Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Help dacia injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nmarinae
Salutare!
Am o berlina din 2000. Toate bune si frumoase pana azi diminetza.
Cand am vrut sa o pornesc, surpriza mi-a pornit fff greu. Intr-un final a pornit, am lasat-o putin sa se incalzeasca si am plecat. Sub turatia de 2500 de rpm ma scutura(cred ca se inneaca).
Problema este ca dupa aceasta turatie masina merge perfect.
Masina are 130.000km in care a avut foarte putine probleme si pt care nu am ajuns in service pt ca nu a fost nevoie.(un filtru de benzina infundat, la 500 km schimbat calculatorul pt ca la revizie au spalat motorul si a intrat apa la el, la 7000km au atins niste fire de galeria de evacuare si a treb sa izolez firele, in rest nimika)
Ce as putea sa fac sa scap de aceasta problema?
A mai patit cineva la fel?

---------------------

oare o fi greu sa pui in titlul topicului o scurta descriere a problemei?
pirvumark
la "pompa de injectie" ai doua furtunase. nu mai retin exact in ce parte vin dar cred ca inspre galerie. sunt 2 mai subtirele. vezi sa nu fi crapat vreo unul si verifica si bujiile
nmarinae
Am verificat cele doua capacele(furtunase)dar nu este nici unul spart sau crapat...

In legatura cu bujiile le-am schibat azi dar tot asa se comporta masina.

Am si eu o intrebare pt cunoscatori sonda lambda cand nu mai functioneaza cum se comporta masina?
Cumva consuma mult si iti aprinde martorul de la injectie?

9 Nov 2009, 19:37:
Am uitat sa postez azi am verificat toti papucii de la toate mufele. Le-am curatat cu alcool izopropilic, am verificat si etanseitatea la furtunul de la servo frana si reglat culbutori la 0.20 admisie si 0.25 evacuare
prince persia
ai facut masina
nmarinae
QUOTE(prince persia @ 9 Nov 2009, 19:45)
ai facut masina
*





N-am facut-o. tot ce am postat am facut azi dar nici un rezultat.

Maine vreau sa pun osciloscpul pe toti senzirii sa vad daca imi da semnalele care trebuiesc.
panter1
Sa nu patesti si tu ca in reclama aia "tati.. frana.. de mana" biggrin.gif

o cheie tubulara de 10 scoate senzorul de turatie aflat pe cutia de viteza(e negru cu un surub) si curata-l, ar trebui sa il gasesti murdar, el poate fi vinovatul pornirilor greoaie pentru ca nu mai stie calculatorul cand sa dea scanteie si cand sa injecteze carburantul in cilindri.

Reseteaza calculatorul, scoti mufa de la calculator sau borna bateriei(tot aia este..), o lasi scoasa 5 minute si o pui la loc, apoi o pornesti si nu apesi acceleratia deloc timp de 30 de secunde sau 1 minut sau pana se incalzeste pentru ca el sa se autoregleze si sa regleze disfunctionalitatile..

Si nu in ultimul rand baga mai multa benzina in rezervor, la dacile pe injectie cum ai si tu si cum am si eu daca ai putina benzina in rezervor sa zicem 5L sunt momente cand ramane fara alimentare si te scutura, mai ales cand accelerezi si benzina se duce in partea opusa pompei de benzina aceasta ramanand pe gol produce scuturaturile si porniri greoaie, si te lasa fara alimentare in demaraje. ca principiu nu trebuie sa ai mai putin de 10 L in rezervor niciodata..

Filtrul de benzina poate di imbacsit, mai ales daca ai mers cu rezervorul mai putin de jumate, gunoaiele s-au dus catre el. Uita-te sub masina la furtunele de benzina care ies din rezervor sa nu fie obturate sau crapate.. sau sa nu curga pe acolo ceva.

O alta cauza ar fi motorasul de relanti, cumva cate odata ramane blocata turatia? sau se aprinde becul de la injectie si ramane turata?

