Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aerisire frane Logan 1.4MPI
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Alex78
Buna ziua.

Cu riscul de a-mi lua palme am sa indraznesc sa intreb aici. Am cautat pe forum dar nu reusesc sa gasesc informatia care ma intereseaza.

Treaba sta asa:

Cand franez brusc nu se mai blocheaza rotile decat daca este ud pe jos. Placutele le-am schimbat anul trecut. Am remarcat problema asta dupa o coborare de la munte pe Rucar-Bran. De atunci parca s-a mai agravat treaba. Presupun ca trebuie aerisite franele. Faza este ca nu am increderea in service-urile din Bucuresti pentru ca desi am platit reviziile nu i-am vazut sa se uite la frane sau la altceva in afara de schimbat ulei.

De aceea am sa merg la un prieten care are garaj echipat cu tot ce trebuie si o sa facem aerisierea acolo. El nu a mai umblat la Loganuri si vreau sa ma ajutati, daca puteti si sa imi spuneti care sunt pasii pentru aerisirea franelor la un Logan 1.4 MPI din 2006.

Multumesc anticipat.
vijelie
Eu as avea mai putina incredere intr-o persoana care, desi are "garaj echipat cu tot ce trebuie", nu stie sa desfaca niste suruburi la un model de masina care e prezent cu miile pe strazi.
Alex78
Omul a avut numai masini straine si m-a rugat sa intreb ca sa fim siguri ca nu e vreo chichita la Logan si sa stricam mai mult. Este un coleg pasionat de mecanica care pur si simplu nu a avut contact cu un Logan. Daca se face aerisirea in modul clasic prin desfacere pe rand a suruburilor de aerisire si pedale, atunci e ok.

klaus
E, cel mai bine e si cu un rezervor tampon pe aerisitor, dar banuiesc ca stie prietenul, daca e asa de bine informat.
Iar loganul, ultima oara cand ma uitasem eu la el, nu parea sa aiba fata de naveta spatiala, tot a masina mi se parea ca aduce.
IRONICK
ce sa iti fac daca ai avut generatie mai veche de logan. Din 2005 au montat motoare warp cu ciclu combinat, puls-detonare de 1.4.
Alex78
Mda... Multumesc. Vad ca sunteti reticenti la intrebari. Nu a vrut sa sune a insulta (daca suna pentru cineva), dar eu si cu amicul meu sunt lucratori in IT nu mecanici auto. Eu nu ma pricep deloc la mecanica iar el are cunstinte pentru masinile lui. Nu inteleg de ce este asa greu sa ajutati niste oameni care intreaba. Asa e la romani, vorba multa si nimic practic.

Am sa caut in alta parte.

Se poate sterge topicul. Scuze de deranj.
danutsb
Hai d-le Alex78 nu te supara...daca te intereseaza aerisitul franelor intra pe adresa asta. E un tutorial despre schimbarea franelor si aerisirea lor la Logan:
&feature=related.

P.S. pe "You Tube" poti gasi multe

Salutare
Alex78
Multumesc frumos. Am sa ma uit acasa. Acum sunt la serviciu si nu am acces la youtube.
cris06
Eu, personal iti recomand si o inlocuire a lichidului de frana! Sunt sigur ca nu a fost schimbat niciodata.
tribunul
QUOTE(Alex78 @ 19 Oct 2009, 17:05)
Cand franez brusc nu se mai blocheaza rotile decat daca este ud pe jos.
*




Te deranjeaza ca nu se mai blocheaza rotile? ohmy.gif
Alex78
QUOTE(cris06 @ 20 Oct 2009, 12:00)
Eu, personal iti recomand si o inlocuire a lichidului de frana! Sunt sigur ca nu a fost schimbat niciodata.
*



Cred ca aveti dreptate. Intradevar din 2006 si pana acum nu a fost schimbat.

QUOTE(tribunul @ 20 Oct 2009, 12:33)
Te deranjeaza ca nu se mai blocheaza rotile?  ohmy.gif
*



Cand franati de urgenta cu pedala in podea nu vreti sa se blocheze rotile? smile.gif Eu unul vreau. smile.gif
C a t a l i n
Trist...
tribunul
QUOTE(Alex78 @ 20 Oct 2009, 19:52)
Cand franati de urgenta cu pedala in podea nu vreti sa se blocheze rotile? smile.gif Eu unul vreau. smile.gif
*



Pai tocmai de aia s-a inventat ABS-ul, ca sa nu se mai blocheze rotile.

Eu iti zic ca masina ta nu are nevoie de aerisirea franelor, inainte sa te apuci sa mesteresti la ea, intreaba si pe alt posesor de logan versiunea fara ABS, si o sa vezi ca toate se comporta la fel.
klaus
Io cand franam cu loganul mai din scurt se blocau rotile urgentissimo.
Si eu as considera ca neblocarea rotilor la o franare brutala la un logan ar insemna necesitatea verificarii circuitului de franare.
Doar daca nu are pe loganul respectiv niste super anvelope, cu superaderenta.
tribunul
El a zis ca a observat ca i se blocheaza DOAR cand este ud, probabil cand pierde aderenta.
Jack Daniel's
Orice masina fara ABS, la franare brutala trebuie sa blocheze rotile si la 100 km/h.
Alex78
Ca sa intelegeti. Masina de cand am cumparat-o si pana acum cateva luni frana bine. Adica daca apasam pedala in fund se blocau rotile. Acum nu se mai intampla asta si la peste 60km/h nu prea vreti sa fiu in spatele vostru smile.gif

