Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 2 simtome:
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cbitzy
Salut. Am si eu o problema daca-mi puteti da un sfat si mie. Simtomele sunt urmatoarele:

1. prima data cand o pornesc intr-o zi, adica la rece , in mers, cand franez si calc ambreajul se opreste motorul - chiar si cand aproape ajunge pe la 80 de grade.Cu motorul cald nu se mai intampla.

2. la deal sau la peste 70 - 80 km/h dupa ce apas acceleratia mai tare, cand ii dau drumu, pe la jumatatea cursei inapoi in loc sa scada din viteza masina are asa o jvacnire de orgoliu si mai tare accelereaza ca atunci cand sunt cu pedala jos.

(am dat jos carburatorul, l-am curata, reglat da tot asa face)

Am uitat sa va spun ca masina e din 87 si are 140 si ceva de mii de km la bord.
Inca ceva: la rece presiunea la ulei e pe la 6 sau poate peste nustiu ca doar pana la 6 e indicatorul iar la cald sta pe undeva pe aproape de 2 (sub).
iuliano_smile
Verifica toata aprinderea. Posibil si avansul vacumatic.
cbitzy
verificat nimic care sa nu fie in regula
schimbat bujii, reglat avans, la platina nu prea m-am uitat de ceva timp da zic eu ca e in regula ca am aprindere electronica

am mai avut parca acu 1 an aceeasi problema dar dupa o curatare a carburatorului si o reglare a sa a culbutorilor si aprinderii atunci a disparut acum nu
gaby-cta-ro
Oprirea motorului pe vreme rece ,umeda , cam cand motorul ajunge la 70 - 80 grade se datoreaza formarii de gheata in gatul carburatorului (jivraj). Comuta filtrul pe aer cald si/sau monteaza talpica preincalzitoare (ar trebui sa existe deja).
cbitzy
talpica are,e pe aer cald si cu gheata am vazut ca se formeaza si cand am montat prima oara carburatorul dupa curatare la primele accelerari. acu nu mai ingheata asa. in mers e posibil da nu cred sa fie asta cauza ca e doar cand o pornecsc prima oara intr-o zi. daca de exemlu merg dimineata si apoi sta pana seara degeaba si seara merg cu ea din nou nu se mai opreste asa.

inainte de curatarea carburatorului daca apasam putin putin pedala de acceleratie de vreo 2 3 ori (mai putin de 1 cm)si apoi o lasam in pace murea motoru, lucru care nu se intampla ce socu tras. Daca faceam acelasi lucru dar apasam pedala ceva mai tare nu era nici o problema.

Avans reglat cu ajutorul ledului de la aprindere, carburatorul reglat cu turometru electronic, nivelul la carburator reglat cu burgiul tongue.gif la 7 respectiv 11 mm
gaby-cta-ro
Bine, hai sa o luam altfel :
1 motorul se opreste cand pui frana din momentul in care pleci pana apa ajunge la sa zicem 90 grade ? sau
2 mot. merge bine o vreme si cam cand ajunge apa in zona 65-80 gr face faza asta pana cand apa ajunge la temp normala ???!
E important de stiut.

P. S. de la platina si avans nu se opreste mot in functie de temperatura (ar face la fel in orice regim ).
krapcarasu
cand se accelereaza in frana de motor trage aer fals.
Relevant este cati km are de la ultima segmentare, sa stii cam cat sa maresti avansul, ca daca umbli cu avansul la led avand compresie mica nu are randament bun.
Presiunea e normala pt un ulei cras sau neschimbat de mult sau nu merge bine pompa
cbitzy
se opreste cam cand ajunge pe la 60-70 grade (ca la mine sta la 80 rar cand urca peste doar vara cand o fortez) si nu in frana de motor ci dupa ce calc ambreajul.nu stiu daca si frana are ceva legatura.
uleiul este proaspat schimbat.
km cam 140 mii si ceva, fara segmentare.
merge bine in general acuma se da un pic in spectacol da is sigur ca o sa-i treaca.
iar cu avansu reglat in functie de uzura motorului? poti dezvolta? ca am cutie de viteze in 4 trepte si pe la 80 km/h zici ca e de la nascar asa urla motorul. nu am incercat sa scad avansul ca si asa e cam puturoasa la demaraj nu cred ca vrea sa scartaie rotile ca am incercat-o de 2 ori da fara efect.

repet opririle astea se petrec doar la prima pornire intr-o zi. dupa asta totul e ok.

sau e posibil sa fie si ceva legat de frana ca s-a oprit chiar si la 5 min dupa pornire la iesirea din curte am franat mai brusc si a murit mororul si apa nu era ajunsa pe la 40.

sa fie oare de la camera de nivel constant din carburator ca am pus-o cam la limita la 7 mm cu bila un pic apasata.
krapcarasu
la uzura mare ai compresie scazuta, deci momentul aprinderii trebuie sa fie mai repede, pt a avea timp sa arda tot amestecul in timpul util; fata de cum reglezi la led trebuie marit, de ex cauti un maxim de turatie la relanti.La km astia sa uzat si pompa, ce ulei pui?
De la aer fals se si opreste
gaby-cta-ro
Exact ce spuneam . Daca face asa in gama aia de temp e de la jivraj - asa face ele biggrin.gif . Singura metoda de combatere (care am gasit-o eu) este sa tragi socul cand oservi acest comportament. Dureaza cateva minute ; cand observi ca motorul se tureaza tare cand apesi ambreiajul poti baga socul la loc. Cel mai probabil talpica preincalzitoare de la baza carb. este partial sau total infundata si nu isi mai face treaba cum trebuie.

Acum, desigur, poti sa schimbi uleiul , platina, sa reglezi tachetii, sa segmentezi motorul sau multe altele dupa cum vad ca zic unii, dar explicatia este simpla .

cbitzy
multumesc pentru raspunsuri. dar nu stiu ce sa zic. pana a spala carburatorul nu facea asa dupa aia a inceput. dupa cum am mai spus a mai facut asa odata mai demult, tot dupa ce am umblat la carburator si era cald afara.
bygy007
ia fa urmatoarea experienta , scoate furtunul de benzina de la carburator , infige acolo un carton suficient ca suprafata asa incut sa acopere partea dinspre radiator , pune futunul la loc si vezi cum se comporta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.