Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum stati cu caldura? / problema bloc motor /
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ab05mlw
avand in vedere ca vine iarna.. am o intrebare, cum stati cu caldura in masina.. ?
ce pot sa fac sa bage caldura mai mare? fara a modifica si a pune radiatoare suplimentare. vreau ca bordul sa ramana orginal fara taieturi si altele.

/ / /

a 2 a problema care am avut-o ca am lucrat in zi de sarbatoare este ca mi-am stricat un filet in bloc de la chiuloasa ca am strans fara cheie dinamometrica.
as vrea sa va intreb la ce frota N se strange chiuloasa prima si a 2 a oara si la cati km este recomandat sa fie stransa a 2 a oara. o garnitura buna de chiuloasa? fermit sau de pitesti (cu inele de cupru)
CGDBZ
Referitor la prima intrebare : depinde de ce fel de radiator ai , daca ai dinacela lung , situat sub grila din fata parbrizului sunt mai multe de verificat :
-in primul rand trebuie sa speli radiatorul
-apoi sa-l asezi bine pa suporti , are 3 suporti .
-sa verifici daca robinetul deschide complet
-unde este radiatorul trebuie sa ai o perdeluta ce vine pe gaurile acelea ovale , daca este tare si deformata trebuie sa o inlocuiesti cu ceva elastic , eu am pus o fata de masa din cauciuc.
-tot pe acel perete pe care este perdeluta trebuie sa fie deasupra burete pentru a etansa bine (se poate pune burete tip banda autoadeziv de care se pune la geamuri (se gaseste in comert)
-sa-ti functioneze aeroterma si clapetele ce se actioneaza din masina , sa nu ramana pe pozitia inchis.
Intrucat masina e din 1990 banui ca astfel de radiator .
La a doua intrebare : eu niciodata nu m-am bagat la aceasta operatiune , de cate ori am umblat la chiuloasa am chemat un mecanic priceput care are si cheie dinamometrica findca facuta gresit (strangerea) pot sa strici foarte multe.
Bafta
kog
la mine merge caldura, dar nu cum vreau eu. Am de aerisit circuitul de racire al motorului si de demontat aeroterma aia nenorocita ca in primele 4-5 secunde scoate o haraiala din ea de zici ca se dezmembreaza, probabil ca e plina de gunoi si cere si o ungere sanatoasa. Radiatorul functioneaza ok ca aerul e destul de cald, dar nu are debitul pe care il vreau eu...
ab05mlw
si cum pot sa maresc debitul ?
Alexio
Eu unu am caldura industrial. Pornesc motorul dimineata dau drumu la aeroterma la 4 pe circuit inchis (sa nu traga din exterior) in 3 minute am mai cald in masina decat in casa cu incalzire centrala. Bine bordul este si CN e drept... Nu am nici o modificare decat robinet nou, si o capsula vacuumatica noua dar dupa 11 ani e normal. Am un prieten cu un Matiz 2003 cu AC pe el si sincer e mic copil la caldura fata de bordul CN. O sa ma uit pe termometru sa iti zic exact dar ca idee daca stau mai mult de 15 min cu caldura la 4 incep sa aud plasticele prin masina cu se dilata si trosnesc.

18 Oct 2009, 22:18:
Ca idee imi face de vreo 2 ori mai multa caldura Dacia ca Mazda. Numai ca la Mazda am distribuirea aerului cald mai "desteapta". Probleme am cu motorul ca se incalzeste ceva mai greu dar e datorat gleriei (saxofon/intermediara/finala,tubulatura) inox-sport. Evacuarea prea rapida.
ab05mlw
tocmai asta e ideeaa ca eu nu vreu sa pun radiatoare suplimentare... ca asa am si eu o aeroterma dinaia.. dar nu vreau sa fac modificari:D
mecanick_maverick
Dacä-i bine aerisitä instalatia si radiatorul curat ( adicä sä nu fi bägat apä de robinet în instalatie ca sä-l colmatezi ) singurul lucru ce trebuie sä faci e sä desfaci grila si sä lipesti perdeluta ce vine pe gaurile acelea ovale , s-o lipesti etans ptr cä pe acolo scapä aerul bägat de ventilator înapoi înspre exterior - pe acolo se pierde debitul ventilatorului.
Grijä la asezarea radiatorului în locasul säu - cu cît îndoi mai putine foite de tablä cu atît mai bun transfer de cäldurä vei obtine = mai bunä cäldurä în masinä .