Mai vezi ca este o mufa care intra in corpul injector(in stanga celor 3 vestite suruburi de pe capacul injectorului). Prin acea mufa se face amestecul si relantiul, sunt niste clapite in acea mufa care din cauza caldurii isi pierd tensionarea pe lamele si nu mai face contact, degeaba le cureti tu contactele daca ele nu se mai ating, eu am bagat intre lamele si golul acela niste bucati mici de cablu fara lita(deci doar invelitoarea moale a unui fir) sa le apese mai pe centru sa faca contact mai bine(pe mine ma scutura din cauza asta, am patit-o, sau dimineata statea la 800 rotatii in loc sa traga socul automat)

Trage fisele de la bujii pe rand cu o mana, iar cealalta mana sa fie la spatele tau sa nu atingi masina ca te vei curenta, si vezi daca vr-un piston nu lucreaza

Alta cauza poate fi sonda lambda defecta, cand ea este defecta consuma mai mult, si nu neaparat se aprinde becul in bord, becul se aprinde cand nu face contact cu ea sau e distrusa rau.. becul nu iti anunta functionalitatea ei defectuasa.Ea cand isi pierde din calitati scoate fum negru, se ineaca la aceleratii, apare relanti oscilant, cam astea..

Daca nu ai schimbat filtrul de aer de mult, schimba-l si vezi clapeta de vara-iarna sa nu fie data peste cap si sa optureze intrarea aerului in filtru
Hai ca ti-am scris o gramada, sper sa gasesti buba, bafta
pirvumark
incearca cu senzorul de pe cutie, asa cum a zis si colegu, s-ar putea sa se fi depus praf sau pilitura pe el. curata-l si vezi cum se comporta. de obicei stiu ca solenza si loganu au probleme de genul asta, intalnind cazuri cand nu porneau deloc. mentionez ca am condus vreo 2 papucuri pe injectie benzina care au avut simptome similare (adica dat in nas ca la carburatie cand nu ai avansul reglat bine, nu puteai merge cu o turatie constanta ca mergea in suturi) si merg asa de vreo 3-4 ani ca la service nu au stiut ce "are". au scos electricienii mufele, au facut legatura pe direct cu sarme intre mufe, degeaba. concluzia lor a fost "lasa ma ca merge, ce vrei, e dacie...."
nmarinae
Pt "panter1"


-mm resetat deja caluclatorul
-bezina de obicei sub jumate nu las rezervoru
-filtru de benzina are 4000km de cand este pus
-motorasul de relanti se comporta bine dimineatza nu mi-o tureaza peste 1400 de rotatii
-am treas toate fisele pe rand se cunoaste ca lucreaza fiecare piston in parte
-de obicei cand schimb uleiul schimb si filtru de aer si filtru de ulei si uleiul la cutia de viteze iar clapeta de la filtru de aer la mine nu exista

10 Nov 2009, 12:49:
am inceput sa verific din senzori:

-senzor de temperatura: ok(verificat cu ohmmetru)
-senzor de turatie: ok (verificat cu osciloscopul)
-potentiometru clapeta(verificat pe osciloscop + verificat cu ohmmetru)
-am desfacut capacul la injectie am vazut ca injectorul scuipa benzina destul de bine, am intins arcul de la supapa de retul ca sa fiu sigur ca am presiunea de benzina mare in injectie.

-verificat motoras de relanti cu ohm metru
- si in final sonda lambda...dar cu mici probleme are 4 fire din care 2 albe unu negru si altul rosu(nu sunt sigur de rosu). intre cele albe imi dadea o tensiune intre 0.0034V si 0.300v. intre negru si rosu imi dadea 0.420-0.432 V. Acum nu mai stiu care fire din cele 4 sunt cele de incalzire a sondei si cele care duc la calculator pt calcularea amestecului.

Sper sa reusesc sa o fac.
cristianrobert
ar trebui sa verifici daca nu trebuiesc reglati culbutorii eu pana sa-i reglez cam asa imi facea si mie ,am fost la reglaj la mecanic si mi i-a reglat clasic si tot prost mergea si dupa insistentele mele i-a reglat 0.20 cu 0.25 zicea ca nu merge domnle asa o sa-ti bata si dupa aceea mi-a zis jos palaria am avut dreptate nu bat si merge bine motorul si mi-a scazut si consumul.
panter1
eu ii am 0.30 E 0.25 A, clantane putin de tot dar in schimb motorul merge super,trage de rupe, consuma putin, clantaneala este subtire si in masina nu se aude acel clantanit.. Explicatia ca la injectie trebuie mai largi decat la carburate este ca scanteile la bujii apar tarziu si trebuie sa intarzie deschiderea supapelor cat mai mult pentru a arde complet si a impinge pistonul cat mai la capat, sa nu intrerupa arderea prin deschiderea supapei de evacuare, caci ea este si problema...

