Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PREMIERA ABSOLUTA !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
DodoBird
Cu marea satisfactie si mandrie va prezentam o mare reusita deocamdata "tehnologica" a culmii ingineriei Romanesti !

Autor moral , spritual, tehnic: LIVIU DIACONU !
Consultanti tehnici si spirituali : toti pasionatii de pe acest forum care au avut rabdare sa asculte ineptiile mele mai ales.
Sponsori de suport virtual : toti moderatorii pe care, de ce sa nu recunaostem i-am mai suparat , involuntar, din cand in cand.
Pianist dupa ureche eu ,
Si mai ales multumiri lui George care mi-a demonstrat ca limitele proiectarii eronate pot fi invinse prin proceduri de executie ingenioase !
Multumiri si lui DexLada pentru poze si documentatii.
Si nu in ultimul rand, in sfarsit, poate OCEBE nu va mai putea sa ma omoare cu obturarea produsa de "elica" ca deja ma uit la ea si imi vine sa o tai cu foarfeca de tabla si s-o dau la caini !

Gata cu laudele .

Inspirat din modelul rusesc de UIS am reusit sa reproducem destul de elegant varianta pentru monocorp aferneta carburatorului Carfil de Dacie. Deocamdata suntem fericiti ca el se poate executa, si aceasta consideram noi o prima victorie. In curand , dupa teste vom posta si rezultatele practice, daca ele vor exista binenteles !
Probabil probele vor incepe in weekend , sefii nostri, de la serviciile pe care le avem, nefiind interesati sa ne sponsorizeze cu timpul necesar probelor in cursul saptamanii.
Atasam deocamdata poza cea mai concludenta efectuata in cadrul probelor de presiune (cu apa ca asa am vazut ca se poarta si la fratii nostri rusi biggrin.gif ).
Cateva observatii din timpul testelor :
- jeturile sunt toate trei identice
- gaurile tehnologice sunt bine obturate
- timp de executie a piesei 4 ore
- canalul de apa ramane functional

Primul nivel a fost trecut cu succes tongue.gif

Pentru orice lamuriri va stam la dispozitie , dar nu ar strica ca unii dintre voi in trecere sa mai puna un acatist si pentru reusita proiectului, vorba inginerului "Doamne ajuta"[attachmentid=7363]
xXx
a cui este mana aia de femeie? smile.gif

nu da pe bune acuma, eu sunt mai "gasca proasta" cum mi se mai spune pe la servici, ce face si la ce foloseste chestia aia? blush.gif
BAC
Ajuta-ma ca nu pricep, la ce foloseste?
DodoBird
Primele impresii dupa montarea efectiva a dispozitivului:



1- Calculul de debit este o reusita. Practic schimbarea talpei originale cu cea de tip UIS nu a afectat abosult de loc amestecul motorului,acesta ramanind in exact aceiasi parametri de reglaj din punct de vedere al carburatiei.
2- In mod evident am obtinut o stabilitate a turatiei la relanti mai buna, introducerea socului dupa pornire se poate face aproape instantaneu iar relantiul sta foarte stabil (motorul fiind, normal, inca rece) la circa 500 ture, ceea ce nu se intampla inainte !
3- Din punct de vedere al puterii nu pot inca concluziona mare lucru deoarece inital punctul de referinta il facea existenta econonmizorului (asa zis-a "elica") care a fost tot timpul montat pe carburatorul meu. Oricum personal nu mizez pe o crestere spectaculoasa ci pe sa zicem 1 cal putere. Teste in sarcina la drum lung (in afara Bucurestiului) nu voi pute face decat cu ocazia sarbatorilor de pasti cand am programata o iesire.
4- Deasemenea consumul va putea fi facut tot in conditile drumului de la punctul 3.

Pe masura ce voi mai avea noi date , acestea vor fi comunicate in urmatoarele posturi.

Alte observatii interesante :

Eu am modelul de galerie monocorp ce are admisia cu diuza direct pe galerie (modelul mai vechi, clasic). In mod cert (nici nu am mai probat altfel) aceasta admisie trebuie astupata si asta din cauza directiei perpendiculare a admisiei de aer pe zona turbionata, admisie care ar actiona ezact ca o frana in senul de rotatie a turbionului.
Practic la modelele vechi se astupa aceasta admisie iar furtunul (de data asta fara diuza!!!!!!) se monteaza in stutul noii talpi de tip UIS. La motoarele noi pur si simplu se inlocuieste veche talpa cu noua talpa de tip UIS.

