Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Supraincalzire motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
crdi26
Sal tuturor,

Am o problema cu vechea mea Dacie 1400 din 95,

Cand da oleac de aglomeratie sare temperatura la motor aproape de puncttul de fierbere, cum ies din aglomeratie si merg normal fara opriri prea dese revine la temperatura normala.

-am verificat radiatorul , l-am curatat
-am verificat pompa de apa
-am verificat termostatul

nu prea mai stiu ce sa verific

Help wub.gif
krapcarasu
cureaua sa fie intinsa, fara aer in instalatie
HUntter
posibil garnitura de chiulasa, eventual, ovalizarea chiulasei ...
Virgil TJY
posibil sa fie garnitura de chiuloasa,incearca o aierisire completa,in cazul in care iti da aer in vas ar trebui sa verifici chiuloasa poate e denivelata.dute la un mecanic bun.am patito ji eu ji am schimbat 3 garnituri pana am dat de un mecanic bun si mia rectificat chiuloasa
gangara
mda...aceeasi pb am avut-o și eu.
m-am temut să nu fie garnitura de chiulasă. nu a fost.
am schimbat radiatorul (de Bv, Cu, cca 200lei). Job done.
CGDBZ
Motorul cum e , daca e ceva mai uzat (consuma ulei -peste 0.5l/1000km) poate fi si asta cauza .Mai poate sa fie si termostatul , sa deschida prea tarziu.
augustin87r
In situatia ta ar fi necesar ventilatorul electric cu termocupla. Nu am inteles niciodata de ce Dacia a ajuns la concluzia ca cel pe pompa de apa e un compromis bun....
Mr_Devil83
pentru ca multe masini cu pretentii (vezi mercedes) si motoare de 2 3 litri au paleta pe pompa de apa. Si pt ca in 1960 un electroventilator era scump si nu era necesar. Si gmv s-a montat pe dacia 1310 de prin 84 dar au revenit la paleta si la injectabila pentru ca motorul romanesc, termocuplele si releele erau incredibil de proaste si de obicei fierbea motorul cand te asteptai mai putin.
varu_vyyp
eu sunt de parere ca in ralanti sau la turatie mica nu iti baga pompa de apa bine sau o apta optiune poate fi termostatu care se deschide mai greu.
Gaba
Daca nu iti baga destula apa poti sa i schimbi fulia cu una mai mica de nova parca si atunci i cresti debitul la pompa de apa. Ce iti recomand sa verifici deca istuturile ce ies din pompa de apa nu iti sunt infundate (doua stuturi de aluminiu legate cu furtun de surubul de aerisire)
tichondrius95
Asa pateam si eu, si am spalat radiatorul, si tot degeaba. Daca radiatorul are colmatate canalele, adio! te sfatuiesc, sa faci o proba cu un alt radiator, poate ai pe cineva sa iti imprumute unul, sa vezi cum merge si dupa aia te apuci de chiuloasa si alte chestii, verifica putin si pompa de apa sa nu fie rulmentii gripati, trebuie sa se invarta usor la mana.
TheFastOne
Exista o solutie care se baga in lichidul de racire si curata. Te sfatuiesc s-o folosesti. De asemenea verifica antigelul ca si concentratie si adu-ti aminte sa nu fi bagat vreun antigel made in turkey care corodeaza.
Muratu
Am o problema cam delicata si greu de explicat dar o sa incerc sa leg doua trei cuvinte pe intelesul tuturor si cu cuvintele mele.

