Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzor uzura placute frana
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2
moshu_59

Majoritatea producatorilor de placute frana pt. Logan livreaza setul de placute cu senzori de uzura. Este suficient sa se monteze un singur senzor, la roata stg. (fata), realizarea circuitului de semnalizare a uzurii placutelor fiind extrem de simpla. Se cupleaza un fir intre mufa senzorului de uzura si mufa de pe capacul vasului de lichid frana (pe firul activ, deci pe cel care nu este legat la masa, verificati cu un ohmetru, cu contactul decuplat). Deci, martorul din bord va avea o a treia semnificatie legata de frana, astfel:
- martor frana de mana cuplata
- nivel scazut lichid frana
- uzura maxima admisa a placutelor de frana, noua functie atribuita
Recomand ca, cel putin in zona mobila, sa fie folosit un cablu cu izolatie adecvata si rezistenta la rasuciri/incovoieri repetate. Personal, am folosit un cablu recuperat de la un senzor ABS, de la o masina oarecare. Traseul firului si modul de ancorare pe ansamblul portfuzeta/amortizor ramane la imaginatia fiecaruia.
silviu_79
O idee buna, demna de luat in seama, bravo mon cher!
alexis
Moshu_59 did it again! aplauze.gif
tkx
o idee buna, dar daca nu poti schimba placutele imediat trebuie decuplat firul ca sa nu stea aprins continuu
FRATELLO
Foarte buna ideea ! Multumiri ! coolspeak.gif
BZN
Chiar daca placutele n-au senzor, se poate rezolva cu o bormasina, un cablu litat si putin adeziv. Iti stabilesti singur limita. wink.gif
moshu_59

Nu cred ca va sta aprins continuu, cel mai probabil se va aprinde la apasarea pedalei de frana (si atunci posibil cu intermitente, functie de intensitatea franarii).
Pentru cei care nu au posibilitatea identificarii firului activ cu ohmetrul, precizez ca, cel putin la instalatia masiniii mele (2004), culoarea firelor din perechea de la mufa este gri + negru, cuplarea se va face pe firul gri.
ariciu66
mereu avem ceva de invatat! buna ideea !
voinicel
Am pus eu. Becul incepe prin a se aprinde intermitent si pe parcurs ramane aprins non stop. De asemenea din momentul in care becul incepe sa se aprinda intermitent, cand circulati in mediu umed, el va ramane aprins pana la uscare. Firul l-am cuplat la contactorul franei de mana. La imbinarea cu senzorul am folosit niste papuci rotunzi de la radiocasetofoanele auto vechi. Firul l-am prins cu placuta aia care tine si senzorul de ABS. E destul de ok modificarea, nu mai stai sa verifici tot timpul uzura placutelor. Daca o sa am timp o sa pun niste poze.
andreiy
trebuie sa fi prea cioban sa mergi cu placutele pana freaca fier pe fier,sa distrugi si discurile...
BZN
Trebuie sa recunosti insa ca e mai simplu sa te avertizeze un senzor decat sa desfaci roata periodic.
cosmin_h1982
dar acel senzor ce detecteaza? Caldura degajat de frecarea placutelor. De unde stie el cand sa se aprinda si cand nu? Este o idee buna, dar nu prea inteleg principiul de functionare
andreiy
Senzor detecteaza gradul de uzura al placutelor,mai romaneste:atunci cand placutele se uzeaza pana la senzorul aflat pe placuta(care nu e decat un fir introdus in compozitia placutei) se aprinde martorul din bord(daca ai asa ceva)
BZN
Este un conductor electric( un cablu) introdus in placuta de frana pana la o anumita cota de uzura acceptata. In momentul cand aceasta cota e atinsa, cablul atinge discul de frana, se realizeaza contactul si becul se aprinde.
voinicel
QUOTE(andreiy @ 10 Nov 2009, 21:25)
trebuie sa fi prea cioban sa mergi cu placutele pana freaca fier pe fier,sa distrugi si discurile...
*