In principiu pot spune ca eu personal sunt destul de multumit de rezultatele de pana acum. Dar , tot din punctul meu de vedere, testele inca nu sunt terminate deci un rezultat exact al acestei "inginerii" va fi concludent dipa testele de sarcina si consum.
Iar in rest : numai de bine !!!!! sanatosi sa fim !
DodoBird
QUOTE(xXx @ 29 Mar 2005, 21:04)
a cui este mana aia de femeie? smile.gif

nu da pe bune acuma, eu sunt mai "gasca proasta" cum mi se mai spune pe la servici, ce face si la ce foloseste chestia aia? blush.gif
*



Deci mana de femeie este a lui fi-mea , o mana de ajutor absolut necesara intr-un experiment atat de important biggrin.gif

Si acum sa revenim : ca sa nu ne repetam va rog sa cititi doua topicuri mai vechi :
1-Tuning dacia break - capitolele despre UIS , sunt detalii principii de functionare si poze, scheme etc.
2-Economizor de benzina (asazisa "elica") practic care face acelasi lucru ca uis-ul dar mai obtureaza se pare admisia.
3- Mai exista varianta americana pe siteul Carburator inclinat sau asa ceva unde unul din linkuri prezinta niste placi adaptor cu ghinturi.

Apoi eventualele alte nelamuriri le discutam aici
RIon
Cat ma costa si cum o instalez, efect la consum?
DodoBird
QUOTE(RIon @ 30 Mar 2005, 20:26)
Cat ma costa si cum o instalez, efect la consum?
*



Deocamdata asa cum am spus nu pot sa dau detalii de consum si comportament in sarcina mai ridicata. Talpa pzisa e 150.000 lei la magazinul de langa mine dar probabil e mai ieftina in alte parti. Prelucrarea e functie de meseriasul pe care il gasesti (tipul care mia executat-o a lucrat la ea 4 ore si m-a mascarit masiv).
Dar sfatul meu e sa mai astepti rezultatele finale ca nu vrem sa fim injurati !
Lasa-ne sa fim siguri mai intai.
diaconuliviu
OK, am facut si eu unul, merge bine, rotuuuuuund. Problema este ca va trebui sa fac inspectia (ITP), se vede la analizor existenta dispozitivului? In plus, existenta lui este legala sau trebuie omologare? si acelasi lucru l-as intreba si pentru cazul inlocuirii carburatorului original cu altul de alt tip.
romulus
O schita, ceva mai in detaliu, se poate? Sau este secret? smile.gif
OCEBE
QUOTE(DodoBird @ 24 Mar 2005, 14:46)
... poate OCEBE nu va mai putea sa ma omoare cu obturarea produsa de "elica" ...
*


este o vorba: tot ce nu te omoara te intareste !

astept cu sincer interes ca dupa ce inovatia depaseste eventualele "boli ale copilariei" sa revii cu detalii mai clare nu atat a modului de realizare cat a modului de functionare si influenta asupra economicitatii si/sau a performantelor
oricum bravo si vorba ta: "Doamne ajuta!"
DodoBird
QUOTE(OCEBE @ 7 Apr 2005, 11:20)
este o vorba: tot ce nu te omoara te intareste !

astept cu sincer interes ca dupa ce inovatia  depaseste eventualele "boli ale copilariei" sa revii cu detalii mai clare nu atat a modului de realizare cat a modului de functionare si influenta asupra economicitatii si/sau a performantelor
oricum bravo si vorba ta: "Doamne ajuta!"
*



1- pt. liviudiaconu : pai stiu eu ce sa spun cu legalitatea ma tot omori pai tu nu vezi ca practic de afara nu se vede nimic ? doar nu or desface carburatorul sa se uite in el unde ai mai pomenit tu asa ceva ? si chiar daca il desface tot nu se prinde decat daca se uita cu atentie la piesa . Daca merge parerea mea e ca decat sa te bage in puscarie mai bine fabricantul le-ar produce asa din fabrica si le-ar omologa ei RAR ! Dar nu vad care ar fi problema doar am imparti o gaura in trei mai mici .
Apropo mam uitat cu atentie la carburatorul rusesc nou si surpriza : la ei exact la fel ca la talpica de dacie o gaura dar aceasta ataca diamertrul tangential imprimand amestecului tot o miscare de roatatie dar pe o gaura (am sa fac o poza )
2- pt. OCEBE : hai noroc ai vazut cum ne0ai ambitionat ? pai daca iti aduci aminte ne-am tot contrazis noi in topicul cu tablita economizor "elica" ba ca obtureaza (tu) ba ca nu prea obtureaza (eu)... ei bine UIS ul asta se vrea a face exact ceea ce face "elica" respectiv jetul de aer ce vine pe furtunul cu diuza imprima o miscare elicoidala amestecului.

3= despre montare este simpla si la indemnana oricui : se inlocuieste pur si simplu talpica veche (daca are 3 stuturi) si gata respectiv se inloci=uieste talpica veche (daca are 2 stuturi) , se astupa gaura din galerie , si se monteaza furtunul da data asta fara diuza in cel de al treilea stut .....eventual se refac reglajele de amestec (daca ele nu au fost initial facute bine !!!!).

