Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Spalarea sitemului de franare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bozzo
Salutare,
Am cititi in manualul daciei, ca daca vreau sa inlocuiesc lichidul de frana este indicat sa spal instalatia cu un litru de alcool tehnic.
Daca il inlocuiesc pur si simplu fara sa mai spal instalatia e vre-o problema?
Adica o sa scot din borcan tot lichidul vechi, apoi pun lichidul nou si merg sa aerisesc fiecare roata pana cand iese lichidul nou.
Ce parere aveti?
Daca spal instalatia cu alcool tehnic nu se face la fel, adica scot lichidul vechi pun alcool dau drumul la aerisitoare pana vine alcool, apoi las sa curga alcoolul prin aerisitoare, si cand se duce alcoolul din borcan pun lichidul nou si astept la fiecare roata in parte pana se duce alcoolul si vine lichidul nou fara aer.
Daca se face altfel astept indicatii.
Ah si cat lichid de frana intra in tot sistemul de franre, 0.5l, daca da de ce trb 1l de alcool.
pavel_daniel
Salut.Cred ca daca speli instalatia cu alcool vei dilua lichidul de frana si v-a fi greu sa-l scoti de acolo.Cel mai bine este sa scoti cu o seringa lichidul din borcan,sa completezi cu lichid proaspat si sa aerisesti fiecare roata pana ce iese lichid curat pe la aerisitor.Succes.
tester
@bozzo: oare de ce nu ai cautat tu un pic inainte?? nu esti primul care vrei sa faci treaba asta.
eu iti recomand sa ai la indemana peste cantitatea necesara in sistem(~0.5L) ca sa urmezi sfatul dat de pavel_daniel pentru ca sa folosesti 100 ml de lichid sa faca treaba "alcoolului tehnic". nu ai cine stie ce de curatat in sistem. deobicei se recomanda schimbarea lichidului pentru ca isi mai pierde un pic din proprietatile sale nu ca ai mizerie in instalatie!
Muttley
Pasi:
- se ridica masina pe elevator;
- se scot rotile;
- se "pacaleste" limitatorul de franare spate ca masina e pe roti si incarcata;
- se goleste sistemul de franare cat se poate de bine;
- se toarna alcool tehnic in vas, se aerisesc franele, se mai toarna si tot asa, pana curge alcool curat;
- se confectioneaza o bucsa din cauciuc care sa se potriveasca ETANS pe gatul vasului de expansiune;
- se gaureste bucsa in mijloc cat sa intre la fel de ETANS capatul de la pistolul compresorului de aer comprimat;
- se scot toate aerisitoarele de la roti si se sufla 2-3 minute. Se mai pot face combinatii de aerisitoare, gen 3 stranse, unu' deschis pentru a asigura uscarea perfecta a conductelor si tuburilor flexibile, pistoanelor samd;
- dupa ce se ramane cu convingerea ca e toata instalatia uscata, se pune lichidul proaspat;
- se aeriseste.

Metoda am aplicat-o eu la masina mea, nu stiu cat e de buna ori daca e recomandata prin vreo carte, deci nu garantez pentru ea.
driverx
Ai uitat sa specifici ca trebuie scoasa smecheria care "pacaleste" limtatorul spate. Sper ca n-ai uitat si la masina ta...
danut 69-71
QUOTE(Muttley @ 20 Oct 2009, 21:18)
Pasi:
- se ridica masina pe elevator;
- se scot rotile;
- se "pacaleste" limitatorul de franare spate ca masina e pe roti si incarcata;
- se goleste sistemul de franare cat se poate de bine;
- se toarna alcool tehnic in vas, se aerisesc franele, se mai toarna si tot asa, pana curge alcool curat;
- se confectioneaza o bucsa din cauciuc care sa se potriveasca ETANS pe gatul vasului de expansiune;
- se gaureste bucsa in mijloc cat sa intre la fel de ETANS capatul de la pistolul compresorului de aer comprimat;
- se scot toate aerisitoarele de la roti si se sufla 2-3 minute. Se mai pot face combinatii de aerisitoare, gen 3 stranse, unu' deschis pentru a asigura uscarea perfecta a conductelor si tuburilor flexibile, pistoanelor samd;
- dupa ce se ramane cu convingerea ca e toata instalatia uscata, se pune lichidul proaspat;
- se aeriseste.