Si trebuie sa fi si mai cioban sa nu realizezi ca acel senzor de uzura te scuteste da verificarea periodica a uzurii placuteleor de frana, poti sa mergi sa cumperi placute din timp, te ajuta la folosirea mai eficace a placutelor (le schimbi chiar cand este nevoie, nu mai devreme si nici mai tarziu).
andreiy
Mai devreme sau mai tarziu de ce anume?Inseamna ca nu stii cum arata o placuta uzata.
Si daca te bazezi prea mult pe acel senzor o data cu schimbarea placutelor s-ar putea sa schimbi si discurile(pt ca placuta nu se toceste intotdeauna uniform si ai toate sansele sa franezi cu fierul de pe exteriorul placutei).
Nu e o imbunatatire notabila montarea senzorilor la placute mai bine ganditi-va cum sa protejati caroseria de rugina.
Sper ca am fost mai explicit domnu asta cu inteligenta in floare
bogidan21
Ma uimeste inteligenta unora.....
alphred
ba o placuta se toceste uniform, daca nu se toceste uniform inseamna ca ai tu probleme ... la sistemul de franare. acum daca deja ai santuri pe disc normal ca senzorul iti este inutil. iti dai seama ce idioti aia de fac placutele cu senzorii? la supernova/solenza le rupeau mecanicii in serviceuri dupa ce multi s-au dus la ei cu lichidul de frana imprastiat pe roata. dincolo la ford pe forum au luat unii niste placute sport/racing si au schimbat repede si discurile ca erau placutele mai dure ca discurile (interesant sa treci discurile la consumabile). cam cum fac bombardierele astea tocesc sina ca de e mai usor sa schimbi sina decat rotile.
bogidan21
Am facut azi la un logan diesel care avea senzori pe placute...Avea aceleasi culori negru si gri....Am pus fir pe gri si firul care l-am dus la roata l-am imbracat de doua ori in tub termocontrabil...L-am prins pe acolo cu bride de plastic.Acum urmeaza sa imi spuna ce si cum cu placutele ca nu sunt tocite inca...
ionutctn
QUOTE(voinicel @ 11 Nov 2009, 08:48)
Si trebuie sa fi si mai cioban sa nu realizezi ca acel senzor de uzura te scuteste da verificarea periodica a uzurii placuteleor de frana, poti sa mergi sa cumperi placute din timp, te ajuta la folosirea mai eficace a placutelor (le schimbi chiar cand este nevoie, nu mai devreme si nici mai tarziu).
*


Placutele si discurile se verifica cand se face revizia masinii. Nu inteleg de ce trebuie sa dai rotile jos sa verifici starea placutelor.
voinicel
QUOTE(andreiy @ 11 Nov 2009, 19:37)
Mai devreme sau mai tarziu de ce anume?Inseamna ca nu stii cum arata o placuta uzata.
*


Adevarul e ca nu am le-am schibat decat de trei ori la LGN si la berlina nu mai numar.

QUOTE(andreiy @ 11 Nov 2009, 19:37)
Si daca te bazezi prea mult pe acel senzor o data cu schimbarea placutelor s-ar putea sa schimbi si discurile(pt ca placuta nu se toceste intotdeauna uniform si ai toate sansele sa franezi cu fierul de pe exteriorul placutei).
*


Da ai dreptate nu se toceste uniform, cea din spatele discului (care de fapt are si senzorul) se toceste mai repede dacat ce din fata. In privinta santurilor sau a altor uniformitati ale discului, creda-ma, ca daca se ajunge la metalul placutelor inainte sa declanseze senzorul, atunci chiar ai o mare problema si trebuie sa schimbi discurile. La placutele de Logan acel senzor este situat in lateralul placutei (practic in marginea dispre centrul discului) o zona care nu prea capata uzura (materialul placutei nu calca pe acolo), astfel incat cu cat discul se va uza mai mult cu atat senzorul va declansa la o uzura mai mica a placutei.


QUOTE(andreiy @ 11 Nov 2009, 19:37)
Nu e o imbunatatire notabila montarea senzorilor la placute mai bine ganditi-va cum sa protejati caroseria de rugina.
*



Nu o fi notabila, dar nu prea costa si e mai la indemana de efectuat. Caroseria o protejati schimband-o cu una de nemtoaica.

QUOTE(andreiy @ 11 Nov 2009, 19:37)
Sper ca am fost mai explicit domnu asta cu inteligenta in floare
*



Ma abtin!
amoro20
In primul rand doresc sa salut pe toti membri acestui club !Daca imi permiteti cred ca este o imbunatatire de bun gust si de siguranta la un cost de nimic!Binenteles ca fiecare are conceptia proprie buna sau rea despre aceasta imbunatatire dar este liber sa aleaga.Eu o consider o idee SUPER pe care o sa o aplic indata ce voi avea putin timp !Felicitari si tot inainte!
BZN
QUOTE(ionutctn @ 13 Nov 2009, 13:28)
Placutele si discurile se verifica cand se face revizia masinii. Nu inteleg de ce trebuie sa dai rotile jos sa verifici starea placutelor.
*