Nmarinae, ca sa te convingi daca problema vine de la sonda lambda, reseteaza calculatorul iar in timp ce ai borna scoasa, scoate si mufa de la sonda lambda, apoi pui borna de la baterie, sau mufa de la calculator, iar cea de la sonda sa ramana scoasa dupa resetare, pornesti motorul si vezi apoi cum se comporta. Calculatorul daca nu are sonda lambda intra pe un mod de avarie si tine constant la jumatea scalei fata de cat ar putea regla debitele de aer-benzina, si daca va merge mai bine cu sonda scoasa inseamna ca aia e problema rolleyes.gif

Ca sa vezi daca e catalizatorul de vina scoti sonda de tot iar pe acea gaura vor iesi noxe care daca ar fi catalizatorul infundat vor iesi si pe acolo ce nu poate sa treaca de catalizator
nmarinae
La partea cu catalizatorul nu cred ca e de vine deoarece pe toba scoate destul de mult si in plus are si debit destul de mare

11 Nov 2009, 07:56:
o sa incerc si cu 0.25 si 0.3 pt culbutori.
Dar ar mai fii o chestie eu i-am reglat la 0.20 cu 0.25 cu lera dar defapt ei sunt mai mari pt ca apare si o mica deformare a culbutorului unde amasa pe supapa. In concluze sunt mai mari de 0.20 cu 0.25
variable_dynamics
QUOTE(nmarinae @ 10 Nov 2009, 12:41)
-am desfacut capacul la injectie am vazut ca injectorul scuipa benzina destul de bine, am intins arcul de la supapa de retur ca sa fiu sigur ca am presiunea de benzina mare in injectie.

Genial!!! Ai DECALIBRAT regulatorul de presiune deformandu-i resortul(arcul)! doh.gif Mai mare prostie nici ca puteai face!
"Presiunea de benzina mare in injectie" o asiguri curatand sorbul pompei de benzina iar daca pompa nu mai asigura presiune/debitul necesar, schimband pompa electrica de combustibil!!!
Presiunea ridicata in corpul-clapeta va forta elementele de etansare interioare(in injector) ale mecanismului injectorului si in timp va produce uzarea acestora(adica si atunci cand motorul este oprit, injectorul va "lacrima" combustibil in colectorul de admisie!)
Nu mai spun ca in functionare, din cauza ca ai de-tarat arcul respectiv, presiunea de retur din corpul clapeta va fi atinsa fooarte rar(sau niciodata), drept urmare ti se va mari si consumul.
Sfat prietenesc: cand ai dubii sau nu intelegi rolul unei piese/componente,etc INTREABA sau documenteaza-te!!!
Corpul ala clapeta e compromis din punctul meu de vedere. Ori faci rost de la dezmembrari de alt RESORT, ori schimbi corpul clapeta.
Ca fapt divers, de-abia astept sa mi se raspunda ca" n-are ma nimic, merge bine!!!" wacko.gif
QUOTE(nmarinae @ 10 Nov 2009, 12:41)
si in final sonda lambda...dar cu mici probleme are 4 fire din care 2 albe unu negru si altul rosu(nu sunt sigur de rosu).

Depinde la ce cablaj te referi:
Daca te referi la firele sondei(pana la mufa sondei) sunt:
- 2 fire albe;
- 1 fir negru;
- 1 fir gri;
Daca te referi la cablajul masinii(de la mufa la ECU,etc) sunt:
- 1 fir negru;
- 1 fir alb;
- 1 fir maro;
- 1 fir rosu;
O sa revin spre seara cu pinout-ul mufei sondei de oxigen.
Ca sa verifici sonda de oxigen iti trebuie un voltmetru cu rezistenta mare de intrare.