Clapetele de dirijare a aerului trebuie sä fie de asemenea în bunä stare , ca si ventilatorul dealtfel biggrin.gif


ordinea indicatä de @CGDBZ e corectä , singura diferentä e cä eu recomand obturarea acelor orificii ( e opinia mea care poate fi luatä în considerare ... sau nu )
Succes !
MojoGaby
Am dacie de 2 ani dar niciodata nu m-am prins care e treaba cu maneta de aer: dreapta e aer rece,stanga aer cald...la mijloc ce este?
AdrianSavu
Salut !
Am un pieten care are o dacie din 1998 si nu are caldura deloc sad.gif.
Am incercat sa ii fac aerisire ...dar degeaba , ii da bule de aer in borcan si nu are nici presiune pe instaltie.
Ce sa fie ? garnitura de la chiuloasa ?
In august i s-a blocat termostatul (inchis) si i s-a inchins motorul, se poate sa se fi ars garnitura ?
Aa.. si ii mai dai si apa pe toba.
panter1
QUOTE(MojoGaby @ 19 Oct 2009, 17:32)
Am dacie de 2 ani dar niciodata nu m-am prins care e treaba cu maneta de aer: dreapta e aer rece,stanga aer cald...la mijloc ce este?
*



La dreapta este aer rece recirculat din cabina(adica recircula aerul din habitaclu), la mijloc este aer rece de afara(se deschid niste clapete si baga mereu aer proaspat). Spre stanga pe partea rosie dar nu pana in capat baga aer cald de afara, iar la maxim pe rosu recircula aerul din cabina si il incalzeste, dar la un moment dat simti ca nu mai ai aer.. asa ca.. pe caldura nu o da pana la capat. Asta daca ai bord CN


QUOTE(AdrianSavu @ 19 Oct 2009, 18:52)
Salut !
Am un pieten care are o dacie din 1998 si nu are caldura deloc sad.gif.
Am incercat sa ii fac aerisire ...dar degeaba , ii da bule de aer in borcan si nu are nici presiune pe instaltie.
Ce sa fie ? garnitura de la chiuloasa ?
In august i s-a blocat termostatul (inchis) si i s-a inchins  motorul, se poate sa se fi ars garnitura ?
Aa.. si ii mai dai si apa pe toba.
*



Claaaar, deci bule in borcan si cu apa pe toba s-a impuscat garnitura de chiulasa si nici acum nu o sa aibe racire cum trebuie la motor si nici caldura nu o sa dea pentru ca in chiulasa in loc sa circule apa circula aer, si mai intra si apa in cilindri cand masina sta pe loc, se scurge printre segmenti si se duce in baia de ulei, spune-i sa schimbe urgent garnitura de chiulasa, uleiul si filtru de ulei, daca mai vrea sa mai tina masina si daca tine la motorasul ala wink.gif


pentru ab05mlw> in primul rand nu mai lucra sarbatoarea la masina ca ai sa patesti multe.. si eu cand fac ceva duminica stric, sau daca e neaparat nevoie te apuci dupa ora 12.00 dupa ce iese popa din Biserica, dar asta este alta discutie.. Garnitura se strange incepand cu suruburile de la mijloc pe diagonala lor, cand incepi cu stransul incepi in forma de X dar nu strangi foarte tare prima data, apoi strangi pe cele din margini tot asa cand pe unul cand pe altul din partea opusa, apoi revii iar la cele din mijloc si strangi mai tare apoi cand ai terminat de strans o iei de la capat si strangi si mai tare cat se poate dar nici sa strici filetul. Chiulasa se strange la 500 km si apoi la 10.000.
argon
QUOTE(Alexio @ 18 Oct 2009, 22:15)
Eu unu am caldura industrial.
*