Acu 1 saptaman mi-au furat radiatorul de la dacie. Au tras de capota, au taiat tevilesi si l-au socos. Era unul mic din cupru care avea senzorul de temperatura pe el deasupra tevii de jos al radiatorului. Am cumparat unul mare de la remat cu tot cu racoarede si tampoane, dar nu e prevazut cu acest senzor sau macar cu gaura pt el.
Ce alta modalitate de montare a senzorului de temperatura lichid racire mai este inafara de insurubat in radaitor?
BZN
Ai (aveai) electroventilator sau ventilatia se facea direct, cu elicea de pe pompa de apa? Termocupla electroventilatorului se monta pe radiator si nu ii poti muta locul, cel putin nu o sa mai aiba "reactia" optima.
Muratu
Nu am avut ELV si nu am avut vreodata, am doar elice pe fulie. Acea sonda care era montata pe fostul radiator era conectata prin doua mife de circuitul electric al masinii. Nu am stiut la ce era buna pana acum cand nu mai o am.
Dupa ce am montat radiatorul de la remat am realizat ca nu am unde baga acele mufe si ca indicatorul de temperatura din bord e mort sta la mijloc indiferent de temperatura motorului.
BZN
Eu stiu ca senzorul care comanda indicatorul din bord se afla in chiulasa, in partea dinspre baterie. blink.gif Deci nu vad legatura, totusi incearca sa le unesti si vezi reactia.
Muratu
Buna ideea o sa incerc!
Dar daca mai are cineva vre-o idee, sau are mai mult habar despre problema sa -mi spuna si mie.
bodytzu
pe chiuloasa,are niste orificii prin care circula apa,pot fi infundate

bafta
ct-03-tvy
jmenu e ,si era, ca paleta montata pe "mertane " si "Bimmere" pe axu pompei de apa,... are un "vascocuplaj" pompa de apa se invarte fara elicie, iar cand se incalzeste motoru /se dillata niste piese din "vascocuplaj" ,si atunci incepe sa lucreze si elicia,. laugh.gif
Muratu
Nici acum nu stiu de la ce sunt acele mufe dar se pare ca indicatorul din borb functioneaza, si mi-a indicat si faptul ca iar scpa aer garnitura de chiulasa.
nelu_1985
stai sa te lamuresc, firele alea 2 negre de langa contraripa din dreapta care intrau in "senzorul" ala care de fapt se numeste termocupla, provin din instalatia GMV (Electroventilator) si daca nu ai elv pe masina nu au absolut nici un efect. Deci temperatura motorului ce o vezi tu in bord este citita de o sonda care se afla in capacul chiulasei, nu de termocupla aia din dreapta radiatorului, care avea ca functie cuplarea electroventilatorului cand temperatura din radiator depasea valoarea permisa, in concluzie avand in vedere ca ai sistem clasic cu elice pe fulia pompei de apa, nu ai nici o treaba cu cele 2 fire, asa ca nu incerca sa le pui in scurt sau mai stiu io ce
...iti atasez o poza in care vezi sistemul de racire cu GMV[attachmentid=1627569284]
BZN
QUOTE(Muratu @ 18 Nov 2009, 19:50)
Nici acum nu stiu de la ce sunt acele mufe dar se pare ca indicatorul din borb functioneaza, si mi-a indicat si faptul ca iar scpa aer garnitura de chiulasa.
*


Al dracu' indicator!
Eu zic sa faci o vizita la un mecanic pentru ca vad ca "nu prea le ai p-astea"...
Muratu
M-am prins de faza ca nu trebuie sa ma panichiez de faptul ca nu mai am acea termocpula pe "noul" radiator. Cu ELV cred ca a fost dotata din fabrica, dar a fost trecuta pe clasic din varii motive. Masina este una respinsa de la export din cauza franelor cica.
Povesti spuse de un unq da lu taicameu, fost proprietar.

E adevarat ca nu-s inginer auto ci doar un biet dobitoc ce face umbra pamantului incercand sa-si gaseasca o ocupatie destul de "motivanta" pt a-si traii viata.

Garnitura de qlasa a fost schimbata asta vara de sub semnatul. Si se pare ca in perioada de 3 luni, cat timp a stat masina degeaba in parcare si i sa si furat radiatorul + scaderea drastica de temperatura ambientala a dus la "lasarea chiulasei". Am constatat acest fapt dupa ce am observat indicatorul de temperatura din bord ca o ia razna daca forjez oleaca masina, apoi am cimentat parerea facuta anterior cu bulburuciii din vasul de expansiune.

