Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de incepator: schimbare rulment
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
soferul
Jurnal de incepator: Schimbare rulment spate dacia break din 1995

Avand in vedere ca pe forum a fost dicutat si rediscutat acest subiect,
acest mesaj este doar pentru a incuraja incepatorii ca mine la schimbarea unor piese care mi se pareau greoi de schimbat, doar cand auzeam numele lor.


Bun dacia mea troncanea undeva pe spate ( buba de acu o luna de cand am fost la vulcanii noroiosi ) si am zis k e perioada de criza si k trebuie sa ma incumet.

De stiut k nu am folosit nici o presa pentru scoaterea rulmentilor, ci doar:
1 patent, o cheie de 24 (prferat tubulara, dar eu nu am avut), o surubelnita, un ciocan si una bucata racheta.

A sa nu uit iti mai trebuie o prietena care sa iti mai dea sculele si idei. smile.gif

La inceput fixat masina pe un bustean pentru mai multa siguranta, desfacut roata, scos cutia din centrul oalei cu loviri incete de ciocan din toate directiile.
Dupa asta trebuie scoasa cu patentul un fel de siguranta dintr-o sarma mai dura in forma de "S", pe urma desurubat siguranta a 2 a.
Apoi iau cheia de 24 si desurubez piulita, dupa care e un fel de "saiba" mai ovala si destul de groasa ( preupun k este pentru a tine rulmentul exterior).
Dupa urmeaza extragerea oalei ( un fel de cutie cilindrica de care este prinsa roata si acopera ferodouri + rulment interior).
Dupa extragere au inceput sa curga bilele din rulmentul interior iar rulmentul era doar o sirmulita cu una, 2 bile atarnate de el.
Bun.
Dupa operatiunea anterioara a inceput stergerea de vaselina si cautarea de bile in interior.
Stergerea vaselinei vechi am facut-o pentru ca era plina de pilitura de fier de la distrugerea rulmentului interior.
Dupa toate astea a venit vremea sa imi testez skillurile mele de calculatorist in manuirea rachetei.
De ce ?
Pentru ca ceea ce mai ramasese din rulment adica interiorul din metal al acesteia era foarte bine lipit de nush cum sa ii spun (surubul ala mare de la puntea din spate)(sper ca m-am exprimat corect).
Intr-un final (dupa 2h de transpiratie injuraturi si ciocane+surubelnita) am reusit sa elimin ceea ce mai ramasese din rulment.
De specificat: capacelele care acopera rulmentul alea din nush ce meteal au ramas prinse in oala de le cele vechi si la cel interior si la cel exterior. Si mai trebuie spus k am curatat ferodourile cu o perie ( nu de sarma:)) ).

Acum totul este simplu.

Uns surubul ala cu vaselina (pe care am avut-o de la un amic - vasilina lubrifin).
Pus rulmentul spate cu o bara goala din fier (pentru ca nu vroia sa intre de unul singur pana la capat) si batut incet cu ciocanul, mai am bagat niste vaselina si pe rulment si pe oala (acolo unde vine rulmentul din interior).
Pus oala la loc prin invartire.
Mai am bagat putina vaselina si am pus rulmentul din exterior, am bagat iar vaselina, am pus saiba ciudata care intra doar intr-un anume sens, mai am bagat vaselina, am strans piulita de 24 pana la capat si dupa care am desurubat 1/4 ture, bagat vaselina, am pus o a doua saiba care avea filet, porma siguranta in forma de "S" am bagat-o cu patentul, am bagat vaselina cat cuprinde in cutia din centrul oalei si am introdus-o la locul ei prin batai de ciocan usoare.

Am pus roata si gata.


Costurile totale nu s-au rezumat decat la cumpararea rulmentilor (interior si exterior), o bere amicului pentru vaselina
si o iesire in oras cu ajutorul care mi-a dat sculele ca sa nu ma intind dupa ele, prietena cu ideii.
Timp total pentru un incepator, 6h cu tot cu plimbari dupa disc pentru racheta, searchuit pe forum daciclub, etc
.
san
QUOTE(soferul @ 27 Oct 2009, 12:31)

De specificat: capacelele care acopera rulmentul alea din nush ce meteal au ramas prinse in oala de le cele vechi si la cel interior si la cel exterior.