Ai transmis asta serios? Sper ca nu.
Reviziile se fac acum la 20000km, respectiv 15000km la dci. Nu crezi ca e cam mare intervalul pentru controlul atat de important al starii placutelor? Ca poate unii dintre noi nu vrem sa le aruncam cand ar mai putea tine un 10000km..
Foarte buna ideea.
bogidan21
Chiar nu inteleg dezbaterea asta de pe topic...Pe bune e o imbunatatire foarte buna pentru o masina la care nici inginerii de la dacia sau renault nu s-au gandit.....Inca o data userii de pe acest forum dau dovada de inteligenta si imaginatie.....Dar mai presus de toate de modestie si omenie......pentru ca au impartasit informatia asta cu noi astia mai nepriceputi.Eu am facut astazi si pe benzinarul meu si o sa astept sa vad ce se intampla daca o sa se aprinda martorul sau nu.Din ce mi-am dat seama senzorul de la lichidul de frana pune firul la masa cand se imputineaza lichidul ceea ce se intampla si cu firul din placuta atunci cand freaca de discul care e prins de caroserie...Simplu dar genial de inteligent pentru cel ce s-a gandit la asa ceva.....Cat pentru "ciobanii de pe aici" abtineti-va cu comentarii de genul "da pentru ce e nevoie".Ca daca era dupa cei de genul vostru nu se ajungea nicaieri.
raduhoria
Se gasesc senzori de placute separat? Sau de la ce tipuri de masini, sunt compatibili cu placutele de logan ca tocmai am schimbat placutele si cele noi nu au senzor de uzura frana si pana o sa-mi iau urmatorul set de placute va mai dura ceva timp,ca sa-mi iau unele cu senzor.
livium
Va salut!
Ideea este de nota 10. Acum am si eu o intrebare: daca nu gasesc cablu pentru senzorul de ABS, ce ar fi indicat?

O seara placuta.
voinicel
QUOTE(raduhoria @ 15 Nov 2009, 23:33)
Se gasesc senzori de placute separat? Sau de la ce tipuri de masini, sunt compatibili cu placutele de logan ca tocmai am schimbat placutele si cele noi nu au senzor  de uzura frana si pana o sa-mi iau urmatorul set de placute va mai dura ceva timp,ca sa-mi iau unele cu senzor.
*


Nu ii gasesti separat, ei vin o data cu placutele si sunt de unica folosinta. De fapt senzorul ala este o bucata de metal invelita in plastic. Cand placuta atinge o anumita uzura platicul atinge de disc si incepe sa se toceasca, permitand metalului sa faca contact cu discul. Orienteaza-te si tu catre alte placute (Ferodo si parca si alea in cutie Renault vin cu senzor) vezi ca s-a discutat pe forum.

QUOTE(livium @ 15 Nov 2009, 23:37)
Va salut!
Ideea este de nota 10. Acum am si eu o intrebare: daca nu gasesc cablu pentru senzorul de ABS, ce ar fi indicat?

O seara placuta.
*



Eu am pus in fir normal de 1,5 multifilar, il gasesti la electrice prin mai toate magazinele.
einstein1984
Unele placute au avertizare sonora pentru limita de uzura. Care mai e si reglabila.
BZN
QUOTE(raduhoria @ 15 Nov 2009, 22:33)
Se gasesc senzori de placute separat? Sau de la ce tipuri de masini, sunt compatibili cu placutele de logan ca tocmai am schimbat placutele si cele noi nu au senzor  de uzura frana si pana o sa-mi iau urmatorul set de placute va mai dura ceva timp,ca sa-mi iau unele cu senzor.
*


Cu o bormasina si putina indemanare poti rezolva singur. Iti mai trebuie un conductor litat si o solutie de lipit ceva mai buna. Ce mare lucru e sa dai o gaura in materialul de frictiune al placutei pana la o cota pe care o poti stabili singur si sa fixezi acolo cablul litat? Atentie, cablul trebuie sa aiba izolatia intreaga, aceasta se va topi cand va fi cazul.
raduhoria
Multumesc BZN,pt idee,eu ma gandeam sa cumpar niste placute ieftine de dacie berlina sau de nova ca stiu ca unele modele au senzori de uzura si sa le iau senzorii,dar nu stiu daca sunt compatibili cu placutele de logan.
amoro20
Gata!In 20 min.am rezolvat problema si acum detin un Logan cu senzor de placute!Senzor au mai toate firmele ce fabrica placute ptr.Logan,pana acum am aruncat de la 5-6 seturi ptr.ca nu am avut ideea colegului sad.gif Acum pot sta linistit fara sa ma mai stresez la fiecare 10000km sa dau jos roata ptr. a le verifica! biggrin.gif Inca o data felicitari ptr.idee!
ionutctn
QUOTE(BZN @ 14 Nov 2009, 15:45)
Ai transmis asta serios? Sper ca nu.
Reviziile se fac acum la 20000km, respectiv 15000km la dci. Nu crezi ca e cam mare intervalul pentru controlul atat de important al starii placutelor? Ca poate unii dintre noi nu vrem sa le aruncam cand ar mai putea tine un 10000km..
Foarte buna ideea.
*