tu ai bord CN, la bordurile de dinainte nu o aiba nimeni niciodata caldura ca la CN.
panter1
daca snt baieti destepti cu simt practic vor avea smile.gif pot cumpara un radiator de bord cn ca sunt foarte mici, sa il monteze undeva sub bord, sa traga furtunele cu apa calda de la caloriferul mare prin niste teuri, sa le adapteze o elice care sa bata aer in el si gata caldura. Stiu pe cineva care a facut asa la o dacie 1300 din 78 si dadea caldura de nu puteai sa stai in masina, si a.. ca robinet avea in asa fel incat cand inchidea caloriferul mare din grila cu comanda normala din bord, nu mai circula apa nici prin radiatorul mic de CN montat undeva inpartea de jos a bordului, ca la cele vechi.. este loc
CGDBZ
Daca ai instalatia pusa la punct baga caldura si cea de 1300 , nu sa nu poti sta in masina dar asta e si ideia : sa poti sta in masina .
AdrianSavu
Multumesc panter1.. stiam eu ceva , da nu era sigur smile.gif .
kog
imi aduc aminte de Dacia pe care am facut scoala... Dadea o caldura pe gurile alea... una era orientata spre volan exact unde tineam mana. Pur si simplu ma ardea si a trebuit sa o reglez sa trimita aerul in alta directie.
shakaluxxxx
Buna ziua domnilor, intentionez sa imi montez o aeroterma pe dacia din semnatura si am o intrebare: Daca leg aeroterma dupa calorifer(in serie), pentru ca asa este mult mai comod si practic, mai ajunge apa calda in ea? Sau in zilele friguroase se racete toata apa in calorifer si in aeroterma mea ajunge apa rece.....cel mult calduta? Multumesc
bogdyMND
Tu de ce crezi ca-i zice AEROterma? Sti cum arata o aeroterma?
Aia se poate monta doar in locasul ei, sau atarnata pe sub bord.
shakaluxxxx
Da stiu foarte bine ce`ì aia o AEROterma!. Iti da caldura pe baza de curent de AER cald!!! Adica un radiator+ventilator. In princiupiu un ventilator care sufla aer peste o sursa de caldura. Cred ca ai intels foarte bine ce am vrut eu si nu vad rostul postului tau dar ma rog....toti au dreptul sa spuna ce vor.

Si da.....vreau sa o atarn in dreapta jos sub bord si imi este mult mai usor sa ma leg la apa dupa calorifer.

Si acuma domnule bogdyMND.......imi ajunge apa calda in acel radiator....sau se raceste prea mult in calorifer si in aeroterma mea ajunge doar apa rece.
bogdyMND
Dc sti ca sufla aer, cum vrei sa ajunga apa calda in aeroterma.
Citeste inca o data ce ai scris.
Ce vrei tu sa faci ar merge cu aeroterma suplimentara, nu cea pe care o ai pe masina. Si trebuie sa pui calorifer pt cele cu bord CN, asta dc e vorba de masina din semnatura ta.
Dc nu e infundat si e dechis circuitul de ce nu ar ajunge. Altii au pus 2 calorifere, cel original + cel pt bord CN.
Problema la dacie nu e apa din calorifer (dc e curatat bine si nu sunt indoite lamelele), ci cat e de etans locul. La maj le baga aerul afara, nu in masina. Plus ca aeroterma originala e de ...
shakaluxxxx
smile.gif))) Banuiesc ca sti cum este sitemul de incalzire la o dacie din `86. EU vreau sa imi montez un radiator mic (gen GOLF) + un ventilator pe el in interiorul masinii.Mai exact in dreapa jos sub bord....unde am destul loc.
SI vreau ca acel radiator sa il leg in serie cu caloriferul masinii dar dupa el ( apa intra prima data in calorifer care este in exeriorul masnii si apoi ajunge in radiatorul meu) Si aici apare nedumerirea mea.......se raceste apa prea mult in caloriferul exterior????

Am "pus la punct" sistemul standard de incalzire....dar nu ma multumeste si vreau pur si simplu sa`mi pun acel radiator in masina.Vreau sa pastrez sistemul standard dar vreau sa adaug si acel radiator.
bogdyMND
Apa circula prin calorifer, nu ramane destul sa se raceasca.
CGDBZ
E normal ca apa sa se mai raceasca dar in nici un caz nu o sa fie rece dar nu o sa ai eficacitate maxima pe noul radiator da le montezi in serie.
shakaluxxxx
Si atunci ce-i de facut? Sa ma leg inainte de calorifer....chiar daca-i putin mai dificil( mai multe furtune de tras).Merita efortul castigul de temeratura?
CGDBZ
Eu asa as face si ar fi bine daca ai avea aeroterma completa (in carcasa) .
shakaluxxxx
Multumesc pentru raspunsuri. Din pacate am primit aeroterma cu carcasa sparta.
Alexio
Pune bord CN si ai rezolvat problema (glumeam)
Avea o ruda pe vremuri la o Dacie veche o continuare din plastic petnru bord gen CN si in aia avea integrata o aeroterma+calorifer si sincer avea caldura ca un CN-u. Nu stiu daca se mai gasesc continuarile acelea dar sigur era cumparata in intregime nu era nimic conceput de el.
ab05mlw
la ce forta se strange chiuloasa. vreau valoarea in newton. pentru ca pe cheie nu are da.N. cine stie?
vreau daca cineva are cumva o lista pentru fortele cu care se strang: biele, vibrochen etc. tot in newton.
Mr_Devil83
aeroterma cu debit majorat, calorifer curat, instalatie aerisita bine si grilajele izolate corespunztor sunt destul pt o dacie 1300 din 1900 toamna ca sa ai caldura la - 20 de grade. Asta si chederele, gaurile si toate celelalte posibile gauri prin care ar putea intra aer rece sa fie cat de cat etansate.