*



Inelele (capacele) acelea fac parte din rulment. Banuiesc ca ti-au ramas cu 2 inele metalice de la rulmentii noi. Trebuiau schimbate si acele inele. Sunt uzate iar cel interior cred ca este si destul de deteriorat avind in vedere ca acel rulment l-ai avut spart. Daca nu le schimbi scurtezi destul de mult viata pieselor pe care te-ai chinuit sa le schimbi.
Adrian_Boy
Dap, se pare ca nu ai dus treaba pana la capat, vorba lui san, ce faci cu inelele din oala, bratari ?
soferul
QUOTE(san @ 27 Oct 2009, 12:52)
Inelele (capacele) acelea fac parte din rulment. Banuiesc ca ti-au ramas cu 2 inele metalice de la rulmentii noi. Trebuiau schimbate si acele inele. Sunt uzate iar cel interior cred ca este si destul de deteriorat avind in vedere ca acel rulment l-ai avut spart. Daca nu le schimbi scurtezi destul de mult viata pieselor pe care te-ai chinuit sa le schimbi.
*




QUOTE(Adrian_Boy @ 27 Oct 2009, 13:39)
Dap, se pare ca nu ai dus treaba pana la capat, vorba lui san, ce faci cu inelele din oala, bratari ?
*



Gata am priceput. Sambata dau jos oala din nou si scot inelele si le pun pe cele noi.
Mersi!
san
Ma bucur ca am putut sa te ajut. Inelele exterioare se demonteaza relativ usor cu un ciocan de 500g si un dorn. Sa cureti bine locasul in care se monteaza noile inele precum si tot interiorul butucului. Spor la treaba.
soferul
QUOTE(san @ 28 Oct 2009, 17:18)
Ma bucur ca am putut sa te ajut. Inelele exterioare se demonteaza relativ usor cu un ciocan de 500g si un dorn. Sa cureti bine locaul in care se monteaza noile inele precum si tot interiorul butucului. Spor la treaba.
*



Mersi mult!
payty
acum cateva zile mi s-a blocat una din rotile din spate.

am desfacut acolo tot si problema e ca dupa ce am montat la loc tamburul, nu puteam sa strang piulita din centru cum trebuie pt ca in anumite pozitii, tamburul se invarte, dar cand ajunge in alta pozitie intepeneste.

daca las piulita ceva mai larga, cu oarece joc, aproape acceptabil la roata, tamburul se invarte 360 de grade mult mai usor.

Problema de la ce ar putea fi? Tamburul nu are "buza" de la tocirea excesiva.

Poate fi ovalizat? Sau sunt rulmentii de vina?

imi poate da o parere cineva care a mai intalnit situatia?



PH-06-BOA
Eu as pastra inelele, pentru logodna !

Nici vaselina nu trebuie sa bagi multa, ca poate ajunge la saboti si n-ai sa mai ai frana pe spate. Surubul pe care ai bagat rulmentii, se numeste fuzeta. Saiba aia ovala (?), care are la interior o proeminenta de intra pe canalul fuzetei, are rolul de a nu permite in cazul in care rulmentul se roteste, sa antreneze si piulita , s-o desfaca sau s-o stranga, dupa caz, pe dreapta sau pe stanga. Oala, se numeste tambur de frana. Cand vei da inelele jos, sa bati in ele roata, putin cate putin, pentru a nu strica cota de rulment. La montare, pui un ciocan culcat peste inel, in care bati cu altul pe centru, sa intre egal pe diametru. Adica sa nu intre inclinat. La final, pui innelul uzat peste cel nou montat, dar invers ca sa-l poti scoate, si bati in el sa termini de bagat. Nu uita si fata, ca-i mai usor in doi.
payty
@PH-06-BOA

Topicul e mai vechi (2009), am postat aici ca sa nu fac altul. Probabil omul nu mai are problema cu rulmentii intre timp smile.gif.

Legat de ce am scris eu, are cineva vreo idee?

N-as vrea sa scot rulmentii aia de acolo si sa ma trezesc ca nu era cazul.

Cum imi dau seama de camasa ca e uzata? La mine se vad niste urme pe una din camasile de pe tambur, dar desul de vagi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.