Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incalzire motor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
augustin87r
Din cate am vazut nu s-a facut un topic special cu asa ceva. Il deschid ca sa aflu mai multe pareri. Cum se recomanda? Sa incalzesti motorul in parcare inainte de a pleca sau sa il incalzesti din mers? Eu personal dupa ce pornesc, o las la relanti cam 3min, pana urca acul de la apa 1mm (la prima liniuta mica). Apoi incerc sa nu o fortez. Constat ca un timp, am relantiul mai mare, apoi scade singur.

La motocicleta de ex, daca pleci cu el rece, imediat ce l-ai pornit, face ca porcu, ii dai benzina degeaba ca galgaie....Mai ales daca e frig afara......De aici am concluzionat ca si motorul masinii are de suferit...Ma gandesc ca dilatarea materialelor se face lent si e cel mai bine asa,iar daca il fortezi, fortezi aiurea....

Apoi nu vad ce rau face incalzirea 3 min in parcare....Multi mi-au spus ca e o greseala sa il incalezsti in parcare dar nu si de ce.....
bogdanmardare
Pentru ca la relanti ai presiune redusa la ulei (depinde de turatia motorului), deci ungere deficitara. Pune la socoteala ca masina a stat, deci uleiul s-a scurs in mare parte de pe piesele pe care trebuie sa le unga (cilindrii de exemplu)...
La relanti se incalzeste motorul mai greu (cicluri de ardere mult mai putine ca in mersul normal), si daca este si frig afara, uleiul este mai vascos, circula mai greu. Si exact cand are nevoie mai multa de ulei, tu ii dai cu taraita. Gasisem pe forum ca 90% din uzura motorului apare la ciclurile de pornire. Producatorul recomanda sa nu incalzesti masina in parcare, ci in mers.
paul_damian
In manualul tau ce zice?

In manualul de Logan (si motorul e acelasi, nu?) se subliniaza sa se renunte la obiceiul "pensionarului care incalzeste / ambaleaza dimineata motorul in fata blocului", si sa pornesti si sa pleci imediat.
bogdanmardare
Si la Solenza tot asa zice. Posibil insa sa nu il aibe (stiu masina lui e cumparata la mana a doua).
Iulikk
Eu pornesc... o las cam 30 de secunde si plec, dar nu fortez motorul pana cand acul de temperatura nu a ajuns la prima linie groasa.
nenestean
sa o lasi in parcare sa se incalzeasca nu ii face nici un rau....dar nici mare lucru nu se incalzeste....
eu cred ca e mai bine sa....pornesti ....pleci cu ea....dar nu o turezi...mers linistit pana se incalzeste putin motorul
parerea mea smile.gif
i96nds
Pai daca apuci sa ii dai 3000 rpm cu piesele neunse... abia aici apare uzura !!!

Cum ziceau si colegii, NU se mai sta 5 minute cu masina la relanti dupa ce pornesti. Dar macar 30 secunde tot e bine sa stati, sa apuce si uleiul ala sa sara in toate cotloanele si sa unga piesele, inainte sa ii dati turatie mare....
augustin87r
Bun,

Multumesc pt explicatii. Am inteles. Inainte aflasem doar ca nu e bine, nu si de ce. Totusi, si la relanti trebuie sa fie ungerea normala. Stiu ca la Dacia veche, indicatorul de presiune statea la 6 cand era masina rece si nu scadea presiunea sau crestea in functie de turatie... E adevarat ca motivul sta in picioare, dar nu mi se pare normal ca un motor sa aiba ungerea deficitara la relanti, de oricine ar fi facut motorul.....De ambalat, nu o ambalam in parcare, iar ulei nu se mai foloseste cel foarte vascos iarna: 20W40....la Dacia veche parca asa se folosea....
bogdanmardare
Am gasit o pagina care detaliaza presiunea uleiului: la relanti 1 bar, la 4000 de ture 3 bari. Dar, atentie: valorile sunt pentru o temperatura a motorului de 80 grade (tot la acea temperatura se face si masurarea presiunii uleiului).
Ipotetic vorbind, daca vrei sa pleci cu motorul cald, si o incalzesti in parcare, mai bine o ambalezi pana la 2000 de ture.
romanvs
Eu cred ca in afara de consum ridicat nu ii face nici un rau motorului putina incalzire la relanti.
Eu plec cu masina dupa loc dupa ce imi scade relantiul la turatia normala.
Dupa plecarea dupa loc demarez lent fara sa depasesc turatia de cuplu maxim(2800 rot/min) pana cand temperatura lichidului de racire imi urca cu 1-2 liniute peste primul sfert din gradatia ceasului(a doua linie groasa),apoi merg normal in functie de situatie.
augustin87r
QUOTE(romanvs @ 25 Oct 2009, 20:56)

Eu plec cu masina dupa loc dupa ce imi scade relantiul la turatia normala.

*



Asta voiam sa spun si eu. Cand e rece afara, motorul sta mai turat la relanti, sa spun 1500-1600, in functie de cat de frig e afara. Cred ca ii spune tot soc automat,chair daca nu are sistemul cu bimetal...ma rog, ideea e aceeasi. Eu cred ca la turatia asta, ungerea nu trebuie sa fie deficitara.
REferitor la presiunea uleiului de 1 bar la relanti in conditiile in care temperatura e de 80 de grade,imi aduc aminte ca la prima Dacie pe care o avea tata, presiunea uleiului statea la maxim pana cand se incalzea uleiul, dupa ce se incalzea (incingea), statea numai la 2 si asa a mers cu ea desi a pus pompa de ulei cu debit marit care nu a avut nici un efect....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.