Spor la reparatii!
Numai bine.
panter1
referitor la culbutori daca vrei sa nu iti mai dea eroare la reglaj caci asa ai spus.. poti da cu pila sau smirlgher pe marginile unde ataca supapa(deci nu unde calca efectiv ci pe marginea la unde calca). Culbutorul se adanceste in zona unde face contact cu supapa iar laterale-le raman mai mari, acele laterale se dau cu smirlgher. Apoi poti sa spui ca ai reglat corect 0.20 cu 0.25 smile.gif
nmarinae
QUOTE(variable_dynamics @ 11 Nov 2009, 10:48)
Genial!!! Ai DECALIBRAT regulatorul de presiune deformandu-i resortul(arcul)! doh.gif Mai mare prostie nici ca puteai face!
"Presiunea de benzina mare in injectie" o asiguri curatand sorbul pompei de benzina iar daca pompa nu mai asigura presiune/debitul necesar, schimband pompa electrica de combustibil!!!
Presiunea ridicata in corpul-clapeta va forta elementele de etansare interioare(in injector) ale mecanismului injectorului si in timp va produce uzarea acestora(adica si atunci cand motorul este oprit, injectorul va "lacrima" combustibil in colectorul de admisie!)
Nu mai spun ca in functionare, din cauza ca ai de-tarat arcul respectiv, presiunea de retur din corpul clapeta va fi atinsa fooarte rar(sau niciodata), drept urmare ti se va mari si consumul.
Sfat prietenesc: cand ai dubii sau nu intelegi rolul unei piese/componente,etc  INTREABA sau documenteaza-te!!!
Corpul ala clapeta e compromis din punctul meu de vedere. Ori faci rost de la dezmembrari de alt RESORT, ori schimbi corpul clapeta.
Ca fapt divers, de-abia astept sa mi se raspunda ca" n-are ma nimic, merge bine!!!" wacko.gif

Depinde la ce cablaj te referi:
Daca te referi la firele sondei(pana la mufa sondei) sunt:
- 2 fire albe;
- 1 fir negru;
- 1 fir gri;
Daca te referi la cablajul masinii(de la mufa la ECU,etc) sunt:
- 1 fir negru;
- 1 fir alb;
- 1 fir maro;
- 1 fir rosu;
O sa revin spre seara cu pinout-ul mufei sondei de oxigen.
Ca sa verifici sonda de oxigen iti trebuie un voltmetru cu rezistenta mare de intrare.

Spor la reparatii!
Numai bine.
*



regulatorul de presiune este dereglat de mult timp...de aproape un an decand un idiot de la o reprezentanta dacia mi-a bagat sub arc o saiba plata de M12 groasa cam de 2mm...
In legatura cu cresterea consumului nu cred ca m-a afectat cu mai mult de juma de litru la 100 de km, si in plus dupa faza respectiva nu am mai avut lag mare in acceleratie si pot sa spun ca manca asfalt in demaraje.
Recunosc ca ma cam luam cu logane de 1.6 si ma tineam de ele, pana la 140-150, dar stiind de saiba am scos-o si acum nu mai este acelasi lucru.

In legatura cu detratarea arcului sa nu crezi ca am tras de el ca tampitu pana sa il detratez....l-am intins fff putin.
variable_dynamics
DE-TARARE(sau DECALIBRARE) se numeste.Cred ca ai auzit de cuvantul TARA(la cantare si balante)
Acel arc(resort) avea o anumita constanta de elasticitate("k", pentru cunoscatori).
Chiar si cea mai mica deformatie(tras de arc, saibe sub arc,alte tampenii) are influenta asupra presiunii de refulare.
Iti recomand ca pe langa demaraje si "mancat asfalt" sa iti indrepti atentia si catre CATALIZATOR si SONDA LAMBDA, piese carora nu le prieste un amestec mai bogat decat trebuie.
Fa macar o masuratoare de presiune de refulare(dupa regulator). Cu alte cuvinte vezi daca iti mai scuipa ceva benzina pe retur, in mai multe regimuri de turatie.
Spor la reparatii!
Numai bine.
nmarinae
QUOTE(variable_dynamics @ 12 Nov 2009, 15:18)
DE-TARARE(sau DECALIBRARE) se numeste.Cred ca ai auzit de cuvantul TARA(la cantare si balante)
Acel arc(resort) avea o anumita constanta de elasticitate("k", pentru cunoscatori).
Chiar si cea mai mica deformatie(tras de arc, saibe sub arc,alte tampenii) are influenta asupra presiunii de refulare.
Iti recomand ca pe langa demaraje si "mancat asfalt" sa iti indrepti atentia si catre CATALIZATOR si SONDA LAMBDA, piese carora nu le prieste un amestec mai bogat decat trebuie.
Fa macar o masuratoare de presiune de refulare(dupa regulator). Cu alte cuvinte vezi daca iti mai scuipa ceva benzina pe retur, in mai multe regimuri de turatie.
Spor la reparatii!
Numai bine.
*



si cam cat ar trebui sa fie presiunea de refulare?

