Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: modificare motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Magnum_Baracuda
sal lume... vreau sa fac ceva "inedit" dati o idee mesterilor :-) ...sa pastrez aceleas camasi de la motor de 1289 si bag pistoane de 1398 dar cum :-/... alezez camasile sau pistoanele le bag pe strug???vreau sa maresc compresia...ca segmentare nu are rost sa fac ca setul e praf...adica ceva de genul sa am in loc de 10 atm 15 atm in capul pistonului la compresie...datii idei :-D
OoZz
Sigur iti gasesti raspunsul aici http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=21823 dry.gif
PH-06-BOA
-Ti-a dat o adresa , dar sa-mi fie cu iertare, e o tampenie ce scrie SGM-ul ala acolo. Sa loveasca bielele in baie ? Ce-i moara cu ciocanele, sa intre stiuleti de marimi diferite?
- Diferenta de cursa la 1,6 fata de cel de 1,4 e de 6 mm, adica manetonul e mai mare cu 3mm. Daca cei 3 mm fac sa atinga de baie, inseamna ca pompa de ulei e in chiulasa.
- Ai doua varianta: Aranjezi scaunul din bloc in asa fel sa intre camasile de 1,6 si scurtezi cei 3 mm din ele, sau din camasile de 1,3 alezezi 1,5 mm pe raza si-l faci de 1,4. Nu umbli la viblochen, il lasi p-ala cu palier marit. Si ce daca n-avea palier marit, nu mergea? Daca mai iei si din chiulasa (eu am luat 3,2 acasa , nu pe cine stie ce masina extraterestra), zbori cu el. Totul e sa nu ciulesti urechea la toti "mecanicii" ca se stramba aia, se roade cealalta... Cred ca esti destul de istet, porneste lucrarea, si dupa aceea rezolvi problemele ce le vei intampina. Practic, ca teoretic toti au idei.
ct-03-tvy
daca sgm vorbeste prosti , tu ce vorbesti acum?,

daca scurtezi din camasi,..nu faci nici o afacere, pt ca diferenta de diametru dintre pistoanele de 1.6 si cele de 1.4 e foarte mica,.. ,diferenta e in cursa pistonului,care la 1.6 e mai mare,... deci tre schinbat si arborele cu unu de 1.6

baia de ulei,..ii dai cateva ciocane si nu mai atinge,..da e greu tare ma sti dry.gif
Muttley
QUOTE(PH-06-BOA @ 24 Oct 2009, 21:08)
dar sa-mi fie cu iertare, e o tampenie ce scrie SGM-ul ala acolo. Sa loveasca bielele in baie ?
  -      Diferenta de cursa la 1,6 fata de cel de 1,4 e de 6 mm, adica manetonul e mai mare cu 3mm. Daca cei 3 mm fac sa atinga de baie, inseamna ca pompa de ulei e in chiulasa.
*



Nu mai zi la nimeni, da' nu e tampenie deloc.
Tampenie e refolosirea unei garnituri de chiulasa ori rectificarea discurilor de frana cu flexu' happy.gif
Magnum_Baracuda
baietzi ...aberati sau nuh asta e cei destepti se prind ...asta e sint si mecanici care au pus o data mana pe cheie au strans un surub si sint mesteri...motorul meu papa ulei pe paine cam aprox 20 gr la 10 Km si avand in vedere ca setul nu lam schimbat de acum 18 ani ce sa mai zic...vreu sa fac ceva misto sub capota...toata lumea e cu machiajul eu vreu calutzi ca lonjeroane miam facut solide din tabla de 5mm...vreau ceva calutzi
si de ce nuh o modificare in interiorul motorului nu vad prea mare diferenta intre 1.4 si 1.3 la diametre

1.3 - diametru interior camasa 73mm
1.4 - diametru exterior piston 76mm alezare 1.5 mm din camasa de 1.3si pistoane de 1.4, arbore cota a 1 a dar cu fusuri cromate...ma tenteaza sa micsorez si camera de compresie cu alezat din chiulasa...

