutia fiindca risti sa o umfi ( sa o distrugi ) sunt patit cu chestii dastea, deci daca ii pui pinion a 5 nou tot fuiere fiindca e nou si nu e rodat,rodajul nu ai cum sa il faci niciodata fiindca 1234 sunt vechi si a 5 a e nou,bafta ~!
fullhouse
Exact problema asta o am si eu, vreau sa-mi pun si eu perechea de pinioane 29/38. Pinionul mic il am, cel cu 29 de dinti. Celalalt nu l-am gasit nicaieri, daca ma poate ajuta cineva cu o informatie, si daca-l comand pe internet, numai sa fac rost de el cumva.
dacia_slk
Aceeasi problema o am si eu. Adica fluiera a 4-a si a 5-a. Dar
nenea mecanicul meu mi-a zis ca nu e din (perechile de) roti
dintate ce alcatuiesc treptele 4 si 5, ci din diferential. Suieratul cica
nu se simte in treptele 1, 2, 3 din cauza ca nu se invarte destul
de tare in aceste trepte diferentialul.
Ciorapel
Multumesc de raspunsuri !

Eu nu am diferential, deci e exclus din schema. Pinioanele daca le cumpar, le cumpar noi, iar garantia vis-a-vis de crapatul cutiei mi-o da cel ce efectueaza reparatia, deci daca a crapat, i-o dau in cap si-mi pune alta noua. Cat despre pret, o sa ma mai interesez in stanga-in dreapta.

Demaraj nu vreau sa am in treapta 5-a, decat sa nu merg cu ea la 3500 rpm la drum lung.

Deci exista acea piesa noua ? Cat ar costa ?
dacia_slk
QUOTE(Ciorapel @ 25 Sep 2010, 14:07)
Multumesc de raspunsuri !

Cu placere.

QUOTE
Eu nu am diferential, deci e exclus din schema.

Aici gresesti un pic. Orice cutie de dacie cu tractiune fata ARE diferential.
Acesta se afla intre ambreiaj si arborii cutiei de viteze.

Ciorapel
Credeam ca se refera la diferentialul de 4x4. Diferentialul de fata nu se poate testa cu masina suspendata, tinand o roata fixa si dand "jar" la cealalta ?
dacia_slk
Habar n-am, nu sunt mester in cutii. Dar sa stii, chestia cu
fluieratul e foarte delicata. Am auzit ca chiar si in fabrica, dupa
numeroase procedee de slefuire aplicate pieselor, e posibil ca
acestea inca sa fluiere. Atunci, aceste piese sunt considerate
rebuturi si merg la topitorie.

Deci, daca la tine fluiera (la fel ca la mine) diferentialul, o
solutie ar fi ori sa le schimbi cu piese noi (ceea ce nu se
merita, preturile sunt in jur de 500RON), ori sa cauti o alta
cutie BUNA, la dezmembrari, pe care cu putin noroc o iei la pret
de 100-200RON.

Bafta!
GabyVIP
orice are diferential, pe cutia de dacie nu ai blocant =)), adik poti sa o ridici pe cric de ex:rdici partea dreapta poti sa o bagi in an 1 a si iesi din masina si ti se va roti partea stanga
Ciorapel
@GabyVIP, asta am zis si eu cu 2 posturi mai sus.

@dacia_slk, m-as duce cu cea mai mare placere la dezmembrari sa iau o cutie, dar mi-e asa de teama ca iau una care fluiera lafel ca a mea, si ca o sa am tot 90 km/h la 3000 rpm, si ca o sa mai dau si niste bani pe manopera degeaba ...

365-11 trebuie sa scrie pe cutie sa am 110 km/h la 3000 rpm ? Singura modalitate sa o verifici pentru fluierase la tr.5-a e sa o montezi pe masina ?
TRK
aceasi problema ca a ta o am si eu.masina e fabricatie iulie 2004. fluiera de te innebuneste, exact cum ai spus in primul post aceleasi simptome. i-am schimbat si uleiul cu unu 80w dar la fel nimic schimbat.
luciman
cum ai constatat ca fluieratul vine de la cutie? interesant este ca fluiera si in a 4 si in a 5-A(ASA AI SCRIS).eu am avut parte de un <<vuvuit>>,aparea numai la viteze de peste 60 la ora, de vina au fost rulmentii spate, aveau stratul exterior exfoliat.
Ciorapel
A 4-a fluiera putin cand o duc pana la 70 km/h; a 5-a fluiera de pe la 60 pana pe la 90 unde fluieratul isi schimba frecventa si devine suportabil, si reapare pe la 105-110 km/h. De unde mi-am dat seama ? Vine de sub fundul meu laugh.gif , si cand tin inspre a 5-a apasat tare, isi schimba iar frecventa ... adica si maneta intra in rezonanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.