Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: moare motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
the fast and furious

Problema asta am intampinat-o si anul trecut dara usor usor s-a facut vara si am uitat de ea.
Problema sta in felul urmator, si anume cand este frig si umezeala mi se intampla ca in primele momente dupa plecarea de pe loc sa moara motoru daca nu tin piciorul pe acceleratie. Mai exact problema se manifesta pana temperatura apei ajunge pe la jumatate. De pornit porneste bine , o pornesc cu socul tras dar nu il folosesc niciodata in mers , chiar daca e frig. In rest trage bine si nu intrerupe deloc. Curios este ca temperatura trece de prima linie de pe indicator si in momentul in care o scot pe liber sau apas frana motorul moare instant nici macar nu se balbaie la 400 rpm sa zicem.
Daca este o zi cat de cat mai calda cum a fost astazi, relantiul se mentine la turatii scazute. Eu suspectez bobina dar stiam ca asta face figuri la cald si nu la rece.
Astept pareri.
CandyMan13
parerea mea e ca e dacie...biggrin.gif si trebuie incalzit motorul in perioada rece.Al tau moare,al meu balbaie,al altuia intrerupe...PANA ajunge la temperatura OPTIMA de fctionare...nu degeaba se zice optima.
Totusi ca un sfat eu zic sa ii faci un fel de mentenanta de genu verificat totul cap-coada aprindere-carburatie(bujii calibrate,jicloare,membrane)Nu e mare bai atata timp cat dupa ce ajunge la temperatura optima de fctionare merge bine.
ydaniel
la a me nu am nici o problema de acest gen.
partea de aprindere in ce stare e?
carburatoru?
trage aer fals pe undeva?
krapcarasu
nu e o defectiune, incalzeste-o mai mult pana pleci
the fast and furious

