Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Frana ciudata!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
danyboy
Problema este ca atunci cand calc frana imi ia din curent si din turatia motorului sad.gif
daca o calc de multe ori consecutiv chiar se opreste motorul sad.gif
Aveti idee ce poate fi ? Multumesc anticipat smile.gif
CandyMan13
curent nu stiu daca poate sa fure:P...da eu zic ca e de la servo ca fura AER si poate fi o valva unisens(acum e bisens) sau chiar membrana din servo
...sau poate ai noroc si e doar furtunul de la motor->servo fisurat
danyboy
mai exact unde se gaseste aceasta valva? si cum se ajunge la ea?
bozzo
Cum te uiti la pompa de frana in spatele ei e oala de servo. In oala intra un furtun care vine de la motor (din ciuloasa parca).
Urmareste furtunul, la capatul care intra in servo ai o valva, care e de obicei alba, scoat-o si sufli si tragi aer prin ea, trb sa functioneze doar intr-un singur sens, daca nu e asa e stricate, iei alta e 5 lei una.
Daca nu e valva verifica furtunul sa nu fie fisurat ori la capete ori pe el undeva, il scoti si sufli in el la un capat si pui mana la celalalt capat.
Daca e ok si furtunul poate e servo, cand opresti motorul ar trb sa iti fasaie membrana de la servo daca e sparta.

20 Oct 2009, 11:23:
Cum te uiti la pompa de frana in spatele ei e oala de servo. In oala intra un furtun care vine de la motor (din ciuloasa parca).
Urmareste furtunul, la capatul care intra in servo ai o valva, care e de obicei alba, scoat-o si sufli si tragi aer prin ea, trb sa functioneze doar intr-un singur sens, daca nu e asa e stricate, iei alta e 5 lei una.
Daca nu e valva verifica furtunul sa nu fie fisurat ori la capete ori pe el undeva, il scoti si sufli in el la un capat si pui mana la celalalt capat.
Daca e ok si furtunul poate e servo, cand opresti motorul ar trb sa iti fasaie membrana de la servo daca e sparta.
Adrian_Boy
Exact asa i-mi facea si mie pana sa ma lase, mai m-a tinut maxim 4 luni si a cedat servo sad.gif
danyboy
Am verificat furtunele sunt bune,supapa buna sad.gif deci este servo sad.gif
in timpul mersului trebuie sa fac 'n' pedale ca sa oprersc cat de cat masina sad.gif
o sa merg la un mecanic ms frumos sad.gif
bozzo
Daca schimbi servo sa iti cumperi de papuc e mai mare si bun.
pirvumark
daca tremura cand calci frana verifica simeringul de la servofrana. Ca sa verifici supapa aia unisens si furtunul, pornesti motorul si scoti furtunul din serva. pui degetul in capul supapei si avcuumul ar trebui sa tina degetul lipit (supt). daca motorul merge rotund cu degetul acolo si nu se aude fasaind nimic inseamna ca atat furtunul cat si supapa sunt bune. solutia este mai mult ca sigur semeringul de la servofrana.
Ca sa ajungi la el trebuie o cheie de 11 cu care dai cele 2 piulite ce tin pompa de frana pe serva, tragi de pompa un pic in fata, si ai sa vezi axul ce actioneaza pompa ( o tija ce iese din serva).
pe axul respectiv o sa vezi o chestie din cauciuc (semering), ce este fixat de o siguranta crestata.
O scoti pe aia cu o surubelnita ( cu grija sa nupocneasca), si apoi tot cu surubelbita sau cu ce poti tu tragi de chestia aia din cauciuc afara si il inlocuiesti.
problea apare din cauza frecarii axului cu acel cauciuc care se mananca in timp.
eu am uns cu un pic de ulei axul cand am montat semeringul cel nou si vad ca tine mai mult. Bafta
CandyMan13
daca tot te gandesti sa iti iei vreo piesa,fiind vorba de franare(lucru extrem de important) NU LUA DE LA ASAM(sunt sigur ca o sa tenteze preturile).
danyboy
am schimbat si semeringul acela,tot iese aer pe undeva;cred ca trebuie servo data jos si desfacuta,cand am luat semeringul acela,am luat toate garniturile si mai sunt vreo 2 una mare si una mai mica sad.gif ..oricum ms frumos macar am incercat
mecanick_maverick
QUOTE(danyboy @ 23 Oct 2009, 14:04)
am schimbat si semeringul acela,tot iese aer pe undeva;cred ca trebuie servo data jos si desfacuta,cand am luat semeringul acela,am luat toate garniturile si mai sunt vreo 2 una mare si una mai mica  sad.gif ..oricum ms frumos macar am incercat
*



radmasa.gif Ce-ai schimbat tu e garnitura dintre oala servo si supapa !
Nu schimbi tu simeringul daca nu dai servo jos , ala se afla pe tija de la servo ce intra in pompa .
Aerul intra nu iese - din galeria de admisie se absoarbe aer dinspre servo , scoti frumos supapa si pui un dop pe furtun in locul ei , n-o sa mai moara motorul .
La tine problema e alta si extrem de grava !!!
" in timpul mersului trebuie sa fac 'n' pedale ca sa oprersc cat de cat masina " - tu ai instalatia de frinare praf - in cel mai bun caz nu e aerisita daca tre' sa faci pedale ptr. a opri "cat de cat masina ".
NU MAI MISCA DE PE LOC MASINA FARA SA-TI FRINEZE CORECT CELE 4 ROTI , PUI IN PERICOL VIATA TA SI A CELORLALTI PARTICIPANTI LA TRAFIC !

Poti circula fara furtunul de la servo pentru a ajunge acasa , frina va fi mai dura dar functioneaza ! Dar sa circuli cu frina "elastica" - neaerisita sau cu o roata suspendata e inconstienta !

Bafta !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.