Sa nu patesti si tu ca in reclama aia "tati.. frana.. de mana"
o cheie tubulara de 10 scoate senzorul de turatie aflat pe cutia de viteza(e negru cu un surub) si curata-l, ar trebui sa il gasesti murdar, el poate fi vinovatul pornirilor greoaie pentru ca nu mai stie calculatorul cand sa dea scanteie si cand sa injecteze carburantul in cilindri.
Reseteaza calculatorul, scoti mufa de la calculator sau borna bateriei(tot aia este..), o lasi scoasa 5 minute si o pui la loc, apoi o pornesti si nu apesi acceleratia deloc timp de 30 de secunde sau 1 minut sau pana se incalzeste pentru ca el sa se autoregleze si sa regleze disfunctionalitatile..
Si nu in ultimul rand baga mai multa benzina in rezervor, la dacile pe injectie cum ai si tu si cum am si eu daca ai putina benzina in rezervor sa zicem 5L sunt momente cand ramane fara alimentare si te scutura, mai ales cand accelerezi si benzina se duce in partea opusa pompei de benzina aceasta ramanand pe gol produce scuturaturile si porniri greoaie, si te lasa fara alimentare in demaraje. ca principiu nu trebuie sa ai mai putin de 10 L in rezervor niciodata..
Filtrul de benzina poate di imbacsit, mai ales daca ai mers cu rezervorul mai putin de jumate, gunoaiele s-au dus catre el. Uita-te sub masina la furtunele de benzina care ies din rezervor sa nu fie obturate sau crapate.. sau sa nu curga pe acolo ceva.
O alta cauza ar fi motorasul de relanti, cumva cate odata ramane blocata turatia? sau se aprinde becul de la injectie si ramane turata?
Mai vezi ca este o mufa care intra in corpul injector(in stanga celor 3 vestite suruburi de pe capacul injectorului). Prin acea mufa se face amestecul si relantiul, sunt niste clapite in acea mufa care din cauza caldurii isi pierd tensionarea pe lamele si nu mai face contact, degeaba le cureti tu contactele daca ele nu se mai ating, eu am bagat intre lamele si golul acela niste bucati mici de cablu fara lita(deci doar invelitoarea moale a unui fir) sa le apese mai pe centru sa faca contact mai bine(pe mine ma scutura din cauza asta, am patit-o, sau dimineata statea la 800 rotatii in loc sa traga socul automat)
Trage fisele de la bujii pe rand cu o mana, iar cealalta mana sa fie la spatele tau sa nu atingi masina ca te vei curenta, si vezi daca vr-un piston nu lucreaza
Alta cauza poate fi sonda lambda defecta, cand ea este defecta consuma mai mult, si nu neaparat se aprinde becul in bord, becul se aprinde cand nu face contact cu ea sau e distrusa rau.. becul nu iti anunta functionalitatea ei defectuasa.Ea cand isi pierde din calitati scoate fum negru, se ineaca la aceleratii, apare relanti oscilant, cam astea..
Daca nu ai schimbat filtrul de aer de mult, schimba-l si vezi clapeta de vara-iarna sa nu fie data peste cap si sa optureze intrarea aerului in filtru
Hai ca ti-am scris o gramada, sper sa gasesti buba, bafta