Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare de 10 puncte! (despre carburator)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ramses86
Buna! nu de mult mi-am curatat carburatorul (decarburol...suflat...demontat montat tot tacamul) pentru ca pur si simplu nu mai tragiea furia. Rezultatul este ca acuma merge ca naiba de nu se tine nici o alta dacie din zona dupa mine in schimb daca nu accelerez motorul nu vrea nici in ruptul capului sa stea la relantiu. Am scos joclorul de relanti...curatat iar...suflat..si tot nimic. I-am pus o saiba (pe post de distantier) asa zici ca mai vrea sa stea cand are chef la relanti...dar tot nu e optim. Intrebarea este de unde vine problema? cum sa o remediez?

merci anticipat!
vallyyy
Asigura-te ca spriteaza ciocul de papagal cum trebuie ...........mai recomandat era sa-l fierbi scapai de tot ce se numeste impuritate din el ........totodata verifica membrana de la pompa de sprit
krapcarasu
trebuie reglat dupa curatare, incearca fara saiba
am.
sa nu ia aer fals
fara roti
schimba jiglerul de relanti !!!!
CGDBZ
Din ce am inteles eu zici ca fuge tare dar nu sta la relanti , parerea mea este ca nu mai inchide bine cuiul pontou , mai ales daca la-i pus pe acelas (isi face putina uzura iar daca nu-l pui exact in pozitia in care a fost nu mai calca bine si nu inchide bine pana nu se uzeaza putin ca sa se aseze(e posibil sa nu se aseze),sau ai nivelul prea mare si merge inecata (tremura la relanti si merge bine numai cand o calci).
argon
mai ai duza in furtunul ce merge la galerie??
mecanick_maverick
QUOTE(ramses86 @ 26 Oct 2009, 16:42)
Buna! nu de mult mi-am curatat carburatorul (decarburol...suflat...demontat montat tot tacamul) pentru ca pur si simplu nu mai tragiea furia. Rezultatul este ca acuma merge ca naiba de nu se tine nici o alta dacie din zona dupa mine in schimb daca nu accelerez motorul nu vrea nici in ruptul capului sa stea la relantiu. Am scos joclorul de relanti...curatat iar...suflat..si tot nimic. I-am pus o saiba (pe post de distantier) asa zici ca mai vrea sa stea cand are chef la relanti...dar tot nu e optim. Intrebarea este de unde vine problema? cum sa o remediez?

merci anticipat!
*



Salut !
Päi , problemele ti le creezi tu .
La jiclorul de relanti nu ai ce saibe sä pui, benzina necesarä combustiei trece prin orificiul äla central (de 0,52 mm parcä-mi amintesc ), dacä-i pui o saiba de 0,3 conul o sä permitä trecerea unui debit de 5-6 ori superior,adio reglaj relanti !
La relanti se regleazä aerul din surubul acela cu virf conic lunguiet cu arc pe el , niciodatä debitul de benzinä !

http://www.daciaclub.ro/Carburator-page-1-t143665-s7.html#
si mai sunt atîtea sute de topicuri despre reglarea carburatorului ...

Succes - la citit !
Mr_Devil83
da duza din furtun o mai ai? Furtunul nu e crapat?
soferul
QUOTE(Mr_Devil83 @ 27 Oct 2009, 20:39)
da duza din furtun o mai ai? Furtunul nu e crapat?
*



Mr_Devil83 are dreptate ia verifica k aceiasi problema am avut si eu si era crapat furtunul, iar relantiul nu ma statea. Sau alta data mi-a iesit furtunul.
ramses86
furtubuk nu e crapat, duza din furtun e ok l-am verificat...aer fals am verificat nutrage...reglajele sunt facute ca doara merge masina de rupe numai uneori nu vrea nici pe dracu a sta la relanti iar mecanick_maverick citeste cu atentie...saiba mai rezolva din problema fara nu sta deloc sad.gif . Cuiul pontou are 6 luni vechime deci nush sa fie aceea problema. Surubul acela cu arc de care zici tu e reglat sa-mi stea pe la 1100 rot/min...chiar si asa uneori imi moare motorul deci crede-ma ca daca era asa de simpla problema nu o mai postam Cineva mi-a zis ca e posibil sa am totusi ceva orificii infundate in carburator. Cica sunt undeva vreo 3 foarte mici deabia se vad...dracu stie unde sa le caut tongue.gif
pcostica
reglajele se fac doar pentru relantiu, in sarcina acestea ies din functiune si intra in functiune partea de sarcina(jiclor principal, tub emulsor, frana de aer, centrator). Mai da jos o data carburatorul si sufla cu aer toate gaurile, dupa aceea refaci regajele. Daca ai servofrana verifica furtunul eventual obtureaza-l.
Bafta!
wizkid
"..uneori nu vrea nici pe dracu a sta la relanti.." . Adica cateodata sta, cateodata nu?
vallyyy
mai da o data jos carburatorul si de data asta fierbe-l e mult mai eficienta metoda asta de curatire ......
ramses86
wizkid exact asa e...cateodata sta...cateodata ma trezesc ca apas pedala si nimic ca motorul deja "doarme". Daca fierb carburatorul nu se buleste ceva? nu are ceva parti de plastic sau alte cele ce s-ar putea topi?

