Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum: Cui ponto si jiglere. 1.4 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Salut tuturor! Am postat o cere de preturi la sectiunea Piese Auto insa postez si aici problema poate ma ajuta cineva cu sfaturi.

Am remarcat ca imi cam consuma masina asa brusc de cand a venit frigul si consuma mult mai mult ca anul trecut cand ningea.

Am gasit azi cuiul ponto cu urme circulare de "shlefuire" si cand dau cu unghea se simte deformarea. Cred ca trebuie sa il schimb.
La jiglere nu m-am uitat insa presupun ca or fi si alea decalibrate dupa 11 ani, nu s-a umblat in veci la ele.
Ma gandeam sa schimb cuiul ponto si jiglerele. Plutitorul este bine reglat nu e problema este nou (are cam juma' de an). Carburatorul este perfect curat in camera benzinei. Am ulei noi am filtru nou am reglaj la relanti-900, la aer, la benzina. Bujiile sunt noi fisele noi pompa de benzina noua bobina de inductie este cea originala dar merge nu am rateuri, platina noua, capac delcou nou. Nu vad care ar mai fi cauzele consumul in afara de cuiul ponto care sigur trebuie schimbat. Si poate si jiglerele.
Am cautat la sectiunea de piese auto si am vazut ca unii au avut probleme cu jiglerele carfil (desi stiam ca, Carfil nu este o marca ci un sistem cum e si Solex inventat de cineva).
Daca ma poate sfatui cineva daca trebuie sa schimb jiglerele sau nu. Cum vad daca sunt decalibrate. Rog frumos sa o faca. Si sfaturi in ce cui ponto si jiglere sa ii cumpar si ce preturi.
Masina este Dacia din semnatura motor 1.4.

Multumesc!
the fast and furious

Si cat iti consuma mai exact ?
A mea daca fac drumuri scurte si fiecare la interval de cateva ore, in sezonul rece ajunge sa imi consume cam 14 % cu stilul meu de condus in care am uneori si talpa grea.
Alexio
Pai sincer sa fiu cu benzina de la petrom de 20 lei merg cam 40 km. Poate nu consuma si este senzatia mea. Tin sa precizez ca merg cu ea numai pe drumuri scurte. Maxim 5 km. cam 1 data pe zi. Poate nu consuma mult si e impresia mea... Desi totusi cum ma prind daca au jicloarele ceva?
paul-tm
Salutare.Si eu am luat jiglere noi de carfil si sunt praf decalibrate de noi, nici un jigler nu am putut folosi.
Am facut din bucati un set de jiglere vechi, doar jigleru principal de benzina am gasit in targ la bucata la un mos.Jigleru e nou de 135, foarte bine calibrat am dat 2 lei pe jigler. Am pus jiglerele de 1300 pe un carburator de 1400 si cu benzina de 30 lei am facut cam 100 km.
Cui pontou am pus de carfil nou-20 lei, membrana pompa de sprit de pulsor 10 lei.
Si nivelu din cnc la inceputul planului inclinat.
Bafta
Alexio
In cazul asta las jicloarele mele schimb numai cuiul ponto. Eventual suflu putin jicloarele. Sa dau bani si sa nu fie calibrate bine sa imi fac nervi aiurea...
the fast and furious

Pai la ce zici tu consumul e intre 12 si 13 %. Atat imi ia si mie la masina din semnatura, cu o medie de 2 drumuri de 7 km facute la interval de 8 ore unul de celalalt. Vara cu aceleasi drumuri ia in jur de 10 poate 11 %.
Din pacate asta inseamna carburatie.
Alexio
Vara da... imi ia cam 10% insa eu merg si turat adica nu o shimb mai jos de 2500 decat cand e vreo melodie frumoasa si vreau sa ajung mai lent la destinatie.
Pai in cazul asta eu zic sa nu mai schimb "jeg-lerele"... tin sa anunt ca masina in 11 ani are numai 51.000 km, s-a bagat numai benzina buna e intretinuta la motor... nu stiu daca chiar e nevoie de "jeg-loare". O sa le suflu putin... schimb numai cuiul ponto in cazul asta.

<span class='edit'>2 Nov 2009, 10:44:</span>
Inca o intrebare... Cand este motorul oprit acul de la benzina este jos... eh intrebarea este: atunci cand am benzina pe 0 (absolut gol) acul este tot acolo unde este si cu motorul oprit? sau este putin mai sus?

<span class='edit'>2 Nov 2009, 13:17:</span>
Tocmai am cumparat cuiul ponto. Pret 23 lei, fabricatie: Brasov, magazin: Reprezentanta Dacia - Berceni.
Aveau si "jeg-loare" 13 lei setul de Craiova si inca cineva... insa nu am luat.
ATM
Recomandabil e sa nu te arunci la set de jiglere noi decat daca este absolut necesar, mai ales daca-i facut cine stie pe unde. Jiglerele de-acum sunt infiorator de decalibrate. Pana si cele de Carfil nu mai sunt ce au fost (Apropo, Carfil e -sau a fost - o fabrica, in Brasov-ca jumatate din jiglerele Carfil sunt facaturi, asta-i altceva...ca la romani).
Legat de indicatorul de benzina, raspunsul este nu. Cu contactul luat, acul de benzina sta la extremitatea din stanga a scalei. Cand pui contactul, oricat de gol ar fi rezervorul, tot ar trebui sa se miste nitel spre dreapta. Din ce am vazut la Dacia mea si la cele ale prietenilor, cand e gol, acul sta la linia din stanga a patratului gol.
Alexio
Nu aveau "jet-lere" de Brasov, cik nu se mai gasesc numai de Craiova si de... inca unii.... Cuiul este de Brasov.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.