Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mașina care nu încetează să mă uimească
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Lupul
Salutare,

Vorbim de o berlină din '96 cu segmentare făcută acum vreo 60000 km, bujii, fișe și bobină schimbate recent.

Are aprindere electronică, uleiul e ok, a fost schimbat la intervale rezonabile cu filtru cu tot, mă rog, să zicem că am avut grijă de mașină pe cât posibil (n-a stat în puf da nici pe zgură).

Ce se întâmplă, la relanti nu merge cum trebuie, în sensul că merge mai mult în 3 decât toți 4, dar în sarcină merge bine în cam orice condiții. (ca exemple, pot s-o țin în 4 la 1000-1100 ture fără trepidații, urme că s-ar chinui sau ceva, și pot să bag picioru' în ea până la 4500-5000 că nu face scandal. Acu vreo 2 luni când am schimbat bujiile (brisk) și fișele mi-a făcut surpriza surprizelor, când am scos fișa de la cilindru 2 mergea mai bine decât cu ea pusă.

Acestea fiind spuse, cam făcea figuri la pornire în sensul că dacă e destul de rece afară, pornea la prima cheie (cu 2,3 pedale și șoc) și o dată încălzită merge normal. La ralanti, chiar caldă, ține, nu face mari figuri, dar nu sună corespunzător și o dată la vreo 5 secunde avea un soi de tuse (bănui că la vreo 5 secunde cilindru 2 dădea un mic rateu sau ceva.

Astăzi tata a venit cu ideea schimbării delcoului, zis si făcut, numai că n-a avut efectul scontat și a ajuns în situația în care mergea mai prost. Nu l-a pus la loc pe cel vechi, in schimb a vorbit cu mesterul care a facut segmentarea (omu' nu e bălărie, mi-a dat garantie la motor, si nu ma plang) care a facut o analiza prin eliminare și a ajuns la concluzia că ar putea fi distribuția...

Ce-i drept e cea originală pe mașină dar îmi pare greu de crezut asta (nu știu câți km are că indică 14185 de vreo 3 ani și ceva) tind să cred că pe undeva ceva pierde (se aude un sunet de depresurizare scurt după oprirea motorului) dar nu știu ce ar putea avea.

Ce mă exasperează e că piesele ce au fost puse în ea (mai puțin delcoul ăsta ultimul) toate au fost cu hologramă, totul e făcut ca prin recomandare și cumva tot am fericiri cu ea, în schimb, am un vecin care are un hârb din '93, lovit prin câteva locuri, ținut cu ulei ieftineală, piese de la cel mai ieftin colț de stradă și tot așa care merge foarte bine.

Are careva idee ce ar putea fi, dacă e distribuția sau nu, sau dacă sunt eu cu pitici pe creieri de caut s-o văd mergând cum trebuie?


--------------------

oare o fi greu sa pui in titlul topicului o scurta descriere a problemei?
BZN
QUOTE(Lupul @ 5 Nov 2009, 21:44)
...tind să cred că pe undeva ceva pierde (se aude un sunet de depresurizare scurt după oprirea motorului) dar nu știu ce ar putea avea.

*


Din ce zici, cauza ar putea fi o fisura a galeriei. Dupa parerea mea distributia nu intra in discutie.
ag02cws
De obicei, distributia face zgomot cand e pe duca, mai ales la pornirea la rece...
Daca scoti bujiile, e vreuna incarcata?
krapcarasu
nu inchide bine o supapa la cil 2,am avut si eu asa ceva
Lupul
QUOTE(BZN @ 5 Nov 2009, 21:59)
Din ce zici, cauza ar putea fi o fisura a galeriei. Dupa parerea mea distributia nu intra in discutie.
*



Fisura asta am s-o caut dar nu prea ii dau șanse.

QUOTE(ag02cws @ 5 Nov 2009, 22:04)
De obicei, distributia face zgomot cand e pe duca, mai ales la pornirea la rece...
Daca scoti bujiile, e vreuna incarcata?
*



Le-am scos in weekend, nu era niciuna incarcata.

QUOTE(krapcarasu @ 5 Nov 2009, 23:06)
nu inchide bine o supapa la cil 2,am avut si eu asa ceva
*



Pare plauzibil, cauza care ar fi, arcuri, tacheti?

Tu cum ai rezolvat?
pcostica
fa un test de compresie la motor! Micsoreaza un pic avansul.
Bafta!
zzsolti62
dupa miari fi bine si sa verifici si platina sa o schimbi sau sa o curetie si sa o reglezi dupa aia! dupa mine poate ca aia ar fi problema lui!
krapcarasu
intai refa jocurile la culbutori, metoda in compresie, eu am pus 0,25 la toti pt ca am gpl, daca problema persista(fa test de compresie cum sa spus) da jos qlasa si verifica cu benzina care curge
iuliano_smile
Ca sa vezi daca nu iti face compresie la cilindrul 2, faci asa. Desfaci capacul culbutorilor si incepi sa invarti motorul cu mana. Si o sa auzi cum scapa aerul la fiecare cilindru in parte. Vezi urecheometric daca sunt egale presiunile si daca durata e aceeasi.
Lupul
Mic update, din pricina unor gândiri închise n-am apucat să fac nimic în afară de schimbat capacul de la delco.

