Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sugestie bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
fullhouse
Azi m-am apucat si eu sa-mi demontez bujiile pentru o curatare asa, inaintea iernii biggrin.gif . M-a indemnat putin si faptul ca are momente cand mai sacadeaza si consuma cam mult. Surpriza a fost cand am gasit bujiile foarte afumate, iar bujia 4 era si uda cu ulei cred. Intrebarea e ce pot sa fac cu afumatul asta, avand in vedere ca motorul e pe injectie. Ma gandeam la simeringurile de la supape dar chiulasa mi-a fost reconditionata in vara. Bujiile au aproape 20000 km, o sa le schimb, as dori o recomandare.
bmf_panzer
bujii iti recomand sa cumperi de la beru , denso , ngk
CGDBZ
Trebuie sa pui bujii pentru injectie , eu am pus cele ce se vand in cutiute albaste de scrie Dacia pe ele , cica frantuzesti , sunt foarte bune.
rokos
eu am bujii eyquem cod rc-24s. Pana acum am facu 25.000km cu ele din iarna trecuta cand le-am montat. Au costat 5 ron bucata.
Gasesti si bujii Bosch pentru injectie, sunt bune si alea numai sa fie originale.
Bafta!
krapcarasu
NGK BR6HS, pt ca se uda cu ulei, pana la remedierea defectiunii ai putea pune reductii la bujii, dar mai intreaba daca merg si la injectie
argon
de ce n'ar merge, e aceasi chiulasa.
baranga
QUOTE(argon @ 19 Oct 2009, 10:28)
de ce n'ar merge, e aceasi chiulasa.
*



..alta aprinere?? blush.gif
vizitatorul
QUOTE(krapcarasu @ 19 Oct 2009, 10:17)
ai putea pune reductii la bujii
*


am vazut ca se vehiculeaza ideea...
spuneti-mi si mie care-i logica?
tks
.
.
.aaaaaaaa......si nu cumva tre marit avansul in cazul acesta?
panter1
la injectie nu ai ce avans sa ii maresti, totul se regleaza automat electronic. Ai uitat sa specifici cati Km are masina ta si ce ulei bagi, tare am impresia ca mergi cu petrom 20w-40 sau alte ciurucuri ieftine. Parerea mea este ca ori semeringurile supapelor si scapa pe acolo, ori mergi prea putin cu masina decat in oras cativa km si de asta nu apuca bujiile sa ajunga la temperatura optima de autocuratare. Asa pateam eu cand mergeam putin cu masina bujiile mereu erau afumate cand le scoteam dar mergea masina bine, iar cand am scos-o la un drum mai lung (300Km) am scos bujiile si erau caramizii spre alb chiar, insa poate sa iti ajunga si ulei de zici ca una avea ulei pe ea.. Baga bujii bosch WR 8 BC+ platinate, am eu si sunt foarte bune, te tin si 50.000.
fullhouse
Masina are 80k km, ulei Aral 15W40, filtru ulei mann, simeringuri supape noi, preponderent merg in oras. Azi mi-am cumparat si eu Bosch WR8BC, tot din astea am avut si pana acum, am zis sa incerc sa le schimb, au cam 20k km. Ma si mir cum mergea masina cu bujiile asa afumate, merge chiar f bine, relanti super stabil. Totusi si daca merg preponderent in oras mi se pare ceva in neregula cu amestecul, dupa ce le-am curatat am pornit masina, am bagat-o in garaj si am desfacut iar bujia nr 4, care era din nou uda, de data asta cred ca era benzina. Zilele trecute la ITP nu mi-au iesit gazele, verdict catalizator defect. Poate sa aiba ceva legatura cu problema mea? Merge masina asa bine cu catalizatorul defect? In afara de chestia cu bujiile si consumul cam mare nu prea am ce sa-i reprosez motorului
Si la petrom ma duc doar sa bag benzina tongue.gif
Incep sa ma indoiesc din ce in ce mai mult de dozajul optim aer carburant pe care-l furnizeaza injectia. Daca ma indoiesc va rog sa ma lamuriti pe unde as putea umbla, ceva senzori, sonda lambda etc
rokos
e posibil sa ai sonda lambda cu probleme.
ea este responsabila de amestec functie de diferite conditii.
daca ai unde, poti merge sa o pui pe tester si vezi ce valori indica.
bafta!
argon
QUOTE(baranga @ 19 Oct 2009, 16:57)
..alta aprinere?? blush.gif
*



a cui?
fullhouse
mersi rokos, gasesc eu un tester tongue.gif
Nu stiti cumva un pret estimativ pentru o sonda lambda si pentru un catalizator?
panter1
in primul rand incepe cu un reglaj de culbutori la 0.20 Admisie si 0.25 Evacuare,asta ar putea fi o cauza pentru care nu ies noxele, in al doilea rand schimba filtrul de aer daca nu l-ai schimbat in ultimii 20.000 si vezi sa nu fie clapeta iarna-vara data peste cap si sa obtureze intrarea aerului, clapeta trebuie sa fie acolo sa o poti da tu cu mana, daca filtrul este neschimbat poate apare amestec bogat, pentru ca motorul nu primeste suficient aer datorata filtrului imbacsit si de asta poti avea mai multa benzina in amestec datorata cantitatii mici de aer primit, trebuie sa elimini orice alta cauza si apoi sa te gandesti la sonda lambda si catalizator.

Cand e catalizatorul infundat motorul se incalzeste repede cand este rece,trage prost, iar apa se ridica mai sus decat de obicei, mai ales cand e caldut afara, si bineinteles consum de benzina marit.
Cand e sonda lambda de vina apare amestecul prea bogat, eventual fum negru la toba, consum mare.

A mea are 110.000. si nu are catalizatorul infundat, nu stiu cum mergi cu el, recomandabil ar fi sa mergi mai turat nitel schimba treptele intre 2500-3000 rotatii, uneori pe distante scurte poti sa ii dai si 4000 ca nu are nimic, eu am mers cu a 3-a la 80 bineinteles pe distanta mica, uneori e necesar sa te mai joci si cu turele, face bine la catalizator, dar sa ai motorul bine incalzit..

Un pret estimativ pentru sonda lambda cam 1.1 milioane, iar pentru catalizator 8 milioane. Sonda lambda gasesti si la dezmembrari de la o masina lovita etc..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.