Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere ciudata?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adrianne
Va salut,

am rugamintea de a ma ajuta in urmatoarea problema:
-se da o dacie din 1996, cu benzina si GPL, bobina inductie si fise schimabate acum 3 ani, bujii acum 3 luni, aprindere AT011, delcou din fabrica, capsula vacuumatica schimbata acum 1 an, chiuloasa rectificata acum 3 luni, capac delcou + pipa schimbate de 2 zile, avans static reglat la semn, amestec benzina reglat cu bujie colortune iar cel GPL pe stand noxe;
-partea buna: - pornesc motorul si dupa 2-3 minute imping socul, cu relanti stabil, fara probleme de pornire
- masina merge la relanti in treapta 1 si 2
- daca e in viteza la 1000 rpm si calc acceleratia, accelereaza
-partea proasta: - dupa 100 km/h viteza se plafoneaza, apare un tremurat, apoi balbe ca si cum ar avea autoaprindere, indiferent ca e pe gaz sau benzina.
Am incercat si cu avans marit sau micsorat, si cu vacuumul reglat la 0 sau 3 dinti, senzor aprindere la 0.4, 0.6, 0.8 sau 1.0 mm, nemaivorbind de marirea/micsorarea debitului de GPL Intr-adevar, pe benzina, problema apare cam cu 200 rpm mai tarziu decat pe gaz, dar DOAR in sarcina si doar in treptele 4 sau 5, intrucat la punctul mort sau treptele 1-3 se tureaza rapid pana la 5000.
Ceva idei?
ag02cws
Probabil o problema de amestec la un debit mai mare de carburant. Mie nu prea imi pare a fi o problema de aprindere.
Adrian_Boy
Deloc o problema de aprindere, nici nu trebuia sa mentionezi capsula vacuumatica, problema ta este fix din carburator, sau sa zicem, pentru prima oara acolo trebuie sa cauti. Era un service pe panteliom care i-ti fac carburatorul pe stand sa mearga TUT.
krapcarasu
sunt curios ce ii face pe stand carb carfil. Ma gandesc la o sursa de aer fals ,care in sarcini mari saraceste amestecul. Sigur nu merge mai bine cu avans usor marit? Cum stai cu compresia? Semnul e pt motoare cu compresie mare.
adrianne
Multumesc de raspunsuri smile.gif

QUOTE(ag02cws @ 20 Oct 2009, 06:58)
Probabil o problema de amestec la un debit mai mare de carburant. Mie nu prea imi pare a fi o problema de aprindere.
*


Am incercat si cu carburant mai putin (GPL)

QUOTE(Adrian_Boy @ 20 Oct 2009, 07:35)
Deloc o problema de aprindere, nici nu trebuia sa mentionezi capsula vacuumatica, problema ta este fix din carburator, sau sa zicem, pentru prima oara acolo trebuie sa cauti. Era un service pe panteliom care i-ti fac carburatorul pe stand sa mearga TUT.
*


Si pe gaz face la fel, nu prind ideea cu carburiciul...

QUOTE(krapcarasu @ 20 Oct 2009, 08:01)
sunt curios ce ii face pe stand carb carfil. Ma gandesc la o sursa de aer fals ,care in sarcini mari saraceste amestecul. Sigur nu merge mai bine cu avans usor marit? Cum stai cu compresia? Semnul e pt motoare cu compresie mare.
*


Merge mai bine cu avansul usor marit, in sensul ca autoaprinderea nu mai apare la 100 km/h, ci 110-115. Am o mica sursa de aer fals, pe la gatul de lebada ce intra in carburator, o sa caut sa il schimb azi; compresia nu stiu ce valori are, motorul avand 115.000 km, fara furtun scos sub masina, si cu noxele luate ok la ITP-ul de la 90.000 km.

La un moment dat ma gandeam la supape, dar nu am cum sa le verific decat daca dau jos chiuloasa, ceea ce nu cred ca o voi face prea curand. Culbutorii sunt reglati pe "gaz", iar fenomenul se intampla indiferent de temperatura de afara.
Merced
La gatu' de lebada nu e aer fals. Vezi sa nu traga printre carburator si galerie.
Adrian_Boy
Exact, pe acolo pe unde zice Merced, mai poate si pe la axul clapetei de acceleratie (sunt doua bucsi de teflon), pe la garniturile de sub el, sau pe la garnitura de imbinare dintre cele doua parti ale carbului wink.gif
bygy007
eu totusi as incerca si cu un condesator nou , as verifica jocul la delco si distanta la platina (0,4)
adrianne
QUOTE(Merced @ 20 Oct 2009, 12:40)
La gatu' de lebada nu e aer fals. Vezi sa nu traga printre carburator si galerie.
*


Pentru mine, ce nu trece prin filtrul de aer este aer fals biggrin.gif

QUOTE(Adrian_Boy @ 20 Oct 2009, 13:14)
Exact, pe acolo pe unde zice Merced, mai poate si pe la axul clapetei de acceleratie (sunt doua bucsi de teflon), pe la garniturile de sub el, sau pe la garnitura de imbinare dintre cele doua parti ale carbului wink.gif
*


O sa dau cu spray dupa ce schimb gatul de lebada, pe langa tot carburiciul sa vad daca se modifica turatia.