ps: cineva mi-a zis ca aceste gaurele s-ar putea sa-mi fie infundate...ce rol au astea cine stie ? (alea micute de tot)
ps2: scuze nu am reusit sa focalizez prea bine cu telefonul sad.gif
Adrian_Boy
Dap, inainte de al spala, sa scoti si bucsele de teflon de la clapeta de acceleratie, preferabil pune unele noi wink.gif
BILIXON
Buna seara!
Am schimbat in seara aceasta ,,ciocul ,, de papagal de la carburator de la un altul mai vechi deoarece cel care era pe carburator nu mai sprita asa bine.Asta la prima vedere...buun...apoi surpriza! surubul de amestec cand il strang motorul da sa moara, normal,nu?cand il desfac revine la o turatie maxima si oricat l-as desuruba nu mai are nici un simptom.Numai cand l-am scos s-a oprit motorul.Va rog,ce poate fi! In felul acesta cum il mai reglez?
Poate a mai intalnit cineva asa ceva si maajuta cu sfaturi.MULTUMESC LA TOATA LUMEA!!! smile.gif smile.gif
mecanick_maverick
QUOTE(ramses86 @ 28 Oct 2009, 18:07)
furtubuk nu e crapat, duza din furtun e ok l-am verificat...aer fals am verificat nutrage...reglajele sunt facute ca doara merge masina de rupe numai uneori nu vrea nici pe dracu a sta la relanti iar mecanick_maverick citeste cu atentie...saiba mai rezolva din problema fara nu sta deloc sad.gif . Cuiul pontou are 6 luni vechime deci nush sa fie aceea problema. Surubul acela cu arc de care zici tu e reglat sa-mi stea pe la 1100 rot/min...chiar si asa uneori imi moare motorul deci crede-ma ca daca era asa de simpla problema nu o mai postam Cineva mi-a zis ca e posibil sa am totusi ceva orificii infundate in carburator. Cica sunt undeva vreo 3 foarte mici deabia se vad...dracu stie unde sa le caut tongue.gif
*




1- Dacä ar fi fäcute reglajele ar tine relantiul färä saibe sau alte inventii
2- Surubul la care mä refer eu ( cu arc si virf conic ) e jiglerul de aer al relantiului si se regleazä cu clapeta de acceleratie COMPLET închisa . Nu cred eu cä din äla o duci tu la 1100 rot/min - cel la care te referi tu are arc rolleyes.gif dar nu are VÎRF CONIC si e surubul de reglare a deschiderii clapetei de acceleratie . Menirea lui principalä e de a nu läsa arcul de revenire sä blocheze clapeta la eliberarea bruscä a acceleratiei !
3- "exact asa e...cateodata sta...cateodata ma trezesc ca apas pedala si nimic ca motorul deja "doarme" laugh.gif " - La 1100 ture nu mai e relantiu , acolo deja ai clapeta deschisä deasupra de cele 3 gäurele în triunghi "cineva mi-a zis ca aceste gaurele s-ar putea sa-mi fie infundate...ce rol au astea cine stie ? (alea micute de tot)" - sunt gäurele de progresiune - ce înseamnä asta ? - la trecerea de la regimul de relanti- clapeta complet închisa , amestecul de aer/benzina asigurat de jiglerele de relanti - la o deschidere partialä a clapetei , aerul normal cä va intra fiind aspirat de pistoane dar benzina nu va fi încä aspiratä cu forta necesarä din tubul Venturi -"centrator" ci din cele 3 orificii , normal la deschiderea cea mai micä din cel de jos , pe urmä cel de jos si cel imediat superior s.a.m.d.

