Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou caloriferul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
livacana
Buna dimineatza,am postat aici o problema legaat de coloriferul unei daciii 1310 break.l-am curata,aerisit,montat,etc,insa aerul pe care il baga nu prea e cald,mai degraba usor caldut.cum pot face sa ii mai cresc temperata?ventilatorul baga destul de tine si am si etansat si sistemul.multumesc!
CGDBZ
Aerul trebuie sa fie cald , ce fel de calorifer ai ?
Alexio
Lasand aerul de-o parte. Caloriferul se incinge? Ca idee... e mai fierbinte decat caloriferul din casa dat la maxim cand baga RADETu' caldura "la greu".
deceneu32
Compartimentul in care se gaseste caloriferul,nu este perfect etansat.S-ar putea sa pierzi caldura pe la voleti(''musamalele'') de sub grila,care,datorita vremii,s-au deformat si numai inchid cum trebuie acest compartiment.Verifica totul!
tichondrius95
Pune un carton in fata radiatorului, ca poate nu se incalzeste suficient de tare motorul, si o sa bage mai bine caldura.
livacana
hm... temperatura apei este optima,iar voletii sunt anulati.sistemul e etansat sa bage caldura numai cu ventilator,aer intra in masina insa nu intra decat caldut...
hm...nu stiu la ce va referiti la calorifer,e de 1310 cu 2 furtune pe o parte alte detalii nush sa va dau..
de cald nu e foarte cald..pot sta foarte usor cu mana pe el,desi e curatat si aerisita instalatia
catalin7070
termostat ai in dotare?
livacana
da,are si termostat
catalin7070
ai verificat la cate grade deschide?
vi_escu
Robinetul deschide complet?
livacana
la 80 de grade deshide termostatul.
si robinetul e deshis de tot...chiar nu stiu ce sa ii mai fac sau la ce sa ma uit!
catalin7070
Daca apa se incalzeste la 80 de grade si robinetul este deschis ar trebui sa se incalzeasca la 80 de grade si apa din calorifer. Daca nu se intampla asta verifica aerisirea instalatiei de racire
opreagheorghe
O problema asemanatoare am si eu. Cred totusi ca este din aerisire. Este normal ca la aerisitorul de pe "T"-ul de la circuitul caloriferului sa nu iasa lichid continuu cand instalatia este sub presiune, iar cand slabesc capacul de la vasul de expansiune sa iasa totusi un jet continuu, vasul de expansiune fiind suuspendat la inaltime (vas de expansiune din plastic cu furtunul jos)?
livacana
vasul este din cel vechi de sticla,dar nu am inteles prea bine postul tau opreagheorghe,jetul curge continuu cand vasul de expansiune este ridicat.asta se si intampla...poi si ai rezolvat problema?cum?
intre timp mai astept si alte pareri.multumesc!
opreagheorghe
Daca nu desfac busonul vasului de expansiune, prin T-ul dinspre calorifer curge putin lichid si apoi se opreste, sistemul de racire fiind sub presiune. Daca desfac busonul automat curge un jet de lichid.
Intrebarea mea era daca trebuie sa nu curga lichid prin acest Teu cand vasul de expansiune are capacul infiletat (avand in vedere ca am caldura slaba de la calorifer).
mecanick_maverick
Dupa cum scriam in alt post INSTALATIA NU ESTE SUB PRESIUNE CIND MOTORUL ESTE RECE !
E normal ca la ridicarea vasului la inaltime sa curga mai bine , e ceva legat de forta gravitationala sau ceva asemanator .
Daca n-ar trebui sa curga cum vrei sa aerisesti instalatia , si daca nu aerisesti n-o sa ai caldura veac .
Numai vezi sa nu uiti sa stringi la loc aerisitoarele ... si busonul !
teoX
Salut,
Am o intrebare simpla. La sfirsitul verii am schimbat robinetul de caldura ca nu inchidea si mecanicul a pus unul de ASAM care arata ca in figura.
Partea proasta ca am uitat sa intreb care e pozitia pentru caldura maxima... blush.gif

In pozitia care este figurat minerul (culoare verde) este inchis la maxim - nu este caldura. Minerul se invirte ~ 360 gr. (abastru fiind opritorul).


