Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ajutati un incepator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
blueauth
salutare!sunt un sofer incepator, conduc de 3 saptamai o dacia 1310 injectie,motor 1.4 2001 ,cu instalatie GPL.am cumparat masina de la o cunostinta, are 59.500 km ,pare bine intretinuta,dar in astea 3 saptamani am avut ceva probleme cu ea.:
-1 pierdeam antigel pe langa capacul pompei de apa.cam 1.5 l pana am depistat pe unde(incepator). am schimbat capacul si e in regula
-2 intr-o dimineata nu am mai reusit sa merg cu ea pe gaz. pornea pe benzina si in momentul in care intra gazul se sufoca motorul.cu toata nepriceperea mea mi-am dat seama ca e ceva de la instalatia de gaz si m-am dus la service-ul dacia unde a fost montata.acolo un mecanic la vre-o 25 de ani (experienta=?) mi-a demontat o piesa de pe furtunul de alimentare cu gaz a motorului, el a spus ca e un ""robinet "" electronic care era stricat si nu mai alimenta motorul. a ramas doar un robinet mecanic pe care a spus ca il pot regla eu in functie de cum vreau sa marga masina.nu o sa fac asta ca nu ma pricep.dar l-am intrebat de ce nu schimba piesa stricata si mi-a raspuns ca e mai bine fara,ca motorul consuma mai putin .ASA E?
-3 de vre-o 2 zile am impresia ca volanul trage dreapta. cred ca roata dreapta fata ramane infranata : sunt momente cand apas acceleratia la podea si turometrul debea se misca , cobor panta de 45 grade si trebuie sa accelerez in vit a 3 ca sa nu moara motorul ,si in plus roata respectiva mi se pare mai calda decat celelalte(ps se aude si un scartait in mers de la ea).saptamana asta ma duc la un mecanic. LA CE SA MA ASTEPT?
V-as mai cere ceva informati legate de regimul de turatii
Mie mi se pare ca daca ajunge la 2000,2100 face un zgomot foarte puternic.si ca merge bine pe la 1700-1800 .dar am inteles ca asa e subturata.imi puteti da mai multe informatii\/
va multumesc
PaulT
Sa stii ca nici un fabricant de instalatii nu pune piese in plus,care,culmea,mai si incurca in functionare.Asa ca du-te inapoi la "meseriasul" care ti-a spus ce ti-a spus si insista sa ti se monteze piesa lipsa...
Daca ai o roata infranata trebuie curatat (sau inlocuit) pistonasul din etrier si schimbate garniturile.
Ca regim de turatie eu ti-as recomanda sa schimbi macar pe la 2700-2800 rpm in oras.In afara la 3000rpm sau la cat ai nevoie(depasiri,etc...).Turatia maxima e 5650rpm parca,deci nu iti fa griji..In tot cazul nu e normal sa faca zgomote pe la 2100 rpm.Berlina mea e din '73 si nu comenteaza nici la peste 4000rpm..

P.S. Bun venit pe forum.
PH-06-BOA
Daca te-ai dus la 'nea-25 cu aceeasi fata cu care ai inceput aici, adica declarandu-te nestiutor, strain ... sigur a profitat de "terenul slab" , pentru ca asa-s excrocii. Nu c-as fi si eu, de stiu, dar viata le scoate la iveala,doar sa le primesti, evitand partea neplacuta. Ar fi fost extraordinar , sa sti ce vrei, dar sa faci pe nestiutorul, sa-i dai peste bot, papagalului. De cand va spun sa evitati a merge la service. De ce nu l-ai intrebat: daca dau butelia jos, consuma mai putin?
Roata poate sa ramana infranata si de la placute uzate neparalel, cand pistonul iese prea mult afara, se inclina si nu mai revine. Daca spui ca nu prea a fost folosita, mai repede e pistonul incarcat cu oxid de aluminiu de la etrier. Ar trebui o revizie la ambele, cu schimbarea garniturilor, si vei sta fara grija.
panter1
nu il mai speriati atat pe om, si am sa va spun si de ce.. In primul rand motoarele de 1.3 sunt mai silentioase decat cele de 1.4, si nu se compara, am detinut si eu un 1.3 si era muuult mai silentios deca 1.4 deoarece 1.4 are pistoanele mai late motorul este mai patratos si de asta..

Referitor la gaz..singura problema este ca nu stiu daca cei de la ITP vor face figuri deoarece instalatia a fost prevazuta cu dracia aia de calculator pentru Gaz responsabila cu debitul de pe robinetul electronic, insa este adevarat ce a spus mecanicul mai bine este cu cel mecanic, acel robinet de debit mecanic il poti regla tu cat vrei nu iti da el debit cat vrea si de cele mai multe ori iti regleaza prost din cauza ca sonda lambda nu este mereu in parametri.. asa ca.. reglajul manual nu e mare branza dar mai eficient de multe ori pentru ca e fix si dupa bunul plac al soferului.. in timp vei invata daca misti de el ce se intampla acolo de fapt biggrin.gif

Roata de ta de pe dreapta poate avea pistonul de la etrier blocat si sunt deacord cu colegii de forum ca trebuie desfacut acolo, schimbat garniturile, eventual curatat daca se vad depuneri si apoi montat..

Cum spune si PaulIT referitor la turatie schimba treptele intre 2500 si 3000Rot/min ca asa sunt masinile astea mai zgomotoase nitel, n-ai ce le face, daca mergi subturat risti sa infunzi chiar si catalizatorul iar motorul sa nu se unga bine, pompa de ulei are si ea nevoie de turatie ca sa ajunga sa unga bine toate piesele din motor.

Un lucru bun ar fi daca ai schimba uleiul cu un ulei bun gen 10W-40 sau 15W-40 iti recomand marca Mobil si le schimbi la 8.000 pe cel 15W-40 si la 10.000. cel de 10W-40 depinde pe care alegi dintre ele sa pui in motor eu iti recomand clar pe cel 10W-40 pentru ca nu ai motor uzat la km astia(pe injectie)si t-i se potriveste mai bine. O parte din zgomot poate fi datorat si uleiului prost sau vechi dar oricum 1.4 sunt zgomotoase de fel sper ca ai inteles. Si a.. mai conteaza si daca cobori dintr-un audi sau matiz silentios si revii pe dacie o sa t-i se para diferenta, asta e alt ceva, mai conteaza si capacitatea soferului de a capta sunete si cat de invatat este cu zgomotul motorului laugh.gif Si sa elimini pierderile de ulei daca ai pierderi pe la semeringuri etc.. inainte sa il pui pe cel 10W-40 si nu uita de filtru de ulei schimbat de fiecare data cans schimbi uleiul, ca marca cel de brasov este bun, astea sunt importante in viata motorului, bafta si muti km cu daciuta ta wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.