http://www.daciaclub.ro/reglare-relanti-t130506.html#

Din pozele ce ai postat- chiar dacä sunt neclare , se poate observa cä ai al 3-lea orificiu obturat .
Celälalt din stînga, singurel - e cel pe care vine benzina de la jigleru de relanti.
Sper sä nu fie ästa carburatorul täu cu oxidul de aluminiu ce are înflorit pe suprafata inferioarä - ar cam trebui sä-i refaci planitatea , va trage aer fals la nebunie .
La fierbere sä nu uiti cumva jigleru cu bilä din C.N.C. , äla de la sprit - de obicei bila e de plastic .

P.S. Acest räspuns e menit sä ajute - pe tine si pe altii care pot fi interesati . Dacä crezi cä stii mai bine treci peste el , n-am sä te amendez nici nu vreau sä-ti scad puncte .
ramses86
merci mult de ajutor maverick...am reglat eu din ambele suruburi si cel cu vf conic si celalat dar tot nimic...cand sta cand nu sta...ramane partea cu orificiile obturate. MAine incerc sa le suflu sau bag sarma sau mai vad eu...ps: si celalat carburator cel pozat era al meu, ala statea perfect la relanti dar nu prea avea forta cu el motorul...acuma il curat si pe acela tongue.gif
POWERbyDAciaVsWERo
1) mecanick .. vad ca ai ceva prin PC... poze cu carburatoare... si... daca e vre-o diferenta de constructie in afara de gaurile jiglerelor la carb de 1310 fatza de cele de 1400 ? ...
2) eu am o problema care ma supara rau de tot cu masina ! duduie in toba de ma inebunit ... am dat avansul milimetru cu milimetru mai mare sau mai mic... nici o chimbare ... DC DUDUIE ??????????
vizitatorul
mecanick_maverick...."kashtoace" poze... smile.gif ...unde le-ai gasit?


POWERbyDAciaVsWERo....cel de 1300 e un pic mai "gatuit" pe aer...si parca si tubul emulsor difera(aici sa ma corecteze cei in masura-si sa ne explice si noua dif intre emulsoare)
mecanick_maverick
Fratilor , eu nu mai lucrez cu Dacie de freo 10 ani . Daca pot sa dau cuiva un sfat din experienta mea il dau cu placere , la fel invat de la altii chestii cu care poate nu m-am intilnit . Vorba aia "Omul cit traieste invata si tot prost moare " rolleyes.gif
Pozele le-am gasit pe un site din Argentina ( folosind functia search pe Googule ), le-am sters comentariile in spaniola ca sa nu incurc lumea . Deunazi am gasit 2 filmulete cu functionarea lui Carfil 32 dar ... le-am pierdut urma pe net-ul asta imens laugh.gif
Acum nu dau nici de argentinieni , mai incerc de acasa , ma uschesc ca au disparut toti de p'aici !

ptr. @POWERbyDAciaVsWERo.- rateuri în tobä pot avea multe cauze -scaun sup. evacuare ars la un cilindru , supapa evacuare atacata de culbutori - ptr. astea verifici compresia shi-ti cînta imediat vinovatu , ar mai putea fi calaminä în camera de ardere care provoaca aprinderea amestecului dar asta provoacä mers foarte neregulat al motorului , supapa ciobita ...oricum daca nu-i din culbutori va cam trebui sä dai jos chiuloasa , sorry
POWERbyDAciaVsWERo
ms ! cam tacane culbutorii ... reglaj normal.... 15 cu 20 nu???
ramses86
noh...in sfarsit am rezolvat treaba...intradevar erau acele gaurele mici infundate. acuma sta la relanti...dar ghici...trage sacadat sad.gif...banuiesc ca e din avans..dar numai nu reusesc sa nimeresc avansul bun sad.gif...noh mai incercam tongue.gif
mecanick_maverick
QUOTE(POWERbyDAciaVsWERo @ 1 Nov 2009, 14:11)
ms ! cam tacane culbutorii ... reglaj normal.... 15 cu 20 nu???
*