Am transmis cat se poate de serios. Cand faci revizia iti spune cati km mai mergi cu placutele actuale. Dupa ce termini km aia, te prezinti si iti schimba placutele. Nu poti sa te prezinti peste 6.000 km daca asa iti spune la revizie dar te prezinti in schimb daca se aprinde un bec in bord sau cum?
BZN
Iti dau doar un singur posibil caz, la repezeala. Vinzi masina, omul ala are un alt stil de condus si pe el nu il mai tin placutele cum ti-a zis tie meseriasu', din ochi, acelasi nr de km... Pt mine cel putin, e mult mai simplu cu senzor, se aprinde, schimb placutele si gata. Asa nu e nevoie de "prezicerea" unui mecanic care poate sau nu sa greseasca.
voinicel
O poza cu senzorul si locatia acestuia pe placuta
andreiy
QUOTE(bogidan21 @ 15 Nov 2009, 18:56)
.....Cat pentru "ciobanii de pe aici" abtineti-va cu comentarii de genul "da pentru ce e nevoie".Ca daca era dupa cei de genul vostru nu se ajungea nicaieri.
*


Mare om.
ariciu66
merita montat ! si este forte simplu !
fictiv2004
QUOTE(bogidan21 @ 15 Nov 2009, 19:56)
Chiar nu inteleg dezbaterea asta de pe topic...Pe bune e o imbunatatire foarte buna pentru o masina la care nici inginerii de la dacia sau renault nu s-au gandit.....Inca o data userii de pe acest forum dau dovada de inteligenta si imaginatie.....Dar mai presus de toate de modestie si omenie......pentru ca au impartasit informatia asta cu noi astia mai nepriceputi.Eu am facut astazi si pe benzinarul meu si o sa astept sa vad ce se intampla daca o sa se aprinda martorul sau nu.Din ce mi-am dat seama senzorul de la lichidul de frana pune firul la masa cand se imputineaza lichidul ceea ce se intampla si cu firul din placuta atunci cand freaca de discul care e prins de caroserie...Simplu dar genial de inteligent pentru cel ce s-a gandit la asa ceva.....Cat pentru "ciobanii de pe aici" abtineti-va cu comentarii de genul "da pentru ce e nevoie".Ca daca era dupa cei de genul vostru nu se ajungea nicaieri.
*




