Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fum negru
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
g3org3lll
am și eu o nelămurire,de ce când accelerez mai TARE, când staționez,pe toba de eșapament îmi scoate un fum negru,e ceva normal? precizez ca mi-am făcut setu motor acum 2luni și controlez joja de la ulei zilnic și nu îmi consumă ulei deloc.
apline5
nu-i ulei ,e benzina nearsa
uleiu e alb-bleu la culoare
g3org3lll
și care este cauza care produce acest fenomen? huh.gif
br17rfg
amestec bogat
baranga
cauta pe forum!
br17rfg
QUOTE(baranga @ 9 Nov 2009, 17:59)
cauta pe forum!
*


Sau asa.... radmasa.gif tongue.gif
panter1
Sa intrebi nu costa nimic, ci doar raspunsul costa tongue.gif nu-l mai trimiteti sa citeasca tot forumul pentu un lucru asa de simplu laugh.gif

Uite ce trebuie sa faci umbla la carburator si mai da-i aer mai mult ca e gatuita, din surub ul acela(banuiesc ca stii care) sa aibe mai mult aer si in felul acesta ar trebui sa nu mai scoata fum negru. Fumul negru este rezultatul amestecului prea bogat in carburant, sau unui filtru de aer neschimbat de mult. Cu cat ambalezi mai tare cu cat el se opune mai mult si nu mai furnizeaza suficient aer catre carburator datorita mizeriei din el si amestecul se imbogateste.. cam astea-s cauzele fumului negru smile.gif si a.. sa nu mergi cu socul tras ca si asta poate fi o cauza desi nu cred in cazul tau..

si a.. vezi ca nu ulei iti consuma, degeaba controlezi joja, mai bine te-ai uita la acul indicator de benzina caci benzina consuma fumul negru, iar referitor la ambalare nu uita de rodaj, nu trebuie ambalat tare in rodaj daca tot ai facut motorul. Mult succes
g3org3lll
mersi mult panter,un răspuns scurt și la subiect.mai e ceva pe lângă acest fapt,eu am tras capacul acela din vârf, de la filtrul de aer, pentru a trage iarna aer cald de la galerie, poate sa fie și asta o cauza?și încă ceva,pentru ca să îi dau aer mai mult din carborator, desfiletez șurubul acela sau îl înfiletez,scuze dar nu prea ma pricep,mersi
br17rfg
E bine ca ai facut chestia cu capacul pentru a trage aer cald pe timp de iarna....mai trebuie desfiletat.....

ca sa fii sigur ca e reglat ceva mai bine faci in felul urmator desurubezi la maxim surubul care actioneaza parghia de acceleratie apoi il insurubezi pe cel de aer pana da sa moara motorul cand incepe sa tremure ca toate cele il desurubezi 2-3 ture pana isi revine la o turatie mai normala......dupa ce observi ca si-a revenit insurubezi surubul de acceleratie pana cand atinge parghia si ii mai dai o tura.....

spor.....

cred ca m-am facut inteles cu toate ca nu prea le am cu explicatul
g3org3lll
ok mersi,am înteles,o sa încerc
mecanick_maverick
Foarte buna explicatia reglarii amestecului corect la relanti din surubul acela , dar acel surub are actiune exclusiv la relanti , adica in momentul ce ai atins pedala de acceleratie acel surub nu mai indeplineste absolut nici o functie in reglarea amestecului , din acel moment aerul e reglat doar de clapeta de acceleratie iar de corecta dozare a combustibilului se ocupa jiglorul principal , tubul emulsor , tubul venturi ...

Daca ai modificat jiglerele sau nu aveau cotele corecte de la cumparare , nu poti remedia asta din surubul de reglare a aerului la relanti .
Cel mai probabil e filtrul de aer infundat , capacul acela iarna-vara nu micsoreaza debitul de aer , din contra prin preluarea aerului incalzit de catre galerie se omogenizeaza mult mai bine amestecul - benzina intra in cilindrii in particule mult mai mici si aprinderea amestecului este mai completa
panzerjager
fum negru nu e si din cauza uzurii motorului? ca si toba mea e neagra pe dinauntru si stiu ca motoru e uzat(compresie slaba)
mi-am bagat si eu nasu in toba cand mergea la ralanti si mirosea urat de tot,
Masina merge ca un ceas elvetian si n-as crede ca amestecul e prea bogat la mine. ce sa fie altceva?
ZTV
verifica si bujiile, tot sistemul de aprindere.
apline5
oricat de bine iti arde benzina tot n-o sa ai toba curata ,in timp se depune
baranga
QUOTE(panter1 @ 10 Nov 2009, 00:22)
Uite ce trebuie sa faci umbla la carburator si mai da-i aer mai mult ca e gatuita, din surub ul acela(banuiesc ca stii care) sa aibe mai mult aer si in felul acesta ar trebui sa nu mai scoata fum negru.
*