Asteptam alte detalii de functionalitate si de la mine si de la Liviu si revenim cu deataliii
diaconuliviu
QUOTE(DodoBird @ 7 Apr 2005, 15:40)
1- pt. liviudiaconu : pai stiu eu ce sa spun cu legalitatea ma tot omori pai tu nu vezi ca practic de afara nu se vede nimic ?
*



E corect ce zici; motorul merge bine, rotund, problema e ca STANDARD Dacia e produsa cu niste limite ale gazelor. Daca din cauza UIS arderea e buna incit scade CO? De aia intrebam daca "se vede" la RAR modificarea. Aici ar putea sa ne spuna cineva care stie mai bine cum e cu analizorul de gaze.
OCEBE
nu te supara dar s-ar putea sa fiu eu ceva nai tipicar; am invatat ca orice expunere contine 3 parti:
- introducere: in care se prezinta contextul, motivul si scopul respectivei aplicatii;
- cuprins sau descriere: in care se detaliaza teoretic aplicatia;
- final sau concluzii: in care se prezinta rezultatele obtinute.
or pentru a pricepe fara dubii despre ce este vorba (pana acum mi-am facu o vaga idee) eu unul am nevoie de acea introducere in tema si ceva in plus din descriere; probabil ca despre concluzii este prematur si le lasam pe mai tarziu.
cateva intrebari la concret:
ce se racordeaza de fapt prin stutul prin care in foto atasat bagi apa?
in functionarea pe masina, "triunghiul" de apa se transforma intr-un triunghi de .....?
este vreun sens sau are importanta sensul de curgere a fluidului pe cele 3 laturi?
ce se modificari (obturari , gauriri, diametre etc) s-au facut la flansa?
ce regimuri de functionare a motorului sunt influentate ?
s.a.m.d.
DodoBird
QUOTE(OCEBE @ 8 Apr 2005, 07:17)
nu te supara dar s-ar putea sa fiu eu ceva nai tipicar; am invatat ca orice expunere contine 3 parti:
- introducere:  in care se prezinta contextul, motivul si scopul respectivei aplicatii;
- cuprins sau descriere: in care se detaliaza teoretic aplicatia;
- final sau concluzii: in care se prezinta rezultatele obtinute.
or pentru a pricepe fara dubii despre ce este vorba (pana acum mi-am facu o vaga idee) eu unul am nevoie de acea introducere in tema si ceva in plus din descriere; probabil ca despre concluzii este prematur si le lasam pe mai tarziu.
cateva intrebari la concret:
ce se racordeaza de fapt prin stutul prin care in foto atasat bagi apa?
in functionarea pe masina, "triunghiul" de apa se transforma intr-un triunghi de .....?
este vreun sens sau are importanta sensul de curgere a fluidului pe cele 3 laturi?
ce se modificari (obturari , gauriri, diametre etc) s-au facut la flansa?
ce regimuri de functionare a motorului sunt influentate ?
s.a.m.d.
*


Raspunsuri:
- Pai nu am facut o introducere deoarece consideram ca se stie despre denumirea UIS , ba chiar daca te uiti mai sus la postul #5, al meu , ai sa vezi ca exista trimiteri la posturi unde este foarte bine analizat acest fenomen , este adevarat pt. carburatoare mecanice dublu corp (dar e acelai lucru "impartit la 2"). Nu am vrut sa ma repet , si vorba aia daca aveam talent la scris ma faceam scriitor nu inginer.
- Final inca nu dar daca vrei un semifinal pot sati spun ca oricum dispozitivul este mai rentabil decat piesa originala.
- ce se baga evident NU APA !!!!!!!!, doamne fereste ci AER , respectiv este furtunul cu diuza (care insa in cazul de fata nu mai are diuza de plastic bagatain el, cele trei gauri fiind echivalentul gaurii pzise din diuza. Rezulta un triunghi de aer , trei coloane ce au un sens A,B,C,A (asta daca ar fi sa notam triunghiul ABC ca in matematica, daca vrei un triunghi de vectori ).
- Da sensul este important si este astfel incat sa roteasca amestecul exact ca "elica" , respectiv in acelasi sens.
- La flansa initiala sa obturat orificiul original, admisia aerului facandu-se printr0un canal radial gaurit in trei locuri (gauri de1 mm, acolo unde se vede apa).
- In mod evident regimul de turatie mica va genera un consum mai mic (probabil mai evident in consumul de oras, personal sper acest lucru si la regim de turatie mai ridicat dar asta dupa probele pe care si eu si liviu le vom face .
ATENTIE ! PERICOL ! Apa a fost folosita doar pentru a pune in evidenta funtionarea si corectitudinea executiei piesei , Doamne ferste sa cuplati acolo din greseala apa (deoarece pe aceasta flansa mai exista 2 stuturi care sunt efectiv de apa !!!!!) ACEASTA VA DUCE LA DISTRUGEREA MOTORULUI !!!!!!! rog a se considera acesta fraza efectiv ca un tipat de atentionare !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daca nu stiti cum sa face-ti instalarea mergeti la cineva care cunoaste bine carburatorul, nu va juca-ti cu aceasta piesa, insist, riscati sa pierdeti complet motorul !
wo_name
fratilor eu nu gasesc cele 2 topicuri de care spuneti, help please
Ov
nu le gasesc nici eu (cred ca nu mai sunt), asa ca il rog pe dodobird sa mai explice o data daca nu se supara (prea tare) blush.gif

