Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme parte electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Dacia1310'94
Incep prin a spune ca am avut inainte probleme legate de mecanica pe care le-am rezolvat intr-un final ... acuma problema a aparut din senin pe parte electrica (si deabia gasesc un electrician de doamne ajuta prin orasul asta de toata prastia) ...si anume: 1) am mers intr-un drum lung dus intors pe timp de noapte si naiba m-a pus ... macar bine ca am aflat ca am problema asta ... cand dadeam in gropi, cand incetineam (nu intotdeauna dar in majoritatea situatiilor) ba mi se slabeau farurile de nu mai vedeam nimic, ba isi reveneau ... si asta pe faza lunga ... nu mai vorbesc de faza scurta. Multi imi spuneau ca s-ar putea sa fie undeva un contact care nu face bine treaba. Tatal meu zicea ca s-ar putea sa fie de la masa undeva ... altii ca se poate si de la releul regulator, pt ca nici nu-mi incarca bateria. Dar astazi am curatat mai bine contactele de la releu si cand am pornit-o paruse ca-si revenise numai ca nu stiu cat rezista sa vad daca intr-adevar aia era problema (ceea ce ma face sa vin cu a doua problema)

2) pur si simplu nu-mi mai porneste masina ...se aprind luminite, claxoneaza, tat tat ... numai ca atunci cand ii dau cheie se sting toate luminitele si nu se aude absolut nimic ... ca si cand as scoate cheia din contact ... si pur si simplu nu stiu care e problema ... intr-un timp tot umblam pe la bujii, m-am gandit poate fi o problema ... la delco iarasi ... la bobina de inductie am curat locul in care intra fisa ... s-a intamplat ca de cateva ori sa porneasca dupa ce umblam la chestiile explicate mai sus ... acuma problema e ca ... umblu dar de data asta chiar nu se mai intampla nimic si nu-i gasesc rezolvarea. Problemele pe care le intuiesc eu sunt urmatoarele: ori la delco nu mai face scanteie, ori e problema cu bobina de inductie ori iarasi niste contacte intrerupte (ceea ce putin cred) ori pur si simplu electromotorul.

Vreau sa stiu care ar fi problema cu adevarat si daca mi s-ar spune si cateva rezolvari. smile.gif Va multumesc!
bygy007
incepe cu a curata bornele de la baterie , si verifica daca bateria daca e incarcata (10 ore pe un redresor este suficient , sau masurarea densitatii electrolitului cu un densimetru)
cind esti sigur ca bateria e buna te apuci de verificat legaturi , pe forum gasesti detalii despre verificarea instalatiei electrice
dacia_gpg
borne ,incarcare baterie, electromotor!
Leo0608
verifica sa fie incarcata bateria, pune un multimetru pe baterie, trebuie sa ai 12,4 v minim cu motorul oprit
daca ai 12v o pui deja la incarcat

porneste motoru, si pune iar voltmetrul si zi-mi cat incarca la relanti si in turatie cu / fara consumatori porniti
masoara si caderile de tensiune(s-a descris pe topicuri la sectiunea dacia clasic foarte bine, da-i search ca scrie destul de bine explicat)

masoara in miliamperi sa vezi cat iti consuma, (scoti borna de plus, si intre borna si plus baterie pui multimetrul setat pe 10A )
sa ne spui valoarea de acolo ... acolo iti dai seama daca ai vreun consumator suplimentar care iti mananca bateria cu motorul oprit si cheia scoasa din contact
consumul in A nu trebuie sa fie mare. Totusi spune valoarea masurata cu ajutorul multimetrului
neajiji
QUOTE(Dacia1310'94 @ 24 Oct 2009, 21:29)
2) pur si simplu nu-mi mai porneste masina ...se aprind luminite, claxoneaza, tat tat ... numai ca atunci cand ii dau cheie se sting toate luminitele si nu se aude absolut nimic ... ca si cand as scoate cheia din contact ... si pur si simplu nu stiu care e problema ... intr-un timp tot umblam pe la bujii, m-am gandit poate fi o problema ... la delco iarasi ... la bobina de inductie am curat locul in care intra fisa ... s-a intamplat ca de cateva ori sa porneasca dupa ce umblam la chestiile explicate mai sus ... acuma problema e ca ... umblu dar de data asta chiar nu se mai intampla nimic si nu-i gasesc rezolvarea. Problemele pe care le intuiesc eu sunt urmatoarele: ori la delco nu mai face scanteie, ori e problema cu bobina de inductie ori iarasi niste contacte intrerupte (ceea ce putin cred) ori pur si simplu electromotorul.
*



Am avut ceva asemanator, a fost din baterie cred ca un element cedase nervos; s-a rezolvat cu schimbarea bateriei.
mecanick_maverick
QUOTE(Dacia1310'94 @ 24 Oct 2009, 20:29)
"Dar astazi am curatat mai bine contactele de la releu si cand am pornit-o paruse ca-si revenise numai ca nu stiu cat rezista sa vad daca intr-adevar aia era problema "

2) pur si simplu nu-mi mai porneste masina ...se aprind luminite, claxoneaza, tat tat ... numai ca atunci cand ii dau cheie se sting toate luminitele si nu se aude absolut nimic ...

Problemele pe care le intuiesc eu sunt urmatoarele: ori la delco nu mai face scanteie, ori e problema cu bobina de inductie ori iarasi niste contacte intrerupte (ceea ce putin cred) ori pur si simplu electromotorul.