Aseară mașina a fost la "meșter" și acolo s-a descoperit magic, ca dacă se ține capacul delcoului scos de la punct și într-o poziție de avans serios. Mașina merge bine, problema este că nu prea poți merge tinând capacul în poziția aia, drept urmare nu avea fixare.

Am pornit azi, am mers cam 300 metri relativ ok, dupa care au inceput magiile:

- scutura destul de tare cand accelerai mai tare (de exemplu o depasire)
- daca acceleram constant dar cu putina pedala apasata, mergea ok pana pe la 2200 ture unde motorul pierdea putere iar turmetrul pica violent pana pe la 1200-1300
- urcatul unui deal usor in 2 si tot mergea greu...

Am ajuns acasă și am schimbat capacul de la delco cu unul nou. Tot ciung merge, ce am descoperit in schimb e ca daca scot pe rand fișa 1 sau 2 motorul nu simte diferenta. Tine relantiul bine dar mai mult nu face.
gaby-cta-ro
Ia vezi tu sa nu ai furtunul de la servo spart. Sugruma-l cu un carlig de rufe (sau altceva) si vezi daca simte motorul scoaterea fiselor de la cil. 1 si 2.

Cil 1 este la ambreiaj iar 4 la radiator apa.
Lupul
Furtunul la servo, supapa și garnitura de la supapă sunt schimbate acum 3 zile...

Am uitat să menționez, în continuare se aude pe undeva pierdere de presiune, poate fi setul de garnituri din interior?
gaby-cta-ro
Fa testul si dupa aia tragem concluziile. Sugruma cat mai aproape de stutul din galerie.
Nu te baza ca ceva a fost schimbat recent. Nu cumva dupa asta a aparut problema ?
Lupul
Nu, problema intiala cu pornirea la rece mai emotivă și cu tusea ocazionala era dinainte.

Accesoriile servo s-au schimbat ieri, apoi s-a schimbat delco-ul și seara s-a pus în poziția aia magică de care ziceam fără fixare.

Ce ar trebui să se întâmple dacă sugrum furtunul?
iuliano_smile
Daca sugrumi furtunul nu ar mai trebui sa iti mearga motorul dereglat. Ai grija ca pompa de servo isi ia vacumul din cilindrul 2.

Si ma rog de ce ai lasat delcoul nefixat? Sti de ce iti merge mai prost? Pentru ca ori are avans prea mare, ori mult prea mic. Puneti delcoul tau original, regleazal la 0 grade. Scoti furtunul de la servo din galerie, si il astupi cu degetu.

Daca isi revine, e bine, schimbi decat furtnul. Pe urma incepi si ii dai avans putin cate putin, pana cand o sa simti ca atunci cand apesi acceleratia, incepe si isi ia fierataniile, si o ia motorul serios la trap.
Lupul
Delco-ul a fost schimbat dintr-o ambitie prostească a tatălui meu deși n-am fost de acord cu asta, la fel și cu cu capacul nefixat dar deh... uneori nu înțelege că ce face n-are logică.

Va rămâne pe mâine operația de schimb înapoi a delco-ului (dacă reușesc să-l conving să mă asculte), momentan am să încerc furtunul...
iuliano_smile
Dute in seara asta si schimbal pe nevazute wink.gif . Si daca te intreaba ceva ii zici ca a inceput sa iasa ca nu a fost fixat si ca lai descoperit in alta pozitie decat cea pe cate ai lasato.
Schimba delcoul, vezi daca se simte mai bine si pe urma scoate si furtunul.
gaby-cta-ro
Probeaza cu furtunul ca sa elimini o posibila cauza rolleyes.gif

Nu il blama pe tatal tau ptr ceea ce face - are o alta gandire, mai matura. Unii au trecut prin asta si acum regreta acele sentimente. Incearca sa imbini gandirea lui cu a ta ptr obtinerea rezultatelor optime.

Multe succese si sa auzim de bine !
Lupul
Pe nevăzute nu merge, au alt grad de praf pe ele rolleyes.gif

Am verificat furtunul, cu degetul apasat pe el, indoit si strans... oricum ar fi motorul nu simte fișa scoasă.
gaby-cta-ro
QUOTE(iuliano_smile @ 6 Nov 2009, 17:58)
S Scoti furtunul de la servo din galerie, si il astupi cu degetu.