Ideea era ca s-ar putea sa ai "supapa evacuare atacata de culbutori" , adica joc inferior a 0,2 recomandat si asta mentinea o supapa deschisa cu respectivul rateu aditional , daca jocul e in limitele admise verifici compresia , asa aflii alte bube , dar cred ca nu scapi de dat jos chiulasa blink.gif
POWERbyDAciaVsWERo
si chiulasa .... de pe ce motoare ,modele , etc se "potriveste"? ca detin cateva motoare....peaici pe acasa ! biggrin.gif
si mecanick .. am schimbat bujiile .. toate erau 14mp19 sau 18... am pus 14mp 21.. de nova.. sa schimbat putin mersul dar.. TOT CONSUMA .. e campioana zau ...se sa ii faq ? sa ii scot pistoane ?
mentionez ca am carb 1310 .. cu jiglere de 1400 .. ce jiglere sa pun sa combin intre ele ..pt un consum mai mic? .. nu am nevoie de performante .. MS anticipat !
mecanick_maverick
Dupa cum spuneam nu m-am mai "jucat" cu o dacie de vre-o 10 ani . N-am idee de combinat jiglere , mai ales acum cä fiecare pune de-un SRL în garaj si scoate pe piata "jiglere" cu cote inventate .
Am înteles ca chiuloasa de 1400 e egala (compatibilä ) cu cea de 1310 . Acum , poti sa încerci si chiulasa de ARO de Cîmpulung , daca se potriveste laugh.gif
Întreabä pe forum , (PH-06-BOA se pricepe foarte bine , da-i um PM ).
geopsi
QUOTE(POWERbyDAciaVsWERo @ 30 Oct 2009, 18:37)
1) mecanick .. vad ca ai ceva prin PC... poze cu carburatoare... si... daca e vre-o diferenta de constructie in afara de gaurile jiglerelor la carb de 1310 fatza de cele de 1400 ? ...
2) eu am o problema care ma supara rau de tot cu masina ! duduie in toba de ma inebunit ... am dat avansul milimetru cu milimetru mai mare sau mai mic... nici o chimbare ...  DC DUDUIE ??????????
*


Cred ca daca duduie si consuma... La mine un implica pe alta si daca duduie si consuma si trage bine.Eu unu as incerca sa mai reglez avansul la ea ininte de toate....
Bujiile cum sunt? Sunt Afumate?
ramses86
vai...am fost fericit 4-5 zile..iar probleme; acuma imi face o faza interesanta: carburatorul curatat, masina cand accelerez merge sacadat...oricum reglez avansul cam tot la fel de prost merge cu rateuri...de unde paote fi problema? bateria imi este slaba, poate cauza acest lucru problema? sau e strict ceva gen platina etc...?
POWERbyDAciaVsWERo
geopsi .. bujiile sunt OK dupa o saptamana sunt ca noi .. ?????ce o avea.. sa fie iubita.... eu nu stiu ce sa ii mai fac
ramses86
tu ca tu da nici eu...orice ii fac cand ii dau pedala tot sacadat merge sad.gif
krapcarasu
e posibil de la bateria descarcata, scanteia e mai slaba, nivelul regleaza-l cu incercari la jum pl inclinat, nu la tigara
tom79
QUOTE(ramses86 @ 26 Oct 2009, 17:42)
Buna! nu de mult mi-am curatat carburatorul (decarburol...suflat...demontat montat tot tacamul) pentru ca pur si simplu nu mai tragiea furia. Rezultatul este ca acuma merge ca naiba de nu se tine nici o alta dacie din zona dupa mine in schimb daca nu accelerez motorul nu vrea nici in ruptul capului sa stea la relantiu. Am scos joclorul de relanti...curatat iar...suflat..si tot nimic. I-am pus o saiba (pe post de distantier) asa zici ca mai vrea sa stea cand are chef la relanti...dar tot nu e optim. Intrebarea este de unde vine problema? cum sa o remediez?

