g3org3lll
13 Oct 2009, 21:26
salut,am si eu o mare dilema va rog frumos cine poate sa ma ajute macar cu o parere sa nu ezite sa o spuna. am o dacie din 96 destul de bine intretzinuta,akum 2 saptamani i-am facut setul motor,ia venit si vremea ei.akum nu stiu ce se intampla,cand merg cu ia si schimb viteza,dupa ce incep sa ridic ambreiajul imi da un soc,o trepidatzie scurta si apoi pleak normal.asa la drum intins nu prea face fig,doar cand plec de pe loc si incep sa schimb vitezele face trepidatziile astea.precizez k am schimbat buji,vacum delcou,filtru aer condensator,platina si ce mai auzeam eu k tre schimbat dak face figuri destea,akum am auzit o noua varianta cum k ar fi un suport rupt la cutie,nu stiu ce sa mai cred...
varu_vyyp
13 Oct 2009, 21:32
eu cred ca e de la tampoanele de la motor sau de la cutie. vezi daca sunt in regula.
g3org3lll
13 Oct 2009, 21:34
la motor am gasit rupt un suport dar l-am sudat
br17rfg
13 Oct 2009, 21:46
vreun arc la discul de ambreiaj mai slab,placa sau rulmentul
g3org3lll
13 Oct 2009, 21:53
vreun arc la discul de ambreiaj mai slab,placa sau rulmentul
am gasit discu de ambreiaj cam uzat si i-am schimbat doar ferodourile alea sau cum se numesc.am obs.ca acum cand calc ambreiajul se aude un suierat care inainte nu se auzea.si oare de la asta sa fie acele trepidati?
varu_vyyp
13 Oct 2009, 23:07
atunci nu mai ramane decat traversa......verifica daca este prinsa bine si daca are suruburile.
g3org3lll
14 Oct 2009, 12:57
atunci nu mai ramane decat traversa......verifica daca este prinsa bine si daca are suruburile.
se schimba greu traversa? am gasit-o crapata
PH-06-BOA
14 Oct 2009, 19:06
Discul este "furat" de placa si volanta. Inainte de a-i pune ferodourile, trebuia sa-i ondulezi suportul in care ai prins niturile. Intre cele doua placi de ferodo, suportul metalic trebuie sa fie usor ondulat, pentru a prelua fara socuri. Asta , daca nu ai placa crapata, si debreiaza numai o parte, iar la cuplare , cealalta parte(unde e crapata), se apropie mai repede, producand un soc.
Scrie corect. Ca se mananca o litera, e una, e viteza, tasta. Analfabet sau fitos, e alta. Garantez ca nimeni nu stie perfect , si totusi...
g3org3lll
16 Oct 2009, 10:00
ok mersi tuturor pentru sfaturi.
g3org3lll
19 Oct 2009, 18:17
problema nerezolvata. am schimbat și traversa ,crăpata, de la cutie, în speranța ca o sa scap de acele șocuri pe care le dădea mașina,surpriza nu am scăpat,tot așa se întâmpla,când schimb viteza și dau sa accelerez îmi da un impuls o zdruncinătura și apoi pleacă,la drum întins nu am probleme,doar când dau să o reduc și apoi sa accelerez iar ,se simte același impuls.dați-mi și mie niște sfaturi despre cauza care ar putea produce acest fenomen.
panter1
19 Oct 2009, 20:13
pompa de benzina ai desfacut-o? Ai putea avea alimentare slaba si cand accelerezi pana isi ia turatie sa traga benzina mai cu talent se poate intampla asta. Desfaci surubul acela de 10 de pe ea si vezi ca inauntru are o sita care se imbacseste, cureti sita aia si o pui la loc.
Alta cauza ar fi desi nu cred jiglerul de relanti, il desurubezi si il sufli sau poate ai un gunoi la celelalte jiglere, curata-le pe toate, alta ar fi avansul ori prea mic ori prea mare, cauta pozitia in care motorul merge cel mai rotund iar in timpul reglajului fixezi relantiul pe la 1000 de ture inainte sa misti de delcou, iar dupa ce ai reglat aduci inapoi relantiul la 850-900 umbla si la aer..
Alta cauza ar fi supapa de sens sau cum s-o numi exista o supapa pe un furtun care intra in carburator, are o duza.. colegii care au carburatoare stiu mai bine ce e cu ea.. eu nu mai am masina pe carburator de mult.. si nu imi mai amintesc acea supapa ce rol are dar stiu ca iti poate pune probleme si aceia daca nu functioneaza bine
g3org3lll
19 Oct 2009, 20:44
mersi panter pentru sfaturi,o sa încerc mâine dimineață sa fac ce mi-ai zis,dacă mai aveți de completat, nu ezitați sa spuneți
mecanick_maverick
20 Oct 2009, 00:37
Nu comentez chestia cu supapa - n-am idee care poate fi ( supapa de la servo sigur nu-i cä aia nu-ti provoacä socuri în transmisie ).
Saltä o roatä be cric färä sä demontezi roata , asigurä bine roata opusä în cruce cu cale, trage si frîna de mînä , iar cu motorul oprit si maneta în a 1-a roagá pe cineva sä facä balans cu fortä rotii în timp ce tu dedesupt încerci sä descoperi de unde provine jocul începînd de la planetare . Eu suspectez un satelit din diferential sau un lagär dar ästa nu-i un diagnostic sä se poate face prin telefon ...