*




Bai nene, furtunul NU se scoate de nicaieri ptr ca aerul fals ce l-ar trage prin furtunul spart il trage acum prin stutul galeriei ramas gol. Deci NUU se scoate , doar se sugruma si se verifica daca are efect asupra cil. 1/2.

Refa testul daca ai scos furtunul.
Lupul
Păi nu l-am scos de la galerie, ci de la supapa de la servo. Oricum după asta am încercat și cu el sugrumat, dacă era așa ce diferență făcea să fie în servo?
gaby-cta-ro
Scos din servo nu e nici o problema.

Inseamna ca nu e de la furtun sau servo.
Lupul
Deci rămâne de înlocuit delco, și reglat?
gaby-cta-ro
Da, ca sa mai elimini o posibila necunoscuta. Oricum, e posibil sa fie si din carburator, sau cum zicea Krapcarasu din supape. Trebuie bibilit. Imi pare rau ptr tine dar ai de munca.
Bafta !
Lupul
Bibilitu' n-ar fi problemă, nu aș vrea să văd desfăcută distribuția degeaba....
gaby-cta-ro
Ei lasa ca aia e printre ultimele de verificat (putin probabil).
Tu trebuie sa o iei in felul urmator : dupa ce s-a manifestat defectul am schimabat delco-ul = tot asa face deci nu e asta (lasa-l pe pozitie daca tot e nou), am verif furtun servo si nu este asta, am schimbat platina si tot asa face deci nu e asta, am curatat carb.... etc.

Succese !
krapcarasu
QUOTE(Lupul @ 6 Nov 2009, 19:55)
Bibilitu' n-ar fi problemă, nu aș vrea să văd desfăcută distribuția degeaba....
*


Ce-i asa greu sa scoti capacul ala? orice serie de reglaje e bine sa inceapa stiind ca ai culbutorii reglati
iuliano_smile
QUOTE(gaby-cta-ro @ 6 Nov 2009, 18:39)
Bai nene, furtunul NU se scoate de nicaieri ptr ca aerul fals ce l-ar trage prin furtunul spart il trage acum prin stutul galeriei ramas gol. Deci NUU se scoate , doar se sugruma si se verifica daca are efect asupra cil. 1/2.

Refa testul daca ai scos furtunul.
*


Vezi ca am specificat sa astupe acea gaura. Si daca a scos furtunu de la stutul din servo si furtunul e crapat, tot **** a iesit.

Ia pune domnule un filmulet cu o camera buna, sa intelegem cat mai bine "motorul". Ca se pare ca e cam al draq.
Lupul
Azi, inarmat cu optimism, am pus la loc delco-ul initial (dar cu un vacuum nou), facut reglajele corespunzatoare (ca la carte avansu, am verificat cu ledu de la aprindere electr) poc cheie... pornit de la prima, dar nu mergea in toate capacitatile.

După ceva draci și înjurături am văzut că vinovatul era tot cilindru 2, nu aprindea cumva... scanteie facea totuși. Drept urmare am schimbat-o pus la loc și merge boboc. Mă miră totuși că în astea 2 zile s-a încărcat, nu știu la ce să mă aștept pe viitor dar sper că nu o să mai am surprize.

Acum pornește la sfert, și de la ~900 până la 6000 rpm nu face nici o figură sau emoție.

Vă țin la curent după un drum ce-l fac azi care e evoluția situației.
geopsi
Dar sigur nu iti mananca ulei? Te intreb ca asa pateam si eu la inceput apoi am vazut ca manca din ce in ce mai mult ulei, bujia respeciva nu mai mergea deloc apoi aia din staga delocului, schimbat supape, simeringuri, bagat aditivi, nimic. Reglaje peste reglaje si tot nimic. Am bagat metabond old, masina merge mult mai bine, dar se incalzeste parca mai greu motorasul, nu mai mananaca atata ulei dar tot se strica smile.gif).
Markus200
aceeasi problema am avut si eu la masina un papuc din 88 cand scoteam fisa mergea motoru mai bine daca o puneam mergea prost am schimbat fisa cu alta si a mers foarte bine
saioc.vasile
De cateva zile am si eu o gramada de probleme
Porneste la sfert dar dupa pornire nu mai sta ralanti-ul nici sa il omori
Daca nu tin accelerat nu vrea de loc
Rateuri in toba,rateuri in carburator.Toate belelele din lume pana se incalzeste.dupa ce se incalzeste merge aproape perfet.Trage,fuge dar are anuminte momente cand da in nas.Ai impresia ca se rupe masina in doua cand la un momentdat scade turatia spre zero si apoi brusc se duce la 2000-2500 ture
nu pot sa imi dau seama ce se intampla.Schimbat carburator.schimbat platina.aprindere electronica AT 01
poate are cineva vreo parere
krapcarasu
debit slab de benzina, filtre crase
PH-06-BOA
Daca se mai ancraseaza, fa-i reductie. Va sta, alba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.