Metoda am aplicat-o eu la masina mea, nu stiu cat e de buna ori daca e recomandata prin vreo carte, deci nu garantez pentru ea.
*


Metoda este super garantata , nu recomanda asa ceva vreo carte .
Mirciulik
Spune-ne si daca ai simtit vreo diferenta majora in franare, dupa schimbarea intregului lichid.

PS: In service cum se schimba lichidul complet? (La masinile noi)
argon
cu pompa de vid.
danut 69-71
QUOTE(Mirciulik @ 20 Oct 2009, 21:57)
Spune-ne si daca ai simtit vreo diferenta majora in franare, dupa schimbarea intregului lichid .
*


Normal ca se simte diferenta . Inlocuirea lichidului de franare , este indicat de inlocuit la 2 ani (el isi pierde din proprietati ), ca si uleiul la un an , chiar daca nu ai facut un numar de km .
argon
e indicat daca pui romanisme ce recomanda ydaniel:) daca pui ceva bun, tine si 10 ani:))
Muttley
QUOTE(driverx @ 20 Oct 2009, 20:27)
Ai uitat sa specifici ca trebuie scoasa smecheria care "pacaleste" limtatorul spate. Sper ca n-ai uitat si la masina ta...
*


blink.gif

Phuck! plange.gif

PS: am uitat sa spun ce am folosit eu pentru etansarea pistolului pe vas - o bucsa de brat central punte spate (mosor in limbaj popular) pe care am taiat-o.
bozzo
Mii de multumiri pentru ca ati fost asa de prompti in raspunsuri.
tester, am incercat sa caut inainte sa fac topicul insa am tot avut probleme cand cautam imi dadea eroare (poate netul meu sau site-ul)
Muttley, am inteles cum se face, daca imi poti spune cum pacalesc limitatorul ar perfect, pun ceva intre tija si el sau strang mai mult tija?
Nu stiu daca o sa am cum sa spal cu alcool si sa fac rost si de compresor sa suflu instalatia, daca nu reusesc o sa sacrific 100 sau 200ml e lichid de frana si il inlocuiesc asa.
Sambata ma apuc de treaba.
Muttley
N-am in memorie mecanismul si cum arata.
Te uiti sub masina si te gandesti ca vrei sa simulezi incarcarea puntii (lasarea masinii). Da, pui ceva acolo, in niciun caz nu umbli la reglaj.

Daca n-ai conditii, "speli" instalatia cu lichid de frana.
ydaniel
si trebuie si compresor:)
e ff bine ce zice Mutli:)
numai sa te uiti ca nu cumva compresorul sa bga si ceva ulei pe langa atata aer;ar fi bine inainte sa faci asta sa-i desfaci purjorul si sa scoatace are in rezervor!
bozzo
Da, buna remarca cu aerul din compresor, din pacate nu am compresor asa ca o sa folosesc lichid de frana ca sa spal instalatia.
Muttley, m-am uitat cum vine limitatorul si am vazut ce sa ii fac biggrin.gif
Inca odata multumesc pentru ajutor.
Daca nu mai vrea nimeni sa zica ceva, topicul se poate inchide smile.gif
ment
QUOTE(Muttley)
- se confectioneaza o bucsa din cauciuc care sa se potriveasca ETANS pe gatul vasului de expansiune;


