Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Merge perfect...dar la 60 Km/h incepe sa dea in cap
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ailies
Dragi posesori de Dacii 1300, am avut o gramada de defecte in decurs de 20 de ani de cand conduc dacii pe care le-am rezolvat mai greu sau mai usor, dar ceea ce mi se intampla acum m-a blocat de tot...
Iata fenomenul: masina porneste la prima cheie, merge rotund la relanti, pleaca normal se accelereaza normal, dar cand ajunge la viteza de aprox. 60 km/h incepe sa dea in cap, si pierd toata puterea dupa care se opreste brusc...apoi porneste greu, ca si cand ar fi inecata...
Iata ce masuri am luat: am schimbat platina, capacul de delcou, bujiile, condensatorul, cuiul pontou,am reglat avansul am facut reglajele la plutitor ca la carte, , (7mm inchis, 13 mm deschis, nivel putin deasupra bazei de jos de la planul inclinat), am curatat toate jiglerele...va intreb acum pe voi ce as mai putea face??? A, am uitat.... bobina de inductie (este de tip vech , are pe ea un fel de rezistenta, pe care am anulat-o)incalzeste putin , sa fie asta ???
De accea va rog scoateti-ma din acest impas...va multumesc
Merced
Alea de tip vechi n-ar trebui sa le simti ca se incalzesc, si eu am d-aia si e rece mereu, masina merge in regula. Cred ca bobina e problema in cazul tau, dar nu cumpara bobina noua doar pe o presupunere, ia una de pe masina unei cunostinte de proba. Sau vezi cum se prezinta scanteia la rece, si cum se prezinta dupa ce se opreste masina, atunci cand zici ca porneste greu. Daca diferentele-s vizibile e clar ca tre sa pui alta. Recomand sa cauti Beru, ca sa te tina pana la sfarsitu' vietii masinii...
CandyMan13
daca incalzeste doar PUTIN nu e aia buba.Ma gandesc la sistemul de alimentare(pompa de benz).
ailies
QUOTE(CandyMan13 @ 22 Oct 2009, 19:56)
daca incalzeste doar PUTIN nu e aia buba.Ma gandesc la sistemul de alimentare(pompa de benz).
*



Incalzeste doar PUTIN ... dupa ce am suntat rezistenta ....
.... iar pompa de benzina e aproape noua, verificata ... e OK

.....

.....

....

imi mai zicea cineva sa strangulez putin returul.... am facut-o si pe asta .... acelasi efect.... merge super, 1-a, a 2-a, a3-a ..... schimb la 3000 turatii .... no problem .... schimb a 4-a ... accelerez ... ajung la 60 - spre 70 km/h si brusc incepe "dansul" ....
... nu mai am putere .... (parca nu am placa si disc de ambreaj) ..... schimb a3-a ....masina incetineste .... mai incet .... calc frana .... si se opreste motorul

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif



.... dar e rasul , plansu .... sad.gif sad.gif sad.gif

... va rog, nu incepeti cu solutia : SCHIMBA MASINA!!!

Merced
Se incalzeste putin, aia e problema 99%. Asta nu e bobina d-aia de s-a pus pe 1310, d-alea subtirele si mai inalte care nu-s racite si care-s caldute mereu, si cand isi dau duhu fierb, asta e mai "bondoaca" si bagata intr-o carcasa plina cu ulei, n-ar trebui sa simti ca se incalzeste decat daca uiti contactu' pus sase ore...
ailies
QUOTE(Merced @ 22 Oct 2009, 21:59)
Se incalzeste putin, aia e problema 99%. Asta nu e bobina d-aia de s-a pus pe 1310, d-alea subtirele si mai inalte care nu-s racite si care-s caldute mereu, si cand isi dau duhu fierb, asta e mai "bondoaca" si bagata intr-o carcasa plina cu ulei, n-ar trebui sa simti ca se incalzeste decat daca uiti contactu' pus sase ore...
*


.... inca mai astept pareri de-ale voastre ...



dar ....daca blink.gif ... chiar trebuie s-o schimb .... ce-mi recomandati????....
Merced
Am zis mai sus, Beru. huh.gif
gangara
"nivel putin deasupra bazei de jos de la planul inclinat"

nu e cumva prea mic? daca nu ma insel este foarte mic nivelul...ar tb sa fie undeva la baza de sus.
Leo0608
ia vezi circuitul de tur retur de benzina de la rezervor ? eu am avut probleme si imi tragea aer fals la greu, fix simptome dinastea avusesem la o masina ce abia o cumparasem
am schimbat conducta de alimentare cu una noua de cupru, am pus furtune +coliere noi si am scapat de problema, ma chinuisem si eu vreo 7 luni si nu-i dadeam de cap, verifica si busonu de rezervor sa aiba gaura aia pentru aer desfundata sa se poata face ventilatia rezervorului mai intai
flioshc
Eu cred ca alimentarea cu benzina e prbl. Si mie mi se incalzeste bobina, dar ptr asta masina porneste si merge bine. vezi jiglerele, sa traga aer fals pe undeva. Mai uita-te si la avans, inncinta delcoului s-a mai deformat cu timpul, cartea e ptr motoare S.T.A.S, parerea mea. Aprinderea la fel, uita-te la scanteie . Cel mai mult la capacu de declou unde are bumbu ala in mijloc pe interior.
bomba_11980
Ceva de genul am avut si eu - dar nu la 60km/h ci de la 2000 pana pe la 2100 turatii - si asta a fost rezolvarea mea:

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Aceeasi problema am avut-o si eu...tremura cum ajungeam la 2000 - 2100 de ture - mai sus sau mai jos de aceasta turatie mergea perfect...

