Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cel mai rau lucru care se poate intimpla la o masina veche?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Vlad Georgescu
Am si eu o D1310 veche de 16-17 ani. E foarte ruginita, pot sa scot picioarele prin podea, dar are motorul facut recent, frinele reparate, si merge.



Azi un bun prieten mi-a spus ceva de m-a ingrozit: ca la cit de ruginita este, poate sa mi se intimple oricind sa cad cu scaunul sub masina, in timpul mersului!



Avind in vedere ca am o greutate destul de mare, mi-e teama ca asta chiar este posibil.



E posibil asa ceva - sa cazi cu scaunul sub masina, din cauza ca e ruginita si cedeaza?



Ce alte lucruri nasoale se pot intimpla?



Ce verificari si reparatii sa-i fac, ca sa ma asigur ca nu se intimpla?



Multumesc!
bursuck
laugh.gif Hai ca esti simpatic. Aceeasi intrebare imi puneam si eu. La fel ca tine puteam sa scot picioarele prin podea. Dar era si o parte buna in asta. Trageam un pic presul si aveam aer conditionat in masina. Ce mi s-a intamplat rau a fost ca mi s-a rupt scaunul in timp ce mergeam. Aveam cam 80-90/h si m-am trezit dintr-o data pe spate. (mergeam cu o mana pe volan - deh, smeker nevoie mare !) Urmarea ? Frane vreo 15-20 m + iesire in decor prin boscheti. Scaunul l-am reparat prin legarea cu o sarma zdravana de suportul centurii de siguranta. Asa am pus capat si fricii de a cadea cu scaun cu tot prin podea.... Poti si tu sa-l asiguri ca mine sau, mai bine, ia-ti o masina noua.....
i96nds
Si eu care eram convins ca nu se poate intampla asa ceva.... Am mers si eu cu 1300 si am vazut ca era gaura. Am refuzat sa cred ca se poate intampla ceva.... Inconstient, nu?



Sunteti duri/simpatici amandoi. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
MoneyTalks
QUOTE




Ce alte lucruri nasoale se pot intimpla?



Ce verificari si reparatii sa-i fac, ca sa ma asigur ca nu se intimpla?



Multumesc!


Mai bine nu te gindi la ce se poate intimpla... Iar cit ar costa reparatul ei, e mai ieftin/sigur sa iti iei o masina (mai) noua... icon_twisted.gif



Apropo, tu ce model de masina ai? Fred Flinstone sau Barney Rubbles? laugh.gif laugh.gif
i96nds
Nu mai chinuiti omul.... De unde sa aiba bani sa schimbe masinile asa ? Are motorul bun si e pacat sa o dea. Mergi la service si poate sa iti sudeze din nou partea de sub scaune - sau macar sa o intareasca. Zic eu ca scapi cu cateva sute de mii - maxim un milion. Mie imi ceruse 300.000 la berlina ca sa decupeze bucatile alea de sub scaune si sa le inlocuiasca cu tabla.



Nu te du la service-uri mai - cu factura - ci la nea' Gigi care face tot.



Daca tot ai intrebat ce poate fi rau la o masina veche.... eu as zice... sistemul electric. Sa ai mare grija de el sa nu isi bage coada cine nu se pricepe. Sa mearga totul bine. Altfel e pericol sa ai vreun incendiu, ceea ce nu e de dorit. In rest... tabla si motorul nu sunt asa de periculoase, se repara.



Iar e importanta alimentarea cu benzina - sa nu ai scurgeri.
paulp
Vezi ca se gasesc prin magazinele mari de piese auto tablele de sub scaune pina la pedalierul fata. Nu sint scumpe.

Intr-adevar, nea' Gigi te poate rezolva sa ti le sudeze.

Am avut si eu o berlina de prin '83 si la aceeasi problema s-a rezolvat cu 1 mp de tabla si un sudor bun + antifonatul de rigoare.
Vlad Georgescu
Multumesc mult pentru raspunsuri.



Deci, din cite am inteles, chiar este pericol sa cad cu scaunul sub masina!



Am sa o duc la reparat cit mai curind posibil!



Chiar e foarte nasoala problema!



Cit despre modelul de masina (legat de Fred Flintstone), gaurile inca nu sint suficient de mari incit sa pot da din picioare ca sa imping masina, insa cu niste bocanci buni pot pune o frina eficienta, la viteze mici. Deci, masina mea da un nou inteles notiunii de frina de picior!



Sper sa o schimb in curind pe o Solenza noua, da' pina atunci, mai merg cu ea. Asta e!
bondoo7
....aaaa....am avut si eu Flintstonemobil (cum ii zicea frate-miu) dar nu mi-era frica sa cad sub masina, mai curand ma temeam sa nu tina franele si sa scot picioarele sa franez, dar cu 200.000 tabla + 100.000 manopera se rezolva....bafta!
SGN_1310
Sti ce e bine la flinstomobilele astea, poti sa ai aer conditionat, numa sa te tzina freza laugh.gif , macar nu scartaie shi nu cere freon, poti instala niste pedale de bicicleta eventual ca sa ajuti urcarea in rampa shi chiar sa pui frana de picior(exclus expadrile).

In principiu e genul masina fail safe cand vine vb'a de transmisie, deci daca ti'a obosit azi cutia de viteze, nu e nimik. O scoti shi o lashi sa se odihnesca pana maine, ca pornesti la drum lung shi ai nevoie de ea sa fie cat mai vioaie. Intre timp mai faci jogging, doar e sanatos nu?!