Daca am gresit cu ceva pana acum inseaman ca am progresat dar daca am repetat greseala inseaman ca sunt prost.
bac.
am si eu o intrebare pentru un vecin, nu i se ridica indicatorul ce arata apa mai sus de prima linie indiferent de cat merge cu masina, la prima linie daca da drumul la caldura in habitaclu nu poti sta , e foarte cald, are o berlina din 98, bord scoica.


si o intrebare la masina mea, dupa ce am pus antigelul la o saptamana nu mai aveam apa in borcan , am adaugat iar pana la nivelul maxim, acum dupa 500-1000km (nu stiu exact cati), iar nu mai aveam apa in borcan, m-am uitat la radiator, la furtune, nu are nici o scapare, intrebarea e unde se duce apa din borcan??? blink.gif
BZN
In timp, instalatia se aeriseste si din aceasta cauza scade nivelui antigelului in borcan. La tine se pare ca a aparut si o pierdere, controleaza si caloriferul.
Legat de problema vecinului, parerea mea e ca sonda si/sau indicatorul sunt defecte.
fnp
QUOTE(Muratu @ 18 Nov 2009, 22:27)
Garnitura de qlasa a fost schimbata asta vara de sub semnatul. Si se pare ca in perioada de 3 luni, cat timp a stat masina degeaba in parcare si i sa si furat radiatorul + scaderea drastica de temperatura ambientala a dus la "lasarea chiulasei". Am constatat acest fapt dupa ce am observat indicatorul de temperatura din bord ca o ia razna daca forjez oleaca masina, apoi am cimentat parerea facuta anterior cu bulburuciii din vasul de expansiune.
*



Cand am ars garnitura am schimbat 2 pana am gasit un mecanic care a strans-o cu cheia dinamometrica apoi m-a chemat dupa 600km si a mai strans-o odata. Dupa aia n-am mai avut nici o problema.
Muratu
Am tot cautat si eu un mecanic care sa stie sa foloseasca sa ceva, dar fara prea mult succes. Asa ca am schimbat-o in regie proprie, dar se pare ca nu a fost si reusita.
Am strans zilele trecute qlasa iar si si-a revenit. Nu mai scoate bulburuci si nu mai varaiza aiurea indicatorul la temperatura, dar sa vedem cat tine(o minune dureaza 3 zile)
XphaN
QUOTE(bac. @ 19 Nov 2009, 08:28)
si o intrebare la masina mea, dupa ce am pus antigelul la o saptamana nu mai aveam apa in borcan , am adaugat iar pana la nivelul maxim, acum dupa 500-1000km (nu stiu exact cati), iar nu mai aveam apa in borcan, m-am uitat la radiator, la furtune, nu are nici o scapare, intrebarea e unde se  duce apa din borcan??? blink.gif

*



Cat iti indica indicatorul din bord la apa?
Eu am crezut ca al meu e defect (imi indica in jur de 95-100), dar defapt mergea bine si tot nu stiam pe unde am pierderi de apa, asa ca mereu gaseam vasul de expansiune gol.

Concluzie: Apa se dilata (fierbe) -> iese din vasul de expansiune -> dispar urmele de apa, pentru ca e fiarta si se face aburi imediat, astfel nu-ti poti dea seama de ce 'pierzi' apa, inainte sa ridici capota.

Testele si verificarile:
Am turat foarte mult motorul pe loc -> nu aveam pierderi de apa
Cum mergeam 4-5km -> pierderi de apa (intrase-m in panica).
Aerisise-m instalatia de vre-o 3 ori dar degeaba.

Tips:
- Verifica busonul (surubul) pe unde scoti apa din blocul motor (este undeva in fata langa pompa de apa).
- Verifica T-ul (sau robinetul) care face legatura cu radiatorul care incalzeste aerul din bord. (Eu aveam probleme pe acolo, imi scapa apa cand motorul era turat -> din cauza presiunii se slabise garnitura, asa ca am adaugat o garnitura mai groasa de cca. 7-8mm).

A 2-a intrebare: Caldura ai in masina?


Sper sa-ti fie de folos.
bac.
in bord arata apa la jumate dupa ce merg cu masina, caldura am dupa 5 minute aproximativ.
oricum nu e mare dezastru dar informativ pt mine, ramasesem mirat cand am saltat capota si nu mai era apa in borcan.
MULTAM
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.