Sa editezi eventual sa zici 'vas lichid de frana' ? La ce idei am mai auzit pe aici o sa se gaseasca unul sa bage compresorul in adevaratul vas de expansiune laugh.gif..
Muttley
Si la vasul sistemului de franare are loc "expansiunea" lichidului atunci cand se actioneaza pedala.
bozzo
radmasa.gif
Totusi, cat de dus sa fi, ce treaba are vasul de espansiune ci vasul lichidului de frana radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Dar nu poti sa stii... blink.gif
Oricum acum cred ca s-au lamurit

22 Oct 2009, 09:27:
blush.gif "expansiune"
fara roti

pun si eu o intrebare aici ca are legatura:ce lichid de frana folositi?DOT cat?
argon
3 sau 4.
fara roti
3 am folosit si se inegreste ca dracu.o sa incerc cu 4.ms
Leo0608
am spalat si eu instalatia mea de franare prin vara, am scos lichidul vechi, am facut plinul la vas cu alcool tehnic, am facut aerisirea la aeristoare, am completat cu lichid de frana pana a iesit de tot alcoolul tehnic din instalatie
este super metoda descrisa de Muttley wink.gif))
bozzo
Hai ca sambata am reusit sa schimb lichidul vehi cu DOT 4 Mobil1.
E o mare diferenta acum la frana biggrin.gif.
Lichidul vechi era cam cenusiu.
Acum insa a mai aparut o mare problema, repartitorul, sau limitatorul, cum naiba se numeste curge, asta la o zi de cand i-am schmbat lichidul de frana. sad.gif
Am si eu o mare rugaminte, de unde pot cumpara un repartitor nou si strain (care sa fie bun).
Help, e destul de urgent ca nu mai pot merge cu masina
argon
strain nu cred ca gasesti, doar gunoaie romanesti, si aici se incadreaza toate, indiferent de producator, incearca sa-l desfaci pe ala vechi, sa il cureti, sau sa gasesti unul care nu curge din dezmebrari, e mai bun ca unul nou.
the fast and furious

Corpul repartitorului poate fi desfacut ?
Am observat ca se poate desface doar busonul ala pe care apasa tija.
tester
@bozzo: te duci frumesel la un magazin cat de cat de incredere si cumperi un repartitor de uzina in cutie albastra sigilata! stai si iei si bonul de la magazin. dupa te duci intr-un service dacia autorizat si il schimbi numai sa ai grija la mecanicul care iti desface conductele de la repartitor, daca iti strica una, tare greu o sa mai gasesti una care sa se mai potriveasca si sa nu iti faca probleme. dupa ce ti-l schimba trebuie sa iti testeze franarea pe standul de frana(service-urile mari dacia au si stand de frana), unii clienti nu stiu de treaba asta si pleaca fara sa li se faca testul. daca totul e ok la final ai scapat de o grija daca nu e ok pe baza bonului si chitantei de la service mergi si schimbi repartitorul, dar nu cred sa fie nevoie.
la frane nui de joaca, eu unul nu am mai multa baza in piese din dezmembrari decat dece de asam.
bozzo
Ok, o sa merg sa cumpar un repartitor de uzina. Insa ma gandeam sa il schimb eu singur, dar daca trb testata frana la standul de frane o sa merg la un service autorizat sad.gif, e problema de bani, nu stiu cat naiba o sa ma coste.
Ma gandeam ca dupa ce il schimb sa merg la un stand de frane, am un prieten care lucreaza la o statie ITP, si sa fac la el proba.
Dupa cel il schimba, nu trb facuta si aerisirea, pt ca o sa fie aer pe instalatie.
aveti idee de ce naiba curge, s-a rupt vre-o garnitura din el?
De curata la-s curata si desface, dar mi-e sa nu cumva sa trb sa ii schimb ceva garnituri si daca alea sunt proaste degeaba l-am curatat
Minel
QUOTE(bozzo @ 26 Oct 2009, 15:36)
Dupa cel il schimba, nu trb facuta si aerisirea, pt ca o sa fie aer pe instalatie.
*




Ca sa nu aerisesti la disperare fi baiat destept ... happy.gif si cu ajutorul unei chei de roti "ataca" pompa de frana prin interpunerea respectivei chei intre pedala de frana si scaun , astfel nu o sa iti curga nici lichid de frana si nu o sa fi nevoie sa aerisesti mult ! excl.gif
Abia dupa ce ai montat tot la loc , abia atunci iei cheia din locul cu pricina !