EDIT: l-am gasit: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8134 biggrin.gif
DodoBird
QUOTE(Ov @ 8 Apr 2005, 11:10)
nu le gasesc nici eu (cred ca nu mai sunt), asa ca il rog pe dodobird sa mai explice o data daca nu se supara (prea tare) blush.gif

EDIT: l-am gasit: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8134  biggrin.gif
*



Exact OV, posturile 7,9,12,13,14si 15 ar trebui sa fie destul de clare vis avis de UIS .

QUOTE(wo_name @ 8 Apr 2005, 10:52)
fratilor eu nu gasesc cele 2 topicuri de care spuneti, help please
*



Si celalat topic: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3093

Alte nelamuriri ?
OCEBE
acu' s ceva mai dumirit; cele trei gaurele (imi inchipui ca pot fi si mai multe dar minim trei ca jeturile sa poata forma un poligon) din interiorul flansei initiaza un turbion care ar ajuta la curgerea amestecului; asta-i partea buna; partea rea: intrucat ghidusia trebuie sa functioneze in toate regimurile si din cauza adaosului de aer, apare potentiala problema a reglarii carburatorului a.i. sa satisfaca toate regimurile;
oricum succes.
DodoBird
QUOTE(OCEBE @ 8 Apr 2005, 13:33)
acu' s ceva mai dumirit; cele trei gaurele (imi inchipui ca pot fi si mai multe dar minim trei ca jeturile sa poata forma un poligon) din interiorul flansei initiaza un turbion care ar ajuta la curgerea amestecului; asta-i partea buna; partea rea: intrucat ghidusia trebuie sa  functioneze in toate regimurile si din cauza adaosului de aer, apare potentiala problema a reglarii carburatorului a.i. sa satisfaca toate regimurile;
oricum succes.
*



Cu bucurie in suflet pot sa spun ca potentiala problema este clar rezolvata chiar in acest moment.
Practic debitul de aer este corect respectiv suma debitului celor 3 gaurele este egala cu debitul diuzei , aici in mod clar nu sunt probleme.
Ori daca in regim de turatie mica este clar ca amestecul se face corect si se imprima respectiv miscarea de rotire, la turatii mari trebuie vazut daca acesta se mentine , aici sunt dubiile .
Morala ar fi : in cel mai rau caz consumul la turatii mari este la fel cu cel al talpicii originale.
Iar daca nu obtinem o vaga economie per ansablu atunci chinuiala nu merita !
diaconuliviu
QUOTE(DodoBird @ 8 Apr 2005, 14:20)
Cu bucurie in suflet pot sa spun ca potentiala problema este clar rezolvata chiar in acest moment.
Practic debitul de aer este corect respectiv suma debitului celor 3 gaurele este egala cu debitul diuzei , aici in mod clar nu sunt probleme.
Ori daca in regim de turatie mica este clar ca amestecul se face corect si se imprima respectiv miscarea de rotire, la turatii mari trebuie vazut daca acesta se mentine , aici sunt dubiile .
Morala ar fi : in cel mai rau caz consumul la turatii mari este la fel cu cel al talpicii originale.
Iar daca nu obtinem o vaga economie per ansablu atunci chinuiala nu merita !
*


Adica acele 3 gauri de 1 mm au sectiunea insumata echivalenta cu a duzei de 2 mm (atita e la flansa tip nou), deci aer in plus nu va fi.
La turatii mari, deci deschidere mare a clapetei circuitul de relanti este practic suntat, deci turbionul nu se va mentine; se va obtine o turatie de relanti stabila cu amestec mai sarac(datorita turbionarii care face emulsionarea), deci consum mai mic in regimul de relanti-la semafoare,etc.
DodoBird
QUOTE(diaconuliviu @ 11 Apr 2005, 07:48)
Adica acele 3 gauri de 1 mm au sectiunea insumata echivalenta cu a duzei de 2 mm (atita e la flansa tip nou), deci aer in plus nu va fi.
La turatii mari, deci deschidere mare a clapetei circuitul de relanti este practic suntat, deci turbionul nu se va mentine; se va obtine o turatie de relanti stabila cu amestec mai sarac(datorita turbionarii care face emulsionarea), deci consum mai mic in regimul de relanti-la semafoare,etc.
*