ce zice-ti merge??
vladut88
[quote=PH-06-BOA,24 Oct 2009, 20:08]-Ti-a dat o adresa , dar sa-mi fie cu iertare, e o tampenie ce scrie SGM-ul ala acolo. Sa loveasca bielele in baie

sgm nu vorbeste prostii chiar lovesc bielele in baie ,si eu am facut din 1,4 1,6 si a trebuit sa indoi baia la bloc nu a trebuit alezat nimica, asa ca ia topicul acela de la A la Z
si apoi mai vorbim ,nu ca ma dau rotund ca cine is eu ,dar chiar asa e .La blocurile de motor mai vechi inainte de 90 ating bielele chiar si in bloc
Mr_Devil83
in blocul motor de 1,3 se pot monta camasi de 1,4 alezate pe exterior sau chiar camasile de 1,3 se pot face de 1,4 prin alezare si honuire interioara. totul este sa dai peste un strungar foarte priceput si masini unelte care sa nu aiba bataie. Eu am preferat sa cumpar camasile de 1,4 si sa le alezez sa intre in blocul motor, ba am luat si cu flexul in anumite portiuni ale camasii.

Vezi ca e un topic mare unde s-au discutat aceste modificari.

Pt set de 1,4 montat in bloc de 1,3 eu am schimbat camasi, pistoane, segmenti, bolturi. Cuzinetii nu m-am deranjat sa-i mai schimb din criza financiara.

Magnum_Baracuda
un raspuns concret vroiam deaia...ca altfel ma apucam singur cu niste masuratori amarate cu un subler si un micrometru sau cu un comparator nu imi era greu...dar mai sint adevarati maestri in motoare dacia si modificari si deaia am zis sa intreb...multam pt toate ...are cineva idee cat sare calul mai nou un set motor?...decat pistoane si camasi ma intereseaza...ca segmeti am ceva frumosi frantuzesti cu segmenti de ungere din teflon...pistoane si camasi ma doare atat
krapcarasu
nu cumva segmentii sunt pt 1.3? daca pui set de 1.4 din qlasa de 1.3 mai razi 1mm cu ocazia planarii; daca pui set de 1.3 poti sa razi 3 mm
pcostica
da-i bataie si alezeaza camasile de 1.3 la cota de 76 mm(camasile se imperecheaza cu pistoanele), lasa chiuloasa de 1,3 asa cum este si vei avea o presiune in capul pistonului de 12 bari.Iti spun astea din experienta.
Bafta!

P.S. camasile daca nu crapa la prelucrare nu vor crapa sigur in motor.
PH-06-BOA
Respecta ce spune pcostica si mr-devil, si vei reusi. In rest...
Magnum_Baracuda
asta vroiam sa aud biggrin.gif evrica...perfect smile.gif planitate trebe macar 25 de zecimi sa iau din ea ,nu e ovalizata sau altele ,dar sa elimin imperfectiiuni din turnare...si daca obtin 12 bari stas de star e perfect pana la urma baf de 1300 alezat pe interior pana la 76 sper sa nu fie destul de mult solicitate mecanic si termic sa crape exact unde nu pot face macar ceva, din curiozitate am sa masor cata carne are camasa de 1.3 ca e si dilatare la mijloc si plus frecari mecanice...analizez din mai multe pc de vedere...ca nu pot arunca bani in vant... pistoane de 1.4 pe camasi de 1.3 vreu sa bag camasi mai uzate ca nu au importanta cas vechi sau noi, interiorul e important pt mine exteriorul circula agent de racire nu le poate coroda decat cateva zecimi maxim 50 de zecimi dar e mult

eu am cota 1rectificat proaspat scos de la rectificare ...ceace incerc sa fac eu ceva bun cu fonduri limitate dar sa fac senzatie


P.S garnitura de chilasa de 1.4 sau 1.3 in urma mariri interiorului de la camasa 1.3?

pcostica
25 zecimi sunt 2,5 mm e cam mult, probabil ai vrut sa scri 2,5 zecimi
garnitura de chiuloasa de 1,4.
Bafta!
Magnum_Baracuda
0,25 mm defapt multam baietzi...am demarat proiectul
am trimis chilasa la degresare goala pusca si apoi rectificare planitate supapele nu au urme de uzura trebuiesc curatate si le lustruiesc oglinda...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.