Nu vreau sa diminuez cu nimic meritele initiatorului topicului; bravo lui !!! Eu acum 4 ani - dupa ce am luat masina - am transferat sistemul de supraveghere a uzurii placutelor de la Oltcit 12 trs la logan; ideea initiatorului este doar o parte din acest sistem, realizarea nu e noua, nu a fost reinventata apa calda, sistemul se gaseste pe masinile frantuzesti, si am vazut-o si pe un Buik parca.. Ceea ce pot sa va sugerez in continuare, daca vreti sa continuati cu supravegherea sistemului de franare, este montarea intrerupatorului de la pedala de frana, care supravegheaza cursa pedalei. Semnalizarea pe acelasi indicator in bord, - o cursa a pedalei mai lunga decat cea normala - va trimite la verificarea placutelor... acolo e si corelatia cu plutitorul din rezervorul lichidului de frana care arata ca e prea putin lichid in circuitele hidraulice.... uitati-va putin la solutia implementata acum cati ani?? ( 15-20 ) la Craiova.. ( la olteanca a fost mai simplu ptr. ca discurile de frana erau inainte de planetare )...daca o sa-mi mai amintesc detalii , va raspund cu placere..
ursachemihai
te corectez in legatura cu cursa pedalei, aceasta nu se schimba la uzura placutelor.Pedala va avea aceeasi cursa si cu placute noi si cu placute terminate.
Doar lichidul din borcan va cobora putin.
amoro20
Aveti idee de ce a inceput sa fie aprins partial martorul de frana ?In momentul in care trag frana de mana intensitatea acestuia creste,cand o las isi revine si nu se stinge!Sa dea la masa prin zapada?(se intampla de cand a dat zapada)
silviu_79
Am un prieten care a patit la fel, am intors noi situatia pe toate partile si se pare ca e condens pe undeva, probabil in ceasurile de bord, dupa vreo 2 zile nu s-a mai aprins.
raduhoria
Si eu am patit acelasi lucru ca si amoro20,dupa ce am mers prin zapada,pana atunci nu au fost probleme.Exista vreo solutie,pe unde face contact la masa?
crick
S-a umezit senzorul de la placuta si face un semicontact prin apa cu masa; dupa ce se usuca, semnalizarea v-a reveni la normal.
mariusciprian78
o poza cu firu de la zenzoru placutei de frana legat la firu gri de la pompa de frana are cineva?
am si eu firu tras dar nu l-am legat inca sa nu fav o prostie.
difera cumva pompa de dci de cea de mpi?
free_fiber
QUOTE(ionutctn @ 16 Nov 2009, 16:26)
Am transmis cat se poate de serios. Cand faci revizia iti spune cati km mai mergi cu placutele actuale. Dupa ce termini km aia, te prezinti si iti schimba placutele. Nu poti sa te prezinti peste 6.000 km daca asa iti spune la revizie dar te prezinti in schimb daca se aprinde un bec in bord sau cum?
*


Eu am Logan Ph1 Diesel si reviziile le fac la interval de 10000km. La fiecare revizie nenea mecanicul imi spune: placutele sunt uzate, hai sa le schimbam, 150ron. Sunt rau de fiecare data si-l refuz. Am aproape 40000km si placutele nu sunt nici macar 50% uzate (le verific destul de des). Deci nenea mecanicul vrea doar sa faca vanzare.
loosh
Mi-am montat si eu placute de frana cu senzor. Mie, toata manopera: schimbatul placutelor, tras fire (am tras de la amandoua roti), prins firele cu soricei, legat la firul violet (la mine, benzina 1.6, 2007 firul e violet) mi-a lut cam 2,5 h. E prima schimbare , 43000 km, si marturisesc ca in ultimul timp stateam stresat la ideea ce se rod, ma mai tin, sau ma lasa de fac praf si discurile.
Placutele luate de mine (REMSA) sunt cu senzor incastrat in materialul de franare.
Recomand la cei care iau placute cu senzor separat sa dea cu un strat de lac peste senzor, findca, fiind dezizolat, face masa, mai ales iarna din cauza solutiei saline folosite pe strazi.
mikey_gtx
loosh, felicitari pentru operatiune!

la ferodo, senzorii au o capsula de plastic in capul senzorului. atunci cad ajunge la disc, aceasta capsula se roade, lasand expus conductorul care face masa prin atingerea sa cu discul.
nucu68

Eu am facut o instalatie separata atat cu un bec cat si alarma sonora, care sa nu aiba legatura cu becul martor de la frana de mana. Sa nu stau atunci sa imi pun intrebari ca ..... care e motivul pentru care s-a aprins martorul. Pentru cei interesati, pot citi postul la topicul cu placute de frana. Am pus acolo si poze si alte detalii.
loosh
Acum, ca ploua de ne zapaceste, se pare ca traseul "fura" curent findca ledul e slab aprins (se vede noaptea). Se poate intampla ceva?
brigada_diverse
buna initiativa asta cu senzorii(desi pt mine absolut inutila..probabil o sa ma tina 35 k / 40 k km...)

1. totusi, as dori sa adaug ca este posibil ca placutele de pe o parte sa se uzeze un pic mai repede ca pe partea cealalta. in functie de reglajul senzorului, poate celealte ajung sa se distruga complet si sa frece fier pe fier..

2. nu e nevoie sa dai roata jos sa verifici placutele.

inainte sa circuli si sa incingi discurle si placutele(ca sa nu iti parlesti mainile), e de ajuns prin janta sa te uiti la placute. vezi (sau pui degetul) cat mai e de la fierul placutei pana la disc. garantez ca se vede. si pt placuta dinspre pistonas, pui doar degetul intre placa de fier a placutei si disc si vezi cat mai are.
X@by
1. Intodeauna placutele dinspre partea cu piston se uzeaza cel mai repede. Senzorul este pus acolo deci exclus ca sa se distruga fara sa-ti dai seama.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.