QUOTE(br17rfg @ 10 Nov 2009, 13:34)
....mai trebuie desfiletat.....
*



voi vedeti ce scrieti sau postati asa de dragul lumii???

ala de ii ziceti voi "surub de aer" este de fapt "reglaj amestec pentru mers in gol";
adica numai pentru ralanti;bineinteles ca daca e strans afcteaza si progresiunea de la mers in gol la sarcina,asta e cu totul altceva.
daca era "surubul de aer"prea strans,gatuita era amestec sarac deci nu trebuia sa dea fum negru;nu sunt eu al mai meserias da cand vad postari d-astea imi vine sa cred ca sunt biggrin.gif

Acuma ca am fost rau destul il ajut si pe initiatorul topicului:
Fum negru=amestec bogat;
Cauze#remediu:filtru de aer infundat
,nivel marit in CNC(camera nivel constant)#reglezi nivelul plutitorului;cotele le iei de pe forum
,jicloare infundate#desfaci carburatorul si il cureti
,daca ai saiba de jiclorul de ralanti o dai jos
,cuiul poantou nu inchide bine#probezi cuiu poantou
,avans reglat incorect#regelzi avansul(ditamai topicul pe forum)
,si ar mai fi multe de verificat...sistemul de aprindere cap-coada.
Mult succes wink.gif
br17rfg
baranga ai dreptate m-am grabit cand am scris asa ca scuze...
panter1
mai, ce ziceti voi acolo ca eu tot nu va inteleg, lasati omul sa incerce, nu cumva confundati jiglorul de mers in gol cu surubul de amestec? i-a mergeti repejor la masina, insurubati la maxim surubul de relanti cat sa stea accelerata(ca si cum ai apasa acceleratia) la 1500-1800 sau cat o fi dar sa stea fix.. si apoi jucativa cu surubul de la aer, si veti vedea ca nu e chair asa cum spuneti. Eu cand aveam daciuta pe carburatie reglam aerul in sarcina, veti vedea ca cu cat desurubati mai mult din aer cu atat turatia se mareste cand este apasata acceleratia(deci nu la relanti). Daca se mareste la turatia aia atunci de ce spuneti ca e doar de relanti?? A.. ca umblati voi la el cand motorul e la relanti asta este alt ceva.. Imi amintesc ca intr-un timp imi scotea fum negru si avea intreruperi, iar dupa ce am miscat de acel surub surpriza, au disparut.. Nu zic ca problema lui poate sa fie fix de acolo, poate sa fie si din alta parte dar si asta poate fi o cauza..

Georgel> Schimba filtrul de aer ca nu cred ca l-ai schimbat de mult, verifica clapeta de iarna-vara sa fii sigur ca trage aer de la galerie si nu pe cealalta gaura sau sa fie data peste cap sa obtureze intrarea erului in filtru, apoi mai desfa acel surub de aer de la carburator.. si vezi ce se intampla.. si ne spui si noua. Iar daca face tot asa.. la motorul cald cu socul impins iti vom da alte sfaturi. Si sper ca stii care este surubul de amestec(cel cu arc pe el). Cand vei misca de el relantiul se va modifica ori va scade ori va creste, nu-i nici o problema modifici relantiul dupa cum vrei din surubul de reglare relanti care tine clapeta de acceleratie sa nu se duca mai mult de cat sta ea de obicei..
baranga
dedicatie speciala pentru panter1..fara numar
g3org3lll
filtru de aer l-am schimbat acum 3 săptămani,deoarece am avut un filtru sport și nu mi-a plăcut cum filtrează,,am găsit praf pe cotul acela prin care intra aerul in carborator,deci nu cred că ar fi asta o cauză filtru e schimbat.deci acum o sa încerc sa reglez avansul și o să umblu și la carborator pe la amestec.va multumesc oricum
paul-tm
Si mie imi scotea fum negru, la mine era de la jigleru de ciocu de papagal( jiglor nou cica mad.gif ) avea cursa bilei prea lunga si nu prea inchidea bine.
Dar cauzele posibile sunt mult mai multe, le gasesti mai sus.Bafta
krapcarasu
cand dai clapeta pe iarna o fi omogenizarea mai buna, dar aerul cald e mai rarefiat , deci continut mai scazut in oxigen->amestec bogat; si-apoi carb asta nu da amestecul liniar; la cauzele spuse cred ca se poate plusa cu faptul ca greutatile centrifugale daca nu se mai casca suficient sau suficient de repede, avansul va fi pt moment mai mic si nu se arde tot amestecul
gaboru4all
intrebare:D:D de exemplu si a mea scoate fum negru si e pe injectie.eu ce as putea sa ii fac?
krapcarasu
la injectie sonda lambda spune cata benzina sa se injecteze , daca nu mai funct. corect...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.