Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum schimb bucsa de teflon din caseta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
andu911
Inainte de a ma apuca de treaba biggrin.gif , poate stie cineva exact cum se face operatiunea asta si-mi zice si mie. Merci
diaconuliviu
QUOTE(andu911 @ 23 Mar 2005, 20:28)
Inainte de a ma apuca de treaba biggrin.gif , poate stie cineva exact cum se face operatiunea asta si-mi zice si mie. Merci
*



1. Demontezi bieleta din capul de cremaliera, slabesti contrapiulita dupa care defiletezi capul de cremaliera NOTIND NUMARUL DE TURE, burduful.
2. cureti bine locasul- scoti inelul de siguranta, saiba, apoi cu un clestisor cu virf sau altceva adecvat scoti busca din teflon cu cele doua "pene" circulare. Daca ai cumparat bucsa cu acele "pene" cele vechi se arunca, daca nu, le scoti usor, cu grija; cea din interiorul casetei va iesi odata cu bucsa.
3 Rotesti volanul cit sa iasa maxim cremaliera din caseta. Montezi ansamblul Bucsa + cele doua pene circulare pe cremaliera, pui si bucsa veche, capul de cremaliera si rotesti volanul in sens invers pina bucsa a intrat la locul ei. Extragi capul de cremaliera si bucsa veche, montezi saiba, inelul de siguranta, burduful apoi filetezi capul de cremaliera EXACT atitea ture cit ai numarat la demontare; asiguri cu contrapiulita, montezi si bieleta.

Evident, e bine sa pui oarece vaselina.

Succes
Editat: pina sa scriu, au aparut raspunsuri.. zgomotul poate apare si de la saiba distantier de la impingator.
george_d
ca sa scoti bucsa usor iei de volan complet dreapta, infigi o surubelnita intre bucsa si ax, rotesti invers volanul
probabil ca trebuie sa te ajute cineva pt nu o sa poti tine surubelnita si roti de volan in acelasi timp
tase
QUOTE(diaconuliviu @ 24 Mar 2005, 10:48)
1. Demontezi bieleta din capul de cremaliera, slabesti contrapiulita dupa care defiletezi capul de cremaliera NOTIND NUMARUL DE TURE, burduful.
2. cureti bine locasul- scoti inelul de siguranta, saiba, apoi cu un clestisor cu virf sau altceva adecvat scoti busca din teflon cu cele doua "pene" circulare. Daca ai cumparat bucsa cu acele "pene" cele vechi se arunca, daca nu, le scoti usor, cu grija; cea din interiorul casetei va iesi odata cu bucsa.
3 Rotesti volanul cit sa iasa maxim cremaliera din caseta. Montezi ansamblul Bucsa + cele doua pene circulare pe cremaliera, pui si  bucsa veche, capul de cremaliera si rotesti volanul in sens invers pina bucsa a intrat la locul ei. Extragi capul de cremaliera si bucsa veche, montezi saiba, inelul de siguranta, burduful apoi filetezi capul de cremaliera EXACT atitea ture cit ai numarat la demontare; asiguri cu contrapiulita, montezi si bieleta.

Evident, e bine sa pui oarece vaselina.

Succes
Editat: pina sa scriu, au aparut raspunsuri.. zgomotul poate apare si de la saiba distantier de la impingator.
*



personal cind am de facut operatiunea asta demontez cu totul caseta de directie de pe masina. e mai mult de lucru dar e incomparabil mai comod sa stai pe scaun si sa bibilesti la caseta prinsa in menghina in pozitia care-ti convine tie la lumina si aer decit sa stai aplecat cu capul in motor in niste contorsiuni yoghine incercind sa numeri spirele de pe filet de la capatul de bara.

e mai nasol sa viri inapoi soroafele alea mari cu care se prind bieletele de directie de capetele de bare dar aia-i cam singura operatie dificila. si dupa vreo cinci din astea demontatul si montatul casetei pe dacie nu-mi ia mai mult de 45 de minute cu totul.

sa stringi bine suruburile fara sa fortezi, daca ai cheie dinamometrica uita-te in cartea lui mondiru ca da cuplurile, chestia cu filetul de la capetele de bara si proabil ca vei fi nevoit sa recentrezi volanul dupa operatie.
Ov
adica sa inteleg ca scoti caseta cu tot cu bielete (depresezi bieletele din fuzeta?)
diaconuliviu
QUOTE(tase @ 24 Mar 2005, 13:54)
personal cind am de facut operatiunea asta demontez cu totul caseta de directie de pe masina. [...]
*



caseta are un reglaj de orizontalitate; parca asa imi amintesc; sa nu se deregleze la demontare.
De demontat eu demontez si remontez pe lateral, pe la roata. Da, ce am uitat a zice mai sus ca se demonteaza roata smile.gif smile.gif

tase
QUOTE(Ov @ 24 Mar 2005, 15:06)
adica sa inteleg ca scoti caseta cu tot cu bielete (depresezi bieletele din fuzeta?)
*



nu, desfaci bieletele de pe capetele de bara. desfacut 30 secune/bucata, montat inapoi vreo 10 minute/bucata ca trebuie sa se alinieze gaurile si tre' sa tragi de ele si e greu ca naiba. da le potrivesti pina la urma.

si da, caseta trebuie sa fie orizontala (pararela cu planul xOy al masinii) si de aia cel putin la dacia mea in dreptul gaurilor pentru suruburi sint stantate niste linii care trebuie sa se potriveasca cu unele similare de pe urechile casetei. oricum jocul e sub 1 mm si chiar daca nu ai potrivi-o perfect paralela tot ar fi preluat de elementele elastice, rotula din capatul de bara, pivotul din bieleta etc. posibil insa sa se uzeze mai repede piesele respective.
tunderbird
Iata ce zice cartea:
andu911
n-am reusit s-o scot fara sa dau caseta jos...a durat cam 5 ore cu totul
Ov
dar s-a rezolvat, asa ca ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.