Teste facute la rugamintea lui diaconuliviu :
Iata testele pe care le-ai cerut !
Deci cu reglajul bine facut , motorul bine de tot incalzit am actionat DOAR la surbul de la clapeta de acceleratie (cel de amestec "zis" aer ramanind neschimbat!)
Rezultat :
- pana la 600 ture motrul merge perfect rotund .
- sub 600 incep mici nereguli (motorul mai tuseste din cand in cand) pana la 500
- 500 este ultima (cea mai de jos !) turatie la care relantiul merge dar mai tuseste . insa NU SE OPRESTE !!!
- mai jos de 500 se opreste !

Imi pare sincer rau ca nu mi-a dat prin cap sa fi facut aceste teste inainte de a monta UIS-ul pentru a avea un sistem de referinta.
Eventual daca cineva citeste aceste randuri si are chef sa faca pe masina proprie acest test , personal as fi , foarte interesat de palierele de mai sus in conditii normale. (insist asupra faptului ca cei ce doresc sa se alature experimentului si sa trimita aceste date, ar fi bine sa fie siguri ca masina pe care au facut masuratorile este in stare perfecta de functionare, altfel ne facem sperante mai mari decat trebuie !)
Al Cap0nE
Sub 900 rpm incepe sa tremure. Sub 800 merge urat de tot, vibratii+neregularitati in turatie care se amplifica cu scaderea turatiei.La 600 a murit.
diaconuliviu
QUOTE(Al Cap0nE @ 11 Apr 2005, 16:24)
Sub 900 rpm incepe sa tremure. Sub 800 merge urat de tot, vibratii+neregularitati in turatie care se amplifica cu scaderea turatiei.La 600 a murit.
*



Mai spune cineva date? Ca sa facem cit de cit o statistica.Pentru ca de fapt, intr-adevar, acele teste e bine sa le faci pe aceeasi masina/motor inainte si dupa montare; doua motoare bine reglate si in stare de functionare buna pot avea diferente de functionare ("asa face ele")
O sa incerc teste cu si fara dispozitiv si o sa spun.
elro
QUOTE(diaconuliviu @ 12 Apr 2005, 06:31)
Mai spune cineva date? Ca sa facem cit de cit o statistica.Pentru ca de fapt, intr-adevar, acele teste e bine sa le faci pe aceeasi masina/motor inainte si dupa montare; doua motoare  bine reglate si in stare de functionare buna pot avea diferente de functionare ("asa face ele")
O sa incerc teste cu si fara dispozitiv si o sa spun.
*



cum merg testarile cu acea talpa(flansa) de carburator?
sunt curios blink.gif smile.gif
SI.......aerul chiar asa va circula ?cum circula apa din poza aia?adica iese pe o gaurica,intra pe cealalta si...tot asa? huh.gif
sa vad daca am inteles ......atasez o poza
diaconuliviu
QUOTE(rcosmin @ 12 Apr 2005, 10:21)
SI.......aerul chiar asa va circula ?cum circula apa din poza aia?adica iese pe o gaurica,intra pe cealalta si...tot asa? huh.gif
sa vad daca am inteles ......atasez o poza
*



Nuuuuuuuu smile.gif Datorita depresiunii din galerie aerul e aspirat prin toate gaurile simultan; datorita directiilor celor 3 "vectori" formati de cele 3 jeturi se va forma un turbion, un "ciclon" care va face ca emulsionarea sa fie mai buna;

TEORIE:
Amestecul aer/benzina in diverse proportii prezinta 2 limite de inflamabilitate pe undeva in jurul amestecului stoechiometric (acel 13:1)
in teoria motoarelor se practica amestecuri relativ bogate la relanti tocmai din cauza amestecului neuniform, incit in orice punct al lui sa fie asigurat un amestec in limitele de inflamabilitate.
Acel turbion face ca amestecul sa fie mai omogen, deci cantitatea de benzina poate scadea pentru ca "probabilitatea" de a se realiza un amestec in limitele de inflamabilitate e mare..

Un sistem interesant este la LADA-Carburatoarele Ozon; acelea au un minidifuzor cu intrarea aerului in el in sectiunea minima a lui, producind un asemenea turbion - cei ce au carburator Ozon stiu la ce ma refer.