Am schimbat bobina cu toate ca ea nu frigea deloc....vreo 2 zile nu a facut nici o problema apoi din nou tremurat...am lasat-o asa ca eu mergeam pe GAZ si acolo nu aveam probleme.

Dupa vreo luna nu mai reuseam sa pornesc masina si dupa ce reuseam sa o pornesc merge tare anapoda culmea bobina era fierbinte tare - (mama lui de ASAM) asa ca am pus-o pe cea veche...trebuia sa ajung in Iasi.

Pe gaz mers perfect dar pe benzina tremurat la respectivele turatii.

Luna trecuta am facut omologarea si ITP - asa ca mecanicul meu mi-a reglat frumos motorul - si mi-a zis sa ii pun benzina de 99 - sau mai sus daca ma tine buzunarul...asa ca am pus vreo 15 litri de 99 (Petrom )(nu ca aveam nevoie de asa multa benzina dar am zis sa fie acolo mai ales ca vine sezonul rece).

Dupa ce am pus respectiva benzina culmea nici un tremurat nimic...mergea motorul super si in ziua de azi merge ok - fara tremurat.

Apoi mi-am amintit de unde am pus benzina ultima data (inainte de Petrom 99) asa ca de la "Lukoil" in veci nu mai pun benzina - am mai luat eu teapa odata de la ei cu benzina dar acum m-am invatat minte -

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
In concluzie una din probleme poate fi benzina
bygy007
eu as merge tot pe aprindere la defectul asta si as mai verifica jocul la delco , deschiderea la platina (0,4mm) saiba izolatoare de la platina si i cea unde se prinde firul de la platina, apoi schimba din nou condesatorul cu unul care merge bine pe alta masina , pote fi de capacitate mai mica decit trebuie , masina porneste ok dar cind se depaseste o amunita sarcina si turatie tinde sa se opreasca
verifica debitul de benzina de la relanti cu o sticla de plastic cind e cald motorul pompa trebuie sa scoata mai mult de jumatate de litru la un plin de carburator
Leo0608
bygy dar cand ai delcou electronic si aprindere pe modul (vezi schema copiata si la dacie dupa oltcit club 12 trs intr-o vreme de catre IPSRS Baneasa) ce te faci atunci?

deci dacia a copiat asa pana la urma de pe oltcit : aprinderea de trs, si carburatoru de trs doar ca i-au pus difuzoare oleaca mai mari si jiglere de 1,6 oleaca mai mari
sa nu zic ca pe vremea lui ceasca(prin 89-90 parca) erau la moda si dacii cu faruri de oltcit !!! dupa care s-au inventat farurile dreptunghiulare si pe dacie smile.gif
bygy007
e mai nasol , schimbi componente care stii ca functioneaza pe alta masina bine , altfel nu vad cum
PH-06-BOA
-Cu benzina din camera de nivel, poti merge in jur de 3-4 sute de metrii, in functie de cum demarezi. Daca pompa baga mai putin de cat necesarul la consum, e normal, ca la demaraje sa se goleasca camera si sa ramai in drum. Poa' sa fie ea noua pompa, daca turul e strangulat, face vid , si ... Scoate furtunul, si vezi ce debit are pompa. Daca arunca cativa centimetri si furtunul plin, e buna.
- Daca cuiul poanto nu inchide bine, putinul care-l scapa, face ca dupa tot cam atatia metri, sa inunde, merge in suturi si in final se opreste motorul.
- Dupa ce s-a oprit, cum il pornesti? Te-ai uitat in carburator sa vezi daca e inundat? Dai mult la cheie? Ti acceleratia la podea? Dupa oprire te-ai uitat sa vezi ce e in canera de nivel? Ai dat la automat sa vezi daca are scanteie la fisa centrala, atunci imediat dupa ce s-a oprit? Dar la fisele bujiilor? Hai, ca nu-i OZN !

24 Oct 2009, 21:17:
Nu cred ca e, si nu cred in AER FALS.
- Dati capacul jos, in camera de nivel benzina la normal, scoateti furtunul de la intrare in pompa, porniti motorul, si va asigur ca merge si fara capac.
- Adica in vitezele 1-3 merge cu un carburator , si cand da a4-a, are alt carburator?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.