Aeroterma de CN are 2 palete, este mult mai bine echilibrata si are un motor mai potent dar si mai sugativa de energie electrica. Din cate am observat eu, ventilatorul de pe CN (motor + paleta) = nova/supernova.

eu va zic sa studiati principiul de functionare al sistemului de incalzire original de 1300 si sa il reconditionati, nu sa improvizati tot felul de prostii din calorifere de nova si ventilatoare de pc la 12v pt ca o sa obtineti un aer cald umed si parbriz, luneta si geamuri aburite toata iarna.

ab05mlw
QUOTE(ab05mlw @ 21 Oct 2009, 00:27)
la ce forta se strange chiuloasa. vreau valoarea in newton. pentru ca pe cheie nu are da.N. cine stie?
vreau daca cineva are cumva o lista pentru fortele cu care se strang: biele, vibrochen etc. tot in newton.
*


chiar nu stie nimeni ? va rog. e urgent
DACU'
Inainte de caldura eu zic ca e vizibilitatea.Deci in primul rand caldura trebuie sa iti vina pe parbriz,ca sa nu fie aburit,nu?Apoi,daca nu vrei sa modifici nimic la instalatie,urmeaza sfaturile colegilor de forum si eventual,monteaza pe grila de admisie a aerului dintre capota si parbriz niste "captatoare" de aer,se zice ca ar fi bunicele.Personal nu le-am folosit,nu am avut nevoie.Daca te hotaresti sa modifici ceva,adica sa iti pui un radiator suplimentar in interior,pe polita,racordeaza-l dupa aeroterma originala,ca sa nu ii scazi acesteia randamentul si mai mult(ce spuneam la inceput de aburirea parbrizului)-asta pot sa iti zic ca functioneza destul de bine.Toate cele bune!
Alexio
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Oct 2009, 01:43)
eu va zic sa studiati principiul de functionare al sistemului de incalzire original de 1300 si sa il reconditionati, nu sa improvizati tot felul de prostii din calorifere de nova si ventilatoare de pc la 12v pt ca o sa obtineti un aer cald umed si parbriz, luneta si geamuri aburite toata iarna.
*



De acord. Sunt nu numai dacii ci si multe masini straine model vechi care desi produc caldura multa... fac "caldura umeda". Bordul CN "usuca aerul". Daca ai umezeala in masina la CN cu aeroterma la 4 si motorul bine incalzit in 30 min usuci tot interiorul. Am avut acum 2 ani podeaua uda la pasager ca desteapta de prietena a agitat sticla de suc acidulat si a explodat in masina jos. Am uscat in 30 min cu caldura pe pozicia picioare.
mecanick_maverick
QUOTE(ab05mlw @ 21 Oct 2009, 02:15)
chiar nu stie nimeni ? va rog. e urgent
*


blink.gif
Daca stii valorile in daN e destul de simplu
daN = N * 10 adica 35 daN sunt 350 Newtoni radmasa.gif

daca dinamometrica ta nu are gradatie in daN poate e de ceasornicar .
Sunt multe modele ptr. diverse game de forta .
Nu am valorile astea , da-i un PM lui @PH06BOA , sigur le are !
Succes !
variable_dynamics
QUOTE(ab05mlw @ 21 Oct 2009, 00:27)
vreau daca cineva are cumva o lista pentru fortele cu care se strang: biele, vibrochen etc. tot in newton.

