Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: indicator benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
livacana
salut..revin si eu cu o problema de ultima ora!
Daca alimentez cam jumatate din rezervor imi spune in bord ca e plin,si daca de exemplu acum imi arata ca e jumatete fix rezervorul pe loc,maine dimineaza tot pe loc imi arata mai putina benzina..aveti idee ce poate fi?multumesc!
Antonish
da e vorba de sonda din rezervor...sunt duse contactele scoate mocheta aia din protbagaj si o sa vezi acolo ca e o sonda cu 2 contacte,curatele si daca tot nu merge schimbo este foarte simplu de schimbat...bafta
gingasu
nu se merita sa te apuci sa schimbi sonda , mai bine o schimbi vorba lu` Antonish
tr04www
schimb-o si o sa ai o surpriza.si cu aia noua o sa iti arate la fel.k asa sunt concepute, fara senzor.o sarma de care este agatat un plastic.de aia mi-am pus eu gpl biggrin.gif
livacana
aoleau...poi si in cazul de fata ce sa ii fac?
sa o schimb sau nu? ca vad ca sunt pareri impartite pe aici?
iuliano_smile
Curata mai intai contactele, curata si masa de la sonda, si daca tot prost arata, schimb-o.
vdaniel
Pentru nu a mai deschide un nou topic postez si eu aici.

Am o probleme cu acel indicator de benzina. Nu merge tot timpul, doar cand e rece motorul, cand la aeroterma vine aer rece sau caldut. Am verificat cele 2 fire de la sonda, am pus fir cu masa la fiecare-functioneaza perfect asa.Am schimbat si sonda, dar degeaba, am curatat suruburile de la rezervor pt a face masa.Cand se incalzeste motorul si vine aer cald de la aeroterma nu mai functioneaza, ramane la 0. sad.gif
Care sa fie problema?
Ov
contact prost in bord. Da jos ceasurile si verifica contactele
vdaniel
Mersi OV smile.gif

Dar daca incerc cu spray de contacte?E mai usor decat sa dau ceasurile jos
pitzu
ma baieti eu am schimbat sonda noua si cand am pus-o pe aia noua surpriza!!!!!
ERA FULL:)) dar aveam doar 3 l de benzina...asa k am schimbat firele intre ele si acuma imi indica perfect..adik beculetul galben aprins .....
bafta...e posibil la voi sa ramana sonda blocata si in mers isi schimba pozitia..
owydiu
QUOTE(livacana @ 3 Nov 2009, 17:50)
salut..revin si eu cu o problema de ultima ora!
Daca alimentez cam jumatate din rezervor imi spune in bord ca e plin,si daca de exemplu acum imi arata ca e jumatete fix rezervorul pe loc,maine dimineaza tot pe loc imi arata mai putina benzina..aveti idee ce poate fi?multumesc!
*


PAREREA MEA E CA PLUTITORUL ACELA DE LA SONDA E SPART.ASA CA EL AN LOC SA PLUTEASCA SE SCUFUNDA . ANLOCUIESTE PLUTITORUL. E SIMPLU.... wink.gif
adaniel69
eu am gadilat sarma aia de la plutitor si l-am reglat sa arate cat de cat bine! e important sa arate cand se goleste! de exemplu mie imi arata trei sperturi cand am rezervorul jumate! dar cand se goleste arata bine!
goliti si voi rezervorul si reglati sarma de l aplutitor, mai indoiti de ea, puneti benzina si vedeti cand se stinge becul din bord! eu asa am reglat plutitorul!
vdaniel
La mine imi indica corect-atunci cand indica- Problema e din alta parte, suspectez si eu un contact imperfect, dar nu as da ceasurile jos. Poate am noroc si rezolv cu spray pt contacte
vdaniel
nici o idee?
am dat cu spray de contacte dar degeaba sad.gif
vdaniel
Ceasurile se dau greu jos?
Care ai fi pasii?
PS--functia "CAUTA" este nefunctionala
bygy007
depinde de tipul de bord
vdaniel
Problema mea sper ca a fost rezolvata. Am dat aseara jos cochilia de sub volan, am bagat mana pe dedesupt, iar cand atingeam prin spate in dreptul indicatorului de benzina aceata functiona normal. Am gasit apoi o piulita din aia mica putin desfacuta, am insurubat-o cu degetele apoi totul a functionat normal.
Am facut cativa KM in care indicatorul a funtionat bine.
Oare am scapat asa ieftin de problema?
Din cauza unui mic contact desfacut nu mergea inainte?
kxz
QUOTE(owydiu @ 30 Nov 2010, 01:01)
PAREREA MEA E CA PLUTITORUL ACELA DE LA SONDA E SPART.ASA CA EL AN LOC SA PLUTEASCA SE SCUFUNDA . ANLOCUIESTE PLUTITORUL. E SIMPLU.... wink.gif
*