Bafta ! smile.gif
bozzo
biggrin.gif nu stiam de smecheria asta, o sa incerc

27 Oct 2009, 15:48:
Tester, am cautat azi toata ziua repartitor dublu circuit si nu am gasit de uzina pe nicaieri, cica de 2 ani nu se mai fabrica piese de uzina. Toate piesele care mai apar in cutiile de uzina le fac la Asam sad.gif si doar se amblau in cutiide uzina. Cred ca asta am patit si eu cu ambreiajul meu. Singurele repartitoare de uzina pe care le-am gasit (la reprezenta Dacia) sunt cu simplu circuit.
N-am avut incotro si a trb sa iau de la Asam.
Sper sa tina si sa nu am probleme, cu al meu nu mai pot merge curge ca dracu, am balta sub masina.
argon
daca nu curge nu inseamna ca e bun, alea de Asam sunt de forma, stau ori pe deschis ori pe inchis.
bozzo
Pai dupa ce il montez o sa duc masina la standul de frane sa verific daca totul e ok.
Daca nu il schimb.
De uzina nu am gasit pe nicaieri unsure.gif , si straine nu am gasit am tot cautat pe tot felul de site-uri.
Sper sa nu ma urmareasca ghinionul in continuare si sa funcyioneze ok repartitorul pe care l-am cumparat.
Argon, da-mi o idee, de unde pot gasi unu repartitor bun si sa fie si nou
argon
bun si nou nu mai exista. Posteaza rezultatele de la testul de franare..
bozzo
Ok, si eu sunt foarte curios cum o sa iasa blink.gif

28 Oct 2009, 12:56:
Am gasit de uzina biggrin.gif , e cam mult ce-i drept dar macar sa isi faca treaba si sa nu se strice.
Am programat-o samabata la Adras pt standul de franare si reglare repartitor.
Multumesc in special lui tester si lu ydaniel.
Revin dupa ce rezolv tot sa va spun rezultatele si (pt argon) biggrin.gif o sa postez si rezultatele testelor de franare.
bozzo
Revin blink.gif
N-am mai gasit de uzina, inca sunt in cautari.
Dupa ce o sa il montez si merg la standul de franare atasez si rezultatele
DACU'
Bozzo,am vazut eu intr-o oferta repartitor bosch,dar e la un preeet...500 ron! cauta mai bine romanesc!
bozzo
Am gasit si eu limitatorul ala cu 475 de lei, dar nu dau atatia bani pt dacia mea.
I-am pus unul romanesc acum de la ASAM (am cautat tot bucurestiul sambata si pt dublu circuit nu am gasit de uzina). Momentan nu curge si franeaza ok. Sapt viiotare o duc si la standul de frana sa o verific. Am mai dat comanda prin Pitesti, daca gasesc i-l pun pe cel de uzina.
bozzo
Ieri am fost si am pus masina pe standul de frana.
Baiatul de acolo a zis ca e ok.
In cursul zilei de azi pun rezultatele.
ydaniel
QUOTE(bozzo @ 2 Nov 2009, 10:01)

I-am pus unul romanesc acum de la ASAM

e facut in china mad.gif
panter1
Am o intrebare, dupa ce ati schimbat lichidul chiar ati simtit diferente mari? Ma gandeam ca poate nu ati mai aerisit de mult iar cand ati pus lichidul nou bine aerisit si normal ca tine si frana mai bine, zic sa nu va pacaliti. Daca schimbati la 2 ani nu e cam devreme? Lichidul tot lichid este, conteaza presiunea care apasa pe el, ce pompa de frana ai, sa nu fie blocate etrierele sau pistonasele pe spate sau repartitorul.. Stiu pe cineva care are un VW din '92, am mers si eu cu masinuta aia si daca puneai o frana te impingea bine in volan fara sa apesi prea tare frana iar lichidul nu l-a schimbat niciodata.. 10412898.gif