Am mai facut si un test cu sonda lambda scoasa....Masina se ingatuie la fel dar nu mai are acelasi demaraj, nu trage deloc, este foarte lenesa, asa ca am cuplat sonda si masina a inceput sa isi revina adica mai scutura doar uneori la pornirea de pe loc, si dimineata.
Dar tot dimineata cand imi se ingatuie mi-o tureaza motorasul de relanti pana la 2000 de rpm(in mod normal la mine nu trecea de 1400).
Cred ca maine ajung cu ea in reprezentanta si sper ca maine innainte sa ma duc la service sa gasesc pe la serviciu un manometru ca sa masor presiunea la tur si la retur pe furtunele de benzina.
Sper totusi sa o gasesc eu problema (si cu ajutorul vostru) inainte de reprezentanta pt ca ma omoara aia la bani.
Daca mai este cineva care are vreo idee sper sa scrie pe forum.
Bafta
variable_dynamics
QUOTE(nmarinae @ 12 Nov 2009, 23:48)
si cam cat ar trebui sa fie presiunea de refulare?

~ 1 bar(in functie de regimul de turatie si de cat de stabila e presiunea la intrare in corpul-clapeta, valoarea este cuprinsa intre 0,9 si 1,1 bar)
QUOTE(nmarinae @ 12 Nov 2009, 23:48)
Dar tot dimineata cand imi se ingatuie mi-o tureaza motorasul de relanti pana la 2000 de rpm(in mod normal la mine nu trecea de 1400).

Posibil sa "agate" angrenajul motorasului de ralanti, mai ales acum ca a venit frigul.
Cauzele pot fi: uzura sau lipsa ungerii(vaselina).Daca esti interesat, exista un tutorial de reconditionare a motorasului de ralanti, il gasesti AICI

Spor la reparatii.
Numai bine.
nmarinae
Astazi am dat o tura cu masina si... surpirza nu ma mai scutura deloc.

Nu mai inteleg nimika.
Poate sa ma lamureasca si pe mine cineva de ce facea asa?
Singura problema care a ramas este motorasul de relanti care luni il curat .

Este fff ciudat chestia aceasta. Mentionez ca alimentasem benzina rompetrol din jud arges si apoi am bagat dinou de la bucuresti si vineri am alergat-o putin pe A1.
Oare sa fi fost benzina vinovata pt toate belele?
pirvumark
cred ca ti-ai raspuns singur. eu unul la carburiciul meu, am pus benzina undeva la tara, de unde alimentam destul de des si am avut surpriza sa nu mai porneasca deloc. asa ca aveti grija cu benzina ca ne batem capul si schimbam toate piesele pe masina pana ne prindem.
bodytzu
poate fi calculatorul dereglat,a patit-o un prieten de-al meu(aceleasi sintome).ai incercat sa il resetezi?scoate borna + de la bateria...las-o asa 1 minute,pune-o la loc sau scoate calculatorul si baga-l din nou,dai cheie si vezi cum merge,daca tot asa face,poate fi senzorul de pe cutie,desi nu prea cred,cand e senzorul de vina face fuguri la relanti,oscileaza intre 700 si 1100 rot/min sau cand e pe liber si calci frana,moare motorul tongue.gif

bafta ! biggrin.gif
nmarinae
QUOTE(pirvumark @ 16 Nov 2009, 17:02)
cred ca ti-ai raspuns singur. eu unul la carburiciul meu, am pus benzina undeva la tara, de unde alimentam destul de des si am avut surpriza sa nu mai porneasca deloc. asa ca aveti grija cu benzina ca ne batem capul si schimbam toate piesele pe masina pana ne prindem.
*




din acel loc alimentam destul de des. Si totusi este rompetrol, eu pana acum nu am avut probleme cu aceasta benzina.