[attachmentid=1627561140] [attachmentid=1627561141]

Spor la reparatii!
Numai bine.
DaII
apropo de caldura..nu am nimic de reprosat daciei mele 2004 bord de CN toata iarna trecuta am stat cu aeroterma pe 2 si stateam in tricou,toate geamurile dezaburite,era data pe recircularea aerului cald cateodata simteam ca ma sufoc la 2 la 4 nici nu ma gandesc..4 i-l folosesc doar daca ma grabesc iarna sa dezabureasca imediat parbrizu
MojoGaby
La mine daca e frig afara nu se aburesc geamurile(doar daca am 3 persoane in masina) in schimb daca ploua(si e mai frig) sau daca ninge luneta e destul de aburita si parbrizul la fel(in partea de sus).M-am obisnuit sa merg asa,dar daca tot e topicul asta va intreb daca e de facut ceva.
Cu caldura nu am probleme baga foarte bine,dar in conditiile de mai sus se aburesc....
ab05mlw
QUOTE(variable_dynamics @ 21 Oct 2009, 12:12)
[attachmentid=1627561140]   [attachmentid=1627561141]

Spor la reparatii!
Numai bine.
*


Mersi. mai sunt si altele?
eu sunt cam novice in ale stransului. de curand am stricat un filet.. sau era deja putin stricat si eu l-am stricat de tot.
MojoGaby
Se pare ca am gasit solutia la ce am scris mai sus in alt topic de aici...spuma de ras!:)
ab05mlw
QUOTE(MojoGaby @ 21 Oct 2009, 18:48)
Se pare ca am gasit solutia la ce am scris mai sus in alt topic de aici...spuma de ras!:)
*



la ce e buna? inafara ca iti moaie barba?
MojoGaby
http://www.daciaclub.ro/geamurile-se-abure...130683-s30.html

Citeste si vei vedea smile.gif
DaII
QUOTE(MojoGaby @ 21 Oct 2009, 17:34)
La mine daca e frig afara nu se aburesc geamurile(doar daca am 3 persoane in masina) in schimb daca ploua(si e mai frig) sau daca ninge luneta e destul de aburita si parbrizul la fel(in partea de sus).M-am obisnuit sa merg asa,dar daca tot e topicul asta va intreb daca e de facut ceva.
Cu caldura nu am probleme baga foarte bine,dar in conditiile de mai sus se aburesc....
*


cand se intampla ce ai mentionat tu mai sus nu trebuie data caldura la maxim trebuie sa fie aer calai sa spun asa si nu o-sa se mai intample..cel putin la mine asa e
panzerjager
cat de cald ar trebui sa fie furtunu ce ajunge in radiatoru de incalzire? ca eu de abia pot tine mana pe el, si ma tem sa nu-mi fiarba apa[am carton la radiator]
si inca o chestie... la o dacie din '79 cu alea 2 manete care e diferenta? stanga/dreapta? cea de sus? jos? ca eu nu simt nici o diferenta semnificativa....
imi poate explica cineva cum sta treaba ?
robbygh
cum pot sa-mi dau seama daca la mine aerul e recirculat?este vreo clapeta ce impiedica aerul de afara sa intre in interior, sau care e principiul?
ms
C@talin
da e o clapeta care se inchide
robbygh
si clapeta asta e actionata tot cu vaccum?

20 Dec 2009, 20:33:
mi-am adus aminte ca doar clapeta cu directionarea aerului are treaba cu vacuum-ul.cealalta stiu ca are tija de la robinet, dar pt redirectionare...nu ar trebui sa mai aiba inca o tija sau ceva?
Mirciulik
Ma lovesc si eu de urmatoarea problema:

Apa in calorifer e fierbinte. Robinetul e nou. Daca merg prin oras...caldura am foarte putina. Daca depasesc 60-70km/h simt caldura multa, semn ca aerul e impins din exterior...prin grila.

La mana se simte ca vine aer cald-fierbinte....din grila din bord...insa nu simt ca e impins de aeroterma.

Unde gasesc clapetele de directionare...si cum ar trebui sa fie montate?
Alexio
Am Bord CN deci stau cu caldura la nivel inalt... Ca sa dezghet masina o las 5 minute sa se incalzeasca motorul apoi dau la 4 aeroterma pe caldura pe central cu aerisirle spre sus si in 5 minute curge gheata de pe geamuri si conduc in tricou.

Doamne cat am injurat eu Dacia dar tot respectul pentru Bordul CN... as da orice sa il am pe Mazda.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.