QUOTE(bygy007 @ 20 Oct 2009, 13:23)
eu totusi as incerca si cu un condesator nou , as verifica jocul la delco si distanta la platina (0,4)
*


Bygy007, ca de obicei, esti binevoitor, dar nu am platina si condensator, si AT011.
bygy007
ok la ce distanta o ai reglata ca la mine mergea bine intre 0,3 si 0,5 ce depasea nu mai mergea bine (distanta intre senzor si virful camei) in plus trebuia un pic mai avansata decit platina , la mine era cam cu 10 grade sa zic mai spre cutie
pcostica
vezi pozitia lulelei fata de ploturile din capacul delco, este posibil sa-ti dea scantee la doua ploturi simultan.
Bafta!
Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 20 Oct 2009, 14:14)
sau pe la garnitura de imbinare dintre cele doua parti ale carbului wink.gif
*



Aerul fals "se simte" numai la imbinarile care sa afla sub clapeta de acceleratie ( ex. talpa , galerie , ) nu are nici o importanta imbinarea dintre partile carburatorului ( superioara , inferioara ) cu aerul fals , CNC-ul doar are legatura cu atmosfera ,eventual sa nu curga benzina din CNC cand masina se afla pe vreun plan inclinat ,(etanseitatea partilor superioara-inferioara ) etc ..

Bafta !
adrianne
QUOTE(adrianne @ 20 Oct 2009, 06:09)
... Am incercat si cu ... senzor aprindere la 0.4, 0.6, 0.8 sau 1.0 mm ...
*


QUOTE(bygy007 @ 20 Oct 2009, 14:34)
ok la ce distanta o ai reglata ca la mine mergea bine intre 0,3 si 0,5 ce depasea nu mai mergea bine (distanta intre senzor si virful camei) in plus trebuia un pic mai avansata decit platina , la mine era cam cu 10 grade sa zic mai spre cutie
*


e mai avansat delcoul spre cutie decat era inainte

QUOTE(pcostica @ 20 Oct 2009, 14:39)
vezi pozitia lulelei fata de ploturile din capacul delco, este posibil sa-ti dea scantee la doua ploturi simultan.
Bafta!
*


poti dezvolta, te rog?
san
QUOTE(Minel @ 20 Oct 2009, 14:52)
[...] nu are nici o importanta imbinarea dintre partile carburatorului ( superioara , inferioara ) cu aerul fals ,  CNC-ul doar  are legatura cu atmosfera ,eventual  sa nu curga benzina din CNC cand masina se afla pe vreun plan inclinat ,(etanseitatea partilor superioara-inferioara )  etc ..

Bafta !
*



Din cite stiu eu CNC nu are legatura directa cu atmosfera ci cu zona de dupa filtrul de aer care, datorita filtrului de aer, are o presiune mai mica decit cea a atmosferei inconjuratoare.

Aprinderea electronica poti sa o verifici cumva? Poate prin trecerea pe aprindere clasica. Asta daca permite si instalatia de GPL?

Nu am experienta cu GPL-ul dar o aprindere electronica am avut si am renuntat la ea cam din cauza motivelor enumerate de tine. Am renuntat la ea de multa vreme.

Spor la depanat.
pcostica
QUOTE(adrianne @ 22 Oct 2009, 13:54)
...
poti dezvolta, te rog?
*


la momentul aparitiei scanteii(la reglarea avansului initial cu motorul la semn) pozitia lamelei de tabla a lulelei trebuie sa fie cu partea stanga in dreptul plotului de pe capacul delco[attachmentid=1627561352]
Bafta!
Minel
QUOTE(san @ 22 Oct 2009, 15:22)
Din cite stiu eu CNC nu are legatura directa cu atmosfera ci cu zona de dupa filtrul de aer care, datorita filtrului de aer, are o presiune mai mica decit cea a atmosferei inconjuratoare.
*



Cat de sigur esti pe ceea ce scrii...... nedumerire.gif
san
QUOTE(Minel @ 22 Oct 2009, 18:00)
Cat de sigur esti pe ceea ce scrii...... nedumerire.gif
*



In primul rind scuze pt OT

Sursele mele de documentatie:

1. Auroturismul Dacia 1300, A. Brebenel, C. Mondiru, I. Farcasu; Ed. Tehnica Bucuresti 1975; Pag 62-73, Carburatoarele Solex 32 EISA si Carfil 32 IRM Weber, descriere si functionare.

2. Doua cursuri de masini termice si motoare cu ardere interna unde am invatat si functionarea carburatorului.

3. Internetul:


4. Experienta personala in depanarea si intretinerea autoturismului Dacia 1300
GIC
Incearca si cu alte bujii si sa fi sigur de valoarea termica de 225. Daca sunt mai calde fac autoaprindere.
SAU
Scoate bujiile si vezi cum arata. Pune poze sau cauta pe aici (sau net) cum trebuie sa arate o bujie care a mers bine si una prea calda sau prea rece.
krapcarasu
la un motor mai uzat, se pun bujii mai calde; asa cum la unul comprimat se pun mai reci
krapcarasu
post dublat
mstaniloiu
Mie AT011 mi-a murit cu brio in seara trecuta , intr-o intersectie foarte mare din Bucuresti (mi-am luat zeci de claxoane - nimeni nu m-a ajutat la impins ....) ... ca si simptome inaine de incident, se plafona in ture smile.gif

Acum sunt pe clasic ...
Leo0608
de ce nu face nimenea aprinderi cdi si tci contracost? sunt mai mult ca sigur ca s-ar gasi doritori
pcostica
at011 e tci si e facuta de gotronic cauta la imbunatatiri.
Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.