[attachmentid=1627564490]
livacana
daca nu ma insel cam la 90 grade din pozitia descrisa de tine...
...

imi mai puteti da si mie idei in legatura cu problema mea?,chiar nu stiu ce sa-i mai fac...de aerisita e aerisita bine..insa tot nimic...multumesc
deceneu32
[quote=teoX,2 Nov 2009,mecanicul a pus unul de ASAM
[/quote]
De ASAM? gun3.gif
Cele mai proaste piese,facute in China de galbejiti si ambalate la noi sub denumirea ASAM.
Mai bine luai unul din dezmembrari de UAMT-Oradea.Mult mai bune!
livacana
ma gandeam sa mai pun inca un calorifer in fata celui actual..cred k zic o aberatie...da zic si yo pentru ca nush ce sa ii mai fac.
catalin7070
masina ta din 1993 imi aminteste de Break-ul meu din februarie 1993 ...avea aceeasi problema cu caldura, am cumparat termostat Vernet si tot nu se misca mare lucru ...
eu cred ca ar fi util sa cumperi un calorifer SOFICA - Made in France, de pe o babuta pana in 1971
nu uita sa acoperi o parte din radiatorul fata pentru ca avand radiator mare si elice de plastic se raceste foarte repede apa
livacana
hmm...poti detalia un pic care e diferenta intre cel din 71 si 93-ul meu? mersi
catalin7070
etansietate si randament schimbare caldura smile.gif
panter1
QUOTE(livacana @ 31 Oct 2009, 09:24)
Buna dimineatza,am postat aici o problema legaat de coloriferul unei daciii 1310 break.l-am curata,aerisit,montat,etc,insa aerul pe care il baga nu prea e cald,mai degraba usor caldut.cum pot face sa ii mai cresc temperata?ventilatorul baga destul de tine si am si etansat si sistemul.multumesc!
*


Se aeriseste instalatia dupa montajul caloriferului nu inainte, iar caloriferul nu se spala numai pe exterior ci se baga jet de presiune cu apa sau solutii de spalat radiatoare in interior sa iasa mizeria de acolo daca e infundat si apoi montat, sper ca asa ai procedat biggrin.gif Termostatul tau poate fi blocat pe deschis, deci chiar daca ai termostat nu e o regula ca si functioneaza. Scoate termostatul, si verifica-l vizual sa nu aiba stutul acela impins si iesit din orificiu. Sau sa poti fi si mai sigur il poti pune intr-un ibric cu apa pe aragaz si il urmaresti cand se deschide si vezi ca trebuie sa fie aproape fierbinte apa cand el se va deschide, daca nu e bun.. schimba-l cu unul neaparat de 89 de grade, tare am o parere ca ai de 75 acum sau 83, dar macar sa fii sigur ca functioneaza si ca iti baga apa fierbinte in calorifer. Foarte importanta este aerisirea sa se faca corect pe la T-ul acela, sa lasi sa iasa apa cu bule de aer(cand e motorul pornit si cald) pana curge apa continua si deci.. pana cand nu mai are aer ci doar apa. O alta chestie poti apasa din cand in cand pe furtunul gros de la radiator ca sa impinga aerul din radiatorul mare in vasul de expansiune iar apoi sa traga apa in loc, in felul asta se goleste radiatorul mare de un posibil aer in partea de sus. Se vor auzi bule cum ies in vasul de expansiune cand apesi ferm pe furtun, iar cand furtunul gros isi revine la pozitia initiala isi va trage apa. Si eu am avut dacie ca a ta si aveam caldura fara probleme, deci.. are potential chiar daca e din 93 trebuie pusa la punct. Sau in cel mai rau caz daca elimini toate cauzele ar putea fi garnitura de chiulasa, care daca e ciupita iti baga aer continu in instalatie si aerisesti tot timpul degeaba, si tot aer prinde daca af fi asta schimbi garnitura. Bafta
livacana
am inteles,multumesc de ajutor....pana la urma sa ma interesez de calorifer din acela din 70 si ceva?



EDIT: cred ca am gasit o hiba din vina mea...am aerisit sistemul cu motorul rece..
Adrian_Boy
Se aeriseste mai intai cu motorul rece, pe urma la cald.
Se desfac de fiecare data robinetele si la cald si la rece wink.gif
livacana
am inteles,multumesc.o sa caut un pe forum sa vad ce gasesc de aerisire...multumesc...dar totusi...e posibil ca asta sa fie cauza pentru care nu baga aerul cald?

6 Nov 2009, 13:41:
off....am reaerisit instalatia,ca la carte...insa....aerul tot nu e cald....ce sa ii mai fac,chiar nu mai stiu:((
Merced
Da' caloriferu' se incalzeste bine? Poti sa tii mana pe el?
gaby-cta-ro
Chiar asa ! Radiatorul din fata (motor) si furtunul gros este cald bine ?! Furtunele care intra si ies din caloriferul habitaclu sunt la fel de calde ?!
Daca nu e cald niciunul ai o problema cu termostatul.