Din datele de mai sus, se pare ca turatia stabila cu flansa modificata scade, deci amestecul e mai uniform.
elro
DodoBird nu ai mai facut nimic???
Sunt curios de datele tehnice(in sarcina la 110-140 km/hcum merge?sau in rampa cu 100km/h da in nas?)
DodoBird
QUOTE(rcosmin @ 14 Apr 2005, 22:02)
DodoBird nu ai mai facut nimic???
Sunt curios de datele tehnice(in sarcina la 110-140  km/hcum merge?sau in rampa cu 100km/h da in nas?)
*



Mai aveti putintica rabdare si imediat dupa sarbatori eu voi posta rezultatele de sarcina.
In aceasta perioada, poate mai repede decat mine, va obtine deja rezultate postabile si diaconuliviu care are si el deja dispozitivul.
Presonal deja am in minte o combinatie intre UIS si "elica". Dar montajul trebuie facut putin altfel (acum studiez asta , voi posta niste observatii si la topicul "economizor de benzina").
Sper astfel sa esxiste 2 regimuri de mers unul de turatie mica unde actioneaza talpica si unul de regim de turatie mare unde va actiona elica . Nu se poate sa nu mearga !
Tine-ti pumnii in continuare.
coruxco_ccr
Salut initiativa ta , dar la GPL functioneaza dispozitivul ? blink.gif
DodoBird
QUOTE(coruxco_ccr @ 15 Apr 2005, 12:59)
Salut initiativa ta , dar la GPL functioneaza dispozitivul ? blink.gif
*



Mai sa fiu sincer nu ma pasionat carburatia pe gaz. Dar (si asta stiti voi cei cu GPL mai bine) daca gazul formeaza "amestec" cu aerul (si prin filtru si prin furtunul cu diuza) atunci merge sigur ! Dar asta spune-mi tu ?!?

NOUTATI UIS ROMANESC :

Am facut teste de demaraj zilele trecute , nu intru in toate detaliile spun doar concluzia :
UISul merge mult mai bine impreuna cu "elica" !!!!!!! la turatii mari masina este net mai "nervoasa" decat fara "elica".
Dar atentie MARE : am descoperit ca eu am o elica mult mai buna decat ce am gasit pana acum in comert !!!!!!!!!!!! (pentru cei interesati va rog sa cititi postul meu la Piese CLT "economizor benzina". Asa se explica zic eu si divergentele de opinii dintre mine si alti utilizatori ai "eclicai". Balsoi Problema : s-or mai face "elice" ca cea din poza ????
Urmeaza sa postez montajul Kit UIS elica (cu poze).

DodoBird
Iata modul de instalare "varianta finala Dodobird" a carburatorlui Carfil monocorp :
Poza 1 : kitul de instalare
contine :
- carburatorul pzis (sper ca il recunaosteti)
- flansa UIS Romanesc (stanga jos)
- "elica" model vechi cu 4 gauri de prindere (de acum cel putin 4 ani ! urmeaza sa vedem daca se mai gaseste sau trebuie sa o modificam pe cea de pe piata).
- garnitura din plastic cu ambele fete avand lipit carton pe ele.
- garnitura simpla din carton (sar putea sa trebuiasca sa o "manufacturati").

Poza 2 :
- se pune garnitura de plastic carton
- se pune "elica" cu palele in jos
- se verifica ca clapeta de acceleratie nu atinge "elica" (caz in care se mai pune eventual o garnitura din carton - la mine nu afost nevoie).

Eventual pe garnituri se da putina vaselina "ca face cat 10 mesteri!"
DodoBird
Verificare clapeta - se poate vedea marginea clapetei in gaura centrala a "elicai" .
Nu trebuie sa atinga, normal !
PS. Pt. paulp (la mine a mers, asa cum iti spuneam, pozarea "elicai" aici lucru esential pentru acest sistem cel putin).
DodoBird
Ansamblul final montat insa GRESIT (respectiv talpica UIS am pus-o rotit gresit cu 180 grade , dar fimu a plecat cu aparatul de fotografiat si am ramas cu asta !!!!
Deci doar talpica trebuie sucita la 180 grade (oricum daca vroiati sa o montati asa tipa ea la voi biggrin.gif )
Asta este sa zicem partea superioara montata.

Tot acest ansablu se aseaza pe galerie , care insa ne asteapta cu cele 3 garnituri stas : 2 cingherit 1 ebonita sau plastic. Poza :TurboUisGalerie

Restul furtunelor cablelor etc. se monteaza la loc normal, EXCEPTIE facand gaura de diuza , care daca este pe galerie se obtureaza !!!!!!!!!!!, furtunul (acum fara diuza montandu-se la stutul de pe talpica).
Inca o data atrag atentia sa nu se branseze di neatentie furtunul de apa la stutul de aer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! excl.gif

Raman dator cu date privind viteze peste 100 km la ora si cu un consum ce il voi face mai tarziu cum am mai spus. Desi cu prima parte sunt sigur ca nu sunt probleme (se simte mai tare la demaraj cu "elica" - e adevarat modelul asta mai vechi ).