De tras aer fals nu cred, stiu ca daca obturam partea de admisie aer a carburatorului se opreste motorul. Aprinderea sincer nu stiu cum merge acum, fiindca am aprindere electromagnetica din aia cu magneti dar am reusit odata sa imprastii toti magnetii aia si acum merge pe clasic adica cu platina aia cu senzor si e de mai mult de 2 ani pe masina si nu am schimbat-o niciodata , doar o curat din cand in cand.
Pana la urma cred ca o incalzesc mai mult chiar daca papa benzina .
Adrian_Boy
Sunt rare daciile care torc pe vreme rece la prima cheie si in primul minut, dar cred ca se poate schimba asta, cu niste piese de calitate si in cotele cele mai bune, monatate sau rectificate, aici ma refer la cam tot ce tine de motor (supape, jocuri "zero" cuzineti si alti arbori de pe acolo biggrin.gif )
Si eu incerc sa o fac sa porneasca fara soc, chiar si pe timp de vara.
CGDBZ
Toata treaba e din soc , nu se foloseste numai la pornire ci si in mers pana se incalzeste putin motorul .Normal pe timp rece se trage socul la maxim , se porneste motorul apoi in functie de temperatura de afara se impinge mai mult sau mai putin (cat sa ai un relantiu stabil) , si pe masura ce se incalzeste motorul il mai impingi cate putin (asta la inceput pe loc si apoi in mers) .
kog
sa il tragi tu la maxim... Socul se trage atat cat e necesar. Ce rost are sa ineci motorul?
CGDBZ
La pornire se trage la maxim si imiediat ce porneste se impinge(nu de tot) dar asta cand e frig afara , cum e acum porneste si fara dar iti va da in nas daca nu incalzesti motorul.
CandyMan13
are dreptate in ce spune CGDBZ intr'o oare care masura.Depinde f mult de uzura masinii si de cum e invatata.Spre exemplu eu nu am folosit socul in viata mea.Drept dovada am scos clapeta si am uniformizat peretele capacului carburatorului(in speranta ca aerul va avea o cursivitate mai mare).E drept ca iarna o tin din acceleratie pana in 1800 ture cam 1 minut dupa care las pedala libera.
In fine,revenind la subiect,ma mai gandeam ca poate ar merita sa faci o investitie intr'o aprindere electornica gotronic sau macar at01 wink.gif
pirvumark
regleaza aprinderea (avans pe 0, distanta platina corecta-0.4), verifica jigleorul de relantiu (vezi ca daca l-ai schimbat s-ar putea sa ii trebuiasca o saiba de cupru), pune un carton in fata carburatorului (pe stutul de alimentare) si da clapeta la filtru de aer pe cald (spre galerie).
CandyMan13
omul zice ca nu ii tine la RECE.De ce sa mai puna saibe la relanti(treaba de carpaci) sau sa umble la aprindere?Cumpara o aprindere electronica,un set de bujii noi(daca vrei doar sa treci iarna ia'ti sinterom 14 np21),o platina,un capac delco(sau schimba macar carbunele),o lulea calibrata pe capac(sa nu aiba distante variate intre lamela si contactele din interiorul capacului),un termostat care deschide la 87(daca se mai gaseste)si atunci mai poti sa ai pretentii la ea.Cate dacii ai vazut sa stea iarna la relanti din prima clipa?Eu sunt sigur ca PREA putine,iar alea care stau sunt intretinute nu doar verificat apa-ulei,cheie si plecat cu scartz.Eu merg pe o zicala.Daca nu e stricata,nu o repara.Daca vara a mers bine a mers ca era cald.Acum i se face cald un pic mai greu,deci ai un picut mai multa rabdare.DA NU PUNE SAIBE LA JICLOARE!!!!
pirvumark
chestia cu saibe la jicloare nu e treaba de carpaci. e treaba de fabricatie. nu stiu daca ai patit sa schimbi jiclorul de relanti si sa vezi ca nu mai sta motorul la relanti. eu am patit si de aia spun. din fabricatie sunt mai lungi sau mai scurte si daca e mai lung, pentru a nu strange pana iti ies ochii si strici filetul sau capul jigleurului, ca solutie se pune o saiba pe care chiar fabricantii o pun in punga cu jigleoare.
si nu era o solutie pe care trebuia sa o urmeze clar. am zis doar daca a schimbat cumva acel jigler.
Leo0608
parerea mea este sa folositi socul atat vara cat si iarna la pornire.
Daca nu folositi soc si porneste motorul fara a apasa acceleratia, clar aveti amestec bogat
legat de datul in nas sau cauza ca moare motorul imediat ce a pornit, este din carburator. Nu strica o mica revizie a carburatorului (spalare si verificarea tuturor componentelor din carb)
paul-tm
Salutare.Sincer cred ca e foarte rar sa vezi o dacie care sa mearga perfect iarna. Si eu ma chinui cu ea, pana se incalzeste apa cam scutura masina, dar am si nivelu cam mic in carburator(trebuie sa il fac un pic mai mare). Si cand plec de la lucru am cedeaza si cate 2 benzi pe sens si ma chinui cu ea sa ma trec soseaua biggrin.gif .
Lu unele jigloare la relanti am vazut o garnitura de cauciuc pusa.
the fast and furious

Singurul lucru pe care il voi face va fi doar schimbarea bobinei de inductie fiindca mi se intampla vara sa dau cam mult cateodata la automat si poate luleaua din delcou.
Iar legat de aprindere, tin minte ca in perioada in care era functionala mergea mai prost ca pe clasic in sensul ca intrerupea cateodata putin. Am reglat acum 1 an avansul la cota 0 si ulterior am mai miscat de delcou pana i-am gasit pozitia in care merge perfect inca de atunci, fara sa intrerupa vreun pic. Iar in legatura cu socul il folosesc de obicei si vara, tragandu-l putin fiindac am observat ca merge parca mai bine motorul numai ca nu plec niciodata cu el tras.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.