P. S. : Hai ma ce naiba !!! E un calorifer si 2 - 3 furtune + un robinet. Le mancam pana acuma decat sa inghet pe vajul asta in masina !!! Brrrr
teoX
Ieri m-am apucat sa verific caloriferul, etc.
Compartimentul cu caloriferul are doua gauri in partea de jos. Banuiesc ca pentru scurgerea apei.
Ar trebui sa fie ceva acolo ? Ceva garnituri ... furtune sa directioneza apa ... Sau pur si simplu dunt 2 gauri si atit ?
Adrian_Boy
Stiu si eu ca sunt doua gauri pentru directionare apei, furtune poti pune la capatul lor, pnetru a directiona apa.

Ai scris ca ai verificat caloriferul, te intreba cineva daca poti tine mana pe el, tu zici ca "etc." ... ce-i aia ???

Daca tot nu rezolvi, ca si mine de altfel, am trecut la a monta o aeroterma suplimentara.
teoX
QUOTE(Adrian_Boy @ 7 Nov 2009, 11:51)
Stiu si eu ca sunt doua gauri pentru directionare apei, furtune poti pune la capatul lor, pnetru a directiona apa.
Ai scris ca ai verificat caloriferul, te intreba cineva daca poti tine mana pe el, tu zici ca "etc."  ... ce-i aia ???


La mine pare ca e OK... dar sunt persoana diferita de cel care a deschis topicul.

Ieri am izolat cit am putut compartimentul caloriferului; am schimbat voletul ( la asta mai ceva de lucru, cred ca se poate imbunatati modul cum lucreaza); am verificat turbina (sau cum i-o spune).
Dar aveam dubii asupra gaurilor de care am intrebat pentru ca n-am mai vazut la alta dacie cum ar trebui sa fie acolo si nici n-am gasit o poza sa ma dumireasca. La mine sunt gaurile si atit.
Daca m-as duce sa cumpar ce trebuie sa pun acolo nici macar nu stiu ce sa cer. blush.gif

Edit:
Si daca tot se discuta despre acel compartiment. Am studiat cit de cit si cauza aburului din timpul ploii si cred ca se poate imbunatati situatia.
Am o idee dar n-am ajuns s-o implementez.
livacana
scuze de neintelegere...furtunele si radiatorul sunt calde,insa nu atat incat sa nu pot tine mana pe ele...la fel si caloriferul...se incalzeste destul de bine...insa cand dau drumul la aeroterma....2-3 sec,baga aer la temp caloriferului,apoi nu mai incalzeste atat de bine aerul si il baga usor caldut...
Adrian_Boy
QUOTE(livacana @ 31 Oct 2009, 15:46)

de cald nu e foarte cald..pot sta foarte usor cu mana pe el,desi e curatat si aerisita instalatia
*



Un calorifer bine pus la punct:

- se da jos si se curata cu o solutie buna, adica tind sa cred ca detartrantul este foarte bun la capitolul acesta.
- dupa spalara, nu trebuie sa-ti permita sa ti mana pe el mai mult de 2 secunde cu apa la 50 grade.
- dupa ce atinge apa 50-60 grade, masina trebuie sa-ti dea caldura in momentul cand aerul sufla prin radiaor.
- pe timp de iarna, recoamand un electroventilator, poti controla termparatura apei (din termocupla si din carton pus in fata radiatorului)
livacana
l-am curatat cu tot felul de solutiii,l-am montat si l-am aerisit...insa in mom in care il pun pe masina.....se incalzeste,pot tine mana pe el....dar cand dau drumul la aer....2-3 secunde baga aer cald(cata caldura are in jur...) apoi doar caldut si compartimentul e foarte bine etansat...asta e problema....scuze ca nu am explicat prea bine de la inceput...
adrianne
nu are debit, adica nu circula repede apa prin el, sau e colmatat, astfel incat el nu preia suficienta caldura din lichidul de racire
gaby-cta-ro
Bine, dar furtunul asta la regimul normal de temp al motorului ( adica dupa ce s-a incalzit la maxim) poti tine mana pe el ??! ( ar trebui sa aibe 90 grade)
livacana
Tocmai am constatat ca nu e bine sa lasi masina pe mana mecanicilor de mana a 2-a..... Prin vara am dus masina la un garaj pentru o revizie mai lunga,si aseara am zis sa dau jos termostatul,insa surpriza,nici macar nu mai am termostat.asta era problema,imi cer scuze pentru neatentie insa,eu nu stiam ca a fost scos.acum am pus un carton in fata radiatorului si incalzeste aerul,luni o sa cumpar un termostat....multumesc mult inca o data
Adrian_Boy
radmasa.gif

hai ca a fost buna asta, e bine, uite asa mai inveti.