Nu prea vad corecta comparatia ulei de motor/lichid de frana schimbat la 2 ani. Uleiul de motor se incalzeste la 100 de grade, se freaca cu pistoane, cuzineti, segmenti la forte mari iar frecarea si uzarea uleiului acolo este infinit mai mare decat a lichidului de frana care sta in instalatia de franare si decat este impins de pompa.. Zic si eu.. acum nu imi sariti in cap..
bozzo
ydaniel, ce e facut in China, limitatorul blink.gif blink.gif blink.gif
panter1, aerisirea era facuta bine si inainte de a schimba lichidul. Masina frana la fel de bine, insa ce am observat dupa schimbarea lichidului (in afara de faptul ca a inceput sa curga limitatorul blink.gif ) a fost ca pedala de frana e mai elastica, inainte de schimbare cand franam era mai tare.
Lichidul la-m schimbat dupa 5 ani, si era cam negru. Stiu ca normal lichidul trebuie schimbat pentru ca el isi pierde din proprietati acumuland apa, care poate aparea din condens.

11 Nov 2009, 10:20:
Pun si rezultatele tetului de franare.
ydaniel
da,tot ce e asam e facut in china.
la iasi se fac numai reperele marcate cu conex:tablaraie(fete de usi,aripi,tobe).
pe fata e foarte bine.
la puntea spate ai schimbat vreodata saboti si/sau cilindri?
bozzo
Habar nu aveam, chinezii astia o sa se apuce de fabricat berline radmasa.gif
Am avut bafta si nu am schimbat nimic pana acum de la puntea de spate.
Si ce am mai schimbat la masina nu a fost Asam, asata cu exceptia limitatorului, pt ca nu am gasit de uzina
Ionut_Nedelcu
Si eu am montat limitator de frana marca Asam. El functiona bine, numai ca nu avea filetele date pana in capat si nu puteam strange conductele bine. Am rezolvat la o strungarie si acum merge bine (de 2 luni incoace). Cat o mai merge nu stiu dar limitatorul asta il mai controlez cand si cand de scurgeri macar pana rugineste acolo.
bozzo
Ionut_Nedelcu, eu am avut bafta cu el, nu a trebuit sa modific nimic.
De verificat verific si eu de fiecare data cand merg la masina.
the fast and furious

Eu am luat luat unu cu 40 de lei in aprilie 2007 fiindca aveam atunci ITP, dar nu l-am mai pus. Era in ambalaj de uzina vopsit negru si pt sistemul dublu circuit cu 4 conducte.
Pana l-a urma am incercat sa il pun in iulie anul asta, cand am am schimbat mai multe la masina si curgea ca la balamuc . L-am pus din nou pe cel de pe masina care il stiam blocat, dar am observat ca si asta se misca cand vrea el. Si are si cateva scapari, insa doar se umezeste.
Astea de ASAM de se gasesc acum ce culoare are ? cum e vopsit ? fiindca mecanicul imi spunea ca asta vopsit negru ar fi tot de ASAM.
bozzo
Al meu a fost negru, intr-o cutie gri din carton lucios, si am dat 27 de lei pe el, de la magazinele alea multe din Pantelimon. De Asam am gasit de la 45lei la 27lei.
Am cautat tot Bucurestiul si in Pitesti si nu am gasit de uzina decat limitatoare cu simplu circuit dry.gif
Sa ai grija cu umezitul lui, si sa urmaresti sa nu ramai fara lichid de frana in pahar, al meu dintr-o data a inceput sa curga si intr-o zi am ramas fara lichid de frana in pahar blush.gif
bozzo
Argon nu te-ai uitat la testul de frana?
mad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.