Succes !
CandyMan13
20 Oct 2009, 09:44
daca nu ai rezolvat problema intre timp....din primul tau post nici nu a trebuit sa il citesc tot ca mi'am si adus aminte cand am avut probleme cu ambreiajul si intr'un exces de zel am zis ca e mai bine si mai ieftin sa schimb ferodourile si nu tot kitul sau macar discul sa fie nou....si iata ca simptomele erau exact la fel...plecare scurta cu soc si trepidatie.
aceeasi problama o am si eu de cand am schimbat asta vara placa,discul si rulmentul de ambreaj..la plecare de pe loc trebidatii
marius318
20 Oct 2009, 14:56
s-ar putea sa fie din planetare, asa am patit si eu la plecarea de pe loc, si la schimbul treptelor de viteza,
1
cum verifici....
-o bagi in viteza,
-o ridici pe cric (la rotile fata

(cu motorul oprit ))
- verifici jocul de rotatie al rotii--- daca este mare .... asta ar fi o cauza
planetara ar fi vinovata
2
instalatia de evacuare, cand se "incordeaza" motorul antreneaza odata cu el si evacuarea care loveste in podea si se aude un zgomot grav si infundat
eu leam avut pe amandoua asta cu evacuarea am rezolvato ..... cealalta nu .....am mers asa timp de 1.5 ani ..... oricat de incet plecam de pe loc tot facea zgomot ....
hai bafta si sa auzim de bine
g3org3lll
20 Oct 2009, 18:24
mulțumesc tuturor de sfaturi,și candyman în legătura cu ferodourile,eu nu am șuturi numai la schimbarea vitezelor ci și atunci când merg la drum întins,când reduc și apoi dau sa accelerez se produce același efect.acum am auzit de la cineva că poate să nu fie reglata din carborator și sa fie ceva cu prea mult aer sau... nici eu nu știu. voi știți ceva despre asta?
CandyMan13
20 Oct 2009, 20:30
pai eu,nu stiu daca procedez bine,dar pana acum nu am avut probleme.La schimbare de disc(macar daca nu tot kitu) strang pt o zi de mers macar ambreiajul tare(adica pedala ca la Raba

) ) Am auzit eu pe ici pe colo ca cica asa ferodourile daca cumva nu sunt perfect plane,sa se muleze pe placa de presiune si sa ia forma aceleia(care e sigru dreapta(ferodou-material fibros;placa-material feros).Dupa care il slabeam si reglam la norma.Da iti zic sigur...ca schimbatu ferodourilor e multa munca(ce e drept mai ieftina) dar cu un randament scazut.Am observat asta dupa ce am avut ferodouri schimbate si apoi tot kit schimbat.Rezultatul a fost o diferenta cer-pamant.
In leg cu strangerea tare,cred ca tu nu ai facut asta.Eu as incerca,poate obtii vreun efect bun.E drept ca se uzeaza un pic discul,dar ffffffff putin.
Iar in legatura cu planetarele,tu nu ai umblat la ele,deci nu are rost sa te gandesti.Evacuarea nu iti da trepidatii in motor ci doar in traseul de evacuare.Rezsitenta daca ar fi atat de mare la un mom dat ar pocni imbinarile...si iarasi tu nu ai umblat la ea.Si sa fim seriosi,nu ai tu herghelii de cai putere sa iti evacueze ca mustangu:P
Adrian_Boy
20 Oct 2009, 20:46
Aceea-si problema o am si eu, din pacate si acuma persista, am schimbat kit-ul de ambreiaj, am pus de 180, asa cum aveam inainte, din pacate nici o schimbare.
Tind sa cred ca este din carburator, am avut de 1,3 original al masinii, am pus nou de 1,4 , facatura, la fel face.
Acuma astept un carb de 1,3 IRM de pe o frantuzoaica, sper sa o rezolv pana la urma.
Cum se manifesta la mine, dau sa plec de pe loc, smucitura, deaccelerez ... iar smucitura, se simte tare de tot in treapta 1 si 2, pe la a 3-a mai deloc, mai sus, adica 4-5 deloc.
CandyMan13
20 Oct 2009, 20:50
daca e acel simptom...DATUL IN NAS:) (din cate am inteles eu) e doar din carburatie-aprindere.El zice de trepidare la plecarea de pe loc(daca pleaca cursiv trepideaza).La tine e smuncitura apoi incetinire brusca...eu cam asa as zice ca "da in nas".Remedierile sunt undeva in alte topicuri.Dar e legat de prindere-carburatie(ma gandesc prima data jiclor cu bila si avans mic)
Mr_Devil83
21 Oct 2009, 01:58
si e vreo 40 de lei un disc de ambreaj...
g3org3lll
22 Oct 2009, 17:04
am rezolvat problema cât de cât,am luat un set nou de jiglere,nu mai face cum făcea, șuturi la ori ce pas. dar tot câte-o data mai trage un șut mic, când o forțez dintr-o data,oricum e mai bine. mersi tuturor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.