Asha shi cand dai sa schimbi viteza, faci intai o foarfeca din picioare cum faceau stan shi bran, sa stie oamenii ca ai marit raportul de transmisie tongue.gif .

Daca ai pb'me cu sistemul electric, n p poti sa semnalizezi facand cu ochiul, la urma urmei sunt multi soferi uita sa dea semnal, pb'il ca au pretentia sa citesti pe fata lor intentia de a schimba directia!

Asha shi o solutie ca sa scapi de frica de a cadea din masina, cu tot cu scaunul. Eu zic sa scapi de scaun, pt ca greutatea lui ingreuneaza inaintarea in trafic. Propun de asemenea instalarea unui hamac, care este mult mai util shi bineinteles mai usor decat canapeaua aia. Plus......plus ca nu ai nevoie de tetiere :idea: .

De asemenea, mai exista o varianta spooooort a acestui autohamac. E un fel de sistem de stocare/retzinere bebelus nazdravan/lenesh, un fel de pampers cu bretele:), care favorizeaza o pozitie "drive on" in habitaclu. Ai nevoie de una bucata croitor care sa iti masoare(cuantizeze) fundul, asta daca nu vrei sa se rupa pampersul cu tine. Recomand pampers cu intarituri de nomex. Daca nu aveti, ca alternativa puteti folosi kevlar. Se gaseste in Vitan, pe randul din mijloc, la Gogu Autovit-Rablagescu.
Vlad Georgescu
E amuzant ce scrii tu, da' la mine situatia nu-i chiar asa rea.



Motorul merge foarte bine, idem frinele.



La motor, nu am mai umblat de aproape un an, de cind l-am facut (cu exceptia schimbului de ulei). Nu am facut nici macar reglaje!



Si eu sint uimit de aceasta performanta la D1310. Se pare ca cine mi-a facut motorul chiar a stiut foarte bine ce face.



Am fost cu ea la munte, si urca pantele foarte bine. Evident, nu ca o masina de ultima generatie, dar nu am probleme cu ea la pante.



Singura chestie ar fi sa mai repar la tabla.
silviumc
QUOTE
Singura chestie ar fi sa mai repar la tabla.


Eu am o zona cu diametrul de vreo 4 cm in care au aparut basici cu rugina dedesubt.



Trebuie sa ma duc sa o fac, dar din cauza ca e culoarea albastru metalizat, nu cred ca la nea Gigi o sa iasa cum trebuie, ar fi mai bine la unii mai spalati care sa-mi faca vopseaua pe computer, cumva. Stiti cumva unii de astia?



Sau sunt sanse sa ii iasa si lui nea Gigi?
Valentine
cel mai simplu e asa (eu am facut asta la berlina - juma de aripa dreapta era busita) am fost la un service, mi-au chituit-o si m-am dus in Vitan si mi-am luat un spray culoarea facuta pe computer, si le-am dat alora sa vopseasca). M-a costat 150000+150000 = 300000 totu'. La 3 saptamani dupa asta nu se mai vede ca acolo este vopsita cu spray-ul, si tot metalizata e culoarea.
paulp
Silviumc,

Eu stiu o firma din Iasi care face vopsea la comanda (pe computer). Pretul din pacate este destul de mare cam 450k/250ml cu tot cu lac.

Eu am vrut sa-mi fac la Nova mea (gri saphir) si pina la urma am ajuns tot la spray. Nu este perfect dar, asa cum spunea Valentine, dupa 3 saptamini aproape ca nici nu se mai cunoaste.
SGN_1310
De curiozitate, cum chituiesc aia prin service??! Sunteti multumiti?! Folosesc chit bun, ce fel de chit e preferabil?

Apoi daca stie cineva cum se calculeaza manopera. de exemplu eu am multe zone/puncte de rugina mai ales in zone greu vizibile, sub usi, sub capota langa grila.

Daca stie cineva va rog sa imi spuneti ca vine iarna shi trebuie sa profit de zilele astea.

Apoi mai stie cineva cat costa manopera pt ulei in praguri shi usi?!

Multumesc!
clr
Apropo de chituire. Ati auzit de vreun service unde in loc de chit se foloseste metoda cu plumb? Sunt curios cam ce ar insemna asa ceva ca si costuri.
SGN_1310
Chestia pb cred ca e antica: pare periculoasa insa e rezistenta, nu se intareste precum chitul, pb e metal moale.
paulp
QUOTE


ce fel de chit e preferabil? 

Eu am folosit la vechea berlina doar chit cu fibra (gri). Se intareste mai repede decit cel alb, dar nu mai trece asa usor rugina prin el.
DSops
Apropos de rugina, verifica daca lonjeroanele sunt sanatoase si daca se mai tin in ceva. Au am avut lonjeron rupt in timpul mersului la viteza maricica si e o experienta pe care mai bine o citesti.
sinny
salutare fratzilor,

mi-au aparut si mie basicutzele perfide cu rugina pe la aripi. Stie cineva cam dupa cat timp reapar dupa o chituire clasica, ca daca ma tine acoperirea lor un an si ceva mai bine schimb aripile cu totul...Multzumesc, sinny
altarius
daca mai intra careva pe aici il rog sa imi spuna cam la cat ajung cu schimbatul de longeroane la 1310?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.