QUOTE(bodytzu @ 16 Nov 2009, 19:16)
poate fi calculatorul dereglat,a patit-o un prieten de-al meu(aceleasi sintome).ai incercat sa il resetezi?scoate borna + de la bateria...las-o asa 1 minute,pune-o la loc sau scoate calculatorul si baga-l din nou,dai cheie si vezi cum merge,daca tot asa face,poate fi senzorul de pe cutie,desi nu prea cred,cand e senzorul de vina face fuguri la relanti,oscileaza intre 700 si 1100 rot/min sau cand e pe liber si calci frana,moare motorul  tongue.gif

bafta ! biggrin.gif
*




resetat, putin spus cred ca in total l-am resetat de vreo 6 ori. ultima data am lasat-o toata noaptea fara mufa la caulculator..

Totusi este ceva in neregula pt ca in mom in care din relantiu bag piciorul pana la fund se ingatuie si se opreste. Sper sa ii dau de cap. dar in rest in timpul mersului nu mai face nici o problema.
nmarinae
Salutare!

O alta problema mi-a aparut acuma.

Am schimbat blocul de sigurante cu unul nou din acela cu sigurante ca la nova. Toate bune si frumoase pana azi dimineata. Aveam dezaburirea pornita si am vrut sa opresc motorul, si nu s-a oprit ca si cum mi-ar fii ramas contactul pus. am oprit dezaburirea si masina s-a oprit. A doua figura fara contact pus imi merg semnalizarile . si cea de-a treia cand am butonul de la aeroterma pus treapta a doua, fara contact, nu merge(e normal)dar daca cuplez avariile porneste si aeroterma.
Cred ca desteptul de mecanic a inversat vreun fir inversat la blocul de sigurante(pana sa il schimb nu facea asa).

Rugamintea mea este daca are cineva vreo schema a blocului de sigurante, mai bine spus cum treb sa fie culorile de la fire .

bafta
fullhouse
Am si eu o problema similara la masina mea, in sensul ca da in nas nasol cand accelerrez brusc, in orice regim de temperatura. Consumul de asemenea e mare, bujiile imi sunt afumate, una dintre ele era uda. Relantiul in schimb e perfect, nu are oscilatii, coboara la 800 dupa ce se incalzeste. Chestia e ca la mine nu tremura deloc la o anumita turatie, doar da inapoi cand accelerez iar apoi urca in turatie, desi nu trage cum ar trebui. Ce am observat e ca daca ii dau o resetare o perioada merge mult mai bine, un mic lag la accelerare mai are dar oricum e diferenta mare, trage mult mai bine. Binele dureaza de obicei cativa km doar, revine apoi problema. Ma gandeam si eu la ceva gen filtre, culbutori, catalizator dar nu-mi explic cum se rezolva problema dupa o resetare. Tot ceva senzor trebuie sa fie, va rog sa-mi dati o sugestie
nmarinae
am depistat ce este ..
Bobina de indutie. pana acum cand avea chef nu mai dacea scanteie pe pistonul 4. Azi au gasito nebuniile si nu a mai dat deloc scanteie si merge in 3 bujii(ma seaca ca merge asa). Am gasit pe forum o chesti ca nu mai are izolatie si faptul ca potzi sa inverseze fisele de la 1 si 4 intre ele.
Zis si facut , dupa ce am schinbat fisele am vazut ca bujia 4 a prins viatza. Deci prin asta am scos din calcul orice alt motiv(bujie, culbutor strans, fisa).

Dar totusi nu inteleg cum de se poate schimba fisele intre ele si masina sa mearga. poate ma lamureste si pe mine cineva cu chestia asta.



daca are cineva bobina de inductie de vanzare cea cu fisele detasabile sa ma anunte.
krapcarasu
bobina contine defapt doua bobine duble, lucreaza cu scanteie pierduta, da scanteie in acelasi timp cand unu e in compresie si celalalt in evacuare
s-ar putea da mearga de logan, nu stiu ce rezistenta are un primar
nmarinae
Dupa lungi vrificari am reusit sa o rezolv.

S-a dovedit ca este bobina de inductie, care am schimbat-o cu una de la dezmembrari. mai am acum sa ii fac cateva reglaje cum ar fii motorasul de relanti si culbutorii , care vreau sa ii si rectific ca sa pot face exact la dimensiunea care trebuie.

Cu ocazia asta am curatat si senzorul de turatie si verificat marea majoritate de senzori.

sper sa nu mai am probleme cu ea

Bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.