Multumesc celor care mi-au dat sfaturi. Am citit si in cartea masinii ca la 3 ani se schimba lichidul de frana. Deci am sa fac schimbare de lichid.
boobybooby23
4 ani,nu 3 si daca nu ai ABS regleaza repartitorul de franare(tija de actionare sa fie cat mai sus)
Victorine
Intrebare: la Loganurile cu ABS trebuie dezactivata centrala ABS inainte de aerisire prin deconectarea bateriei, scoaterea unei sigurante / releu, etc.? Ca sa se deschida supapele din centrala sau sa nu ramana erori?
andri1940
Nu ai treaba cu unitatea ABS. Singura smecherie este sa nu ramai din greseala fara lichid de frana in vas, sa nu intre aer in unitate.
Victorine
Sa inteleg ca in conditii normale, chiar si cu motorul oprit si fara contact trecerea lichidului de frana e libera prin centrala ABS? Pentru ca am vazut in cateva filme, ce-i drept la alte masini, ca decuplau ABS inainte de schimb, fie din soft, fie scotand o borna sau siguranta.
Aerisirea se face si la cele cu ABS tot in ordinea dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata?
YRX
Manualul zice cu motor oprit, fara sa scoti sigurante, baterie etc.
Din diagnoza este doar procedura de purjare vane, asta se face dupa aerisirea clasica.
Ordinea banuiesc ca este la fel, nu scrie ca s-ar face diferit.
Victorine
Multumesc x2!
punktnet
Ca sa aerisesti si sistemul ABS, trebuie sa te conectezi cu tester si ai comanda pentru fiecare supapa in parte. Aerisirea se face cu aparat sub presiune si in ordinea comenzilor din tester.
Aerisirea clasica fara deschiderea supapelor in unitatea de ABS este mai mult decat suficienta.
gabiganci
Operația de aerisire a abs_ului se face lafel la toate mărcile(tester, aparat sub presiune....)

6 Jan 2015, 11:23:
S_a vrut a fi o antrebare.

6 Jan 2015, 11:30:
Pentru ca tot vorbim de frane, sfatuiti-ma cum pot scoate tamburul fara a strica saboții. Se pare ca s-a format acel guler la marginea tamburului. Se poate acționa din exterior mecanismul de auto reglare?
maru
nu ai reglare a sabotilor pe exterior (decat la papuc)
daca ai incercat sa bati cu ciocanul in tambur pe lateral si pe centru in forma circulara si ai tras frana de mana de cateva ori mai tare si tot nu vrea incearca sa mai slabesti frana de mana
daca nu iese din cauza griparii rulmentului pe ax atunci vei avea nevoie de presa si este recomandat sa schimbi apoi si rulmentul deoarece isi va face joc si in cateva luni maxim va trebui sa demontezi iar tamburul si sa`l schimbi
nici bataia cu ciocanul in tambur nu prea este recomandata dar sper sa o faci cu simt de raspundere si sa nu bati foarte tare in tambur
gabiganci
Am bătut ușor cu cioca de cauciuc, cu

7 Jan 2015, 13:53:
Scuze, cu cel de fier, am folosit doua surubelnite mai mari băgate intre platoul de fixarea ansamblului de frânare si tambur si pozitionate cand sus-jos, când pe lateral stg-dr,se mișca pana se proptește in acel guler ,de acolo simt la mana cum forțez in saboți. Ma-m gândit sa răsucesc acele bolturi(ace, știfturi sau cum se numesc) pe care vin montate arcurile de fixare a saboților pana scăpa in interior,dar cred ca o sa-mi dau de lucru cu aerisirea franei, capetele saboților vor sari de pe pistolașele cilindrului.
YRX
Incerci sa-l scoti cu frana de mana lasata complet, da?
Da-i cu batai usoare in lateralul tamburului, incearca sa tragi de el si sa-l rotesti in acelasi timp si incearca sa tragi din cate o margine alternativ pana cedeaza.
Cu surubelnitele nu reusesti mare lucru, doar sa indoi platoul. Cat despre rotirea turnichetilor de fixare nu cred ca scapa din saiba de blocare sa se desfaca sabotii, poti sa incerci ca ultima masura.
maru
daca ai fortat cu surubelnitele si ai batut la greu in tambur si nu a iesit sa`ti cumperi si un rulment ca ala nu o sa mai fie nimic de capu` lui
cel mai probabil ai si rulmentul gripat pe ax (chiar daca aveai grad pe tambur pana la urma iesea)
rulmentul nou sa`l bagi cu o presa hidraulica si sa nu bati in el ca`l faci praf
nu uitat sa slabesti cablu la frana de mana ca sa umblii mai usor pe acolo
gabiganci
Frana de mana a fost lăsată , iar de bătut cu ciocanul am fost milos de teama de a nu-l fisura sau mai rău să-l sparg. Nu am mai slăbit mai mult frana de mana. O s-o slăbesc mai mult, fac o presa si o sa si rotesc de tambur pt ca rulmentul culisează pe portfuzeta. Ma interesa daca turnichetii scapa din orificiul din platou in interior.
YRX
Nu au cum sa iasa din platou, doar din saiba care-i tine blocati.
tynn
Salutare!

I-am luat de curand sotiei un Logan 1.4 2008, cu ABS. As vrea sa-i schimb lichidul de frana, ca se pare ca nu a afost schimbat niciodata dupa culoarea cafenie. Am citit in postarile de mai sus ca se poate face cu aerisire clasica, insa cu atentie, fara a ramane cu vasul de lichid gol. Ordinea de aerisire e dr spate, stg sp, dr fata, stg fata, corect? Iar 0.5 litri de lichid sunt suficienti?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.