Vezi sa iei vernet, nu romanesti, pe urma o dai din una in alta wink.gif
deceneu32
Bre,ce oameni!!Cata neglijenta!Si ignoranta tehnica!Se discuta pe doua pagini de forum,fiecare se zbate sa vina cu solutii,ca sa-i bage masina caldura iar initiatorul topicului ne spune dupa o saptamana ca .......n-are termostat!!! mad.gif
Sa nu fii suparat pe mine dar asta e realitatea! smile.gif
Alexu7
am si eu o problema constatata azi, aer cald, baga de-ti ies ochii... insa pe partea soferului, in dreapta, e mai degraba ca o adiere calduta?


e de la calorifer? unsure.gif
deceneu32
Ia vezi,tu ai termostat?
Glumeam. smile.gif
livacana
scuzati-ma,intradevar e vina mea...da chiar nu ma asteptam din moment ce stiam ca era montat de mine cu 2-3 luni inainte...
panter1
mda, eu ti-am zis de mult ca si termostatul poate fi o cauza si sa umbli la el sa vezi ce-i acolo in postul #24 dar n-ai avut rabdare sa citesti tot, m-am obosit degeaba sa scriu atat.. sad.gif
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2104335
panzerjager
chestiile alea de plastic puse pe grila de aerisire la exterior care directioneaza curentu de aer spre calorifer in fata parbrizului au vreun efect benefic? sau
"frectie la picior de lemn"?
CodeXS
"chestiile alea de plastic puse pe grila de aerisire la exterior" nu sunt "frectie" atata timp cat automobilul se afla in miscare cu viteza v mai mare de 40km/h, ele directionand fluxul de aer care "curge pe capota" prin calorifer catre habitaclu.
In cazul in care automobilul nu se afla in miscare sunt doar pentru design.

(mie nu imi place partea de design asa ca nu le suport pe grila masinii mele, compensand gradientul de temperatura prin optimizarea compartimentului in care se afla caloriferul, folosirea unui termostat care deschide mai tarziu si cuplul reusit electroventilator-termocupla)
BILIXON
Eu am etasat cu simt de raspundere compartimentul caloriferului asta dupa ce l-am curatat de frunze,crengute si altele,si i-am mai facut o inventie in sensul ca deasupra compartimentului pana la tisnitori am montat o bucata de polistiren din acela verde mai tare care se foloseste la tencuieli,am siliconat tot ce se putea,am schimbat vechea banda de burete cu Purfix iar peste toate garniturile de cauciuc am pus silicon si apoi capacul cu captatoarele de aer.De asemeni am lipit cu silicon in capatul unde intra apa in calorifer si o aripioara tot din polistiren pentru dirijarea aerului exact in calorifer.Ceva de genul aceleia din plastic din dreptul aerotermei,am montat si o rezistenta pentru treapta a doua de viteza de fapt ea functionand ca si o trapta inferioara iar rezultatul este maxim.Mentionez ca si acei voleti functioneaza fara cusur efectiv este o caldura in masina cum am simtit la alte masini straine.Multumesc tuturor celor care au mai postat despre acest subiect personal fiindu-mi de folos absolut orice idee.
rusu_i
cine imi zice si mie unde asez cartonul dintre radiator si masca, in stanga (spre alternator), la mijloc, in dreapta? cartonul sa ocupe juma' de radiator, un sfert (am radiator dinala mai mic)? vreau sa pun cartonul pentru ca indicatia de pe ceasul de temperatura e mai jos cu 2-3 mm fata de cum era in zilele calde (cu caldura n-am probleme, stau si in tricou biggrin.gif )
imi ziceti si cate grade corespunde fiecarei liniute?


Adrian_Boy
Daca intradevar arata corect acul tau, eu zic sa nu mai pui nici un fel de carton wink.gif

risiti sa-ti fiarba apa, daca era pe la jumate acul, poate ca da.
rusu_i
azi dupa un drum de 20 KM, am desfacut busonul de la radiator si am bagat un termometru si indica o temperatura de 80.9 grade? e buna temperatura asta pe timp de iarna a lichidului de racire (n-am carton la radiator)?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.