merci anticipat!
*


BAGA-I SI JIGLERUL DE AER[CEL CU ARC]
Bogdan90
Buna! Azi am observat la masina mea un consum mai mare, mult mai mare. Si am zis sa ma uit prima data la plutitor. Era nivelul prea mare. Stie cineva de ce se dereagleaza? Cum este posibil asa ceva eu nu pot sa imi explic!
george 07
Bogdan verifica plutitorul sa nu fie spart si mai verifica cuiul ponteau (sper sa fie scris corect tongue.gif )
Bogdan90
Plutitorul intradevar, daca ar fi spart ar trage in jos, in acest fel sa indoaie limbutza din capat...dar cuiul poantou cum ar putea sa influenteze? mellow.gif . Din ziua in care am reglat din nou plutitorul nu am mai circulat cu masina pt ca a2a zi am dat jos bordul, deci nu pot sa spun ce si cum
george 07
Da Bogdan , daca plutitorul este spart si are benzina in el permite un nivel mai mare iar cuiul ponteau daca conul din cap este uzat la fel permite un nivel mai mare , mai verifica sa nu se impiedice plutitorul pe lateralul suportului in care sta (am patit-o ) wink.gif wink.gif
PH-06-BOA
Sau, daca are joc mare in bolt, atinge de peretii camerei si agata, inchide si deschide cand vrea el. Cuiul daca nu e perfect, cand plutitorul apasa pe el, nu inchide total, si ceea ce scapa mareste nivelul. De aceea spun mereu, nu reglati cu metrul, cu degetul sau unghia, ci dupa nivelul lichidului. E prea ridicat, dai plutitorul mai jos... pui capacul , dai la pompa sau pornesti motorul, iar desfaci si vezi. Nu-i nevoie sa pui suruburile cand reglezi. Motorul merge si fara capacul la carburator, daca-i astupi furtunul sa nu pompeze in mers. Asa ca, nu mai luati in seama toate tampeniile din carti, ca unii ca acei autori va preda la scoala, de suntem destepti-bota.
Bogdan90
Eu il reglez cu tigara. Nu am mai auzit faza cu nivelu benzinei. Cum ar trebui sa fie nivelu?:-? unsure.gif
Alexio
O intrebare prosteasca... nu este mai simplu sa cumperi un carburator nou de la Cavar Auto care sunt reprezentanti si ai Daciei? Costa bani da dar si timpul pierdut costa viata.
vizitatorul
am editata mai jos...
Bogdan90
Dar hai sa cumparam alta masina pt ca e stricata pompa de apa[-(. Timpul costa bani nu viata si mai putin timp imi ia sa schimb plutitorul si cuiul poantou decat tot carburatorul(fara rost)
vizitatorul
ia mark-eaza nivelul cu manutza ta aici mai boa...si specifica-cu capac sau fara...
george 07
'Vizitatorul" cu respect ti-o spun nu te lua de'Boa" ca stie el ce stie (am testat personal) nivelul in schema atasata de tine este corect la maxim jumatatea planului inclinat dar fara capac montat sau plutitor in camera de nivel
vizitatorul
QUOTE(george 07 @ 14 Feb 2010, 21:04)
'Vizitatorul" cu respect ti-o spun nu te lua de'Boa"

excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif

man....cu respect iti spun....nici cea mai mica intentie....
sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
gata...inteleg...stilul meu caustic.....
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
uite...rectific....
draga Boa....cu glasul tremurand,si umilinta-n suflet,rogu-te marcheaza pe desen nivelul benzinei.....si specifica pentru generatile ce vor veni carei metode corespunde-CU CAPAC_FARA CAPAC........

wink.gif
tks...
Bafta....






Paulorossi
Asta ca ai umblat la ciocul de papagal de la pompa de spritz.Nu da benzen suficient la accelerare.Vezi daca sprituieste bine
BennyORWO
Daca merg fara gatul de lebada de la carburator,ce se poate intampla ceva grav la motor?
Eu am incercat sa merg fara,si pot spune ca masina merge mai bine,trage mai bine si mi se pare ca si consuma mai putin.
Ceva pareri despre treaba asta?
tatabobu
Super, e cel mai bun lucru posibil sa bagi aer care n-a trecut prin nici un filtru direct in motor tongue.gif
maho
Pe termen scurt si daca mergi doar pe drumuri fara praf (ceeace, la atata lipsa de ploaie, e cam greu de crezut), n-ar avea prea mare importanta. Daca iti merge mai nasol cu filtru (de aer), probabil ca e imbacsit si ar trebui sa-l schimbi (chiar nu e un capat de tara).
bucatzel
QUOTE(BennyORWO @ 23 Aug 2012, 11:05)
Daca merg fara gatul de lebada de la carburator,ce se poate intampla ceva grav la motor?
*



Tie-ti place sa mananci supa cu nisip? Cam asa ii place si motorului aerul cu praf. Si pe la noi e praf din belsug.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.