Asteptam noi dat si de la diaconuliviu in curand (cred ca el nu va pune "elica" dar poate face o combinatie cu EIBOO ?).

memyselfandI
DodoBird Interesanta treaba ! Daca per total rezultatele sunt satisfacatoare te gandesti sa comercializezi mica " inventie" ? ai aici un posibil cumparator ! smile.gif
pm me.

BAFTA !
DodoBird
QUOTE(memyselfandI @ 18 Apr 2005, 11:25)
DodoBird Interesanta treaba ! Daca per total rezultatele sunt satisfacatoare te gandesti sa comercializezi mica " inventie" ? ai aici un posibil cumparator ! smile.gif
pm me.

BAFTA !
*



Nu am fost , si nu sunt un "comersant", ca poate acum aveam si eu malai , dar totusi dupa ce fac si tesul de consum (din punctul meu de vedere este ultimul test necesar) va pot ajuta macar cu sfaturi sa va montati si voi asa ceva. Meseriasul pe care l-am folosit nu stiu daca are chef sa mai faca piesa UIS, om vedea (dar nu promit), deasemenea obligatoriu trebuie sa ne lamurim cum gasim gata facute "elici" BUNE ca si a mea (sa nu ne chinuim noi sa le modificam pe cele existente). Poate la punctul doi ma ajutati si voi cei care aveti drum mai des pe la magazinele de piese auto si targ (eu ma misc greu). Am sa caut azi pe la vecina si la alt magazin din apropiere daca exista "elici".

DA NENE , daca mere si sunte-ti multumiti, macar gloria ne ramane (adica noua diaconuliviu si eu biggrin.gif ).
diaconuliviu
Dodo, totusi, in afara de cele doua gauri de prindere pe carburator, ce mai are elica aia in plus? ca alea se pot strapunge prin suprapunere pe o cala.
Din poze parca nu se vede nimic diferit.
DodoBird
QUOTE(diaconuliviu @ 19 Apr 2005, 07:41)
Dodo, totusi, in afara de cele doua gauri de prindere pe carburator, ce mai are elica aia in plus? ca alea se pot strapunge prin suprapunere pe o cala.
Din poze parca nu se vede nimic diferit.
*



Repostez poza compartiva a celor doua tipuri de "elica" , intrebare care e mai buna ?

Desi in poza (2D) nu e foarte evicent , la ochiomertu este enervant chiar !
driverx
In afara de doua gauri date foarte urat (cred ca e si deformat materialul), chiar nu vad nici o diferenta. Ai modificat ceva la elice?

Am avut si eu jucarie dinasta, si......placebo curat....
DodoBird
QUOTE(driverx @ 19 Apr 2005, 08:45)
In afara de doua gauri date foarte urat (cred ca e si deformat materialul), chiar nu vad nici o diferenta. Ai modificat ceva la elice?

Am avut si eu jucarie dinasta, si......placebo curat....
*



La mine se simte , dar cea din dreapta are o suprafata "obturanta" mult mai mica decat cea din stanga . Personal nu am folosit decat pe cea din dreapata si sunt extem de multumit de ea ! Daca maresti fotografia , am postat0o cu rezolutie mare, ai sa vezi diferenta , nu te uita ca e mai murdara (este si foarte folosita) ci la suprafete si executie !
Sistemul merge dar trebuiesc "elici" cel putin la fel ca cea din dreapta, si daca ai chef uita0te la piese schimb CLT "economizor de benzina" ca am scris si restul !

DodoBird
Am rezolvat problema "elicai" care si functioneaza fara pierderi (iar i-am luat-o inainte lui diaconuliviu (ideea iar este a lui!), baiatul asta e extraordinar da o idee incredibila cu o viteza nemaipomenita , dar de data asta eu m-am grabit si am pus-o in practica mai repede- are omul alte inventii serioase de care se ocupa in acest moment) !!!!!!!!!!!
Cititi (cei interesati) in Piese CLT " Economizor de benzina" postul meu excl.gif excl.gif excl.gif

Numai de bine,

Multumim din suflet tuturor celor ce ne-au sustinut in acest proiect !

Edited by Driverx: Am mai taiat din excl.gif. Cred ca ajung vreo 3.
diaconuliviu

DODO, fara statui laugh.gif ; am primit UIS, il pun si povestim rezultatele.
DodoBird
QUOTE(diaconuliviu @ 21 Apr 2005, 07:05)
DODO, fara statui laugh.gif ; am primit UIS, il pun si povestim rezultatele.
*


OBS. UIS ul lui liviu este mai bine facut (al meu , "prototip0" are una din gaurele cu vreo 2 mm mai jos de planul in acre ar fi trebuit sa fie toate 3). Nu cred ca e foarte important.

