Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema incarcare alternator / baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
XphaN
Incep prin a spune ce am;
- baterie (cam veche) de 47Ah; pe care doresc sa o schimb cat de curand cu Caranda de 62Ah (180lei)

- faruri duble
- pe faza scurta am becuri halogen
- DVD Player Nippon 4x25W
- aprindere electronica
- 7 becuri de semnalizare (4 - stanga / 3 - dreapta)
- iluminare numar
- nu am aeroterma
- mentionez ca nu stiu tipul releului de incarcare (mecanic/electronic)

Nu stiu de ce, dar cand aprind luminile noaptea ceva nu este in regula. Indicatorul de la baterie se duce pe suprafata rosie din stanga, undeva la jumatate.
Am aflat ca este posibil ca alternatorul sa nu imi bage suficient curent in baterie. Daca este asa, pot masura intensitatea, dar unde anume? Adica pe ce fire trebuie sa pun volmetrul? Direct pe bornele care vin pe baterie?

Alta chestie.. Pentru ca ziua sunt la munca, nu am suficient timp ca sa lucrez la masina, ma prinde mai mult noaptea pe langa ea. Asa ca de multe ori folosesc pentru iluminare (la motor sau sub ea) un neon mic care se conecteaza la priza sau baterie. Daca am motorul oprit, am observat ca mai de fiecare data raman fara curent in baterie. Norocul meu ca am redresor. Asta am spus-o ca o paranteza referitor la calitatea baterie.

Daca tot imi iau baterie, ce imi recomandati in functie de ce am listat mai sus?
Baterie de 62Ah este prea mica?
Mr_Devil83
alternator de 50A, baterie noua si instalatia electrica verificata si pusa la punct. Cel putin circuitul de incarcare.
ATM
Bateria de 62 Ah ar fi Ok pentru Dacie. Daca ai incarcarea buna adica. Acum, Caranda...hmmmm...n-am avut personal, dar nu am auzit lucruri extraordinare despre ea. Mai degraba, macar Rombat.
Da, poti masura curentul punand aparatul de masura pe firele care vin la baterie. Ar trebui sa aiba undeva pe la 13.8-14.2 maxim maximal. S-a mai discutat si in alte topice, da un search.
Releul electronic e cam cat o cutie de chibrituri, si e capsulat, nu se poate desface de obicei, ala mecanic e de vreo 3 ori mai mare, si i se poate da jos capacul pentru reglaj, e mare cam cat o para...cam asa iti dai seama cel mai simplu de care ai, dupa dimensiune si forma.
Inainte de a arunca bateria si alternatorul, mergi la un electrician si verifica temeinic cat de bine incarca - in prima faza sa nu fie releul dereglat, daca ai din ala mecanic se mai intampla. Caz in care foarte recomandabil e sa treci pe ala electronic. Apoi, cat de bune sunt bornele bateriei. Dupa aia , poti sa te iei de alternator - si daca si ala e bun, te-ai facut de baterie noua.
De curiozitate, cum de are asa multe becuri pe semnalizare? dupa socoteala mea, ar trebui sa aiba maxim 3 becuri pe fiecare parte cu tot cu lucasuri.
XphaN
1. Releul este mecanic (mi-am dat seama dupa marime)
2. Capetele de alama (presupun) care vin pe borne sunt un pic cam ruginite (o sa le curat maine).
3. Scurgeri nu cred ca am ca instalatia a fost refacuta recent.
4. O sa-mi cumpart (tot maine, releu electric)
5. Bateria tot o cumpar .. am gasit un Rombat Premier 12V - 65Ah la 200 lei
6. Pai am 2 sub faruri pe bara, 3 pe aripile stanga-dreapta (fata 2, spate 1) si 2 la stopuri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.