1. o fi rezolvat problema de atunci.
2. el zice ca atunci cand e rezervorul pe jumatate, indica in bord rezervor plin. in cazul asta ce are plutitorul? se umple cu heliu?
bygy007
piulitele alea au rol mecanic si electric , tin indicatorul si asigura contactul intre folia de bord si bobinele ceasului
vdaniel
Mersi bygy.
Deci am scapat de problema?
Ov
DA
recinalcol
Salut.
Am si eu o problema,si sa nu mai deschid alt topic,postez aici.
Mie nu imi merge deloc ceasul de la benzina,nici becul nu se aprinde e ca si cum nu ar fi contactul pus.Asa am luat masina,berlina din 2004.
Am scos scutul de la rezervor sa vad daca sant toate mufele la locul lor,totul pare in regula.
As putea verifica in vreun fel daca ceasul e bun?
Ma gandesc ca daca fac contact intre niste fire (6 parca sant)de la rezervor sant sanse sa misc acul sau sar in aer? 243.gif
nikuniku
pe mufa de la rezervor sunt 4 fire 2 groase,rosu,negru=de la pompa de benzina galben si albastru parca sunt pentru sonda de benzina mai subtiri pe astea le poti pune la masa unu este pentru bec altu indica benzina,dar ca sa fii sigur ca nu faci vreo boacana e bine sa le controlezi cu o lampa de control la 12 volti
recinalcol
Am sa incerc sa vad ce se intampla,daca nu mai auziti de mine e vina lui nikuniku tongue.gif
Sa zicem ca si ceasul si becul sant ok,dupa ce fac proba cu firele,,ce ar trebui atunci sa schimb sa functioneze si cum?!
nikuniku
scoti sonda de benzina care este cu pompa de benzina langa ia si vezi ce are,ca sa fii sigur ca apuci o bucata de sorici si sa dai cu petarde de anu nou
poate are niste fire rupte
tu faci proba pe mufa care INTRA in mufa de pe capacu de plastic,daca gresesti cu ceva se arde o banala siguranta de 10 amp,pe contra aripa stanga ,unde sunt releele
hai zine maine ce ai facut si daca merge dai o vadra de vin ca tot vin sarbatorile
recinalcol
Am scos scutul de la rezervor,am gasit firele,am facut contact la masa cu unul din ele (albastru parca) si se aprinde becul.L-am luat de la masa si l-am pus pe celalalt galben dar nu se intampla nimic,nu se misca acul.
Trebuia sa le pun pe amandoua in acelasi timp la masa?
bygy007
nu pe rind

daca ai un aparat de masura masori pe firele subtiri , dar cu contactul pus trebuie sa ai 12V fata de masa , daca nu ai pe unul din ele trebuie sa verifici circuitul firelor pina la ceasurile din bord si ceasul , bordul , poate fi ceva si pe la ceas in special la la legaturile intre ceas si folia aia de la bord

atentie de unde iei masa te poti pacali
recinalcol
Deci trebuie sa le pun pe rand,nu?
Masa am luat din acelasi loc pentru ambele fire,Unu imi aprinde becul dar celalalt nu face nimic,nu se misca acul.
Aparat de masura nu am din pacate sad.gif
bygy007
a e mai greu fara , era usor daca aveai masurai tensiunea de pe fire , cu bec e mai greu ca nu se aprinde tie acolo iti vine o tensiune prin bobinele ceasului

aici ai o schema simplificata a sondei si a ceasului
recinalcol
Am gasit aparat de masura si control,am masurat si controlat firele.
Firul care il pun la masa si se aprinde becul are 12,30 si ceva v
Celalalt fir 000
Ce e de facut,cred ca se lasa cu dat ceasurile jos blink.gif
Operatia asta nu am mai facuto,am bord CN4,ala rotunjit.
Ceva sfaturi,pareri?
bygy007
pai nu prea scapi de asa cava, instalatia mai este mufata intr-un loc , firele vin pe partea stinga undeva e o culpa in zona soferului , urmaresti culorile din spate si masori in cupla aia , daca acolo nu ai tensiune , trebuie sa demontezi bordu
recinalcol
Si pe unde se afla cupla aia?In zona soferului sub bord,langa volan?Cum ajung la ea?
bygy007
in mod normal prin zona volanului urmaresti firele care vin din spate pa sub mocheta
silviu92
cat costa o sonda noua si unde gasesc?si eu am aceasi problema rezervor jumate imi arata ca e full...si becul cand acul indica jumatate incepe sa se aprinda si sa licare blink.gif cand dau prin gropi sau denivelari
bashtalu
cum se schimba sonda asta la un break pe carburatie?

27 Jun 2013, 10:20:
am rezolvat. la break este o tabla care acopera rezervorul si care este prinsa cu un surub. se desface cu o tubulara de 20 parca, se scoate tabla si sub ea este rezervorul. sonda este prinsa cu o garnitura de metal, initial am crezut ca este sudata dar am putut sa o desfac, dar am strambat-o putin.

am scos sonda si aveam plutitorul plin cu benzina, l-am inlocuit si am pus la loc. am pus si acea garnitura de metal, sper ca sta bine si nu o sa se desprinda de la vibratii.

acum indica corect

smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.