Ai facut testul cu apa ? E ok ? Ca si la ruleta "Jocurile sunt facute!" NU MAI PRIMIM RECLAMATII ULTERIOARE biggrin.gif
diaconuliviu
TESTE:

Pentru ca n-am avut disponibila o garnitura din klingherit, am obturat acel canal "buffer" cu carton, caz in care "UIS" trebuie tinuta cu cartonul in sus, pentru a curge apa si a vedea jeturile.

Concluzii:
1. jeturile formeaza un triunghi echilateral.
2. tinind "UIS" cu cartonul dedesubt (in pozitia de lucru), apa se aduna in locasul format si se poate observa foarte bine "turbionul" format, adica apa "se roteste" . Asta presupune formarea buna a amestecului.

De montat pe masina inca nu, ploua cu galeata, n-am garaj, deci astept sa gasesc spatiu inchis sau sa se opreasca ploile.

Ipoteza: daca 3 gauri de 1 mm pot produce un turbion de "calibrul" celui observat, inseamna ca si "elica" cu doar 4 pale poate produce turbionul pentru emulsionare.
Deci, am si subtiat "razele" pe 4 pale, renuntind la alte 4, prin asta suprafata obturanta reducindu-se. (Cum se vede in a doua poza).
DodoBird
Cum ziceam mai sus : "Livius strike again biggrin.gif ".
Foarte interesanta iopteza , nu imi trecea prin cap.
Da pai propun un nou TEST : tot cu apa , inca nu imi este clar cum voi face, dar eu fac teste cu elica cu toate palele si tu fa teste cu elica cu 4 . Si poate postam jeturile obtinute spre o comparatie !!!!
Ce parere ai incercam ?
Oricum eu voi posta poze si tu chiar daca nu poti poza, macar vei putea sa-ti dai seama daca turbioanele sunt la fel , caz in care "ADJUDECAT!".
diaconuliviu
QUOTE(DodoBird @ 22 Apr 2005, 09:04)
[...]
Da pai propun un nou TEST : tot cu apa , inca nu imi este clar cum voi face, dar eu fac teste cu elica cu toate palele si tu fa teste cu elica cu 4 . Si poate postam jeturile obtinute spre o comparatie !!!!
[...]
*



Da, e o idee, doar ca nu apa, la apa nu se va vedea bine, e jetul mare, poate ne da cineva o idee de spray sau ceva gen fum colorat, ca pe scene (acolo is instalatii dar poate e si ceva la spray)
DodoBird
Anunt important : incepand de azi se lucreaza la cea de a treia piesa care va intra in coplexul carburator modificat UIS. Aceasta se doreste a asigura si turbionarea zonei de deasupra clapetei de acceleratie (obiectivul major fiind zona ciocului principal).
E mai dificil aici chiar trebuie sa muncim !
mihai1677
DodoBird ma interesa daca a treia piesa din UIS se refera la modificarea concentratorului, daca da eu am facut asta dupa o schema din Tehnium
Tokai
Intrebare: toata minunatia asta (ii spun asa pentru ca nu am priceput tot) functioneaza si cu GPL?
Tokai
practic, o gaura din aia are doua directii? cate una pentru fiecare din celelalte gauri? cat de adanc trebuia facute gaurile? s-a facut ochiometric, din aproape in aproape? exista niste dimensiuni. poti descrie pe etape?
DodoBird
Asa cum am promis revin cu detalii :
In primul rand consumul avand montat atat uis-ul cat si elica = 7% la drum in afara , cu 5 persoane in masina si porbagalul plin . Am mers in afara loc intre 100 120 in general (in localitati 60-65). De cateva ori am translatat intre 120 - 140 (destul de greu deoarece era normal cu atata greutate in masina). Deplasarea dus a durat 100 km.

Fiind in mijlocul naturii si avand si ceva scule la mine am facut a treia si ultima inovatie la carburatorul monocorp) : Turbonator-ul (denumirea nu este a mea ci din siteul american de unde a aparut ideea!). Executia a durat 2 ore . Materiale necesare : Cutie de cafea solubila, foarfeci mai mari, Pistol de lipit de 100W, fludor, rabdare.

La intoarcere aveam si turbonatorul pus rezultat : o acceleratie foarte rapida intre 110 -140, si pedalade acceleratie nu a mai atins podeaua pentru a ajunge la 140 !.Consumul a ramas cel putin la fel (la intoarcere nu l-am mai facut...decat dupa acul indicator).

Iata cum se poate face aceasta ultima piesa :
Se Taie o fasie de tabla din cutia de Nes, si se profileaza pe corpul carburatorului.
Se lipeste cadrul si pe interior si pe exterior.
Se verifica in fazele intermediare sa culiseze perfect pe peretele interior al carburatorului.
Pozele constituie si detalii tehnice.





ydaniel
dodo ia zi cat imi ceri pt una??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.