Vreau sa stiu care ar fi problema cu adevarat si daca mi s-ar spune si cateva rezolvari.
*



La ce contacte de releu te referi ?
"se sting toate luminitele "- cele rosii de apa,ulei,încärcare - sau si pozitiile ?
1 - dacä se sting doar cele rosii poate fii contactul de vina sau mufa de conexiune
2 - daca se sting si pozitiile e bateria ( element mort ,borna retezatä în baterie ) sau borne murdare, oxidate, ne strînse ...

..." ori la delco nu mai face scanteie, ori e problema cu bobina de inductie " - päi sinteia o produce bobina de inductie , care e comandatä de platina sau de senzorul aprinderii electronice - nu delcoul ... normal ca dacä ai pus platina cu siguranta fära saiba aia izolatoare sau atinge firul la masä , n-o sä mai dea scînteie veac si e problema din delco ! - dar o cerintä principalä ptr. ca bobina sä dea scînteie e ca motorul sä se învîrtä laugh.gif

dacä ar fi bucsile sau cärbunii la electromotor ar tzäcäni mäcar

rolleyes.gif
Rezolväri ... pui o baterie în stare buna pe masinä si vezi dacä porneste , pe urmä verifici ca încärcarea sä fie în limite corecte ca sä n-o fierbi si pe asta ( dacä ti-ai bägat degetele prin releul de încärcare mare minune sä mai fie în parametrii - o stiu ptr. cä multi clienti au venit cu scuza "mi-a zis cutäricä sä-i dau încärcarea mai mare cä porneste mai usor ..."
Cum aflii parametrii corecti ? - dai un search "încärcare"
Un releu mecanic se poate regla - în caz cä ar fi dereglat - dar trebuie sä stii exact CUM SI DE CE , adicä nu "la ochi " !
Faptul cä rämîi färä lumini la gropi - borna ruptä + sistemul de încärcare prost - un alternator bun trebuie sä asigure mersul corect al motorului si cu consumatori chiar dacä ai deconectat bateria
La fel e plauzibil e un contact slab (topit) în blocul de lumini, tabloul de sigurante , mufe .
Scrie dacä si cum ai rezolvat problema ,poate fii de folos altora , sau dacä mai ai nelämuriri ! wink.gif
Dacia1310'94
presupunerea cu bateria nu cred ca poate fi luata in considerare pt. ca i-am dat bateria unui prieten de-al meu sa-si porneasca masina si n-a avut nicio problema de genul ... deci as putea exclude posibilitatea asta dar totusi ... o sa iau in considerare celelalte sfaturi si dupa ce voi afla care e problema adevarata voi posta indata aici smile.gif
bygy007
daca zici ca pe alta masina merge bine atunci in ordine borne baterie, cabluri baterie elecromotor , elecromotor, tresa de masa, legaturi baterie alternator bloc de lumini
bac.
Postez si eu o problema aparuta de ieri, am observat ca se duce acul de arata incarcarea bateriei de la jumate spre dreapta, cat tine patratelul alb.
Precum si a atunci cand schimb treptele de viteza scade lumina farurilor din putere, azi uitai pozitiile aprinse 10minute cu motorul oprit si dupa ce le oprii, vrusei sa clanxonez dar decat clantanea tinc-tinc, fara a clanxona, dupa 5 minute apasai iar si clanxona normal.
Bateria are 2 saptamani si nu am probleme cu pornirea.
Spuneti.mi ce ar putea avea? Multumesc anticipat.
bygy007
masori cu un aparat de masura pe baterie tensiunea , pui valorile aici si mai vorbim


1 relanti fara consumatori
2 relanti cu consumatori
3 turat 2000 ture cu consumatori
4 turat 2000 ture fara consumatori

sau cauti raspunsul aici iti garantez ca il gasesti
bac.
dupa ce am citit azi-noapte (cu telefonul) acel link am curatat si strans masa releului dar si a alternatorului, rezultatul -- acul indica normal, un milimetru de la jumate la stanga.
am zis sa fac un control cu un aparat de masura, surpriza, iata valorile indicate:
oprita: 9,5v----, cu faza lunga 9,2v----, +aeroterma 9,1
relanti: 10,3v---, cu faza lunga 9,9v----, +aeroterma 9,8
2000t: 10,4v---, cu faza lunga 10,1v---, + aeroterma10v

cred ca am vreo dioda arsa de nu baga curent cum trebuie, o sa merg la un electrician.
Gaba
Eu am scpat de faza cu farurile cind am schimbat panoul de sigurante... se si incalzea panoul din cauza contactelor imperfecte... legat de curent lipsa cind incerci sa o pornesti suna a problema de electromotor (daca te pricepi dal jos si curatal masoara daca nu are vre-un scurt pe undeva)
bygy007
cred ca ai masurat pe curent continuu mai fa masuratorile astea , daca vrei poti repara si tu alternatorul detalii gasesti aici
bac.
Am fost la un electrician din Calafat si mi.a vizat garantia la baterie, mi.a masurat cu aparatul lui cat baga alternatorul, la relanti cu faza lunga --13,5, apoi a turat.o si ajungea la 14,4. Deci e ok, problema parese era masa care am curatit.o ?i strans.o data trecuta. Multumiri.
Totusi as vrea sa stiu cum pot face un test sa vad daca am vreun consumator care fura curent din baterie cu motorul oprit.
bygy007
uite asa
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.